K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2011, 10:14   #81
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Tassi.

Jeg kan se i Nordjylland er behandlingstiden kommet ned på 22 uger før var den 23 uger, så jeg håber jeg kan få svar inden for de nærmeste uger Men forventer selvfølgelig ikke for meget..

Omkring samrådet blev Aalborg kommune nævnt, lægekonsulenterne ved SME, var på samme måde under de samme retningslinjer som alle andre lægekonsulenter, de må IKKE have kontakt til borgeren og være med til alle vores møder og det har de så været.

Jeg ved godt der ikke er nogen lov, men der er retningslinjer, jeg har så meget samlet sammen omkring SME og deres samarbejde med kommunen at vinder jeg ikke i Ban, så er det advokat og ombudsmanden

Rigtig øv at jeres sagsbehandligtid er blevet forlænget, tænker på dig
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 10:16   #82
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Så fik jeg endelig lavet min helbredsattest hos egen læge.

Utroligt man skal smides af sygedagpenge, på tv og råbe højt, for at kommunen vil indhente sådan en, fordi lægekonsulenten ikke mente det var nødvendigt, hun vidste bedre

Lægen vil fortælle hvordan min krop bare blev dårligere og dårligere i forbindelse med de 10 timer jeg kunne klare i min praktik.

Bliver så gal, hvorfor skal man så langt ud, når kommunen bare fra starten kunne have indhentet disse oplysninger.

Venter stadig svar fra Ban, for jeg ikke medhold der, har jeg efterhånden så meget på kommunen og lægekonsulenten på SME at jeg sætter en advokat på.

Rigtig god weekend derude bag skærmen og stort fra mig
Du bør sende en kopi af den helbreds-attest til BAN, da den jo ret beset fører tilbage i tiden...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 10:24   #83
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Ja Ricky, det kunne måske være en god ide, ved bare ikke om den kan nå at komme med, inden sagen er afgjort

Men jeg har skrevet i min klage at kommunen og lægekonsulenten ikke har ville indhente speciallægeerklæringer og helbredsattest, da de ikke mente det var nødvendigt

Så jeg håber at Ban ser på dette, men vil da prøve som du siger at sende den, så snart den foreligger
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 11:03   #84
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det kan ikke skade... Højst koste dig 8 kr. i porto:-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 11:58   #85
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Gogo, du skal ikke regne med at din sag er taget i BAN endnu, så du kan sagtens sende ind er jeg sikker på.

Jeg spurgte pr. mail til min egen ftp. sag for ca. 14 dage siden, da de nu havde haft den i ca 5 mdr. Jeg fik svar tilbage pr. brev. et par dage efter om at min sag endnu ikke var taget af nogen sagsbehandler og at ventetiden var 6 mdr, jeg ville høre fra dem hvis ikke de kunne overholde denne.

Du kunne jo evt. maile til BAN om, at du har denne rapport og forventer, at kunne sende den til dem om så og så lang tid.

Sæt endelig din lid til at du kan tilføje så længe sagen er hos dem, man kan ikke kun sætte sin lid til §27 stk. 1 nr. 4 desværre , men den er super god.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 12:26   #86
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Det vil jeg gøre

Jeg talte faktisk med dem for to dage siden, fordi jeg lige ville have tilføjet noget til sagen, nemlig alt det der har været omkring lægekonsulenten/sme som ikke står beskrevet som lægekonsulent, men som afdelingslæge og det ville de gerne tilføje i sagen, da det havde en stor betydning hvis det var hende ord der havde været skyld i at jeg var røget i hullet. DET ER DET!!!

Men glemte helt og spørge om hvor langt de var nået, men vil gøre som i siger, sende helbredsattesten hurtigst muligt
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 13:18   #87
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej GoGo.
Vores sag om sygedagpengestop lå i 30 uger, indtil der kom en formandsbeslutning fra BAN på at der var truffet en ulovlig beslutning i Hjørring Kommune. Det er ca. 1 1/2 måned siden. Falck-sagen fra Hjørring.
Så det kan godt ske at du kommer til at vente lidt endnu - selv om de skriver 22 uger på deres hjemmeside. Desværre.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 11:24   #88
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det er ikke alene slået fast af BAN, men også af Ankestyrelsen, som er instansen over. Der er ikke noget at være i tvivl om

Det eneste, der kan være, er hvis sagen ikke er præsenteret korrekt, og at BAN derfor ikke har det korrekte grundlag at træffe afgørelse på - derfor det er så vigtigt at få aktindsigt, og meddele BAN de evt manglende info

Jeg kontaktede BAN for at høre, hvor længe jeg kan forvente at vente, siden den oplyste sagsbehandlingsfrist er overskredet. Man skal faktisk forvente at vente op til 8 mdr i Region Midt nu, så jeg forventer først at høre noget til februar 2012. Men jeg er helt rolig

Ærgerligt, at man ikke fik diskuteret problemerne omkring brug af lægekonsulenter i Ålborg til samrådet. Men jeg kan forstå, der kommer et nyt samråd
Puha dejligt at hører, så håber jeg bare på jeg for medhold i min klage. men det tager jo nok også sin tid
Hvilkeb indtægt for du nå tidsfristen er overskredet stadig sygedagpenge?? gå ud fra de 26 uger er det der er overskredet..
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 11:29   #89
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Jeg spurgte pr. mail til min egen ftp. sag for ca. 14 dage siden, da de nu havde haft den i ca 5 mdr. Jeg fik svar tilbage pr. brev. et par dage efter om at min sag endnu ikke var taget af nogen sagsbehandler og at ventetiden var 6 mdr, jeg ville høre fra dem hvis ikke de kunne overholde denne.

Du kunne jo evt. maile til BAN om, at du har denne rapport og forventer, at kunne sende den til dem om så og så lang tid.

Sæt endelig din lid til at du kan tilføje så længe sagen er hos dem, man kan ikke kun sætte sin lid til §27 stk. 1 nr. 4 desværre , men den er super god.
Jeg er så ny at jeg stadig ikke kan skelne rundt i jeres forskellige sager. men enteneller hvad er det du klager over der hos BAN??
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 11:38   #90
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Jeg er så ny at jeg stadig ikke kan skelne rundt i jeres forskellige sager. men enteneller hvad er det du klager over der hos BAN??
Hej Rie82,

Jeg har en klage nu på 5 mdr. ved BAN. Denne angår pensionsnævnets afslag på min kommunes ansøgning om førtidspension til mig iht. §18.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension