K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2010, 19:35   #81
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Orv, den var da ellers smart!! Man stopper sygedagpengene, undgår betaling i 1½ måned, og fortsætter med at feks udbetale for en ½ måned.....damn!!!!

Ved ikke om det er lovligt, hvis det er, så er der jo penge i det for kommunen!!!???

Håber det er en svipser, så du får fra den dato du reelt er berettiget fra....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 00:10   #82
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Cillenolle, det er måske noget med, at du får det resterende beløb fra den sidste del af perioden af de første 52 uger nu og for de nye 26 uger på et senere tidspunkt ?.

Mail til din sagsbehandler herom, så hun har denne øverst i sin mail bakke mandag morgen. Husk at sætte 1 prioritet på.

Mht. min arbejdsprøvning, syntes jeg egentlig, at denne er meget godt beskrevet på en tæt skrevet 1 sides ark. Men I har da fuldstændig ret i, at det er lidt i forhold til 7 sider. !! Man tror jo, at kommunen har fuldstændig check på hvordan sådan noget skal se ud, dog havde jeg lidt en fornemmelse af, at den var lidt overilet skrevet af arbejdsmarkeds konsulenten, men jeg fik den da til check og godkendelse. Jeg rettede vidst en stavefejl og ellers virkede den da ok. :-)

Jeg ved ikke om det står nogle steder hvordan en arbejdsprøvning skal håndteres fra kommunens side af eller hvor lang ens arbejdsevne vurderings beskrivelse skal være?.

For mit vedkommende husker jeg som sagt blot, at jeg mere eller mindre styrede arbejdsprøvningen selv. Set i bakspejlet var det måske knap så godt og jeg anede det heller ikke på forhånd. Undervejs følte jeg mig faktisk en del overladt til mig selv, men troede jo at jeg bare skulle køre det selv.
Jeg skulle/kunne selv afstemme med arbejdsgiveren hvad jeg kunne klare og hvad jeg ikke kunne klare. Dog kan det være svært når man skal køre det selv, enten presser man sig selv for hårdt eller kunne måske godt have brugt vejledning til at finde alternative skånehensyn !??. Jeg prøvede dog at sætte min arbejdsdage og uge op iht. hvad jeg kunne klare og bad også om forlængelse af arbejdsprøvningen, da jeg mente at jeg ville kunne klare mere, men det kunne jeg så ikke.

Cillenolle jeg vil råde dig til at spørge indtil hvordan din sagsbehandler og kommune bygger arbejdsprøvningen op. Tag det som om du simpelthen ikke aner hvad det går ud på, for det gør du jo mildt sagt heller ikke. :-) Spørg hvordan arbejdsprøvningen startes op og med hvilke aftaler?. Hvor tit skal I mødes med eller uden din arbejdsgiver for opfølgning ? og hvordan du skal forholde dig eller melde tilbage hvis du føler for stort pres og/eller ønsker mere vejledning til muligheder for skånehensyn. Det er svært at gribe en arbejdsprøvning an, man har jo ikke prøvet det før, man ved ikke rigtigt hvad der skal ske og hvordan den skal løbe ad stablen. Jeg troede man blev målt, vejet og testet undervejs, men i mit forløb var der jo ikke meget heraf, det er var nærmere del konklusioner omkring hvordan jeg klarede det alt i alt hvor jeg selv skulle trappe op i tid og finde skåne hensyn. Det gik godt, men var også hårdt, og det er det alt andet lige. Måske kommer det til at køre godt for dig, så tag ikke sorgerne på forskud.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 06-02-2010 kl. 00:28.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 08:14   #83
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg læser jeres svar med iver og kan i den grad bruge dem.

Desværre kører jeg godt og grundigt af sporet, når der er noget jeg ikke forstår. Det gør sig stadig gældende i min sag og tænker jeg er sgu ikke for kvik, samidig med at jeg kan se hvordan systemet arbejder.

Jeg har nu modtaget brev fra min sagsbehandler om, at jeg skal til opfølgningssamtale vedr. praktik hos noget der hedder Team Aktiv. Det er jo fint, men da de har flere forskellige "muligheder" og der i brevet ikke står præcist hvad formålet er, udover at "vi i samarbejde får udarbejdet en plan for min tilbagevenden til arbejdsmarkedet", så bliver jeg sådan arghhh, en blanding af utryg, nervøs, vred, spændt, nysgerrig og er pokkers naiv i troen på det bedste.

Det GODE ER, at jeg i disse indlæg kan liste forskellige spørgsmål op og få sammensat dem, så jeg forhåbenligt ender med, at få styr på det. Skriver også lige til fagforeningen, så de også er orienteret og praktik, det ord var hun nemlig ikke glad for.

Derudover har de trukket 55% i skat af mine sygedagpenge, ikke om jeg forstår det, for det plejer da kun at være, hvis man ikke afleverer skattekort og det skal jeg jo ikke . Jeg tror lige, jeg tager fat i sagsbehandleren, men heldigvis var det ikke fordi, de havde ikke havde startet fra "dagen efter".

I dag er jeg nok bare temmelig optimistisk, for datterens fødselsdag skal fejres og jeg tror nok, at jeg har rimelig tjek på det, for første gang i laaang tid .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 09:18   #84
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
God morgen Cillenolle,

Tillykke med datterens fødselsdag, dejligt at du har overskud til denne.

Team aktiv lyder som en "anden aktør". Dem må der være andre, der kender bedre end mig....

Jeg tror ikke at du skal bide så meget mærke i den med "tilbage venden til arbejdsmarkedet". Jeg fornemmer at du tror at de mener for fuld tid. ? Det mener de højst sandsynligt oftest, specielt når der ikke er opsat krav om skånehensyn fra læger og andre endnu. Når du først er i gang, finder du og I ud af hvad du kan og evt. ikke kan.

Underligt med sdp. men det har nok bare trukket for meget til dem selv.

God fødselsdag, nyd det.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 09:47   #85
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg kender til dem. desværre ikke posivtivt.

Men jeg havde også under en time arbejdsevne. risiko for ydereligere skade.

De havde først sagt ja, trods at de vidste at det var en pensionssag.
Men da det kom til stykket, forsøgte de at forlange 3 timer dagligt.

Jeg ville ikke skrive under på kontragt om arbejdstid, PÅ EGET ANSVAR, med disse aftaler, uden at det fremgik, at de havde ansvar, såfremt ydereligere skade.
det ville de ikke, og jeg blev sendt hjem.

Du bliver sendt i praktik, minimum 3 timer. Kan du det er det helt iorden. Din situation, kan derfor være helt anderledes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 10:13   #86
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Godmorgen

EE - TAK skal du have, jeg nyder at kunne det i dag, men har også kun inviteret til begrænset tid, da jeg ellers går kold, men de er med på den .

Jamen min kommune mangler penge i kassen, så måske er det en ny måde at få penge i .

Popiae - Trist erfaring da, kan ikke huske om du er på pension eller du stadig kæmper. Jeg mener godt, at jeg kan 3 timer om dagen, dog hvis jeg kommer op på 4, vil jeg have brug for en ugentlig fridag, men det er jo bare hvad jeg tror. Da jeg vente tilbage til mit gamle arbejde, kunne jeg ikke 3x3 timer ugentlig, men håber da jeg har fået det bedre på den konto. Jeg må være på vagt og det er jo også det jeg frygter. At hele lyder så godt og på med vanten og så viser det sig, at jeg har gjort det være for mig selv.

Jeg når desværre ikke ned i frivilligcentret inden, for der ved jeg, at der også er en med erfaring derfra, den startede positiv, men ved så ikke nu.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 14:55   #87
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
I går var jeg så til møde på Team Aktiv med min sagsbehandler. Hold da op hvor var jeg nervøs. Havde det som jeg skulle til eksamen, at det var nu det skulle vise sig om jeg bestod.

Irriterende som jeg er, så var jeg sikker på, at jeg kunne huske det væsentlige, men nej . Næste gang må jeg sige, øjeblik skal lige skrive ned.

Jeg tror, at dette er udfaldet. Jeg skal afklares og/eller arbejdprøves i et 3 mdr. forløb, hvor de 8 uger er praktik. Jeg fik fortalt at jeg har brug for 1 fridag om ugen og jeg ikke "fungerer" før kl. 9. Sagsbehandleren sagde 20 timer, men jeg sagde nej og 16 timer til at starte med og det var OK. Sagsbehandleren sagde så, at det skulle være tæt på mig, for mindst mulig transporttid, dejligt.

Nu skal Team Aktiv og kommunen så bare blive enige om betingelserne, før det rigtig kan startes op. Havde skrevet MANGE spørgsmål op, som jeg havde hevet ud af tråden her, men de fleste er først relevante ved næste møde, da aftalen med kommunen så er i hus. Havde et meget positivt indtryk af de 2 konsulenter, men tror jo også på det bedste i folk .

Efter have været væk så længe, har jeg kriller i maven, er nervøs, spændt og glad. Håber det lykkedes, men er lidt skeptisk, for næste gang er jo der ALLE mine "problematikker" kommer frem.

Kan jo godt lide min sagsbehandler, men der er ting som jeg har såå svært ved at spørge om, for jeg er bange for at virke som en grib. Men vi har ikke talt om ressourceprofilen og ej heller om speciallægeerklæringen og hvad det betyder for mig. Ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til det eller gribe det an.

Og så er der jo endnu en omgang ventetid.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 16:43   #88
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Opdatering

Nu er det 5 uger siden mødet og jeg er ikke nået længere endnu.

Der arbejdes på et praktiksted, hvilket tilsyneladende ikke er særlig nemt at finde. Blev tilbudt et, men sagde nej da det lå alt for tæt op af min gamle hverv og jeg følte mig degraderet. Det var ingens skyld, havde selv sagt ja til at snakke med dem.

Her bagefter tænker jeg, at jeg skulle have sagt ja. Det ville sikkert gå dårligt der og jeg ville være kommet igang og jeg føler mig krævende og forlangende. Hvor stor er sandsynligheden også for, at finde et sted der bare passer.

Negative tanker begynder at fylde meget. Så som, at jeg burde jo også selv ringe rundt og spørge, at jeg sikkert alligevel er for god til fleksjob, at hvad jeg oplevede som positive tiltag er der egentlig nogle bagtanker med, at mine sygedagpenge ryger fordi jeg ikke kommer igang.

Føler mig lidt modløs i øjeblikket og som altid meget præget af den usikre fremtid. Tænker hvad kan jeg selv gøre og hver gang strander jeg på, at være selvopsøgende. Min angst tager fuldkommen over der og jeg er tilbage til at slå mig selv i hovedet, for ikke at ville det nok.

Har surfet rundt her for at se om jeg kunne finde nogle tips, ideer eller råd til at komme videre, men er nok pænt blind og rundt på gulvet til at det lykkes. Prøver hele tiden at være et skridt foran, men det er skisme svært. Igang igen, det må findes, lige det fif jeg har brug for.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:01   #89
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
var selv i arbejdsprøvning nogenlunde som mit gamle erhverv.
men et mere skånsomt job som en stol og pc kan man vil ikke finde.
når man dårligt kan stå og lave noget og skal bruge stok.
men sagde ja efter 5 sek
Men har aldrig snakket med mine sagsbehandler om sygdom eller lægerne.
udover sagsbehandler har indhentet oplysningerne

men det er alså kommunen som skal finde et sted.
Nu ved jeg så ikke om du er i udredning til flex, siden det er et praktik sted

Føler mig lidt modløs i øjeblikket og som altid meget præget af den usikre fremtid
du er ikke den eneste. sidder bare og venter og venter

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-03-2010 kl. 17:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 09:55   #90
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Jeg kender godt den der med usikkerheden om, er jeg nu fleksjob berettiget ? er jeg nu syg nok og lign. Vent til det hele kommer igang også tag den derfra.

På web siden www.ijobnu.dk , står nogle virksomheder som har og har haft fleks og skånejobs ansatte, måske er der nogle i din omegn.

Ellers er det jo kommunen der skal etabelere praktik stedet for virksomheds praktikken, så der er ikke andet for at rykke dem for hvad de finder ud af, det er jo ligesom det eneste du kan gøre. Når du nærmere dig sdp. udløb så sørg for at få det forlænget via din sagsbehandler.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension