K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2008, 19:02   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Jeg forstår alt vedr. pension

Jeg forstår ikke alt vedr. pension..

Jeg læser så meget om at ens resterhvervsevne skal være næsten lig nul, før men kan få tilkendt førtidspension.

Men hvordan kan det så være at nogen jeg kender er blevet tilkendt førtidspension.. og så må arbejde op til flere timer dagligt

Jeg selv er tilkendt flexjob... her i år, men ved det vil blive svært og finde et job til mig.. da jeg har mange skånehensyn og må arbejde 2 - 3 timer dagligt med en ugentlig fridag, hvilket giver 8 - 12 om ugen.

Har snakket med en socialrådgiver fra fagforeningen, som siger det bedste for mig ville være og søge pension.. han vil meget gerne hjælpe mig med dette.. da han siger det er urealistisk at få flexjob med så få timer og han fatter ikke kommunen har givet mig dette...

Hvad mener i ???



Sidst redigeret af Kjersti; 20-11-2008 kl. 19:06. Årsag: fejl..
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 22:54   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nej det er ikke til at fatte og det er heller ikke til at fatte at nogen får pension og andre får fleks for det samme...

Men men det er alt efter hvilke kommune man bor i, nogen kommuner operere med det at hvis man kan så meget som trække vejret og forlade hjemmet så er det fleksjob andre igen siger at hvis man kan arbejde under 12 timer så vil man blive en hæmsko og en udgift for arbejdsgiveren og derfor er det urealistisk at arbejde ...


Så du er åbenbart i en af de kommuner hvor de køre fra princippet er der liv er der håb ...

Hvis jeg var dig så ville jeg da tage mod tilbuddet hvis det er en der ved hvad han laver... du skal bare huske at pointere hele tiden at du IKKE nægter at arbejde og at er der job du kan klare er du villig til det, men er der ingen job til den smule arbejdsevne du har tilbage ja så mener du at det er omsonst

Du må ALDRIG sige vil ikke arbejde ,for så snupper de din ledighedydelse ... men man kan godt søge fleks og bibeholde sin ledighedydelse og siger de andet til dig på kommunen (det gør de på min ) så bed dem om at få det på skrift og med henvisning til paragraffer

Og husk også at mange med ftp kan fejle noget vi ikke kan se , så vi må og skal ikke være misundelige på hinanden .. jeg kender mange på sygedagpenge der feks syntes at det er helt urimeligt at jeg kan få fleks når de ikke kan , men de kender ikke mig og min sygdom som jeg gør og jeg flasher den ikke for dem... såååå vi skal være meget forsigtige med at dømme selv om tingene kan virke u retfærdige så er alt ikke hvad det ser ud til

Hejdien

ps jeg mener ikke at du dømmer eller er uretfærdig det var bare lige en tanke har oplevet et par gange her på det sidste at nogen jeg kender har ondt i røven af andre jeg kender fordi de mener at de ikke har det så slemt at de skulle have ftp .. .men det er der sgi ikke nogen der kender noget til , og begynder vi at bekrige hinanden i stedet for systemet så har vi tabt ... så det har ikke noget med dig at gøre, bare lige lidt filosofiske tanker her om aften og så passede de lige ind i dit indlæg
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 23:38   #3
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Til Hejdien...

Nej nej.... jeg dømmer skam ikke nogen.. kunne jeg aldrig drømme om, det er systemet jeg ikke kan forstå..

Men ja der er mange der dømmer andre... det har jeg skam selv prøvet
Der er nogle der ikke forstå, at man kan være syg når man ikke kan se det.. men syntes gerne det er folk der ikke selv fejler noget, der er slemme til det.

Ja jeg kom jo i tanke om, at jeg har en gammel ven, der er sagsbehandler, som jeg kontaktede.. da filmen er ved og knække for mig, har virkelig brug for hjælp... og det for man så sandelig ikke i kommunen..
Så jeg er bare så glad for han vil støtte mig i det her..

Så jeg skal nok skrive nærmere når der sker noget..

Hilsner og tanker fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 00:59   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg kan sige at jeg nødig ville have mit hovedet pakket ind i 5 år, for at mine omgivelser kan se hvor den er galt. Jeg er bange for at jeg kommer til at gå med den pakket ind, resten af mit liv. Det er bestemt ikke noget jeg går ud og holder foredrag om. Hvordan pakker man feks. forhøjet blodtryk ind.

Vi kan ikke identificere os med andre, selvom det kan minde en om sin egen situation.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 01:55   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Jeg kan sige at jeg nødig ville have mit hovedet pakket ind i 5 år, for at mine omgivelser kan se hvor den er galt. Jeg er bange for at jeg kommer til at gå med den pakket ind, resten af mit liv. Det er bestemt ikke noget jeg går ud og holder foredrag om. Hvordan pakker man feks. forhøjet blodtryk ind.
Hvis det kunne nytte noget i forhold til skrøner, uvidenhed og at dømme, gjorde jeg det så men gerne. MEN! det vil ikke nytte en pind, for pludselig er det ikke længere kun sagsbehandlerene der forlanger at man tager forbindingen af, men også Hr. Hansen nede fra nr 7. som ikke kan forstå hvordan jeg kan hente og aflevere mine børn i børnehave, og samtidig se så syg ud, om det nu også kan passe, måske jeg bare spiller fordi jeg ikke gider arbejde, og så er man jo ligevidt, og har erhvervet sig et ansigt der higer efter luft, altså er blevet mere eller mindre vansiret efter års konstant brug af forbindinger. Hvis altså ikke lige Fru. Mikkelsen tror man er blevet muslim, og planlægger terror mod KBH banegård i nær fremtid.

Så vil jeg hellere kæmpe mod fordommene og videnheden med mit ansigt i hel tilstand og fremme i lyset, jeg vil nå sådan ca lige langt.... men ellers et godt forslag
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 11:10   #6
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej igen..

Det jeg skrev for.. er fordi jeg ikke forstår.. måden man tilkender pension på.. jeg har slet ikke haft i tankerne at dømme nogen som helst.. jeg har nok skrevet det så det kan misforståes... desværre.. Sorry

Ved ikke lige hvordan jeg skal skrive det så jeg får det rigtige svar..

Sidst redigeret af Kjersti; 21-11-2008 kl. 11:12. Årsag: rettelse
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 11:19   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kjersti nej nej

Du skal ikke tage den på dig, du skrev det ikke så det kunne misforståes du har jo ret i det du skriver, det jeg og de andre laver er bare tanke spind og går videre i din tråd fordi det netop bragte et emne op som gjorde at man kan komme af med de tanker så det du skrev gør bestemt ikke at vi føler eller siger at du dømmer nogen

Du er selv ny visiteret men tro mig du vil også komme ud for de mennesker som vi skriver om (hvis du ikke allerede har prøvet det ) så det er ikke for at sige at du dømmer, men det er ganske rigtigt det du er inde på ...

Og hvis du kigger i andre og ældre fora her på siden så vil du se at vi før og ofte og mange gange har været inde på at der burde findes en min grænse for tid til os flekser...

Sådan at kan man kun arbejde under 12½ time så burde man have førtidspension i stedet for fleks for jobbene findes ikke .... men det vil de kloge inde på borgen ikke være med til , for der er jo så stor brug for os ...

og ja det er der , det kan vi jo se ... sikke noget pladder... nææ en pension og kunne man så arbejde et par timer ved siden af så var der større chancer den vej....

Men ikke fordi vi dømmer nogen kan godt se af dit indlæg at det ikke er det du gør men at du tænker over det underlige i det, og det gør vi alle
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 11:45   #8
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Kjersti

Jeg føler bestemt ikke at du dømmer nogen. Med netop som Heidi skriver sætter det gang i tankerne omkring dette at have en "skjult" sygdom, som jeg og mange andre har.
Nogle gange tro jeg vi mennesker går for meget op i, hvordan andre ser på os.

Dejligt at du har en ven som er sagsbehandler jeg håber virkelig at han kan hjælpe dig

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 12:41   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg læser heller ikke du dømmer... slet ikke.

Den med "hovedbeklædningen" er i hvert fald hos mig, skrevet med et smil (jeg opfatter også at bmdc har skrevet det med et sarkastisk smil) og er en udenoms ting, altså det har som sådan intet med DIT indlæg at gøre, ud over at dit indlæg ledte tanker i retningen af samfundets (raskes) holdning til syge, helt generelt, altså intet direkte stilet til dig eller det du skrev.

Du vil efter noget tid og læsen her på siden opdage, at vi er rigtig gode til at starte et sted og ende et helt helt andet sted, vi kan godt starte et indlæg der handler om syg på kontanthjælp, og ende ud i lovforslag omkring retssikkerheden, som sådan har de 2 ting ikke meget med hinanden at gøre, men fordi et indlæg sætter en tanke i gang, som kommer ned, så drejer tingene gerne, og en debat, kan nå at tage maaange sving i løbet af meget meget kort tid, meget ofte med et sarkastisk smil omme bag skærmene.

Det er sådan set bare det der er sket med dit indlæg, altså det er noget du ikke skal tage nær, for det er en helt naturlig udvikling som ses i mange tråde.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2008, 18:02   #10
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Tusinde tak... for jeres venlige svar.. det er nok bare mig der tar alt til mig i øjeblikket... kan ikke rumme så meget for tiden.. men det kender i alle..

Ja tro mig jeg kender til at andre dømmer andre.. kan jo tydeligt huske, selvom det er over 1 år siden jeg har været i arbejde, at den arbejdsplads jeg kom fra, hvordan folk dømte andre når de meldte sig syge.. jeg var tit op og diskutere med dem, da det ikke var deres job og finde ud af om folk var syge eller ej... så når jeg kom på arbejde efter og have været syg og de spurgte ind til hvad jeg havde fejlet.. så sagde jeg altid.. jeg havde pjækket.. men det var heldigvis ikke alle der var sådan.. for så tør jeg da ikke sige, hvad jeg kunne ha gjort ved dem..


Rigtig God Weekend til alle og STORT
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
hjælp vedr. pension joan2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 82 10-12-2010 17:28
Vedr. extern pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 21:50
Spørgsmål vedr. afslag på pension sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-02-2010 08:20
Rapport vedr.indstilling til pension Flisbeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-11-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension