K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2010, 19:51   #51
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tassi,

Du må jo så kører din klage til ende, får du afslag fra kommunen, må den videre til beskæftigelses ankenævnet og lykkedes det heller ikke der er det videre til ankenævnet. Henviste I også til §27 stk. 4 i jeres klage ?

Jeg ved ikke om man ved siden af kan kører en §17, men det må andre lige
komme på banen omkring.

Kh. EE

Som sagt har Tassi allerede klaget over sygedagpengestoppet... Jeg har hjulpet Tassi med udkast til det. Se Tassi´s tidligere tråd (der er link dertil i den 1. indlæg i denne tråd).... Derfor....! Det er vigtigt, at jobcentret ikke ignorerer klagen, der er nemlig snart gået 4 uger...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 19:56   #52
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så er det bare den i kører på i forhold til §27 stk. 4 eller kører I §17 ved siden af ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 20:20   #53
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
OBS: Styrkelse af bevisets stilling / retssikkerheden:

Hvis ikke der allerede foreligger en SKRIFTLIG BEKRÆFTIGELSE på, at Silkeborg Kommune har modtaget klagen over stop af sygedagpengeret, så bør man kraftigt overveje - her inden udløbet af klagefristen - at anmode om en SKRIFTLIG BEKRÆFTIGELSE på at klagen er modtaget inden for klagefristen.

Det kan blive til egen ugunst, dersom man ikke selv sikre sig, at den skriftlige formalia er i orden.


Mht. den mundtlige vinkel: Det kan ikke udelukkes, at en given forvaltningsmyndighed i en mundtlig sammenhæng, kan finde på at sige noget, der - selv med lidt god vilje på en god dag - mangler en egentlig forankring i det man kunne betegne som: god forvaltningsskik med respekt for gældende lovgivning.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 20:46   #54
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Så er det bare den i kører på i forhold til §27 stk. 4 eller kører I §17 ved siden af ?

Jeg mener, jeg nævnte § 27 stk. 4 i den klageudkast, så ja...

Til TimeGuest: Ja jeg bliver faktisk lidt i tvivl, om Tassi overhovedet har fået sit afslag på sygedagpengestop-ydelse på skrift eller kun har modtaget den mundtligt. Det bør være med skrift, da man skal have BEGRUNDELSEN. (husk det tassi).... Det er en god idé, du kommer med TimeGuest, at man faktisk burde have fået et brev om bekræftelse på modtagelse af klagen på sygedagpengestop.

Tassi, du er nødt til lige at følge op på, hvordan det går med din klage over sygedagpengestop.... Førtidspensionsansøgning synes jeg næsten, du må vente lidt med til, du har fået en afklaring mht. din klage over sygedagpengestop. (eller hvad mener I andre - er det ikke for meget på en gang??)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 21:27   #55
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Det vil iflg. min bedste overbevisning ikke være hensigtsmæssigt, at køre både klagesag OG en §17-sag parallelt, ligesom det heller ikke vil være hensigtsmæssigt at ansøge om kontanthjælp - det kan ikke udelukkes, at man kunne finde på at benytte de to sidste handlinger imod borgeren i klagesagen over sygedagpengestoppet.

Klagesagen over stop af sygedagpengeret skal derfor have 1. prioritet - specielt forstår jeg efterflg. gennemlæsning af tråd 2, at sygedagpengeretten ikke tidligere har været forlænget.

Først når endelig afgørelse i klagesagen foreligger, dvs. efter påklage til næste klageinstans - og såfremt afgørelsen er til ugunst for borgeren, bør man (iflg. min bedste overbevisning) starte en sag enten med afsæt i §17, stk.1, 1. punktum eller - efter man selv har forsøgt sagen belyst på alle leder og kanter - på "det foreliggende grundlag".
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 22:26   #56
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Som sagt har Tassi allerede klaget over sygedagpengestoppet... Jeg har hjulpet Tassi med udkast til det. Se Tassi´s tidligere tråd (der er link dertil i den 1. indlæg i denne tråd).... Derfor....! Det er vigtigt, at jobcentret ikke ignorerer klagen, der er nemlig snart gået 4 uger...
Tak Curls. Det er godt, du kan huske, når jeg ikke kan

Ja, klagen var med begrundelse i paragraf 27 stk 4

Jeg tror mine forældre fik en kvittering, da de afleverede den. Kan i alle fald huske, jeg på et tidspunkt i en eller anden forbindelse bad dem huske kvittering (pokkers, når man har så dårlig en hukommelse)

Jeg tror ikke mine sygedagpenge har været forlænget, men jeg aner faktisk ikke, hvilken forsørgelse jeg har været på i årenes forløb. Har haft det så dårligt at jeg blot har sat min underskrift, hvor jeg skulle, uden at vide, hvad jeg reelt har skrevet under på
Da jeg først blev sygemeldt fra mit arbejde, har jeg vel fået en eller anden form for sygedagpenge? Da jeg blev fyret, tror jeg nok jeg kom på revalidering. Der blev i alle fald på et eller andet tidspunkt lagt en handlingsplan som inkl uddannelse (som jeg så ikke kunne følge).
Jeg overgik til sygedagpenge 31/7 sidste år, og jeg tror nok det var fra revalideringen

Jeg fik i april et brev som varslede sygedagpengestop og som også skrev at der manglede arbejdsevnevurdering samt ressourceprofil for at kunne træffe afgørelse om forlængelse

d 28/7 (sygedagpenge stopper 31/7)får jeg et brev, som siger der ikke kan træffes afgørelse om forlængelse, da beslutningsgrundlaget ikke er tilstrækkeligt, da man mangler
-arbejdsevnevurdering og ressourceprofil
-udtalelse fra neuropsykolog


Der står så også at afgørelsen udsættes i 4 uger, da man forventer at beslutningsgrundlaget er værsentligt forbedret på dette tidspunkt. Samt at afgørelsen om at forlængelsen skal udsættes, medfører at udbetalingen ophører mens sagen afklares

Men, øhh..ville det så ikke sige der skulle have været truffet en afgørelse senest 1/9? Det var først her den 15/9 sagbehandler pr telefon drøfter sygedagpengestop, som tidligere nævnt. 1/9 var hun slet ikke begyndt på ressourceprofilen endnu
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 19-09-2010 kl. 22:32.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 22:31   #57
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Først når endelig afgørelse i klagesagen foreligger, dvs. efter påklage til næste klageinstans - og såfremt afgørelsen er til ugunst for borgeren, bør man (iflg. min bedste overbevisning) starte en sag enten med afsæt i §17, stk.1, 1. punktum eller - efter man selv har forsøgt sagen belyst på alle leder og kanter - på "det foreliggende grundlag".
Men kan det ikke tage oceaner af tid, før jeg kan komme i gang med at søge fp. så?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 23:49   #58
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Men kan det ikke tage oceaner af tid, før jeg kan komme i gang med at søge fp. så?
Det tager nu engang den tid det tager - og visse kommuner kan godt være "tunge at danse med".

Folk i sager der vedrører forsørgelsesgrundlaget har generelt svært ved ventetider. Har man en autistisk profil - herunder er bevidst om sin egen situation - har man generelt ekstra svært ved ventetider og det ikke at vide hvad der venter. Det er en del af handicappet ...

MEN det er iflg. min bedste overbevisning vigtigere, at du forsøger at generhverve retten til sygedagpenge og i den forbindelse lade udredningen foregå medens du er på sygedagpenge, end det er aktuelt at springe ud i at søge en §17 på det foreliggende grundlag, for så meget kort tid herefter - som det mest sandsynligste - med et afslag også definitivt at midste retten til sygedagpenge (indtil du ved arbejde har optjent retten igen) for herefter at blive henvist til at søge kontanthjælp - som du ikke kan få eller måske kun i nedsat omfang kan få.

Det bedste er helt afgjort, at du afventer afgørelsen på din klage over sygedagpengestoppet før du søger pension iht. §17 (hvad enten du vælger at søge på den ene måde eller på den anden måde).


Lad os håbe du får gang i sygedagpengene igen ret hurtig og kommer i et afklaringsforløb, hvor det måske / måske ikke viser sig, at du skal visiteres til forsørgelse efter regleren for førtidspension eller fleksjob - og at myndigheden, såfremt det er førtidspension, selv rejser en §18-sag.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 13:39   #59
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tassi, i 2007, da jeg fik stoppet mine sdp. i sept. Der klagede jeg og fik svar fra kommunen i nov. 2007 på fortsat afslag. Sagen blev herefter sendt videre til BA og der var vente tid, men jeg fik trods alt svar i marts 2008, så ca. 5mdr. efter.

Jeg rykkede også BA undervejs og det var de ok med.

Håber du har kræfter til at holde ud, så du kan få dine sdp. genoptaget og forlænget.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 14:45   #60
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg er vågnet op i dag med fornyet styrke
Den har faktisk vokset siden i går

Takket været al den respons jeg får, begynder jeg at få mere overblik over, hvad der er galt, og hvad der skal gøres. Det værste (især for en Asperger) er ikke at kende fremtiden, men jeg begynder at kunne sætte en slags struktur på alt dette kaos

Jeg kan se nu, at jeg skal holde fast i kampen om sygedagpengene før jeg starter med en fp sag
Samtidig skal jeg kæmpe for at få en færdiglavet ressourceprofil, samt arbejdsevnevurdering
Jeg vil nedskrive alle punkter, hvor sagsbehandlingen af mig ikke har været korrekt, og derefter drøfte med mine forældre, om der ikke skal sendes et brev til borgmesteren
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
angst" stress" eller borderline ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2012 20:03
Asperger Pepsi Alt det andet 10 14-10-2011 05:03
angst og stress pist væk- tror kommunen kandelsdorff Alt det andet 8 03-09-2010 23:27
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst) fighteren Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 28-01-2009 11:14
Stress, depression, angst og førtidspension fra Ankestyrelsen zuza Nyt om loven 1 14-12-2007 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension