K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2011, 20:51   #71
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MarianneNM,

Stort tillykke med konfirmationen i morgen, det er stort at I kan stå igennem denne !!

Mht. læge fejlen, der må I kunne tage fat i patient klagenævnet og derigennem kunne søge erstatning ? Håber det bedste for din mand, dig og jeres barn/børn!?!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 23:40   #72
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Hullet på rygmarvshinden var et uheld under operationen, som skyldes en deformitet på korsbenet. Kom i forbindelse med åbningen af ryggen i starten af operationen. Problemet er bare at man åbenbart ikke kan lukke dette hul ordentligt igen. Vi er blevet anbefalet at søge erstatning p.g.a. den medfølgende uarbejdsdygtighed.
Som et forsøg har man i sidste uge udtømt en lomme på ryggen for denne udløbne væske, og derefter skulle manden ligge på ryggen i tre døgn, for at se om denne kompression kunne lukke for lommen på ryggen. Det ser heller ikke ud til at det har hjulpet på problemet - der er ingen ændringer i symptombilledet.
I næste uge finder vi forhåbentligt ud af hvad man så vil prøve som næste forsøg på at lukke dette hul.

Manden har nu fået sin bevilling på KH. men kan selvfølgelig ikke få noget.
Og vi har konfirmation i morgen

Jo, det er den læge der kom til at lave dette hul, som har skrevet den meget optimistiske lægeerklæring om fuld helbredelse til sommer!! Og vores kommune har så frasorteret alle andre lægeudtalelser, selv den fra deres egen lægekonsulent.

Men i næste uge, når vi er ovre konfirmationen tager jeg fat på sagen igen på fuld skrue - for nu skal der SKU til at ske noget i den her sag.

Marianne
Puuha hvor jeg dog føler med både dig og din mand.

Jeg håber, at i får en god dag sammen med jeres barn i morgen og skriv endelig herinde hvis der er noget, som vi kan hjælpe jer med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 08:49   #73
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 15
siffeline er ny på vejen
Marianne; Jeg sender dig en stor krammer - det er ikke nemt at være ægtefælle til en syg mand. Pas på dig selv også
Knus Nanna
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 23:03   #74
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Tak for jeres hilsner - og ja vi har haft en kanongod dag og fest hvor vi glemte alle genvordighederne til senere.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 12:30   #75
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Har lige fået en gevaldig opløftende besked fra BAN.
Ringede derind (Aalborg), for at høre om de kunne sige noget om hvornår der kom sagsbehandler på vores sag.
Fik dette svar, som var et gevaldigt gok i nøden - må jeg lige tilstå.

Vi lægger sagerne op på hylden når de kommer herind.
Når de 19 uger er gået (ventetiden) tager vi sagen ned fra hylden, og begynder at kigge på den.
Derefter kan vi ikke lige sige hvor lang tid der går - det kommer an på hvordan sagen ser ud.

Så indtil videre kan vi ikke forvente noget fra den kant før efter 11. august.

Virkelig opmuntrende.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 16:14   #76
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
1 august...........min klagesag fra marts 2010 er overgivet fra ringkøbing statsamt til hovedsstadsområdet d 4 feb 2011 og med virkkning 21 feb 2011................skal senest være afklaret 1 okt 2011.......frustrende har lige snakket med dem idag om sagen..........velkommen til DK.......min arb. skadesag er fra 27 jan i 2007 så lang vej endnu.

vil så håbe at vi danmark finder ud af at kommunerne skal straffes hårdere ved at afvise og ike holde regler.......men desværrer er nok pessemist....men alt godt herfra og undskyld min gylp i jeres tråd

Sidst redigeret af Webmaster; 21-06-2011 kl. 15:50. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 16:24   #77
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Humm fedt, tak for oplysningen.

Min "frist" ligger ca samme tid som din, og så samme sted fra, lidt "sjovt"

Her har de så 3 ting på en gang, den ene af tingene viste jeg slet ikke besked om, jeg fik et brev med en sammenfatning af de ting der var røget til BAN af BAN.
Jeg har rettidigt modtaget 2 bekræftelser mens den 3, er en gammel en ca en måned ældre end den ældste af de 2, og den har jeg IKKE modtaget noget om fra BAN (ud over den sammenfatning jeg beskriver, og den er sendt 5... jeg gentager FEM måneder efter den jeg ikke har fået bekræftelse på)
Der til hører den enlig slet ikke til i BAN i det det er en klage over manglende sagsakter generelt over sagsbehandlingen, ol sagsbehandler bæ.... det tager BAN sig jo ikke af. Men skidt nu også med det, det kan jo være jeg er heldig og de får sådan en over næseryggen alligevel (og det er sejer nok for mig, for afslag på FP det SKAL jeg have)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 16:35   #78
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nogen der ved hvordan en sag hos BAN bliver påvirket hvis man i mellemtiden selv søger en § 17?

Vi har klaget over, at man ikke vil forlænge for udredning til fleksjob/førtidspension.

Forventer et medhold hos BAN, da manden overhovedet ikke kan noget, og vi har forhåbentligt snart nye lægepapirer, der siger det samme igen igen. Vi forventer at få sygedagpenge med tilbagevirkende kraft. Vil vi miste denne ret til sygedagpengene hvis vi selv søger § 17?

Og de 26 uger er stadig langt fra gået endnu.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 18:34   #79
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hvis det bliver et afslag, så ja, så ryger sygedagpengene.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 18:48   #80
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nogen som kan slå den her :

Det er Jobcenter Hjørring´s vurdering, at din helbredsmæssige tilstand ikke på nuværende tidspunkt kan anses for stationær, og det skønnes ligeledes usikkert hvornår tilstanden vurderes at være stationær. Tidsperspektivet for stationær tidspunkt skønnes at være uklart.

Dette er et direkte afskrift fra et af de afslag, som vi har fået fra Hjørring Kommune om forlængelse af sygedagpenge.

Nogen, der er i tvivl om at kommunerne virkelig elsker at bruge dette kære ord : STATIONÆR.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension