K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2012, 00:03   #81
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er ikke fordi det skal gå hurtigere, men blot for at sikre mig, at den overhovedet overgår til behandling for førtidspension. En paragraf 18 skal jo gennem to instanser - første instans beslutter om denoverhovedet overgår til behandling mens anden instans tager stilling til selve pensionsansøgningen.
En paragraf 17 overgår jo til behandling i umiddelbar forlængelse af ansøgningen. Dvs med en 17'er er man sikret, at der bliver taget stilling til pensionsnerettigelse

Jeg vil mao bare gerne være sikker på, at den overgår til behandling...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 00:04   #82
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvordan kan man vurdere en funktionsevne uden afprøvning.

Jeg har altid undret mig over, at en læge kan sige, at der ikke er mulighed for at en person kan arbejde - med mindre sygdommen virkelig er indgribende ......

Jeg kender en med sclerose der fik aflsag, selvom pågældende sidder i kørestol, har hjælper til personlig pleje osv. . . man mente at hun skulle afklares til fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 00:08   #83
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og Sprite, du fornemmer at Frups sygdom ikke er indgribende.....eller, hvad er din pointe?

Jeg har heller ikke været i arbejdsprøvning.

@Frup, du er i hvert fald garanteret, at sagen overgår til reglerne om førtidspension med §17 på det foreliggende....

Men jeg tør sgu ikke rigtig råde dig til hvad jeg synes du skal gøre.....måske kan de andre også lige komme med en vurdering på dit spørgsmål...måske tænker vi bedre sammen?!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 00:13   #84
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej, jeg er bare ny her, og kan ikke helt gennemskue hvad sygdoomen er - så jeg mistænker ikke nogen for ikke at være 'syge nok'

Jeg oplever bare der er stor forskel på hvad der godkendes. -vi kender jo alle nogen hvor man undres over de ikke få hjælp og omvendt, hvor man tænker, hold da op, de kan da godt noget, hvorfor pension
  Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 00:37   #85
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sprite Se meddelelser
Nej, jeg er bare ny her, og kan ikke helt gennemskue hvad sygdoomen er - så jeg mistænker ikke nogen for ikke at være 'syge nok'

Jeg oplever bare der er stor forskel på hvad der godkendes. -vi kender jo alle nogen hvor man undres over de ikke få hjælp og omvendt, hvor man tænker, hold da op, de kan da godt noget, hvorfor pension
Jeg tror næppe der er mange kommuner, der i dag giver pension, hvis folks funktionsevne ikke er voldsomt nedsat - og da slet ikke min kommune, der er kendte i det ganske land for at være meget skrappe.
Det vigtige er jo også at huske, at man ikke får hverken fleks eller fp på diagnosen, men på hvor nedsat funktionsevnen er. Samme sygdom hos to personer kan jo vise sig meget forskelligt...

@Helene: tak for svar
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 04:31   #86
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sprite Se meddelelser
Det går da ikke hurtigere fordi det er § 17 - der er 3 måneder på begge to. Og begge to skal 'startes op' - når de modtages i pensionsteam...

hvis du indstilles efter § 18 så skal pensionsudvalget 'starte sagen op' - såvel hvis det var ! 17.....det blir fra dato i indeværende år... og så tager det noget tid inden den kommer på udvalg - men den startes op når den afleveres.

§ 17 er jo fordi ens SB ikke vil indstille, hvorimod § 18 er en tilkendegivelse fra SB om, at du bør godkendes til FØP
Jeg ved ikke om du ikke har fulgt med eller hvad...

Jow det går hurtigere hvis man søger en §17 på det foreliggende grundlag....fordi sagen SKAL overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Men hvis det er sagsbehandleren der indstiller hende til førtidspension.....
Så skal sagen først behandles af pensionsudvalget...eller det det nu hedder i den kommune....

Først når de har behandlet sagen og er tilfredse og ser at der ikke mangler noget i sagen.....først der overgår sagen til behandling efter reglerne om førtidspension...

Så når nu alt dette sker lige inden de holder juleferie....så kan du sikkert forstille dig at nogen vil være nervøse over at pensionsudvalget ikke når at behandle sagen inden jul....så den kan nå at overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Hvis sagen først overgå til behandling efter reglerne om førtidspension efter d. 1/1-2013...ja så vil den blive behandlet efter de nye regler...

Iøvrigt så lader man en sag overgå efter §18 uanset om det er SB der indstiller eller om du søger en §17 på det foreliggende grundlag....

Så NEJ pensionsudvalget SKAL ikke starte en sag op når de får den...de skal først selv behandle den...inden de beslutter om de VIL lader sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Så pas nu på med ikke at forvirre folk mere end godt er...

EDIT

Man skal altid passe på med at "forstille" sig hvordan og hvad der er med folks sager...

Man kan nemlig ikke rigtigt vide særligt meget om dem medmindre de selv har fortalt det hele...

Man kan aldrig vide om folk kun fortælle noget eller hvor meget de fortæller...

Derfor kan der være en masse ting som man ikke lige ved om en sag...

Man kan derfor kun råde folk ud fra det de fortæller....da man jo ikke kan eller bør gætte sig til resten...

Nogle de kan alt...synes de selv....måske de ikke har anerkendt at de er syge....ja der kan være mange grunde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 08:38   #87
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Tak Enteneller! Jeg har netop afsendt en mail til sb samt jobcenterchef med de forskellige forespørgelser - så er det da gjort.
Godt, så er det bare med at være på stikkerne dagen i dag og indtil du har et brugbart svar der holder i retten. Gerne i løbet af i dag....

Send gerne mailen igen hertil morgen med høj prioritet om, at du har brug for et svar i dag. Sæt "flag" på mailen med anmodning om kvittering for læsning.

Samtidig kan du på din kommunes hj.side checke hvilket udvalg du ellers skal have fat i for yderligere, hvis din sagsbehandler og han/hendes chef ikke giver dig de fornødne svar.

Held og lykke, vi glæder os til at høre mere.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:34   #88
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Altså nu har jeg på skrift, at min § 18 vil blive behandlet efter de gamle regler og at mine sd forlænges... Alligevel er jeg langt fra rolig og stadig i syv sind i forhold til om jeg - bare for at være helt sikker - også skal søge en § 17 på det foreliggende...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:47   #89
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så længe du har det på skrift burde du altså være helt sikker!!

Jeg har altid stolet på skriftlige informationer fra kommunen, og er heller aldrig blevet fuppet ved den lejlighed.

Personligt ville jeg ikke også begynde at søge en §17 på det foreliggende, og måske forkludre tingene yderligere...men jeg er selvfølgelig ikke dig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 08:12   #90
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Altså nu har jeg på skrift, at min § 18 vil blive behandlet efter de gamle regler og at mine sd forlænges... Alligevel er jeg langt fra rolig og stadig i syv sind i forhold til om jeg - bare for at være helt sikker - også skal søge en § 17 på det foreliggende...
Hvis du gør det, så bør du skrive noget med, at:

"Denne ansøgning er kun gældende i tilfælde af, at min ansøgning om pension efter §18 ikke når at overgå til behandling efter reglerne om pension i 2012, og dermed behandles efter de nuværende regler."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lumsk Fælde? Eller overdreven mistanke? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-05-2013 01:02
Helle Thorning lokket i fælde Martin Politik og Samfund 9 22-08-2011 10:51
Er det en fælde? Kims Dit og Dat 4 01-01-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension