K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2012, 11:42   #71
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Husk på, den dag kassen er tom, at for hver gang I støtter sort arbejde er der færre penge i statskassen og dermed færre penge til b.la. førtidspensioner, sygehuse, børnehaver, skoler, ældre osv. osv.

Så støt I endeligt alt det sorte arbejde I kan - men husk på det den dag I ingen penge får udbetalt, eller I bliver sat ned i ydelse, eller I får afslag på en enkeltydelse, en § 100 eller lignende!
Mener du HELT seriøst, at jeg skal betale 42.000 kr for at få malet, istedet for 8500 kr??

Tror du at jeg har penge som græs eller hvad

Hvis førtidspensions udbetalingen matchede de 42.000 kr, jamen så var det jo en helt anden sag.

Men jeg da ikke sidde og have champagnesmag og ølgage

Og GARANTERET, hvis sådan en som mig fik malet for 42.000 kr, så skulle du bare høre folk gå amok over, at førtidspensionister kan tillade sig den slags for andre folks skattepenge. Og ville anbefale at finde en god ven til at udføre arbejdet for et minimalt beløb.
Tænk om ''Carina'' havde kommet med sådan en udtalelse

Kan du ikke se det er skruen uden ende??

Når man er på overførselsindkomst, så har ALLE travlt med at have en mening.

Sidste år betalte jeg vel omkring 60.000 kr i skat.

Min Far som arbejdede røven ud af bukserne med højeste skatteprocent i mere end 40 år, fik ikke en SKID da han lå med metastaser i hjernen - jooo, pissekolben kom 8 dage efter han var død, og rollatoren 3 uger efter.

Kan man være fræk at sige, at hans skattekroner nu er min overførselsindkomst så?

Min mor er 85 år og får ikke noget ud over folkepensionen. Offentlig regning til mad, hjemmehjælp, rengøring mm er ikke-eksisterende, for JEG napper tjansen og hjælper hende, og spare derved det offentlige for enorme summer.

- går regnestykket så op nu, hvis jeg får en polsk arbejder til at male??

så selvom man er på overførselsindkomst, så kan man da stadig bidrage med at spare penge på andre områder, hvor det ville have været normalt der der kom en stor regning.

Jeg har hjulpet min mor siden hun var 65 år - det er en 20 årig regning jeg har sparet det offentlige for.

Så skal jeg virkelig sidde og få en grim smag i munden, fordi staten ikke får sine 25% i moms på en malerregning, fordi jeg er halv flad og ikke kan betale hvad det koster....

JEG synes det ikke.


Sidst redigeret af Ninja; 18-05-2012 kl. 11:52.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 11:43   #72
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Den der med at gå sulten i seng og gå op i materiale goder, hvad er dog det for en omgang vrøvl, så konkludere man lige (igen) på noget man ikke ved noget om.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 11:53   #73
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
På sin vis synes jeg da, at det er i orden når nogen anmelder sort arbejde og socialbedrageri, for uanset hvad vi mener, så er det ulovligt.

Men for mig knækker filmen altså når den, der anmelder, selv udfører sort arbejde så snart muligheden viser sig.

Hvis man skal anmelde sort arbejde og socialbedrageri, så mener jeg, at anmelderen selv skal have rent mel i posen.
Ellers er det dælme dobbeltmoral så det gør noget.

Og jeg vil vove den påstand, at der ikke er ret mange mennesker, som aldrig selv har udført sort arbejde eller betalt andre for at gøre det.
Ja, det er da også lidt blondine agtigt hvis man melder en og så selv gør det samme..

Men der er jo nogen der mener at moral er godt .. og så må dobbelt moral vel være ekstra godt

NInja.. næ vel har vi ikke råd til at få malet for så mange penge.. det var også ret så ublu .. kan du og børnene ikke selv klare det i en weekend eller 3
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 18-05-2012 kl. 11:59.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 11:56   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og selvom nogen anmelder andre for enten det ene eller det andet, så vil de jo ALDRIG stå frem og indrømme at de gør, eller engang har gjort det samme...

Det er jo logik for burhøns.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 12:52   #75
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Kik nu på samfunds pyramide. Dem som fupper, fupper for millioner alt mens dem i bunden af pyramiden træder på hinanden, angiver anonymt hinanden osv. og prøver kravle op af stigen med formålet at få klap på skulderen og få forstærket sit ego.

Prøv nu at melde dem som fupper for millioner mens du har beviser på deres bedrifter, så få du at se realiteter som regerer hier landet.

I min verden så er det kun en kujon som anmelder strafbare forhold anonymt.

Den lille mand er sin egen værste fjende…..
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 13:07   #76
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ninja.................fuldstændig enig..min man d betaler også 60 procent for at bidrage til samfundet - og for i ka få jeres penge..men kber han et par bukser eks. er det ligefør han har revisoren hængende over sig og sparer op til pension og i egen bolig,men det ka heller ikke gå mere - for nu skal han dele med dem der ikkke er på arbejdsmarkedet og sørme ingen penge har..tror i det er fedt....glemt det...
så nu har han fået nok af at knokle 80 timer i ugen og betale til dem man skal være solidarisk overfor..
men nu er nok nok..nu har han gjort sit og skrider ud af dk med sit firma..
og hvis caroline,lunasdatter og lum har så mange penge at i vil betale 42000 kr.for at få malet istedet for 8000 kr...hvem er så dummså får i sgu for mange penge af det offentlige og så burde i give noget til dem der ikke har


og hvor mange går iseng i dk fordi de ikke kan få noget at spise..det fan.. ikke mange..så bor de enten for dyrt,bruger deres forkert el.har andre problemmer..
i glemmer efter min mening at tænke på hvor godt vi faktisk har det...og glemmer at værdsætte det..og keder jer åbenbart m.de ting i går op i - for er det alvorlige problemmer..ikke i min verden



hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 13:17   #77
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ninja.................fuldstændig enig..min man d betaler også 60 procent for at bidrage til samfundet - og for i ka få jeres penge..men kber han et par bukser eks. er det ligefør han har revisoren hængende over sig og sparer op til pension og i egen bolig,men det ka heller ikke gå mere - for nu skal han dele med dem der ikkke er på arbejdsmarkedet og sørme ingen penge har..tror i det er fedt....glemt det...
så nu har han fået nok af at knokle 80 timer i ugen og betale til dem man skal være solidarisk overfor..
men nu er nok nok..nu har han gjort sit og skrider ud af dk med sit firma..
og hvis caroline,lunasdatter og lum har så mange penge at i vil betale 42000 kr.for at få malet istedet for 8000 kr...hvem er så dummså får i sgu for mange penge af det offentlige og så burde i give noget til dem der ikke har


og hvor mange går iseng i dk fordi de ikke kan få noget at spise..det fan.. ikke mange..så bor de enten for dyrt,bruger deres forkert el.har andre problemmer..
i glemmer efter min mening at tænke på hvor godt vi faktisk har det...og glemmer at værdsætte det..og keder jer åbenbart m.de ting i går op i - for er det alvorlige problemmer..ikke i min verden



hilsen stribe ftp
Til det kan jeg kun svare Troll!!
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 13:29   #78
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Til det kan jeg kun svare Troll!!
Ja, helt sikkert
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 13:45   #79
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Mener du HELT seriøst, at jeg skal betale 42.000 kr for at få malet, istedet for 8500 kr??

Tror du at jeg har penge som græs eller hvad
Ninja, jeg har ingen holdning til hvad du bør eller skal - jeg kender ikke noget til dig eller din situation.

Du gør hvad du syntes er rigtigt - ligesom jeg gør hvad jeg syntes er rigtigt.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 14:59   #80
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ninja.................fuldstændig enig..min man d betaler også 60 procent for at bidrage til samfundet - og for i ka få jeres penge..men kber han et par bukser eks. er det ligefør han har revisoren hængende over sig og sparer op til pension og i egen bolig,men det ka heller ikke gå mere - for nu skal han dele med dem der ikkke er på arbejdsmarkedet og sørme ingen penge har..tror i det er fedt....glemt det...
så nu har han fået nok af at knokle 80 timer i ugen og betale til dem man skal være solidarisk overfor..
men nu er nok nok..nu har han gjort sit og skrider ud af dk med sit firma..
og hvis caroline,lunasdatter og lum har så mange penge at i vil betale 42000 kr.for at få malet istedet for 8000 kr...hvem er så dummså får i sgu for mange penge af det offentlige og så burde i give noget til dem der ikke har


og hvor mange går iseng i dk fordi de ikke kan få noget at spise..det fan.. ikke mange..så bor de enten for dyrt,bruger deres forkert el.har andre problemmer..
i glemmer efter min mening at tænke på hvor godt vi faktisk har det...og glemmer at værdsætte det..og keder jer åbenbart m.de ting i går op i - for er det alvorlige problemmer..ikke i mi hilsen stribe ftp
Hovsa, hvor kom den nu fra??

Synes da ikke Lundasdatter eller LUM giver udtryk for at de synes 42.000 kr er i orden til en malerregning - eller misser jeg noget.....

-----------------------------------------------------------------------------------

Jeg er da heller ikke fattig, i ordets bogstavelige forstand. Men smertegrænsen er nået et pænt stykke før de 42.000 kr må jeg indrømme, og uanset om jeg vil eller ej, så kan jeg simpelthen ikke spare så mange penge op.
Og selvom jeg ikke er rig, så kan jeg jo godt have et ønske om at bo pænt og få malet hvert tiende år. Desværre kan jeg så ikke være med på de store regninger, og må ''trylle'' mig til noget billigere.
Det er ikke fordi jeg er et ondt menneske, eller er ude på at ribbe statskassen - jeg kan simpelthen bare ikke få førtidspensionen til at strække til sådanne projekter...

Endvidere synes jeg også det er totalt lige gyldigt om jeg maler selv, eller får en anden til at gøre det. Prisen bliver den samme (har jeg løseligt regnet ud).

Jeg køber også meget genbrugstøj til mine børn, så der snyder jeg vel i princippet også skat for penge?

Jeg synes det er svært at tegne en klar grænse i sandet for hvornår og hvordan man skal regne ''alvorligheden'' ud.

Jeg synes fx mit malerarbejde er totalt harmløst. For uanset hvordan jeg ellers vender og drejer regnestykket, så får skat ingen penge.
De får ingen penge fordi jeg ikke har de 42.000 kr, de får heller ingen penge fordi jeg heller ikke har 30.000 kr.
Og de får heller ingen penge ved at jeg selv maler.
Og de får heller ingen penge hvis jeg får en anden til at male.

Så hvad er egentlig problemet

Det er da kun en win-win situation - jeg får det jo skide pænt og rent og lækkert......

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
arbejdsskade anmeldelse buster Dit og Dat 4 04-03-2009 11:31
Falsk migræneforsøg - efterlysning Metro Det er da strengt ! 2 22-05-2007 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension