K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2016, 16:45   #1
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
SUP

Hej jeg ved ikke om det er det rigtige sted at placere indlægget?
Nå men jeg ville lige høre om I betaler til SUP (supplerende arbejdsmarkedspension) jer der modtager førtidspension. Jeg krydsede ja på et skema i dag vedrørende min kommende pensionsudbetaling. Er det en fordel at sige ja? Og er der andre ting jeg skal tænke på i forbindelse med genoptagelse af en pension fra før 2003? Jeg har virkelig skullet udfylde mange skemaer i disse dage og tænker om der er noget jeg har overset.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 16:50   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jep, jeg betaler til SUPP. Jeg synes dete ren fordel da det er et suplement til folkepensionen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 16:51   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja jeg gør det og har gjort det alt den tid jeg har været ftp. Og har en privat pension oveni jeg prøver at betale en stak ind på hvert år.

Jeg syns det er en god ting at have den SUPP og spare op til alderdommen. Og det er jo ik ret meget vi gir. Kan ikke huske om det er 167 kr mdr eller noget i den retning og kommunen gir noget mere.

Ingen kan se ind i fremtiden. Men tror ikke det blir lettere at blive ældre

Nogle vil ikke have den. Da de siger de så mister i fremtidige tilskud som folkepensionist. Men at betale ting selv - hvis man kan er vel at foretrække.

Fortryder du tror jeg da man kan melde fra .

" tillykke " med ftp.en

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 17:02   #4
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Tak for svar. Og man må gerne sige tillykke, jeg er meget lettet og taknemmelig over at have fået fred!

Der er ik andet man kan vælge at betale ind til udover altså private pensionsordninger?

Har I så fået noget fra eventuelle pensionsordninger i forbindelse med tidligere arbejde?

Og ATP´en hvad med den?
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 17:34   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har stadig min pensionsordning fra tidligere arbejde og pensionsselskabet Dækker indbetalingerne for mig frem til folkepensionsalderen + engangs skattefri udbetaling og årlig skattepligtig udbetaling fra nu og frem til pensionsalderen

Atp står også stadig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 19:05   #6
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Har stadig min pensionsordning fra tidligere arbejde og pensionsselskabet Dækker indbetalingerne for mig frem til folkepensionsalderen + engangs skattefri udbetaling og årlig skattepligtig udbetaling fra nu og frem til pensionsalderen

Atp står også stadig
Ok tak det lyder som de muligheder, jeg også selv har fundet frem til. Altså månedlige udbetalinger fra pensionskasssen og et skattefrit engangbeløb ik?

Nu må vi se hvordan jeg står, idet jeg var tilkendt pension da jeg fik arbejde og begyndte indbetalinger til pension....

Jeg har ikke fået noget information om det, men godt Google og K10 findes.

Sidst redigeret af Løvinden; 07-09-2016 kl. 19:09.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2016, 23:00   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg får noget i løbende erstatning grundet arbejds ulykke

Men sparer en meget stor del a mim lille ftp op til alderdom .

Men der er mange meninger om SUPp

Tænker blot jeg har 20 år tilbage til pension . Og hvad sker der i de år. Mht reformer osv. Så er det nu rart bar at ha lidt

Det jeg selv sparer op udover giver en go slat i fradrag . Det er noget der kan mærkes . Plus jeg så har dem til dem tid. Og de gir gode renter. Der Er fler måder at placerer de penge på.

Og ja forstår godt du er lettet.

Det er underlig i start syns jeg . Jeg må ik klage - havde en " let " sag hvis man hører andre. Men stadig. Vupti behøver man ik frygte post. Frygte møder. Frygte hvad de nu hitter på. Det tager noget tid at falde ned og komme ind i en ny rytme.

Husk at vær go ved dig selv og nyd det .

Mvh stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2016, 10:18   #8
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Jeg får noget i løbende erstatning grundet arbejds ulykke

Men sparer en meget stor del a mim lille ftp op til alderdom .

Men der er mange meninger om SUPp

Tænker blot jeg har 20 år tilbage til pension . Og hvad sker der i de år. Mht reformer osv. Så er det nu rart bar at ha lidt

Det jeg selv sparer op udover giver en go slat i fradrag . Det er noget der kan mærkes . Plus jeg så har dem til dem tid. Og de gir gode renter. Der Er fler måder at placerer de penge på.

Og ja forstår godt du er lettet.

Det er underlig i start syns jeg . Jeg må ik klage - havde en " let " sag hvis man hører andre. Men stadig. Vupti behøver man ik frygte post. Frygte møder. Frygte hvad de nu hitter på. Det tager noget tid at falde ned og komme ind i en ny rytme.

Husk at vær go ved dig selv og nyd det .

Mvh stribe ftp
Tak for svar. Jeg har jo tilmeldt mig SUPP, men man kan melde fra når man ønsker det. Jeg vil tænke over det med alternativ opsparing, for der har jeg ikke gang i noget.

Mht. freden så nyder jeg det hver dag og er taknemmelig over det.

Hav en dejlig solskinsdag!
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2016, 10:40   #9
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Stort tillykke med din pension "Løvinden"

Du er pensionist efter gamle ordning ikke eller husker jeg forkert? For så skal du aktivt anmode om at indbetale til ATP, men det tror jeg egentlig godt at du ved ud fra det at du skriver.

Med andre ord: "SUPP" er altid frivilligt, og ATP er kun obligatorisk for førtidspensionister efter "ny ordning".
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2016, 22:11   #10
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Stort tillykke med din pension "Løvinden"

Du er pensionist efter gamle ordning ikke eller husker jeg forkert? For så skal du aktivt anmode om at indbetale til ATP, men det tror jeg egentlig godt at du ved ud fra det at du skriver.

Med andre ord: "SUPP" er altid frivilligt, og ATP er kun obligatorisk for førtidspensionister efter "ny ordning".
Tak Moreo. jeg var ikke klar over det med, at jeg kunne betale ind til ATP, så tak for den oplysning! Skal jeg bare kontakte dem?

Ved du så tilfældigvis, hvad jeg gør med en rest feriepenge fra sidste job, når jeg nu overgår til pension? Kan jeg mon bare få dem udbetalt? Jeg har jo selv tjent op til dem.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension