K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 10:25   #51
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
carmen jeg håber at dette hjælper på hjælpen:-)jeg suger alle råd til mig

Afgørelsen angiver følgende skånebehov:
for slidgigt i nakke, højdereduktioner svarende til C5/C6 og C6/C7 med randudtrækninger samt uncovertebral artroseforandringer på niveauerne( højde reduktioner og næb):
ergonomisk korrekt tilpasning af arbejdsplads med mulighed for variation, behov for varierende arbejdsstillinger og nakkestøtte,
for håndskade:
ergonomiske håndhjælpemidler og behov for aflastning af hånd og arm,
skånehensyn i forhold til tungere fysisk arbejde
for tinnitus:
skånehensyn mod støjende arbejdsmiljøer

pensionsnævnet:
at mine nakkeproblemer ikke i sig selv udelukker enhver form for selvforsørgelse, dog med visse skånehensyn.
Speciallæge konstaterer 2010” at hun er uegnet til arbejde, hvor hun skal sidde med hovedet foroverbøjet”.
Citat B T, Epikrise 08.11.2011
rtg. i april 2010 har vist tiltagende degenerative forandringer i cervika columna sammenlignet med billederne i 2001. Der er nu degenerative forandringer 3 niveauer.
Hun har været i praktik via jobcenter. Det har vist sig at hun ikke magtede 3 timer om dag 3 gange om ugen indenfor det område hvor hun er uddannet.
Ved objektiv undersøgelse ses lidt nedsat bevægelighed, ingen smerter i muskulaturen. Smerter ledsaget af og til af hovedpine.
Pt´s klager står i relation til de objektive fund. Årsagen til nakkesmerten er degenerative forandringer som set på røntgenbilled.
Røntgenklinikken, Rtg. Undersøgelse 12 juli 2010, viser betydelig højdereduktioner svarende til i.v. C5/6 og C6/7 med forreste randudtrækninger samt uncovertebral artroseforandringer på niveauerne.

Aktørs sidste progressions rapport fra virksomhedspraktik:
der eri denne periode ikke sket nogen progression i forhold til timetal, og de fysiske gener er de samme som i de foregående måneder.
C har igen forsøgt at veksle skærmarbejde med mere fysisk betonet opgaver med henblik på at afklare, om større afveksling i opgaverne ville give færre gener. Hun fortæller at trods smertestillende og hyppige pauser får hun flere smerter og uballance på grund af bevægelserne.

Arbejdsgiver: at arbejdstempoet i de timer c har kunnet arbejde har været normalt.

Arbejdsmedicinsk klinik:
degeneratio disci intervert cervicalis. Dm50.3
posttraumatisk belastningsreaktion .df 43.1
tilpasningsreaktion, længerevarende depressiv reaktion. Df43.21
otoscelerosis uden spec.dh 80.9
Læssion af muskler og sener i hånd og håndled u spec. Ds66.9
allergi: hø og røg

PT er begrænset i forhold til hendes nakke, højre hånd samt psykisk som beskrevet. Disse lidelser vurderes alle af varig karakter uden udsigt til væsentlig bedring
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 15:14   #52
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
jeg har kontaktet min a kasse og har fået en tid torsdag hos deres socialrådgiver og en indkaldelse til jobcenter i oktober til en jobsamtale i dit individuelle kontaktforløb hos revalidering.
så nu vil jobcenter revaliderer mig igen, de må jo tro på at det nytter.
carmen og jer andre efterspørger flere oplysninger , de kommer bare langsomt
DET er rigtig godt, østerbro, at du har en aftale med en socialrådgiver i din fagforening :-)

Vend lige flexbevilling med den soc.rdg. - forstår ikke, at det ikke har været oppe i din tidligere sagsbehandling, som Gunvor vist også er inde på...

Det er helt okay, at oplysninger kommer i det tempo, du kan - vi kender alle til begrænsninger her på K10.
Vi skal nok nå den anke inden 4 uger.

Jeg vender tilbage senere og ser på dit sidste indlæg, har lige noget hjemmehjælps-, VVS- og snedkerbøvl, der skal på plads.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 15:43   #53
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg har været til møde med a-kassens socialrådgiver og har kan hjælpe:-), efter et hurtigt kig i sagsakter, vil tage dem hjem til nærlæsning.
hun sagde at: det at jc har syltet min ansøgning så længe egentlig er nok til at sagen skal gå om.
at pensionsnævnets begrundelser ikke er godt nok.
og kunne ikke se hvorfor jc ønsker en revalidering i stedet for et fleksjob, min alder taget i betragtning.
og havde jc ikke stoppet revalidering, men bare en sygemelding, så ville jeg kunne gå på efterløn jævnfør nogle indviklede forlængelses regler i dagpengesystemet, jeg er forlænget til jan 2012 hvis jeg kunne stille mig til rådighed 37 timer pr uge i et job.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 16:26   #54
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
hej Østerbro

Det er dejlig læsning, Østerbro!

Krydser fingre herfra for det bedste.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 21:46   #55
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
betyder kontraindikeret=uegnet, som andre tråde diskuterer
hvad betyder det så når en speciallæge, reumatolog skriver om mig, at hun er uegnet til arbejde, hvor hun skal sidde foroverbøjet??? er det kontraindikeret
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 21:53   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
betyder kontraindikeret=uegnet, som andre tråde diskuterer
hvad betyder det så når en speciallæge, reumatolog skriver om mig, at hun er uegnet til arbejde, hvor hun skal sidde foroverbøjet??? er det kontraindikeret
Hvis en læge skriver, at afprøvning er kontraindikeret, så betyder det, at afprøvning vil medføre varig forværring af patientens lidelse(r).

En arb.prøvning må gerne medføre forbigående forværring, men kommunen må ikke sende en borger ud i noget, som medfører varig forværring af borgerens lidelse.

Derfor må kommunen ikke sende en borger i arb.prøvning hvis lægen har skrevet, at det er kontraindikeret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 23:07   #57
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej østerbro,

Medens jeg venter på at Helle Thorning skal komme frem på taler stolen i Vega, fik jeg læst noget af din tråd og hold da op for en sag du har der.

Det er super godt at du har fået din fagforening til at se på din sag og at de vil gå ind i den. Københavns kommune går jo for at være en af de "hårde nitter" omkring ftp. tilkendelser, lad os håbe at bla. den nye regering kan løsne op for dette.

Jeg bed lige mærke i følgende vidst nok citeret af pensionsnævnet i din tråd:

"Arbejdsgiver: at arbejdstempoet i de timer c har kunnet arbejde har været normalt.

Arbejdsmedicinsk klinik:

PT er begrænset i forhold til hendes nakke, højre hånd samt psykisk som beskrevet. Disse lidelser vurderes alle af varig karakter uden udsigt til væsentlig bedring"

Jeg har flg. spørgsmål: Hvad er normalt arbejdstempo som din arbejdsgiver i virksomheds praktikken henviser til ?

At dine lidelser vurderes: "af varig karakter uden udsigt til væsentlig bedring" er jo ikke umiddelbart stærke nok til en pension. Her taler man jo om INGEN udsigt til bedring.

Angiver dine lægepapirer for alle dine lidelser at de er varige og at alle behandlingsmuligheder er udtømte ? Det er jo et must for ftp.!!

Godt at din fagforening vil søge at få kørt sagen igen, da kommunen ikke har behandlet denne inden for de obligatoriske 3 mdr. Dog bør man vurdere om hvorvidt alle papirer peger på pension forinden !!

Bare mit råd

Ps. Til Karo, Carmen m. fl. Jeg fik selv afslag fra pn. på en §18 og kører nu en klagesag i BAN. Dog er jeg tillige igang med opstart af arbejdsprøvning på et erhvervscenter som PN. anviste. Dette ved min sagsbehandler godt og jeg har sagt, at jeg da nok skal give hende besked i tilfælde af medhold fra BAN inden den nye arbejdsprøvning evt. kan opstartes eller afsluttes. Dog tror jeg at arbejdsprøvningen og den nye afgørelse kommer først !!!

Det kan lade sig gøre som I, pigerne (tror jeg også skrev, at køre de to ting samtidig og helt ærligt, det kan altså ikke betale sig at sidde og vente.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 08:02   #58
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
afslaget på pension

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej østerbro,


Jeg bed lige mærke i følgende vidst nok citeret af pensionsnævnet i din tråd:

"Arbejdsgiver: at arbejdstempoet i de timer c har kunnet arbejde har været normalt.

Arbejdsmedicinsk klinik:

PT er begrænset i forhold til hendes nakke, højre hånd samt psykisk som beskrevet. Disse lidelser vurderes alle af varig karakter uden udsigt til væsentlig bedring"

Jeg har flg. spørgsmål: Hvad er normalt arbejdstempo som din arbejdsgiver i virksomheds praktikken henviser til ?
Det er skærmarbejde 5 ud af 7 timer dagligt, meget koncentreret og med krav tihttp://www.k10.dk/images/editor/color.gifl perfekt.
det jeg kunne var 2 t med 2 times pause, koncentreret og rimeligt hurtig på tasterne

At dine lidelser vurderes: "af varig karakter uden udsigt til væsentlig bedring" er jo ikke umiddelbart stærke nok til en pension. Her taler man jo om INGEN udsigt til bedring.
her er det degenerering af halshvirvlerc5-c6-c7 og nedslidning af discus

Angiver dine lægepapirer for alle dine lidelser at de er varige og at alle behandlingsmuligheder er udtømte ? Det er jo et must for ftp.!!
ja alle varige og uden yderligere behandling siger lægekonsulenter, speciallæger
Godt at din fagforening vil søge at få kørt sagen igen, da kommunen ikke har behandlet denne inden for de obligatoriske 3 mdr. Dog bør man vurdere om hvorvidt alle papirer peger på pension forinden !!
sb har ikke udbedt sig om uvildige speciallægerapporter eller ønsket at afklare min arbejdsevne. jeg har bedt om i 2008, 2009 på sygedagpenge og i 2010 hvis de ikke tar initiativ til afklaring sker der intet og jeg hænger fast i kontanthjælpen. jc vil revaliderer/optræne
Bare mit råd det har været dokumenteret i over et år, de vil ikke

Ps. Til Karo, Carmen m. fl. Jeg fik selv afslag fra pn. på en §18 og kører nu en klagesag i BAN. Dog er jeg tillige igang med opstart af arbejdsprøvning på et erhvervscenter som PN. anviste. Dette ved min sagsbehandler godt og jeg har sagt, at jeg da nok skal give hende besked i tilfælde af medhold fra BAN inden den nye arbejdsprøvning evt. kan opstartes eller afsluttes. Dog tror jeg at arbejdsprøvningen og den nye afgørelse kommer først !!!

Det kan lade sig gøre som I, pigerne (tror jeg også skrev, at køre de to ting samtidig og helt ærligt, det kan altså ikke betale sig at sidde og vente.
den model nupper jeg
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 21:45   #59
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
forlængelse af sygedagpenge
når jeg har ret dagpenge( a-kasse) frem til jan 2012 skulle jeg så ikke have haft sygedagpenge forlænget, da jeg blev sygemeldt ved stop af revalidering i august 010, pga anden sygdom end den der gav revalideringen, i stedet for kontanthjælp?
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 23:20   #60
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Sorry, Østerbro, at jeg har været lidt fraværende på det sidste...

Jeg ser, at du har startet ny tråd omkring sygedagpenge, som du berører i dit sidste indlæg her, så tilbage til anken af, at pensionsteam ikke vil behandle din ansøgning om en § 17 på foreliggende:

Har du fået lavet en barberet udgave af din anke?

Har lige skimmet din tråd igennem igen og er ovebevist om, at din anke skal være meget formel og relativ kort med vægt på de lægefaglige udtalelser, der går imod Pensionteamets formuleringer.

Desuden tror jeg, at en årstalsoversigt af sagsbehandlingen (på en selvstændig A4-side) vil gøre stor nytte, da man har kompliceret din sag unødigt ved ikke at overveje flexbevilling (som jeg ser det) samt BAN hurtigt kan se, at de tidligere har hjemvist en revalideringssag.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når Jobcenter ikke overhold tid Louise-Lotus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 03-06-2013 08:32
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension