K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2011, 20:07   #61
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Har rekvireret min ressourceprofil efter forslag fra jer herinde, tak

Der står som kommentar fra JC, at de fastholder deres beslutning. Dette til trods for at jeg har bedt dem om at indhente yderligere oplysninger fra psykiater, så sagen kan belyses yderligere. Dette har jeg hørt at de har pligt til via forvaltningsloven. Men er sikker på, at de ikke har gjort det. De modtog mine kommentarer den 21.11. og den 25.11. besluttede de at fastholde deres beslutning

Mine kommetarer har de sat ind i ressourceprofilen, men altså ikke gjort, som de skulle? Eller hvad? Har de pligt til at belyse sagen yderligere, når jeg har bedt om det?

Hilsener Mumrik
Det er en vurdering, de tager, om de oplysninger du gav til dem er relevant, at de synes, man skal gøre noget ved det (hvis det måske kan ændre sagen). Hvis f.eks. de ikke mener, det vil ændre på noget, så skal de ikke gøre det. For så mener de, at sagen er tilstrækkeligt oplyst. De kan begynde at gøre noget ved de nye oplysninger, hvis det er noget væsentligt, som kan have betydning for sagen.

Hvis du mente de manglede nogle nye oplysninger, som de ikke har, så kan du skrive mere i dybden om det i din klage til den. Evt. også få vedlagt nyere lægeoplysninger. Forhåbentligt får stop af ydelsen skriftligt, for så får du begrundelsen beskrevet for stop af ydelsen.

Sidst redigeret af curls; 01-12-2011 kl. 20:12.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 21:35   #62
nala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 70
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
nala er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
At have fritidsinteresser eller udsigt til at få et bedre livskvalitet, er nok for kommunen til at den vil give et afslag på fleks eller pension.

Jeg tror efterhånden, at helbred er det sidste af de 12 elementer i arbejdsevnemetoden som kommunen kikker på ved sin bedømmelse af ens arbejdsevne.
Jeg har flere interesser, herunder musik og kunst, og det ved kommunen selvfølgelig, i mit tilfælde kan jeg måske få noget livskvalitet tilbage igennem en risikabel operation, se evt. min tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=20477
Jeg har også opdateret i min rp, at jeg ikke har meget overskud til at kunne klare mine fritidsinteresser mere. Kan kommunen tage sådanne interesser med i en vurdering af en evt. førtidspension? Lyder jo helt forrykt. Man tjener jo ikke penge til huslejen af sine fritidsinteresser.

nala

Sidst redigeret af nala; 09-12-2011 kl. 21:50.
nala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 10:43   #63
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
I mit tilfælde er jeg med i bestyrelsen for en netcafe - tidligere stod jeg dernede, når vi havde åbent. Nu laver jeg kun regnskab og vagtplan olign. Det er der lagt meget vægt på i min ressourceprofil, da jeg ikke længere magter det samme som tidligere...
Så tror det er meget forskelligt, om de bruger sin fritidsinteresser negativt
Heidi
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 12:58   #64
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nala Se meddelelser
Jeg har flere interesser, herunder musik og kunst, og det ved kommunen selvfølgelig, i mit tilfælde kan jeg måske få noget livskvalitet tilbage igennem en risikabel operation, se evt. min tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=20477
Jeg har også opdateret i min rp, at jeg ikke har meget overskud til at kunne klare mine fritidsinteresser mere. Kan kommunen tage sådanne interesser med i en vurdering af en evt. førtidspension? Lyder jo helt forrykt. Man tjener jo ikke penge til huslejen af sine fritidsinteresser.

nala
Nala. Dèt kommunerne ser på, når det gælder folks fritidsinteresser eller hobbyer, det er om det kan OMSÆTTES til arbejde hvor man kan forsørge sig selv. Foruden er fritidsinteresser og hobbyer, et led i ressourceprofilen under punktet ressourcer. Det er klart at hvis din musikinteresse er fløjtespil, og du er i klasse med Michala Petri så er der måske en mulighed for selvforsørgelse dèr. Det samme med kunst, er det fordi du maler skønne værker også selv om du er syg.

Ingen forlanger at syge ikke må have nogen interesser, man kan jo dårlig nok sidde en hel dag og glo og ynke sig selv - så mange bruger og har en interesse, også som led i f.x smertetackling. Jeg forsker gerne og ivrigt i min slægt, dèt sker som regel om natten når smerter forstyrrer søvn, så der er laaaangt til at min interesse er i nærheden af begrebet selvforsørgelse, det kan nemt ske at jeg bliver så optaget, at smerterne trods alt er til at holde ud.

Så med mindre du er i verdensklasse med din musik og kunst og er i stand til at tjene penge på det, så nyd dine hobbyer når overskuddet er til det.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension