K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2008, 12:19   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he jeg kommer til at tænke på min mor , hun er som om det ikke er nok selv uddannet inden for sundhedsystemet og burde om nogen vide at ikke alt sygdom kan ses...

Jeg kan huske da jeg var i udredning og der var tale om en §56 min mor sagde så at de havde en ansat på hendes job under den § og hun syntes da det var en god ordning , vi snakkede så om at dømme folk uden at vide noget om dem ....

min mor mente at det var groft og uansvarligt osv (kan huske lige så tydeligt at vi var ude gå tur )

Pludselig siger hun så, jamen hende vi har ansat hun misbruger det , det er helt oplagt hun er altid syg mandag og fredag .... og så tabte jeg kæben ...

siger til min mor.. hold nu din kæft det er folk som mig du snakker om , min mor svare nej det er det ikke for jeg ved jo godt at du er syg ... øhhh det ved din kollegas mor nok også at hun er, og så fik vi en lang snak om det med at man dømmer folk uden at vide et klaphat om dem ....

Men det er nok det sædvanlige min mor ville blive edder tosset hvis hun opdage at folk dømte mig (det er der jo nogen af hendes venner der kan finde på og de bliver så ex-.venner) men hun er selv meget hurtig når det er hende selv der arbejder sammen med en som giver hende ekstra arbejde hver mandag og fredag ..

Hvem ved, er det pjæk ja det er der jo ikke nogen der kan vide og indtil man ved det og kan bevise det så må og skal udgangspunktet være, nej det er ikke pjæk...

Det er det der er helt galt i Danmark i dag man er ikke u skyldig til det modsatte er bevist næææ man er skyldig indtil man selv kan bevise andet ...

og desværre ser vi det også komme længere og længere ind i vores retssale og resten af samfundet omkring os , hvad ender det med vi skal alle visiteres for tyvekoster når vi er i brugsen for nogen stjæler jo så lad os undersøge alle og mistænke alle frem for at lade bare en skyldig gå fri... underlig mentalitet

Hejdien (på en lettere paranoid dag )
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 00:38   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja vi ser den jo også i Kurt V. sagen... ham der bla bla bla pegen fingre, så nu skal tingene strammes for ALLE, vi ved godt at vi endnu kun har den ene sag, at gå ud fra, men når nu en er et fjols, så er det altså bare synd for resten.
Og det er kun den ene sag vi diskutere, en person sag, men kommer en nødstedt borger og beder os tage hans hendes sag op, gider vi ik og siger bare at vi ikke vil diskutere person sager.

Jow jow der er forskæld på fisk.

humm det må være det CHF mener med: "Et hvis spild"

Måske vi skulle overveje at begå kriminalitet, for at få opmærksomheden rettet på systemets måde at behandle syge og svage borgere på??? (tvivler dog på at det vil nytte ret meget, ud over gøre tingene endnu værre)

Snakkede med en i dag, som er på "skriv ansøgning" kursus hun sidder sammen med en mand, der ikke kan skrive, ikke bruge en pc (pga syge fingre) skal have hjælp til at komme op at stå ned at side osv osv, spørger man ham hvad han laver der, aner han det ikke, han gør bare som han har fået besked på. Når de andre skal op af trappen (han kan ikke komme op af en trappen) for at søge jobs på nettet, må de give ham dagens aviser (for det er det eneste han kan, han kan ikke en gang komme på WC, han kan jo ikke rejse sig uden hjælp) og efterlade ham ALENE i undervisningslokalet.
Det mest åndsvage i hans sag er at han går på efterløn til februar, han får sygedagpenge, som ikke når at udløbe inden han går på efterløn (som jeg har forstået det)
Hvad pokker laver han der??? Det er da noget så dybt åndsvagt, at bede en mand deltage i et kursus de ved han ikke kan udføre, desværre har han tilsyneladende ingen fam. der kan hjælpe ham, og fagforeningen hjælper kun, ved at skrive de obligatoriske job ansøgninger for ham (han kan jo ikke selv skrive dem, og uden lukker kassen siger sagsbehandler)

Endnu en rystende sag, og lige et lille sidespor mere *s*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 08:42   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
LUM ja sidespor dem er der nok af

Men du har helt ret jeg har også været på arbejds prøvninger med folk der er kommet kravlende ind over dørtrinnet og ikke har kunne holde sig på en stol mere end et kvarter, som reglen er de sendt hjem med en taxa efter 15 min men så er de jo mødt op ....

jeg kan ikke lade være med at tænke på Connie Brix fra DF som jeg så i et interview for noget tid tilbage , det var også om nogle af de ting DF ville have indført for at få "ram" på indvandre og som igen ville ramme også helt forkerte målgrupper...

Hendes svar til det var at man altid ved lovgivning ville få en vis spildprocent...

det er jeg sq stadig chokket over jeg ved jo godt at det er sådan og at meget lovgivning er lavet på opfodring af DF netop for at få "ram" på indvandre men at høre hende stå og sige det lige ud og sidde og vide at mange her på siden er den omtalte spild procent ja det er sq noget af en downer ...


og netop tunesere loven er jo et godt eksempel på hvordan det fungere her til lands i dag ...

Højesteret siger at manden er fængslet ulovligt pga manglen på beviser , det kan vores justitsminister gå ud og kommentere på ved at sige han er stadig farlige (det mener pet og justitsministeren nemelig ingen andre kan vide det )
og pga det så vil DF have lavet en lov der rammer andre der slet ikke har noget der bare kan nærme sig noget man kan kalde ulovligt på samme måde...

og så står man fra venstres side når man kommer med eksempler på hvem der også bliver ramt af den lov , og siger fra talerstolen i folketinget at man ikke kan sagbehandle og tage stilling til konkrete sager.. og det selv om der er ved at blive lavet en lov her til lands som fjerner de mest basale menneskerettigheder ud fra EN sag...

Nææææ den lov kommer mere af DF`s udvandre fra finansforliget så krænkelse af de mennesker det kommer til at gå ud over, tja det er bare prisen for at få en finanslov igennem...

jeg syntes det er vildt og endnu mere skræmmende syntes jeg at det er at befolkningen bare læner sig tilbage og siger pyt han er nok skyldig så det er helt ok...

det er sq skræmmende ... hvad med hende der muligvis udvises til USA til fængsel op til 60 år for at have smuglet ecstasy , hun er udpeget af mennesker i USA til at have kordineret aktionen , mennesker der godt nok til gengæld for at have peget på hende får straffefrihed eller nedsættelse...

Jeg hørte hendes historie og var målløs da jeg hørte at hendes familie ikke engang kunne få at vide hvad hun var fængslet for ...

og igen er det terror loven der gør det hele og igen skal man ikke sige at der ikke blev advaret om det, terror loven bliver misbrugt til andre formål der passer i regeringens kram , og det fortsætter så længe S loger og ligger under for meningsmålinger og ingen i befolkningen siger fra, for ingen tror at det kan ramme en selv og dem der så råber op , tja de er bare parnoide og har nok ikke rent mel i posen for så ville de ikke brokke sig for de ville ikke have noget at frygte

Nåå det blev vist endnu mere udenom det her he he
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 20:37   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Apropos om at dømme - jeg har selv været i dén modbydelige situation, at blive fejlvurderet fordi man netop ikke kan se jeg er psykisk syg. Jeg ser rask ud, og bliver derfor behandlet som en rask, det er et MEGA problem. Specielt når det foregår på kommunen!!
Engang var jeg 'så dum' at jeg havde taget make-up på. HOLDDAKÆFT, det var ligefør hele min sag røg til jorden og der blev noteret 'snyd & bedrag' i sagsmargen!!! For hvordan kan man være psykisk syg og se skide godt ud????
Der ligger megen tabu omkring sygdomme og fremtoning. Kommunen vil så gerne SE at man er syg, men alle mennesker - syge som raske, har jo dage hvor man er mere medtaget end andre. Og er man typen lige som mig, der gerne vil se lidt pæn ud når man går ud, ja så kan det få alvorlige konsekvenser!

Jeg har ofte haft samme tanker som Kjersti ,,hvordan kan kommunerne dog dømme så forskelligt''??

Jeg har også haft 'slette tanker' og følt mig oprevet når jeg har læst om Førtidspensionister der både kan arbejde og tage på højskoler, rejse udenlands, gå på aftenskoler, have multi interesser i og udenfor hjemmet og mere eller mindre være højaktive og have liv der tilforveksling minder meget om almindelige arbejders. Bare sjovere.
Men med tiden er jeg blevet dysset ned, for som Hejdien så rigtigt skriver, jamen så kender vi jo ikke folk andet end til tænderne. Måske gav førtidspensionen lige det ekstra der skulle til, for at få mere energi, for at få mod på en rejse, for at deltage på et kursus eller for ophold på en højskole, eller lysten til at få fritidsinteresser...

Men nej, jeg forstår heller ikke fordelingerne, og jo, det er da frustrerende at læse om fleksere der ikke kan få førtidspension selvom sagen virker oplagt, og at andre kan få en førtidspension, selvom de mener de godt ville kunne arbejde nogle timer om ugen. For der sidder jo alstå også borgere i dette land med en førtidspension som de ikke er enig i!!! Dette er en alt for overset gruppe i virkeligheden.

Det er en frygtelig tanke, at man måske kan blive bevilget fleks og/eller førtidspension i én kommunen, men at det ville være helt utænkeligt i en anden kommune. Det er simpelthen ikke fair!

Jeg har selv opgivet at finde ud af hvordan det mon er de vurderer de enkelte sager, for jeg bliver hele tiden overrasket (både positivt og negativt). Istedet tror jeg det mere eller mindre handler om held til at slippe gennem nåleøjet. Noget med at være på rette sted på rette tid, få den rette sagsbehandler, den rette lægekonsulent, den rette læge og den rette speciallæge.....
Og så har jeg kraftigt på fornemmelsen at kommunenerne lever efter devisen ''for mange kokke fordærver maden'' - for jo flere læger, speciallæger osv de kan hive indover en sag, jo større chance for at nogen begår brølere der kan bruges mod klienten!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 22:38   #15
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
hvor er jeg enig med dig helenekr.. jeg skriver lige videre fra mit første indlæg af denne tråd...

Jeg har haft min Arbejdsevnevurderingsjournal med til den sagsbehandler jeg kender i fagforeningen..

Da han læste denne.. var han helt måløs.. ud fra det der står, vil jeg aldrig få et flexjob.. men er blevet godkendt til dette..
Så han spurgte mig om han måtte ringe min sagsbehandler op og snakke med hende.. det måtte han selvfølgelig gerne..

Han spørger så ind til hvordan de har kunne godkende mig til flexjob, når sandsynligheden for dette ikke er tilstede... Ud fra det der er beskrevet er det eneste rigtige pension..
Min sagsbehandler siger til ham.. ja hun er helt ening, så hun ville straks søge om dette.
Da hun hørte hvilken fagforening han kom fra.. blev hun helt tavs.. så ja.. helenekr.. det har meget og sige hvem der ordner tingene for en..

Så nu går jeg og venter på og høre hvad der kommer ud af det..

Men håber i krydser fingre for mig..

Jeg ville ønske for jer alle... at der var en der kunne hjælpe jer...

Tusinde af tanker fra mig
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 22:54   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig krydser vi fingre for dig! Ligesom vi krydser fingere for os selv, for sagen, for livet og for retfærdigheden....

Men lad os håber der nu kommer skred i din sag, og at du kan komme ind på rette hylde!
Jeg er selv ved at søge førtidspension, men har nu i et helt år diskuteret arbejdsprøvning. JEG siger jeg ikke kan, SÅ vil hun høre det fra min læge, SÅ skriver han at jeg ikke kan, SÅ vil hun høre det fra en speciallæge (psykiater), SÅ skriver han at jeg ikke kan, SÅ vil hun høre det fra Reva/Incita...og det er så der jeg er nu!
Det cirkus har vi brugt et år på! Og speciallægeerklæringen har hun smidt ind hos lægekonsulenten - og der har den ligget siden 4-6 Juli 2008 (hvis man kan tro på dét!).
Jeg TROR faktisk at hun med vilje lader den ligge gemt væk, for så længe hun ''ikke ved noget'' så kan hun gøre som det passer hende.....

Og jeg har stadig ingen ressourceprofil - og har aldrig haft en!!
Men uha nej, hun mener jeg er for syg til at få den lavet???? Og samtidig mener hun åbenbart at jeg er så rask, at jeg kan gå i arbejdsprøvning....

Er jeg mon den eneste der kan høre dobbeltmoralen skrige mod himlen??

Sidst redigeret af Ninja; 24-11-2008 kl. 22:56.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 23:52   #17
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hvor jeg bare føler med dig helenekr.. det er det glade vandvid... får det mon aldrig en ende...
Ved slet ikke hvad jeg skal skrive for og trøste dig... men jeg ønsker virkelig det bedste...
Jeg vil tage en snak med den sagsbehandler jeg kender og høre om han har nogle gode råd.. til alle jer.
Men kan desværre ikke sende alle jer til ham... uanset hvor meget jeg gerne ville.. som han også sagde til min sagsbehandler i telefonen, jeg skulle have fred og ro nu, de skulle ikke på nogen måde få lov og smide mig rundt i dette system.. som han kender så godt...

Tusinde af VARME tanker og KRAMMER fra mig
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 00:02   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, man får ofte fornemmelsen at man sidder midt i et spil skak! Synes hele tiden man skal tænke flere træk fremaf, dække af, afværge fælder - selv opsætte nogen osv. Det er simepelthen så trættende i det lange løb. Æv, hvor jeg hader det!!

Mangler en bræk-smiley!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 00:46   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, man får ofte fornemmelsen at man sidder midt i et spil skak! Synes hele tiden man skal tænke flere træk fremaf, dække af, afværge fælder - selv opsætte nogen osv. Det er simepelthen så trættende i det lange løb. Æv, hvor jeg hader det!!

Mangler en bræk-smiley!
"Sjovt" det har jeg alle dage sagt (eller rettere da det gik op for mig at jeg ikke bare skulle stole på at de (kommunen) havde styr på tingene, altså at det er som at spille skak, som var det et døgn job.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 00:54   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt vi er flere der kender til følelsen!

Dog må vi ikke gøre skakspillet uret! Det går betydenligt hurtigere med skakspil i virkeligheden, det er kun når man spiller med kommunen at der kan gå dage, uger, måneder med næste træk!! Totalt træls at vente på....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
hjælp vedr. pension joan2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 82 10-12-2010 17:28
Vedr. extern pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 21:50
Spørgsmål vedr. afslag på pension sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-02-2010 08:20
Rapport vedr.indstilling til pension Flisbeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-11-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension