K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2010, 14:01   #61
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
@Hejdien

Det undrer mig bare at DF har så mange støtter blandt folk på overførselsindkomst , da partiet historisk set har trampet på netop denne gruppe mennesker.
Jeg kan ikke udtale mig om, at DF historisk set har været på [førtids]pensionisternes side eller ej.
Men ifølge TV2 News' eksperter, så sidder DF lige nu og forhandler med regeringen om at, [førtids]pensionisterne skal skånes i reformen. Pengene skal, angiveligt, findes i U-landsbistanden.

Skulle DF have success med dette, vil jeg da på det kraftigste overveje at stemme på DF til næste valg.

Hvad sker der egentlig, hvis regeringen + DF bliver enige, og aftalen alder på plads. Men til efteråret [eller hvornår det nu bliver] kommer der nyvalg - hvor S + SF overtager Regeringen.

Kan de så bare anullere en sådan aftale? (hvis de da får flertal) - Og lave deres egen, som træder i kraft lige på stedet?
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 14:10   #62
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
Jeg kan ikke udtale mig om, at DF historisk set har været på [førtids]pensionisternes side eller ej.
Men ifølge TV2 News' eksperter, så sidder DF lige nu og forhandler med regeringen om at, [førtids]pensionisterne skal skånes i reformen. Pengene skal, angiveligt, findes i U-landsbistanden.

Skulle DF have success med dette, vil jeg da på det kraftigste overveje at stemme på DF til næste valg.
Og så ellers sk.. på dagpengemodtageren , kontanthjælpsmodtageren og folkepensionisten?
hvad med at kigge lidt ud over egen næsetip.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 14:18   #63
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg skriver bare hvad jeg tror der sker for min skyld kunne DF forsvinde ud af dansk politik for evigt , og det er synd at så mange mennesker kun læser overskrifter og tror at DF er til for dem
overskrifterne er en ting og meninger det samme også en ting forsvinde hmm ja hvis de forsvinder vhad sker der så hmmmmmmm
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 14:28   #64
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
Hvad sker der egentlig, hvis regeringen + DF bliver enige, og aftalen alder på plads. Men til efteråret [eller hvornår det nu bliver] kommer der nyvalg - hvor S + SF overtager Regeringen.

Kan de så bare anullere en sådan aftale? (hvis de da får flertal) - Og lave deres egen, som træder i kraft lige på stedet?
I teorien ja. Men ikke i praksis. S og SF skal have de radikale med og de vil aldrig gå med til at forbedre overførselsindkomsterne.
De radikale er på fordelingsområdet et af de mest højreorienterede partier , kun overgået af liberal alliance.

Men også socialdemokraterne billiger inderst inde mange af nedskæringerne , selv om de ikke vover at sige det højt. Slet ikke når de er i opposition op til et valg.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 14:36   #65
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Og så ellers sk.. på dagpengemodtageren , kontanthjælpsmodtageren og folkepensionisten?
hvad med at kigge lidt ud over egen næsetip.
Der er folk, der sulter i lande som Uganda... hvorfor sælger du ikke alt, hvad du ejer og har - og sender det ned til de stakler dernede?
Eller er det måske kun fattige danskere, du har ondt af? Er du racist? [det sidste var en joke]
Hvad med at kigge lidt ud over egen næsetip?

Forstår du, hvor jeg vil hen med dette?
Sådan kan man blive ved.
Vi er allesammen hyklere på et eller andet plan, desværre.

Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke ligger søvnløs over, at kontanhjælpsmodtageren eller direktøren i whiskeybæltet har færre penge at rutte med, så længe min FTP ikke bliver rørt.

Jeg er bare en af de få, der tør sige det.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 14:44   #66
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke ligger søvnløs over, at kontanhjælpsmodtageren eller direktøren i whiskeybæltet har færre penge at rutte med, så længe min FTP ikke bliver rørt.

Jeg er bare en af de få, der tør sige det
helt enig med dig der derfor siger jeg også min mening og ligger heller ikke søvnløs over det når jeg gør det er det af andre grunde
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 14:45   #67
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Var der ikke 1 eller 2 muslimer på fp som havde fået deres fp uden kamp og faktisk godt kunne arbejde? Det ville være nok grund til at DF ville fjerne fp.

Sidst redigeret af adbib; 20-05-2010 kl. 14:47.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 14:50   #68
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke ligger søvnløs over, at kontanhjælpsmodtageren eller direktøren i whiskeybæltet har færre penge at rutte med, så længe min FTP ikke bliver rørt.

Jeg er bare en af de få, der tør sige det.
En afstumpet holdning efter min mening , og ikke en holdning du bør være stolt over.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 15:03   #69
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
En afstumpet holdning efter min mening , og ikke en holdning du bør være stolt over.
Lad mig da lige pointere, at jeg da synes, det er synd for både kontanthjælpsmodtageren og direktøren. Jeg ville ønske, at vi alle kunne være stinkende rige. Det er da klart.

Men jeg ligger ikke og vrider og drejer mig om natten over det. Lige som, at jeg heller ikke græder mig selv i søvne hver aften over de stakler i Uganda, og alle andre steder i verden, hvor der er uro og fattigdom.
Det gør du sikkert heller ikke. Så hellig er du dog ikke.

Du er nok også en hykler på et eller andet plan.
Forskellen er, at nogle af os tør stå frem.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 15:05   #70
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 17
Mymlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
En afstumpet holdning efter min mening , og ikke en holdning du bør være stolt over.
Helt enig! Hvis alle kun tænkte efter deres egen pengepung, ville førtidspensionen sikkert blive afskaffet. Hvorfor skulle folk i arbejde være solidariske med førtidspensionisterne?. De er trods alt en minoritet og en udgift for samfundet.

Jeg undrer mig over, hvorfor kun førtidspensionister skal fredes. I disse år parkeres langtidssyge i årevis på kontanthjælp eller ledighedsydelse (hvis de overhovedet er berettigede til hjælp), fordi det er blevet så svært at få en fp. Hvorfor skal de stilles ringere end førtidspensionisterne?
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løkke på rov hejhejhej Politik og Samfund 9 06-10-2013 17:03
Løkke erkender Webmaster Politik og Samfund 4 14-01-2013 22:22
Lavere regulering af overførselsindkomsterne kan være varige halse Politik og Samfund 20 27-08-2012 13:44
Kommission vil barbere overførselsindkomsterne @PerChr Politik og Samfund 2 13-05-2008 15:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension