K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2014, 21:43   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Anden aktør og aktindsigt

Mit problem.
Blev i sidste mdl. sendt til 'Anden Aktør' af Jobcenter København Nyrupsgade, helt ok.
Et forløb af 4 ugers varighed med 6 personlige samtaler med 5 forskellige medarbejdere.

Var så i mandags tilfældigt inde forbi Jobcenter København og snakke med en medarbejder
nede i Centerindgangen, hun viste mig en mail på hendes skærm, som en medarbejder fra den
'Anden Aktør' havde sendt til Jobcenter København, hvor der stod en sætning som var direkte
usand. Jeg spurgte om hun ikke kunne sende den til mig, hun sage pænt nej.

Kørte så bagefter direkte ind til den 'Anden Aktør' og snakkede med 2 andre medarbejdere.
De viste mig her den 'journal' samt alle de referater af de 6 møder jeg havde haft derinde.

Ingen steder i journalen eller referaterne (som alle bliver sendt til Jobcenter København),
stod der noget om at deres kollega havde sendt denne mail til Jobcenter København.

Det undrede mig og jeg spurgte om det var normalt kutyme/fremgangsmåde.
De sagde begge nej, og undrede sig ligeledes, da de begge også sagde at det var en forkert udtagelse efter deres opfattelse af mig.
Jeg bad selvfølgelig om et skriftligt dementi, men de ville lige snakke med deres chef og så vende tilbage.

Jeg vil nu begære agtindsigt til både denne 'Anden Aktør' af Jobcenter København Nyrupsgade,
jeg ved jo mailen findes, men hvis denne 'Anden Aktør' ikke frembringer denne mail, samt alle
de referater samt journal om mig, til mig, ja så klager jeg til "...til borgmesteren først og er
der ikke sket noget inden for en uge, så klager man til Ankestyrelsen med det samme..!

Men hvad skal man så gøre hvis der stadig ikke sker noget ?

Vil aflevere dem i morgen personligt og skal nok sørge for både dato og en underskrift på kvitteringen

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 21:50   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du tager omgående kontakt til Borgerrådiveren

Kære Kim.

http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...n?element=menu

og afventer de 10 kalenderdage, for modtagelse af din aktindsigt. Ellers skal du også her reagerer omgående på den 11 dag.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

.. og du husker: "aktens journalliste"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 22:09   #3
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Kim.

http://www.kk.dk/da/borger/borgerraa...n?element=menu

og afventer de 10 kalenderdage, for modtagelse af din aktindsigt. Ellers skal du også her reagerer omgående på den 11 dag.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

.. og du husker: "aktens journalliste"

Hilsen Peter
Hej Peter.

Takker og bukker, lige et par spørgsmål når jeg tager derind i morgen tidlig.

Hvad mener du med jeg skal huske "aktens journalliste" er det noget jeg selv skal indføre i selve aktindsigten?

Skal jeg skrive i hvilken tids-periode, hvor langt tilbage, i agtindsigten ?

Gælder det også alle mails som anden aktør og jobcenter har sendt ?

Hvad nu hvis de, enten anden aktør eller jobcenter ikke vil underskrive for modtagelsen af agtindsigts begæringen når jeg står derinde ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 22:15   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du får ingen problemer med at afleverer imod kvittering.

aktens journalliste er en hovedliste over alle dokumenter.

Brug aktbegæringen som er linket i det andet svar, hvor det er nævnt og fremhævet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 22:20   #5
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
aktens journalliste er en hovedliste over alle dokumenter.

Brug aktbegæringen som er linket i det andet svar, hvor det er nævnt og fremhævet.

Hilsen Peter

Hvad nu hvis de, enten anden aktør eller jobcenteret ikke vil underskrive for modtagelsen af agtindsigts begæringen når jeg står derinde ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 22:27   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Så sender du den bare pr mail...

Kære Kim

....til hovedpostkassen, så har du din kvitterig der.

De 10 kalenderdage er stadig gældende, da det er en lovbunden frist som Folketinget ikke har vedtaget tilfældigt. Men er en særdeles vigtig juridisk frist som skal overholdes.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 22:42   #7
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hey Peter.

Mener du med "hovedpostkassen" at tage på postkontoret og sende det anbefalet ?
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2014, 23:25   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hovedmail adressen, bare du har kvittering på hvornår de 10 kalenderdage begynder og reagerer den 11 dag, hvis ikke du har modtaget aktindsigten.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-08-2014, 07:17   #9
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hovedmail adressen, bare du har kvittering på hvornår de 10 kalenderdage begynder og reagerer den 11 dag, hvis ikke du har modtaget aktindsigten.

Hilsen Peter
Hej Peter.
Øhh... jeg er ellers IT nørd, men hvordan kan man dokumentere en kvittering på en mail ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2014, 10:37   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Skal jeg skrive i hvilken tids-periode, hvor langt tilbage, i agtindsigten ?
Hvis du har modtaget aktindsigt tidligere, så beder du om, at få aktindsigt i hvad der er tilkommet i sagen "siden sidst", skriv datoen for hvornår du sidst fik aktindsigt.

Og ellers beder du bare om alt hvad der er.

Hvis man beder om aktindsigt i noget, som man tidligere har fået udleveret, så må de opkræve betaling for det.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hvad nu hvis de, enten anden aktør eller jobcenter ikke vil underskrive for modtagelsen af agtindsigts begæringen når jeg står derinde ?

Mvh Kim
Hvis du har en mobiltelefon med kamera, så hiver du den op af lommen og tager et billede af, at de stempler med "Modtaget".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension