K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2011, 14:30   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
De læger der påstår dette om smerter, skulle prøve at fortsætte deres "flotte" arbejde med en masse syle boret ind i nakken, så gad jeg godt se dem psyke smerterne væk, da det jo hurtigt bliver psykisk, og man jo generelt bare kan psyke smerter væk.
De ville ikke holde i 5 min., før de ville ligge og skrige på gulvet af smerte, så gu' tror de da ikke selv ét sekund på deres indbildning med TERM.

Hvis en læge nogensinde siger sådan til mig igen, vil jeg bede vedkommende demonstrere det ved at stikke en syl i hånden på sig selv og vise hvordan man transformerer denne smerte til ikke at gøre ondt.
Jeg var jo i en arb.prøvning på et beskyttet værksted, hvor jeg tydeligvis blev behandlet efter TERM.
Jævnligt blev jeg kaldt ind til samtaler med den ene værkstedsleder, som en dag, hvor jeg ville gå hjem p.g.a. mine rygsmerter, spurgte indtil hvad der ville ske hvis jeg blev og fortsatte mit arbejde.

Jeg besvarede hans spørgsmål ud fra mine erfaringer med min ryg, og hver gang spurgte han igen om, hvad der ville ske hvis jeg fortsatte.

Da jeg var nået dertil hvor min erfaring er, at jeg bliver svimmel og dermed bange for at dejse om, og han igen spurgte hvad der ville ske hvis jeg fortsatte, så foreslog jeg ham, at finde en pakke pap-søm (de der bittesmå søm med nogle store hoveder) og en klaphammer og så begynde at slå sømmene i et stykke træ.

Og jeg sagde til ham, at når han så ramte sine fingre (hvilket jo ikke ville kunne undgås), så skulle han bare fortsætte med det næste søm og glemme alt om, at det kan gøre ondt.

Hans svar var: "jeg forstår ikke hvad du mener".

Jeg skar det så lidt mere ud i pap, hans svar var igen: "jeg forstår ikke hvad du mener".

Så gav jeg op og gik hjem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 31-12-2011, 17:57   #22
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg var jo i en arb.prøvning på et beskyttet værksted, hvor jeg tydeligvis blev behandlet efter TERM.
Jævnligt blev jeg kaldt ind til samtaler med den ene værkstedsleder, som en dag, hvor jeg ville gå hjem p.g.a. mine rygsmerter, spurgte indtil hvad der ville ske hvis jeg blev og fortsatte mit arbejde.

Jeg besvarede hans spørgsmål ud fra mine erfaringer med min ryg, og hver gang spurgte han igen om, hvad der ville ske hvis jeg fortsatte.

Da jeg var nået dertil hvor min erfaring er, at jeg bliver svimmel og dermed bange for at dejse om, og han igen spurgte hvad der ville ske hvis jeg fortsatte, så foreslog jeg ham, at finde en pakke pap-søm (de der bittesmå søm med nogle store hoveder) og en klaphammer og så begynde at slå sømmene i et stykke træ.

Og jeg sagde til ham, at når han så ramte sine fingre (hvilket jo ikke ville kunne undgås), så skulle han bare fortsætte med det næste søm og glemme alt om, at det kan gøre ondt.

Hans svar var: "jeg forstår ikke hvad du mener".

Jeg skar det så lidt mere ud i pap, hans svar var igen: "jeg forstår ikke hvad du mener".

Så gav jeg op og gik hjem.
Haha, godt svaret igen.
Det er så gu da chikane at vedblive at spørge dig, og forsøge at skubbe dig ud over dine grænser, men det er jo lige præcis hvad TERM er.

Tortur eller skal vi kalde det termtur virker "fint", så længe det ikke skal vendes mod den bøddel der selv udfører det overfor sit offer, skulle rollerne byttes om, så forstår bødlerne sjovt nok pludselig intet af det.

Jeg sagde faktisk også til Jørgen Friis, at det da også gjorde ondt fe.eks. at blive stukket med en nål, og om den smerte så heller ikke var reel.
Så var det, han blev sådan lidt underlig og begyndte på sin lille fakirhistorie, men k'æft den var vag, ligesom ham selv.

Christ! - havde jeg lige ærgret mig hvis ikke jeg havde haft disse "guldkorn" optaget på en diktafon - ingen ville da ellers tro på de ting der blev sagt til mig ved de undersøgelser hos Jørgen Friis og Marianne Borritz.

Jeg ville jo heller ikke kunne refere med deres navn herinde og advare jer andre mod disse, hvis ikke jeg kunne dokumentere det de har sagt.

Jeg kan næsten ikke vente med at høre deres forsvar når jeg klager over dem, måske jeg ikke skal skrive indledningsvis, at jeg har optaget det hele på diktafon, så kan det jo være de vil lyve løs til deres forsvar, og så står de jo bare endnu dårligere.
....men mon ikke de læser med herinde? ...det tror jeg egentlig.

Hvor meget er det nu de får som freelancere for Jobcenter?
Er det ikke et sted mellem 12-15000 kr. for en Speciallægeerklæring, eller ved I om der altid er en helt fast pris?

Tænker der måske er bonuspris for de rigtig "gode" erklæringer, så måske Patientombuddet kan finde en rød tråd ved klager over netop Jobcenter-speciallæger, som de som laver "gode" erklæringer, at de får endnu højere betaling end de andre, så bliver det ikke mindre interessant.

Hvis nu nogen af jer, som også har modtaget løgnagtige og usande Speciallægeerklæringer, vil være søde at sende mig en besked med lægens navn, så vil jeg nemlig med min klage til Patientombuddet medsende en liste, som jeg vil bede dem tjekke mht. hvor meget pågældende læger fik betalt i forhold andre speciallæger.


Kunne også godt tænke mig at vide om de læger der er tilknyttede Jobcenters udbudsportal får højere hyre end de som ikke er, men det er jo ikke noget problem for Patientombuddet lige at tjekke det.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 31-12-2011, 19:20   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
...Hvor meget er det nu de får som freelancere for Jobcenter?
Er det ikke et sted mellem 12-15000 kr. for en Speciallægeerklæring, eller ved I om der altid er en helt fast pris?...
Hej Lotte.
Jeg ved ikke hvor meget lægerne få i dag, men for et par år siden kommunen har betalt kun 2800 kr. til en overlæge i psykiatri på et psykiatrisk hospital for en special lægeE. til mig.

Jeg synes selv, at det var et forbavsende lille beløb. Prisen er blevet indført i min elektroniske journal, derfor kender jeg den.

Men jeg vil mene, at hvis det er en privatpraktiserende læge som reagerer på kommunens udbud, beløbet kan nemt være 3 -4 gange større.

Jeg synes, at den læge som kommunen har selv valgt til mig var god, fordi har var meget objektiv og professionel.

Jeg har oplivet nogle irritations momenter mens jeg har været hos ham, men jeg fik klar fornemmelse af, at har viste hvor lang han kunne gå..., alligevel fik jeg efterfølgende en depression efter udredningen, fordi han kom helt ind under huden på mig.

Disse undersøgelser som kommunen forlanger er nok nødvendige, men man blive ikke bedre af dem, snarest tværtimod.

Sidst redigeret af Karo; 31-12-2011 kl. 19:31.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 01-01-2012, 02:44   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Haha, godt svaret igen.
Det er så gu da chikane at vedblive at spørge dig, og forsøge at skubbe dig ud over dine grænser, men det er jo lige præcis hvad TERM er.

Tortur eller skal vi kalde det termtur virker "fint", så længe det ikke skal vendes mod den bøddel der selv udfører det overfor sit offer, skulle rollerne byttes om, så forstår bødlerne sjovt nok pludselig intet af det.
Den groveste jeg hørte fra ham var: "vi har endnu ikke set dig kravle ud herfra".

Mit svar var:"Nej, og det kommer i heller ikke til, for inden det går så galt er jeg gået hjem".

Jeg tror desværre ikke, at det er fordi, at "bødlerne" ikke forstår det, det er simpelthen en del af TERM.

Hvad angår denne værkstedsleder gik jeg faktisk og overvejede, om det var ren og skær dumhed.
For helt ærligt, en voksen mand, som sidder og spiller spil på pc'en i arb.tiden og skynder sig ud af spillet når kollegaen tager i døren.

En voksen overvægtig mand, som er på slankekur og derfor kun indtager kaffe, æbler og (hold nu fast) mariekiks hele dagen.

Men desværre tror jeg, at det simpelthen har været en del af et kursus (eller flere) som han har deltaget i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 01-01-2012, 18:45   #25
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Lotte68 Håber du får medhold har ikke været igennem noget som bare minder om det.

Nå ja det var lige en bolig sag som løb helt vildt langt ud. Men det lø faktisk ikke ved sagsbehandleren. At være kh samtidig med at søge om bo tilbud er ikke særlig godt og kommunan reformen. Da jeg fik mit botilbud gik min ftp og lige igennem.
FIK ftp som 21 og jeg kunne ha fået den hurtigere hvis jeg ville.

SÅ nej du er ikke for ung til at få ftp.
Kommer fra aalborg
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind  
Gammel 01-01-2012, 19:30   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
Lotte68 Håber du får medhold har ikke været igennem noget som bare minder om det.
Hvis man kommer for tæt på systemet og konfronterer systemet med systemets løgn og bedrag, vil systemet gøre alt for at knække sin modstander. Og det er det præcis som Lotte kæmper imod i øjeblik.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 14-01-2012, 23:44   #27
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Og det fortsætter......

Ja de gør ALT for at knække mig, uden tvivl!!!
Det er simpelthen psykisk terror i en grad, jeg vil sidestille med den tortur, som også en anden tråd herinde beskriver, at det er når man bliver bevidst chikaneret af Jobcenter i årevis på denne måde.
Se denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=19932&page=2

Nu, efter min SB ikke svarede mig på min mail af 12/12-2011, så skrev jeg til hende igen og henviste til Borgerrådgiverens ord og hans kritik af deres Jobcenter i min tidligere sag mod dem - sagen jeg vandt.
Det resulterede stadig ikke i et svar fra SB, men i tilsendelse af blanco-samtykkeerklæring til underskrift, fordi de vil indhente en lægeerklæring på jeg er for syg til fremmøde hos dem.

Jeg sender så et venligt brev og giver samtykke til indhentning af pågældende erklæring, men skriver samtidigt, at jeg øsnker at give enkeltvise samtykker fremover, da jeg har oplevet misbrug af samtykkeerklæring hos Jobcenter, og henviser til et specielt groft tilfælde i min sag.

Jeg får så forleden alligevel en ny indkaldelse til Jobsamtale igen, igen, igen, selv om SB jo netop ville indhente erklæring på jeg er for syg til fremmøde, og hun ikke har besvaret ét eneste af mine spørgsmålene til hende i min mail.
Faktisk er det heller ikke hende der har sendt forespørgslen, men en anden SB, så faktisk har hun jo slet ikke svaret overhovedet.

Er den slags mon andet end fortsat ren chikane?
Nu er jeg nødt til igen at ringe afbud, og sidste gang var der 15 min. ventetid, temmelig dyrt i telefonregning, og jeg har fået tid om formiddagen, hvor det er noteret for år tilbage jeg altid er for syg til fremmøde, og hvor der altid er flest der ringer ind, så køen er vildt lang, det virker meget bevidst fra deres side.

Får nu hjælp til en ny klage til Borgerrådgiveren, og min nye SB står utroligt dårligt, for hun har totalt ignoreret alle mine mails til hende, og hun har kvitteret for den seneste mail, hvor også forespørgsel til telefonisk møde var et af mine spørgsmål, ved at tilsende mig besked om der skulle indhentes erklæring fra min læge på jeg var for syg til fremmøde, og så den blanco-samtykkeerklæring der var vedlagt.

Jeg tror de er rasende, de ved jeg skriver herinde og derfor også, at jeg snart får en helt uvildig ekspert til at sammenligne min gamle og min helt nye MR scanning, så med en blancoerklæring kan de følge mig rundt i systemet før jeg overhovedet når op til nogen læge, og evt. plante idéer, trusler eller andet hos pågældende læge, og det kan de ikke nu, så falder straffen promte når jeg ikke makker ret - det er psykisk terror af MEGET grov karakter og de kan bare vente, at se hvad der kommer til at stå i den erklæring de vil indhente fra min læge,om hvordan Jobcenter har påført mig meget alvorligt stress, oveni min alvorlige smertefulde kroniske sygdom, gennem deres årelange tortur og psykiske overgreb mod mig.

Jeg kalder dem ikke længere Jobcenter - jeg kalder dem "Torturcenter".
Hvor skønt er det lige når man er drøn syg, konstant at blive indkaldt til psykisk terror og flere trusler hos TORTURCENTER!!!!
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 14-01-2012, 23:48   #28
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ikke noget som hedder en "blanco" samtykke erklæring.

De må kun hente det som er absoulut relevant i din sag... De KAN IKKE TEKNISK følge dig f.eks. via sundhed.dk...

Men fint at du fremhæver at du vil give samtykke fra gang til gang...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind  
Gammel 14-01-2012, 23:58   #29
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Der er ikke noget som hedder en "blanco" samtykke erklæring.

De må kun hente det som er absoulut relevant i din sag... De KAN IKKE TEKNISK følge dig f.eks. via sundhed.dk...

Men fint at du fremhæver at du vil give samtykke fra gang til gang...
Ok, men udtrykket var et en bruger herinde brugte, da det af erklæringen ikke fremgår andet end, at de må indhente oplysninger fra egen læge og "andre".
Så jeg fandt begrebet blanco-samtykkeerklæring meget passende for denne meget åbne tilladelse dette giver Jobcenter.

Selv om de så ikke kan følge mig via sundhed.dk, så kan de følge mig, det ved jeg for det gjorde de sidste gang de forsøgte at misbruge oplysninger og fandt ud af jeg havde været hos en neurolog, hvor de misbrugte oplysninger herfra, i en grad det gjorde jeg til sidst fandt det nødvendigt at få en ny MR scanning i en åben scanner, hvilket var temmelig svært at komme igennem sundhedsvæsnet med.
Et eller andet sted må de have indhentet de oplysninger, og det er ikke fra egen læge, det er 100% for han kontakter mig ALTID hvis systemet vil indhente noget som helst overhovedet.

Mit spørgsmål er så, hvor kan de have fået de oplysninger fra om neurologen, hvis ikke de ulovligt har logget sig ind på sundhed.dk og set mine henvisninger der?
Og så følgende har brugt deres samtykkeerklæring, som argument for at have indhentet oplysningen?
Jobcenter oplyste mig ikke hvorfra de kendte til jeg havde været hos pågældende neurolog.
Lotte68 er ikke logget ind  
Gammel 15-01-2012, 00:54   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
I realiteten, i det øjeblik man underskriver en samtykkeerklæring giver man kommunen/jobcenter fri hænder til at grave i ens liv. Hvis jeg husker det korrekt, så i erklæringen står der, at man giver kommunen lov til at indhente og udveksle oplysninger om en.

Disse oplysninger du nævner, kunne lige så ved været indhentet via/fra andre læger som kendte til, at du har været hos den pågældende neurolog.
Karo er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialjurist i radioen om syge borgere gisne Politik og Samfund 0 17-06-2013 12:14
Lægekonsulenter i Jobcenter Nyropsgade! profilen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-01-2013 21:45
Psykisk terror - stress - finde et andet fleksjob - regler - HJÆÆÆLLP!!! IT-GUTTEN Spørgsmål ang fleksjob 6 30-09-2010 21:39
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Så syge er borgere på sygedagpenge zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 30-09-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension