K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2013, 18:34   #51
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Ok tak, Bodrum - det bliver let noget rodet noget med forlængelsesmulighederne, - for før der kan vurderes om man er berettiget til fleks eller førtidspension, vil kommunen jo hælde til om hvorvidt arbejdsevnen er nedsat - afklaret/klarlagt via arbejdsprøving/afklarende foranstatninger....ik...?

Jeg har selv haft en sygedagpengestop sag kørende nu på 15 måned uden der er kommet noget nyt - grundet lang sagbehandling i BAN og efterfølgende har kommunen ikke taget stilling til hjemsendelse fra BAN - trods møde med kommune og rykkere for status. (Jeg fik ikke min arbejdsevne vurderet på sygedp - trods længerevarende dokumenterbar sygdom).

Hvad er din situation Bodrum - så vi kan lære af hinandens situation/"klageforløb".
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 18:43   #52
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Man kan godt visiteres til ftp dog ikke fleks uden arbejdsproevning. Men til ens egen fordel er det kun positivt med en arbejdsproevning. Fordi saa har man det hele sort paa hvidt.

Mit forloeb er at jeg mistede sdp efter 52 uger. Jeg fik ingen arbejdsproevning, hvilket ban gav mig ret i. Rehabiliteringsskema er nu udfyldt. Og læ 265 erklaeringen er udfyldt idag lige saa vel. Jeg venter paa at komme til en arbejdsproevning. Og har oensket om fleks efter forrevalidering. Saa nu maa vi se. Og fordi de 39 uger er gaaet paa kth kanjeg ikke forlaenges efter stk 2. Saa satser paa fire, samt ask sag koerer. Hvad med dig?

Ruben. Hvordan er status? Du skal stadigvaek afklares selvom du ikke modtager kth.

Sidst redigeret af Bodrum; 16-05-2013 kl. 19:09.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 19:23   #53
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Ja hvad er status.
Jeg mødte i går kl 12 til træning i det afklaringsforløb jeg gik i.fysioterapeuten sagde vi skulle snakke og om vi kunne gå på kontoret. Så fortæller han at min sagsbehandler havde kontaktet dem med besked på, at jeg ikke modtog nogen offentlig ydelse, og så kunne jeg ikke gå på tilbuddet. Det var lissom en spand koldt vand lige i hovedet. Jeg ringede self med det samme til kommunen men kunne ikke komme igennem. Så jeg skrev en mail og modtog svar her til morgen.Hun skrev at Praktikvejlederen i Quick care og hende var blevet enige om at jeg ikke var klar til praktik. og desuden så var jeg nu selvforsørgende (efterbetalte sygedagpenge) og hun var derfor ikke kontaktperson for mig mere.
Så status er at jeg er blevet sat uden for døren.

Siden jeg fik medhold fra nævnet synes jeg sgu tingene er blevet meget værre. Jeg kan godt mærke at min angst bliver udfordret. Jeg har en del og undersøge og samtidig er som at stikke hovedet frem til en flad.

Jeg håber sgu for jer at tingene går mere anstændigt
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 19:51   #54
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det er da noget fis. Du maa snakke med din nye sagsbehandler til at saette dig paa et forloeb hvor du ka blive afklaret. Skal der ikke skrives afslutnimg paa quick care?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 23:28   #55
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Bodrum. Ja, der kan visiteres til førtidsp uden arbejdspr, hvis ens kommune tager ens sygdomsforløb alvorligt. Jeg fik afslag på førtidsp for noget tid siden med stedfæstelse fra BAN med blandt andet begrundelse, at min arbejdsevne ikke var vurderet i henhold til, om jeg ville kunne bestride et fleksjob.

En afgørelse jeg betragter skulle havde givet anledning til, at kommunen lod min arbejdsevne vurdere i henhold til en af forlængelsesreglerne. §27. stk 2. og eller stk 4. Men det skete ikke.

Jeg indgav klage som igen blev behandlet af BAN og min sag er blevet hjemsendt til kommunen som skal træffe ny afgørelse. Jeg afventer at kommunen fastholder deres sygedagpengestop og der så kommer endnu en mellem eller endelig afgørelse fra BAN - meget hård og lang vej.

Selvom der er gået 39 uger i din og Rubens sag skal kommunen jo stadig stille jer som I var da sygedpstoppet satte ind, I har jo fået medhold i at sygedpstoppet ikke skulle havde været indtruffet på tidspunktet.. ik?

Det lyder som om at i din og Rubens sag handler det om tilbagebetaling af sygd.penge (nu formue) og om uger der er udløbet, mere end det handler om stillingtagelse til reva, fleks, førtidsp i forlængelse af sygdpstoppet.

Det som du Ruben stilles overfor nu lyder meget forkert - for du skal have afklaret din arbejdssevne i forhold til det medhold du har fået af BAN. Og kommunen skal så efterfølgende tage stilling til om afklaringen giver anledning til ydeligere tiltag i henhold til forlængelsesreglerne og også i forhold til retsikkerhedsreglen § 7a.

Din arbejdsevne SKAL klarlægges uanset hvad dit forsørgelsegrundlag er lige i dette øjeblik, idet du har fået medhold i forlængelsen:

§ 27 Stk. 2) Det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger

Sidst redigeret af simsons; 16-05-2013 kl. 23:32.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 09:06   #56
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er efterhånden flere fejl i din sag.

Prøv at kontakte DUHK, eller den Sociale retshjælp.

Hvis du er i afklaring, skal forløbet jo gennemføres, alt6ernativt, mener kommuenen at det var aktivering.

Aktivering er ofte kun når du modtager ydelse, men..
Afklaring af din arebejdsevne har du krav på, uanset ydelse.

Hvad siger din fagforening?

dET ER ikke KORREKT AT DU skal leve af efterbetalt sygedagpenge.

prøv at få hjælp, af nogen der kan vejlede bedre, eller bedst, kan gå ind i din sag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 09:33   #57
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Prøv og læse dette. Det er lige nøjagtig det jeg oplever.

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...7991/index.htm

Desværre bekræfter det at kommunen kan afgøre at jeg skal leve af efterbetalte sygedagpenge. Jeg har det somom at, jeg har tabt min tegnedreng. Eller som pengene er blevet stjålet fra mig.

Jeg tror desværre at kommunen gør hvad de gør med fuldt overlæg. Mht. til afklaringen så siger min tidligere sagsbehandler, at Quickcare og hende er blevet enige om at jeg ikke var klar til virksomhedspraktik. Det var ikke hvad jeg fik at vide der jeg mødte til træning. Der gik afvisningen alene på at Jeg ikke kunne være i tilbuddet pga. at jeg nu var selvforsørgende. Desuden gik jeg vel til træning for at blive klar til virksomhedspraktik??

Nå men Nu er det weekend. Sagen er hård ved mig. Det slider både på min kæreste og jeg selv og vores forhold. Så tager jeg boksehandskerne på tirsdag.
Go pinse
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 09:39   #58
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen agerer forhåbentlig ud fra gældende lovgivning ellers skal du da klage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 09:45   #59
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er her, dato for hvornår kommunen genbehandler sagen efter hjemvisning.+

At der ikke er lavet en ny afgørelse om sygedagpengestop.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 17:37   #60
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Ruben, jeg vil meget gerne hoerehvordan det gaar med din sag?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
Sygedagpenge forlænget op til 2x52 uger - SPØRGSMÅL søstjernen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-09-2012 17:27
sygedagpenge 52 uger. hva så derefter? benjaminn Alt det andet 3 13-08-2010 10:23
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59
Efterbetaling af førtidspensin Klein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 03-06-2008 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension