K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2012, 16:06   #71
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Forkert... -og de kunne jo heller ikke gætte fifty/fifty... -sååå jooo, der er sq meget sjov og eftertanke i den udsendelse



.
Så skal du vist da have dine skolepenge igen ...5 med diagnose og 5 uden ...hvad er det du ikke forstår ved "fifty/fifty" ???

Hvis de KUN skulle gætte har/diagnose eller har/ikke diagnose var der jo ligesom en 50 % chance for at gætte rigtigt ....

Sidst redigeret af Mr. Bean; 22-05-2012 kl. 17:20.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 01:03   #72
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Så skal du vist da have dine skolepenge igen ...5 med diagnose og 5 uden ...hvad er det du ikke forstår ved "fifty/fifty" ???

Hvis de KUN skulle gætte har/diagnose eller har/ikke diagnose var der jo ligesom en 50 % chance for at gætte rigtigt ....


Skolepenge ??? -nu var min skolegang - heldigvis - meget andet end tal

Men nu er det jo mig der påstår det er lattervækkende at "experterne" IKKE engang kunne fortælle hvem der havde en eller anden diagnose og hvem der er "sunde og raske" (LÆS: fifty/fifty)

Og "experterne" skulle jo forøvrigt ikke kun gætte hvem der havde en diagnose... -de skulle jo også - implicit - gætte hvem der var "sunde og raske"... -hvilket ALLE ved, kan være det sværeste i disse tider


Ps. Jeg skriver: ..."sunde og raske"... -fordi DR skriver: de 10 forsøgspersoner består af: 5 med en psykiatrisk diagnose og 5 der er sunde og raske !!! -alene dér, mister jeg troen på at de ved hvad de har med at gøre



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 23-05-2012 kl. 01:10. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 12:00   #73
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Sådan som jeg har opfattet dette program, så var det ikke selve diagnosen som sådan som var vigtig, men vigtigt at ikke stigmatisere folk med en diagnose.

At de på lige fod med os andre, kan fungere i dagligdagen. Og det var da skræmmende at folk som arbejder med disse ting til dagligt, ikke kunne gennemskue disse 5 med en diagnose.

Skræmmende for flere , som er rendt ind i en diagnose, som aldrig burde været givet

Var det et riality show? For tilsynelandende er det gået hen over hoved på de fleste, hvad dette programs formål engentligt var?

Var det i mangel af " Fede" mennesker? For jeg tog virkelig hatten af for disse mennesker, med deres diagnoser. Hold da op, hvor havde de kæmpet og kæmper fortsat, og alligevel klarede de de opgaver, som jeg ikke engang ville kunne, og det uden en psykisk diagnose.

Så for mit eget vedkommende, savnede jeg noget seriøs snak omkring disse mennesker, deres kamp i hverdagen for en plads i samfundet. Og det mega store TABU som det er, at få sådan en diagnose.

Hvorfor er det TABU, når vi alle kan få sådan en på et tidspunkt i vores liv, og hvorfor tales der ikke mere åbent om dette? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 12:53   #74
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 14
nocturne er ny på vejen
nu fører jo ikke alle diagnoser, heller ikke den samme, til en FP.
DVS, der er forskel på at være ramt af den samme diagnose.

Man kan være lidt, og man kan være meget skizofren. Feks.

Og nogle kommer igennem en psykisk sygdom.

Det synes jeg dog at programmet var med til at vise,
selvom det måske ikke var udgangspunktet.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 16:33   #75
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Som de sagde flere gange vi griber efter et halmstrå,jeg syntes udsendelsen bare viser som vi ved i forvejen -Ingen kan vide hvordan man har det inden i,det skal der samtaler til at forstå/klare lægge .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 16:50   #76
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Sådan som jeg har opfattet dette program, så var det ikke selve diagnosen som sådan som var vigtig, men vigtigt at ikke stigmatisere folk med en diagnose.

At de på lige fod med os andre, kan fungere i dagligdagen. Og det var da skræmmende at folk som arbejder med disse ting til dagligt, ikke kunne gennemskue disse 5 med en diagnose.

Skræmmende for flere , som er rendt ind i en diagnose, som aldrig burde været givet

Var det et riality show? For tilsynelandende er det gået hen over hoved på de fleste, hvad dette programs formål engentligt var?

Var det i mangel af " Fede" mennesker? For jeg tog virkelig hatten af for disse mennesker, med deres diagnoser. Hold da op, hvor havde de kæmpet og kæmper fortsat, og alligevel klarede de de opgaver, som jeg ikke engang ville kunne, og det uden en psykisk diagnose.

Så for mit eget vedkommende, savnede jeg noget seriøs snak omkring disse mennesker, deres kamp i hverdagen for en plads i samfundet. Og det mega store TABU som det er, at få sådan en diagnose.

Hvorfor er det TABU, når vi alle kan få sådan en på et tidspunkt i vores liv, og hvorfor tales der ikke mere åbent om dette? Kh Indiansummer
Hvorfor er det så skræmmende, at folk som arbejder med det til daglig ikke kunne gennemskue diagnoserne?
Er det ikke tegn på, at de er velbehandlede og har lært at leve med deres sygdom og/eller er velmedicinerede?
Havde det nu været personer, som ikke var velbehandlede, så havde det jo nok været rimelig let at gennemskue for dem.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 18:43   #77
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 14
viggo er ny på vejen
Jeg syntes at i glemmer en vigtig ting, vi bestemmer selv meget langt hen ad vejen hvad at vi er m.h.t sygdom

Man kan jo også vælge at sige , så er det ikke værre, gøre sit bedste mht til behandling (spise piller o.s.v)

Derefter holde alt fokus på alt det meget at der er tilbage, få det bedste ud af det

Sådan har jeg valgt at gøre det, nægter at anerkende/modtage flere diagnoser
Passer mine piller o.s.v og slut prut med sygdom

Det man tænker giver man magt
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 19:42   #78
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har 9 forskellige diagnoser både fysiske og psykiske

det har jeg så brugt de sidste mange år på. da jeg løbende er blevet syg
og hvad kan jeg så bruge dem til, faktisk ikke en meter
kun i forbindelse med medicin og kommunen der skal bruge i forbindelse med arbejdsevne

tænker aldrig gud jeg har en diagnose, så det kan jeg ikke

desværre bruger en del deres diagnose til at skyde ansvaret for deres eget liv over på den.

ved første øjekast kan man heller ikke se jeg er syg, men hvis jeg skulle været med i det program. så vil jeg hurtig blive pillet ud

dog vil jeg sige at programmet malet det lidt for lyse rødt til sidst
at de var helt på lige fod med de raske og alle 5 også kunne klare at arbejde uden problemer
den del synes jeg manglede
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 19:46   #79
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 14
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har 9 forskellige diagnoser både fysiske og psykiske

det har jeg så brugt de sidste mange år på. da jeg løbende er blevet syg
og hvad kan jeg så bruge dem til, faktisk ikke en meter
kun i forbindelse med medicin og kommunen der skal bruge i forbindelse med arbejdsevne

tænker aldrig gud jeg har en diagnose, så det kan jeg ikke

desværre bruger en del deres diagnose til at skyde ansvaret for deres eget liv over på den.

ved første øjekast kan man heller ikke se jeg er syg, men hvis jeg skulle været med i det program. så vil jeg hurtig blive pillet ud
Lige præcis, jeg ku ikke lide at sige det, nogle bruger deres diagnoser til at fralægge sig ansvaret
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 22:00   #80
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg synes faktisk, det er omvendt. Jeg tror, at man lettere kan leve med noget, når man har fået en diagnose at forholde sig til. Det er ikke sådan, at jeg går og tænker, gud jeg har en diagnose, men når man får at vide, hvad det er man fejler, så kan man bedre forholde sig til det og arbejde med det og få den rette behandling.

Hvis nogen bruger deres diagnose til at fralægge sig ansvaret, tror jeg, de ville have gjort det alligevel, så var det nok bare noget andet der havde fået skylden.

Derudover er diagnosen jo også et vigtigt arbejdsredskab for lægerne.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør nensypigen Politik og Samfund 14 05-02-2013 00:56
Er det normal praksis? Tullee Alt det andet 10 05-11-2010 21:26
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09
Normal process? Klund Dit og Dat 13 27-10-2009 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension