K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 00:44   #61
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Ricky.. Alt hvad jeg har været beskæftiget med siden 1987 er med, dvs alle de udd. Osv jeg er startet på, men har måttet afslutte pga det psykiske. Derudover alle arb. Prøvninger, hvor jeg også har måttet afslutte angst.
- jeg tør slet ikke tro på den går igennem.. Men det villle være lykken hvis den gjorde, efter kontanthjælp siden 1987!
Enig...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 19:00   #62
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Enig...
Var til møde to timer hos min sagsbehandler i dag. Vi brugte tiden på at få fyldt diverse huller i RP ud.. Min sagsb. Sagde at hun ville lave den faglige vurdering på mig, og gøre alt for at argumentere for en FP. - og forklare dem der er et mønster, og jeg aldrig har kunnet opretholde aktivering ell. Lign. Mere en kort tid af gangen.
Hun gør det færdigt og sender det d. 30 nov. Hvorefter jeg skal læse og underskrive ( evt. Kommentere hvis jeg ikke er enig ) derefter sender hun den til Pensionsudvalget, og er jeg heldig, kommer den for d. 8 dec. Ellers ugen efter. Damn hvor ville det være en god julegave at få, hvis udfaldet er positivt ;-)
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 19:02   #63
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Var til møde to timer hos min sagsbehandler i dag. Vi brugte tiden på at få fyldt diverse huller i RP ud.. Min sagsb. Sagde at hun ville lave den faglige vurdering på mig, og gøre alt for at argumentere for en FP. - og forklare dem der er et mønster, og jeg aldrig har kunnet opretholde aktivering ell. Lign. Mere en kort tid af gangen.
Hun gør det færdigt og sender det d. 30 nov. Hvorefter jeg skal læse og underskrive ( evt. Kommentere hvis jeg ikke er enig ) derefter sender hun den til Pensionsudvalget, og er jeg heldig, kommer den for d. 8 dec. Ellers ugen efter. Damn hvor ville det være en god julegave at få, hvis udfaldet er positivt ;-)
Det lyder da super-godt!

Jeg krydser fingre !
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:16   #64
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det lyder da super-godt!

Jeg krydser fingre !
Tak søde ;-)
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 21:22   #65
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Partshøring..

Hej.. min sagsbehandler blev forsinket med hendes vurdering, men har lige modtaget den i dag. Hun skal have den tilbage hurtigst muligt, så min sag kan blive afgjort før jul..

Her et uddrag af hendes vurdering:
"Udfra at hun allerede i de tidligere år af puberteten til nu i en alder af 44 år, har udviklet egentlige invaliderende psykiske lidelser, som har medført så massive og væsentlig svingende barrierer psykisk/socialt at disse overskygger de muligheder hun har i relation til hendes fysiske/praktiske formåen.

Praktikkerne har samlet vist, at uanset hvilke arb.opgaver hun udfører, uanset placeringen af arbejdstiden, med indlagte forskellige restitutionsdage, har hun omfattende vedvarende skånehensyn i et omfang som betyder, at hun over tid lader sig presse, og oplever stress og angst som tiltager, og OCD´en træder tydeligt frem i form af tvangstanker og forværrer hendes tilstand over tid.

Pgl.vurderes ikke at besidde nogen egentlig arbejdsidentitet, selvom hun godt ved hvordan "man normalt" opfører sig på en arb.plads.

Med baggrund i hendes beskrevne langvarigt fremadskridende sygdomsforløb og over år væsentlige svingende funktionsrelaterede arbejdsniveau, vurderes det at der er tale om en varig tilstand, som reelt er startet helt tilbage fra den tidlige ungdom, med deraf væsentlige meget svingende og varige adfærdsmæssige og sociale problemfelter.

Hendes helbredsmæssige tilstand med tilbagevendende periodiske depressioner, svære grader af angsttilstande med agorafobi, social angst, generaliseret angst, panikangst, OCD og somatoforme symptomer, som er vurderet til at være varig, anses for at være en massiv barriere for fleksjob/revalidering til selvforsørgelse. Og da der ikke skønnes at eksistere flere behandlingsmuligheder som varigt kan bedre hendes meget svingende funktionsevne og dermed fjerne disse barrierer og forbedre arb.evnen samlet set, vurderes der således ikke at være realistiske muligheder for selvforsørgelse for hende på arb. markedet.

Der indstilles til sagens overgang til reglerne for FÅ iht.loven om pension §17"

Vil gerne høre om I mener jeg har gode chancer for et positivt udfald, altså FP? - og ikke mindst, mht kommentarfeltet, hvor jeg har lov at skrive noget, er det en fordel at skrive noget, og i givet fald hvad?

På forhånd tak
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 21:28   #66
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
pyha, når jeg så ser andres mange afslag på FP, så kan jeg godt se det bliver svært...
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 21:48   #67
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Hej.. min sagsbehandler blev forsinket med hendes vurdering, men har lige modtaget den i dag. Hun skal have den tilbage hurtigst muligt, så min sag kan blive afgjort før jul..

Her et uddrag af hendes vurdering:
"Udfra at hun allerede i de tidligere år af puberteten til nu i en alder af 44 år, har udviklet egentlige invaliderende psykiske lidelser, som har medført så massive og væsentlig svingende barrierer psykisk/socialt at disse overskygger de muligheder hun har i relation til hendes fysiske/praktiske formåen.

Praktikkerne har samlet vist, at uanset hvilke arb.opgaver hun udfører, uanset placeringen af arbejdstiden, med indlagte forskellige restitutionsdage, har hun omfattende vedvarende skånehensyn i et omfang som betyder, at hun over tid lader sig presse, og oplever stress og angst som tiltager, og OCD´en træder tydeligt frem i form af tvangstanker og forværrer hendes tilstand over tid.

Pgl.vurderes ikke at besidde nogen egentlig arbejdsidentitet, selvom hun godt ved hvordan "man normalt" opfører sig på en arb.plads.

Med baggrund i hendes beskrevne langvarigt fremadskridende sygdomsforløb og over år væsentlige svingende funktionsrelaterede arbejdsniveau, vurderes det at der er tale om en varig tilstand, som reelt er startet helt tilbage fra den tidlige ungdom, med deraf væsentlige meget svingende og varige adfærdsmæssige og sociale problemfelter.

Hendes helbredsmæssige tilstand med tilbagevendende periodiske depressioner, svære grader af angsttilstande med agorafobi, social angst, generaliseret angst, panikangst, OCD og somatoforme symptomer, som er vurderet til at være varig, anses for at være en massiv barriere for fleksjob/revalidering til selvforsørgelse. Og da der ikke skønnes at eksistere flere behandlingsmuligheder som varigt kan bedre hendes meget svingende funktionsevne og dermed fjerne disse barrierer og forbedre arb.evnen samlet set, vurderes der således ikke at være realistiske muligheder for selvforsørgelse for hende på arb. markedet.

Der indstilles til sagens overgang til reglerne for FÅ iht.loven om pension §17"

Vil gerne høre om I mener jeg har gode chancer for et positivt udfald, altså FP? - og ikke mindst, mht kommentarfeltet, hvor jeg har lov at skrive noget, er det en fordel at skrive noget, og i givet fald hvad?

På forhånd tak
Hvis jeg havde skrevet en sådan vurdering, og nævnet så gav afslag, så ville de kunne høre mig råbe højt af dem fra mit kontor på havnen til deres i den anden ende af byen...

Så vidt jeg kan se har hun dækket alle baser, og lukket de udveje nævnet har for at kunne stoppe den. Man skal aldrig sige aldrig, men det er en fin indstilling, som burde gå igennem...

Der er en lille bitte fejl i hendes indstilling, men ikke noget som nævnet kan hænge sig i... Hun roder bare lidt i hvad arbejdsidentitet er Det har ikke noget at gøre med hvordan du/man, ved/ikke ved hvordan man gebærder sig på en arbejdsplads, men derimod om man føler tilknytning til arbejdsmarkedet (forsimplet)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 21:49   #68
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Story,

Der bliver jo fokuseret rigtigt meget på arbejdsevnen idag ved pensionsvurderingen. Kan se at du har været igennem arbejdsprøvninger der ikke er fuldført, jeg går udfra at der er en god beskrivelse heraf i din rp. ligeså?

Jeg fik selv afslag på en §18 i foråret og begrundelsen fra Pensionsnævnet var bl.a: "Pensionsnævnet har vurderet, at der er tale om væsentlig funktionsnedsættelse. Der er dog efter Pensionsnævnets vurdering ikke tilstrækkelig dokumentation for, hvilken betydning din funktionsnedsættelse har for din arbejdsevne."

Det er vigtigt, at din arbejdsevne er fuldstændig udredt og ikke til at sætte en finger på i forhold til pension.

Held og lykke med det og check af rp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 21:56   #69
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
"Praktikkerne har samlet vist, at uanset hvilke arb.opgaver hun udfører, uanset placeringen af arbejdstiden, med indlagte forskellige restitutionsdage, har hun omfattende vedvarende skånehensyn i et omfang som betyder, at hun over tid lader sig presse, og oplever stress og angst som tiltager, og OCD´en træder tydeligt frem i form af tvangstanker og forværrer hendes tilstand over tid."

Jeg vil mene det er den her pasus, og den er skisme fin , vil jeg mene
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 22:02   #70
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen så er der jo ikke andet for end at krydse fingre for Story, tror da helt klart også at hun står stærkt i forhold til en ftp.

Rpén er vel så uden anmærkninger må man syntes.

Held og lykke til dig Story.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension