K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2011, 23:48   #71
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
altså nogensteder hjælper det på deres dårlige samvittighed bare at se logoet fra et advokatfirma...hæhæ...

og ja desværre er det ikke altid fagforeningerne hjælper en dyt..

jeg tror jeg vil se om jeg kan aktivere min egen fagforening.. for jeg kan ikke få hul igennem til min socialrådgiver hos anden aktør.. suk suk.. og jeg har da trods alt betalt i 5 år nu som syg.. både fag og a kasse.. bør nok få meldt den akasse fra.. det har jeg vist sagt før.. hm..
held og lykke skolekridt... (altså jeg bliver så klar på en pose skolekridt når jeg læser dit navn..)
Det var nemlig også det jeg tænkte, det med logo, og navnet ADVOKAT...

Om det kunne sætte skub i lidt. Har det nemlig gjort i min kærestes sag.

Ja jeg har også betalt i 4½ år ca. Har dog meldt a kasse fra for 1 år siden. Men har betalt kontigent.

De smager også bare hamre godt. Derfor navnet.

Får jeg medhold giver jeg en pose skolekridt til deling.
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 10:34   #72
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Lige et par hurtige råd/kommentarer på falderebet:

1: Jeg kan stadig ikke finde ud af om kommunen har stoppet dine sygedagpenge efter dagpengelovens § 7? Hvis dette er tilfældet vil det forhold at du har en sag ved Arbejdsskadestyrelsen IKKE medføre at du har ret til dagpenge jf § 7, stk. 5 sammenholdt med § 24 og § 27, stk. 1, nr. 6.

2: I tilfælde af at kommunen ikke har partshørt dig, vil det ikke få betydning for sagen MEDMINDRE du kan godtgøre at du faktisk har nogen relevante kommentarer til sagen, dens oplysning, og kommunens planlagte afgørelse. Du kan således ikke forvente andet end at nævnet bemærker kommunens fejl (og kritiserer kommunen) hvis du ikke samtidig beskriver hvorfor den manglende partshøring i din konkrete sag har medført at kommunen er kommet frem til en forkert afgørelse. Der vil ikke være et beskyttelseshensyn overfor dig.

3: Selv hvis kommunen har undladt at lave en § 7a vurdering, så vil det som udgangspunkt ikke medføre at du fortsat vil være berettiget til dagpenge. Reglen i § 7a er en regel der har til formål at sikre at din sag går gnidningsløst og hurtigt igennem systemet således at hvis du skal til en anden offentlig forvaltning kan de hurtigt se hvad der vil være relevant at sætte i værk. En manglende § 7a vurdering kan ikke i sig selv begrunde en fortsat berettigelse til dagpenge hvis du ikke opfylder lovens krav om uarbejdsdygtighed.

4: Det du skal koncentrere dig om er at beskrive HVORFOR kommunens afgørelse er forkert. Hvilke oplysninger er forkerte/unøjagtige? Hvad mangler kommunen at indhante af oplysninger? Hvis du er raskmeldt efter § 7, stk. 5, skal du beskrive HVORFOR du ikke vurderer at du er omfattet af bestemmelsens betingelser:

Stationær helbredstilstand,
Ikke berettiget til revalidering,
Ikke berettiget til fleksjob,
Ikke berettiget til førtidspension.

Hvis du gør dette er chancen meget højere for at nævnet (eller kommunen) ændrer afgørelsen. Enten fordi de kan se at afgørelsen BURDE have været en anden, eller fordi de kan se at den manglende partshøring i din sag ikke var uden betydning (fordi du har haft noget relavant at tilføre sagens oplsyninger).
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 15:44   #73
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Lige et par hurtige råd/kommentarer på falderebet:

1: Jeg kan stadig ikke finde ud af om kommunen har stoppet dine sygedagpenge efter dagpengelovens § 7? Hvis dette er tilfældet vil det forhold at du har en sag ved Arbejdsskadestyrelsen IKKE medføre at du har ret til dagpenge jf § 7, stk. 5 sammenholdt med § 24 og § 27, stk. 1, nr. 6.
Hvorfor ikke? Er det ikke det, der står ellers? Vil gerne have en forklaring, hvis jeg tager fejl, så jeg kan lære det til fremover.

Der står ellers det her i forlængelse af sygedagpenge:
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

Jeg tror Skolekridt er klar over, at hans helbredsoplysninger også har betydning i sagen. Er ikke rask. Der er ikke sket ændringer i Skolekridts helbred siden, vedkommende blev sygemeldt - ikke til det bedre.

Sagsbehandleren har ændret match i sidste øjeblik lige inden afgørelsen - og det synes jeg personligt er noget besynderligt. De har pligt til selv at have en sag tilstrækkeligt oplyst, før en sygedagpengesag skal stoppes. Hvis en læge oplyser, at borger godt kan arbejde - tror jeg ikke lige Skolekridt har fået det at vide. Ellers skulle jobcentret gerne have oplyst dette til Skolekridt i en partshøring.

Og jo de har stoppet Skolekridts sygedagpenge efter dagpengelovens § 7. Men hvorfor, når Skolekridt jo ikke har raskmeldt sig og helbredet jo ikke er blevet til det bedre... såeh.. hmm

Skolekridt: Held og lykke - håber de vil se på din sag og ændre afgørelsen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 16:02   #74
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Lige et par hurtige råd/kommentarer på falderebet:

1: Jeg kan stadig ikke finde ud af om kommunen har stoppet dine sygedagpenge efter dagpengelovens § 7? Hvis dette er tilfældet vil det forhold at du har en sag ved Arbejdsskadestyrelsen IKKE medføre at du har ret til dagpenge jf § 7, stk. 5 sammenholdt med § 24 og § 27, stk. 1, nr. 6.

2: I tilfælde af at kommunen ikke har partshørt dig, vil det ikke få betydning for sagen MEDMINDRE du kan godtgøre at du faktisk har nogen relevante kommentarer til sagen, dens oplysning, og kommunens planlagte afgørelse. Du kan således ikke forvente andet end at nævnet bemærker kommunens fejl (og kritiserer kommunen) hvis du ikke samtidig beskriver hvorfor den manglende partshøring i din konkrete sag har medført at kommunen er kommet frem til en forkert afgørelse. Der vil ikke være et beskyttelseshensyn overfor dig.

3: Selv hvis kommunen har undladt at lave en § 7a vurdering, så vil det som udgangspunkt ikke medføre at du fortsat vil være berettiget til dagpenge. Reglen i § 7a er en regel der har til formål at sikre at din sag går gnidningsløst og hurtigt igennem systemet således at hvis du skal til en anden offentlig forvaltning kan de hurtigt se hvad der vil være relevant at sætte i værk. En manglende § 7a vurdering kan ikke i sig selv begrunde en fortsat berettigelse til dagpenge hvis du ikke opfylder lovens krav om uarbejdsdygtighed.

4: Det du skal koncentrere dig om er at beskrive HVORFOR kommunens afgørelse er forkert. Hvilke oplysninger er forkerte/unøjagtige? Hvad mangler kommunen at indhante af oplysninger? Hvis du er raskmeldt efter § 7, stk. 5, skal du beskrive HVORFOR du ikke vurderer at du er omfattet af bestemmelsens betingelser:

Stationær helbredstilstand,
Ikke berettiget til revalidering,
Ikke berettiget til fleksjob,
Ikke berettiget til førtidspension.

Hvis du gør dette er chancen meget højere for at nævnet (eller kommunen) ændrer afgørelsen. Enten fordi de kan se at afgørelsen BURDE have været en anden, eller fordi de kan se at den manglende partshøring i din sag ikke var uden betydning (fordi du har haft noget relavant at tilføre sagens oplsyninger).
Nu må vi se, hvad der kommer ud af min klage. For det er ikke kun en klage omkring sygedagpenge stop. Men også omkring dårlig sagsbehandling!
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 16:03   #75
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Skolekridt: Held og lykke - håber de vil se på din sag og ændre afgørelsen.
Tak, håber jeg også...
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 17:21   #76
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Hmm kom egentlig til at tænke på, hvad skal man leve af imens ens klage bliver behandlet? Er det ikke skidt hvis jeg går ned og søger om kontanthjælp?
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 22:42   #77
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Skolekridt Se meddelelser
Hmm kom egentlig til at tænke på, hvad skal man leve af imens ens klage bliver behandlet? Er det ikke skidt hvis jeg går ned og søger om kontanthjælp?
I det skriftlige afslag du har modtaget fra kommunen, har de vel anført at du kan søge om hvorvidt du er berettiget til kontanthjælp. Det skal du absolut gøre så du har noget at leve af indtil de forhåbentlig genoptager dine sdp.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 00:27   #78
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Du skal søge straks om kontanthjælp, da den først bliver udbetalt fra den dag du søgte, men husk at fastholde du stadig er sygemeldt.
så skal de indhente en statusattest fra din læge om at du fortsat er syg.
fasthold også at du protestere over at de har taget dine sygedagpenge.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 00:30   #79
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I det skriftlige afslag du har modtaget fra kommunen, har de vel anført at du kan søge om hvorvidt du er berettiget til kontanthjælp. Det skal du absolut gøre så du har noget at leve af indtil de forhåbentlig genoptager dine sdp.

EE
Nej der står intet om, om jeg kan søge om kontanthjælp eller noget i den stil. Kun at mine sygedagpenge stopper.
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 00:31   #80
Skolekridt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2011
Lokation: Thisted
Alder: 39
Indlæg: 68
Styrke: 14
Skolekridt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Du skal søge straks om kontanthjælp, da den først bliver udbetalt fra den dag du søgte, men husk at fastholde du stadig er sygemeldt.
så skal de indhente en statusattest fra din læge om at du fortsat er syg.
fasthold også at du protestere over at de har taget dine sygedagpenge.
Hvis jeg søger om kontanthjælp imorgen. Kan jeg så stadig komme tilbage på sygedagpenge hvis jeg nu allerede skulle få medhold i min klage i næste uge? Kan jeg så godt vende tilbage på sygedagpenge? Og er det så med tilbage virkende kraft?

Ved godt, at de nok sender den videre. Og jeg nok først får svar om LAAANNGTID... Men kan jeg det?
Skolekridt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension