K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2012, 21:07   #61
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Frup...fik du nogle lovparagraffer de har gjort dette efter?

Jeg har så misforstået dig...for jeg var sikker på at du var ledig da du blev sygemeldt....hvilket også var derfor jeg skrev at når man er ledig flekser at så skulle man have ledighedsydelse...men følges op efter sygedagpengereglerne...

Edit...

Kan se at vores indlæg har krydset hinanden....

Men du har så ikke fået nogen lovparagraffer som de har gjort dette efter....

For det er rigtigt at uanset om man er ledig eller i arbejde som flekser....at man skal følges på efter sygedagpengereglerne....

Men det ville være rart hvis man kunne se efter hvilken paragraf som de har afgjort din ydelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 21:10   #62
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Nej, Webmaster fik ikke lovparagraffer, men har fået det bekræftet af to socialrådgiver, så regner med, den er god nok
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 21:34   #63
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Vi arbejder så videre med sdp. loven, har du modtaget partshøring omkring stop? Det ved vi jo stadig ikke..

Jeg skriver det fordi jeg syntes ikke at du skal spørge din sber om det skal være nr. 1, 2 eller 3, du skal bare sige at de skal være nr. 4 i den evt. partshøring.

Nogle kan føle at ens sber er ens ven og det vil de nok gerne være men de har deres regler og deres at tage højde for, så der tager man deres. Pt. frup, må du se udover webs mfl. anseelser omkring din sag og så finde ud af hvad du vil. Det er svært men du må jo tage den derfra....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 16-12-2012 kl. 21:36.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 21:38   #64
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke om det som sådan er en partshøring om sd-stop jeg har modtaget - for længe siden fik jeg i min eboks et brev om, at mine sd ville stoppe pr. 1/1 - Hmm... Må vist lige logge ind og finde det brev frem igen...
Ved i øvrigt godt, at min sb ikke er min ven - jeg har haft alt for mange kampe med hende det forgangne år til for alvor at tro på, at hun er på min side
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 21:42   #65
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det kan nemlig være svært at se om det er en partshøring, men hvis der skrives om varsling om sdp. stop så er det det højst sandsynligt.

Dog er du blevet anvist nr. 2 som forlængelse, er det anvist i partshøringen ligeså?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 21:45   #66
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg fik i starten af oktober en 'Orientering om varighedsbegrænsning', hvor der står at udbetaling af sd skal ophøre senest 31/12 2012 og at jeg inden den dato vil modtage afgørelse om sd ophører denne dato, eller om kommunen finder, at der er grundlag for at forlænge udbetalingen...
Hmm... Det er vel næppe en partshøring, men jo blot en orientering. Medmindre det gælder som oplysning at sd stopper, at min sb på sidste opfølgningsmøde i starten af mødet mundtligt fortalte, at sd jo stopper den 31/12...

Forlængelse efter nr. 2 var også blot noget, der blev talt om til det opfølgningsmøde

Sidst redigeret af frup; 16-12-2012 kl. 21:48.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 21:58   #67
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg ville besvare alt skriftligt og antyde hvor jeg var enig eller uenig. Hvis det er en partshøring vil de jo angive en frist for svar.

Samtidig kan du jo skriftligt spørge til om det er en partshøring og i øvrigt påtale hvad du vil i forhold der til. Nr. 2 nævnt, tjaa hvorfor ikke, den er deg nemmeste i forhold til forlængelse hvis du spørger mig og dette i forhold til hvem de måtte være, derfor mener jeg at at du må have at komme efter altså min. nr. 4..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 16-12-2012 kl. 22:09.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2012, 23:00   #68
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg fik i starten af oktober en 'Orientering om varighedsbegrænsning', hvor der står at udbetaling af sd skal ophøre senest 31/12 2012 og at jeg inden den dato vil modtage afgørelse om sd ophører denne dato, eller om kommunen finder, at der er grundlag for at forlænge udbetalingen...
Hmm... Det er vel næppe en partshøring, men jo blot en orientering. Medmindre det gælder som oplysning at sd stopper, at min sb på sidste opfølgningsmøde i starten af mødet mundtligt fortalte, at sd jo stopper den 31/12...

Forlængelse efter nr. 2 var også blot noget, der blev talt om til det opfølgningsmøde


Orientering om ophør pga. varighedsbegrænsning, -som du taler om, den sendes ud automatisk fra systemet, du skal have en reel partshøring om stop, hvor man tager stilling til forlængelsesmuligheder........... altså begrunder om man synes du opfylder eller ikke....

i forhold til jer der taler om, hvorfor man bare ryger på ledighedsydelse under sygdom opg opsigelse fra fleks, så er der kommet en principafgørelse i juni der netop viser, at når man er i ansættelse i fleks så er man som andre berettiget til sygedagpenge, og sygedagpenge ophører ikke bare fordi ansøættelsen ophører...... Man skal vurdere ud fra sygedagpengelovens § 7 om man kan stoppe sagen eller ikke.
  Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 02:44   #69
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Sprite....

Kan du ikke lige give mig nummer eller et link til den afgørelse....den kan være rar at have liggende...hvis du altså har det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 04:14   #70
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Tillader mig, at gå ind med link.
Dette link omhandler retten til sygedagpenge efter fleksjobs ophør.

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...er/137-12.aspx

Håber det er det der efterspørges. Der står i hvert fald: • NNs ret til sygedagpenge ophører ikke som følge af, at han pr. den 31. december 2010 ikke længere er ansat i fleksjob.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lumsk Fælde? Eller overdreven mistanke? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-05-2013 01:02
Helle Thorning lokket i fælde Martin Politik og Samfund 9 22-08-2011 10:51
Er det en fælde? Kims Dit og Dat 4 01-01-2007 18:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension