K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2013, 20:37   #51
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ok jeg bliver da mere og mere paranoid af denne her tråd, går en hel måned før jeg får pension og er allerede begyndt og se diverse skræk scenarier ske for mig...nogen der er så langt ude at min mor begyndte at grine af min tankegang...

tænkte fx at når jeg får mit pensionist dsb kort.... og køre i bus til træning... måske buschaufføren begynder at snage i det og spørge hvorfor jeg er fp og aflæser mit navn og rapporterer til kommunen jeg tager bussen til træning...

eller hvis jeg tager ned at handler og ens gamle sagsbehandler ser en og syntes man ser frisk ud

eller hvis jeg tager ud en aften og får en drink med en veninde, kan man det som FP

syntes jeg bliver helt bange og føler lidt man skal agerer som død ellers kan de komme og mishandle en igen som de har gjort med mig i 5 år.

jeg er ikke typen der ville klarer at studerer eller lign som andre fp herinde og er virkelig dårlig på mange punkter men hvor går grænsen???? tør jeg nu overhoved træne, eller skal jeg bare blive i min seng og hade mit liv, mine smerter, min angst, min social fobi, min skitzotypi, min ængstelige personlighedsstruktur, og kroniske depression??
nensypigen er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 20:42   #52
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der findes kun regler FØR 2003 - hvor alle er fredet og må arbejde alt det de magter.

Og så er der regler EFTER 2003 - hvor alle kan få frakendt førtidspensionen.

Der er ikke nye regler for førtidspensionister EFTER 2013. De følger reglerne EFTER 2003.
Vi snakker vist lidt forbi hinanden her. Det jeg mener er, at jeg får jo ikke mere frakendt min pension fordi ens arbejdevne skal være mindre i dag end tidligere og de helst heller ikke tilkender pension til folk under 40.

Min chance for, at de snupper min er jo den sammen som tidligere.
Fille er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 20:42   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeeeeeeeeeeeeeeej Nensy!!

Du skal gøre ALT hvad du overhoved kan for at have et sundt og aktivt liv

Du skal KUN ringe til sagsbehandleren, hvis du vil til at arbejde, studere, gå i skole og den slags.

Alt hvad der foregår i din fritid af træning, shopping (hihi), busture, fødselsdage, bankospil i pensionist klubben osv osv.................skal du ikke bede om lov til.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 20:49   #54
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
okay tak Helene, puha kan godt mærke jeg lige skal have vendt med psykiateren næste gang, om vi ikke kan tilføje paranoia til mine diagnoser plus om hun ikke kan stikke mig et ekstra glas truxal for kan da godt mærke jeg er bange for hvad andre tænker om alt ang. den pension. lige fra buschaufføren til en fremtidig partner

tør ikke have min ven og eks på besøg, og han syntes jeg er for langt ude, men man er sku så bange for de kommer og tager den igen før jeg overhoved har fået den...
nensypigen er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 20:51   #55
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fille Se meddelelser
Vi snakker vist lidt forbi hinanden her. Det jeg mener er, at jeg får jo ikke mere frakendt min pension fordi ens arbejdevne skal være mindre i dag end tidligere og de helst heller ikke tilkender pension til folk under 40.

Min chance for, at de snupper min er jo den sammen som tidligere.
Okay, lad mig lige prøve på en anden måde....kan godt se jeg måske ikke er så god til at formulere mig.

Sidste år arbejdede Jannie 8 timer i et job med løntilskud.

Der var reglerne for et realistik fleksjob 12½ time - Jannie lå langt fra. Kommunen var glad for at Jannie havde noget at stå op til og som kunne give lidt livsindhold og socialt netværk.

I år arbejder Jannie igen 8 timer - men nu kan Jannie visiteres til fleks på kun 2 timer.
Jannie arbejder faktisk 6 timer mere, hvilket er ret pænt, så måske kan Jannie istedet klare et fleksjob??

Reformerne er kun lavet for at spare førtidspensioner, regeringen siger der er 28.000 mennesker der kan visiteres til fleks i stedet for at gå på passiv forsørgelse.

Er Jannie en af dem??
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 21:05   #56
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Okay, lad mig lige prøve på en anden måde....kan godt se jeg måske ikke er så god til at formulere mig.

Sidste år arbejdede Jannie 8 timer i et job med løntilskud.

Der var reglerne for et realistik fleksjob 12½ time - Jannie lå langt fra. Kommunen var glad for at Jannie havde noget at stå op til og som kunne give lidt livsindhold og socialt netværk.

I år arbejder Jannie igen 8 timer - men nu kan Jannie visiteres til fleks på kun 2 timer.
Jannie arbejder faktisk 6 timer mere, hvilket er ret pænt, så måske kan Jannie istedet klare et fleksjob??

Reformerne er kun lavet for at spare førtidspensioner, regeringen siger der er 28.000 mennesker der kan visiteres til fleks i stedet for at gå på passiv forsørgelse.

Er Jannie en af dem??
Nu er der en verden til forskel på et job med løntilskud og et flexjob.

Job med løntilskud er til tider rent ud sagt, det rene idiot arbejde, hvor man f.eks putter jordbær på en tærte i bilka. Et flexjob er lidt mere krævende.

Så det kommer jo an på hvad hun fejler, om hun ville være egnet til et flexjob.

Der kan være meget stor forskel på de 2 ting, nogen arbejder også steder som er forbeholdt folk med psykisk lidelser.
Fille er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 21:22   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og du tror, at det kræver en større studenterhue at arbejde 2 timer om ugen??

Inden vi begynder at nedgøre andre mennesker, så er et job med løntilskud lige præcis det job man selv ønsker - om det er at hjælpe en advokat, sidde ved kassen i Bilka, eller noget helt fjerde. Det er IKKE for idioter. Der kan oprettes job med løntilskud inden for ALLE erhverv!!!

Tror du blander job med løntilskud sammen med jobs i beskyttede værksteder, som er for udviklingshæmmede.

Og nej - prøv og læse reglerne om job med løntilskud, og kom så tilbage. Det er meget lig fleksjob.

http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...%C3%B8ntilskud
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 21:38   #58
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og du tror, at det kræver en større studenterhue at arbejde 2 timer om ugen??

Inden vi begynder at nedgøre andre mennesker, så er et job med løntilskud lige præcis det job man selv ønsker - om det er at hjælpe en advokat, sidde ved kassen i Bilka, eller noget helt fjerde. Det er IKKE for idioter. Der kan oprettes job med løntilskud inden for ALLE erhverv!!!

Tror du blander job med løntilskud sammen med jobs i beskyttede værksteder, som er for udviklingshæmmede.

Og nej - prøv og læse reglerne om job med løntilskud, og kom så tilbage. Det er meget lig fleksjob.

http://www.gigtforeningen.dk/et+godt...%C3%B8ntilskud
Nu har jeg jo faktisk haft et job med løntidskud ulig dig.

Jeg har faktisk arbejdet med udviklinghæmmet og det er ikke lige helt det samme de laver.

Men der er faktisk folk her i byen der har et job med løntilskud i bilka, hvor de putter jordbær på tærter.

Jeg har ikke sagt, det kræver noget som helt at arbejde 2 timer om ugen, men personlig fortrækker jeg at lave noget med noget indhold.

Tal selv om at nedgør andre mennesker, du taler så meget ned til en det er lige til at brække sig over.
Fille er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 21:42   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg går kun efter bolden - aldrig manden!

Typisk at blive sur, når man erfare at det man skriver, er så forkert, som dét kan være.

Hvis nogle mennesker er glade for at komme jordbær på tærter er det da bare skønt! Jeg elsker de tærter og er glad for nogen har lyst til det. Men derfor behøver det da ikke være idiot-arbejde som du kalder det.

Måske hende ved kassen også er i job med løntilskud - måske er lægesekretæren?

Fortsat god aften.

Sidst redigeret af Ninja; 30-01-2013 kl. 21:44.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 30-01-2013, 21:50   #60
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg går kun efter bolden - aldrig manden!

Typisk at blive sur, når man erfare at det man skriver, er så forkert, som dét kan være.

Hvis nogle mennesker er glade for at komme jordbær på tærter er det da bare skønt! Jeg elsker de tærter og er glad for nogen har lyst til det. Men derfor behøver det da ikke være idiot-arbejde som du kalder det.

Måske hende ved kassen også er i job med løntilskud - måske er lægesekretæren?

Fortsat god aften.
Jeg er ikke sur, man skal bare ikke putte ord i min mund. Du går da også efter manden ved, at sidde og tale ned og irettesætte mig.

Jeg har vel lov til, at synes at sådan et job ville være rimelig ligegyldig for mig, jeg gad heller ikke være politimand.
Fille er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på enkelt ydelse.. Antoniette Alt det andet 35 25-03-2012 14:50
Det er svært at læse en bog logikeren Dit og Dat 4 24-06-2011 15:47
Ferieafholdelse enkelt dag/timeregnskab ? Tina N. Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 20:41
Læse videre TylerGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension