K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2007, 08:48   #51
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Så kom den....

vibs....
Hej og velkommen til, jeg er her skam stadig og venter stadig, det sidste "nye" er at de fandt en psykolog i Hørsholm, jeg bor på Frb. lider af socialangst og er bange for at tage offenlige transport ( har ikke brugt det i over 5 ½ år ) og så finder de en så lang væk De tilbød dog at undersøgelsen kunne laves i MIT hjem, og det vil jeg under ingen omstændigheder! det er MIT hjem, og det har jeg meddelt kommunen, så jeg venter på svar (igen)
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2007, 11:41   #52
Vibs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
Vibs er ny på vejen
RE: Så kom den....

Hej Helle
Uha, jeg troede du var kommet meget længere, øv :| Jeg var så naiv...

Nå, jeg vil så lige sige, at jeg fik på Reva lavet sådan en psykologisk undersøgelse, min kommune ville jo vide, om det var hovedet mit, eller ryggen min som var gal. Det var ikke nok at spørge mig

Det var en rigtig hyggelig oplevelse. Det skal lige siges, at jeg er psykisk stærk som en okse, så jeg var nervøs, men absolut ikke bange.

Der kom en dame, som havde afsat 3 - 4 timer, jeg skulle fortælle alt fra mit liv, lige fra jeg kunne huske det første. Sprang jeg noget over, spurgte hun til det. Jeg fortalte og fortalte, hun stillede små og søde spørgsmål, selvfølgelig der hvor hun fandt, at der kunne være noget interessant. Da jeg nåede til et punkt i min voksne tilværelse, hvor jeg absolut ikke var særlig stolt af at fortælle, sagde jeg til hende, at hvis det ikke var vigtigt for hende at beskrive det, så ville jeg gerne, at hun sprang det over. Det var helt okay, hun noterede, og vi fortsatte.
I den endelige rapport, havde hun totalt sprunget de 3 år over

Da jeg havde fortalt om hele mit liv ( 41 år dengang ) så skulle jeg løse nogle opgaver med billeder, hvad jeg så, hvor mange ting jeg så og sådan.

Så blev jeg spurgt, om der var noget jeg ville tilføje. Jeg sagde, at jeg følte, at hvis hun kom til den konklussion og skrev, at jeg muligvis ville have nytte af psykolog hjælp, så ville jeg opgive, jeg orkede det ikke. Jeg vidste jo godt, at det var ryggen der var gal, og ikke psyken.
Hun lyttede til mig og vi aftalte en tid nok 10 dage efter.

Da jeg så kom, fik jeg stukket en stak papirer ud, ja jeg tror der var 10 sider, jeg blev bedt om at læse dem, og kommentere hvad jeg læste.

Jeg blev meget overrasket, for det første var det et meget meget flot og seriøst arbejde, hun havde meget objektivt beskrevet mig, jeg var seriøst meget chokeret, alt det hun havde fået ud af mit plabren
Hendes konklusson lød, at det var ryggen og ikke hovedet er var noget galt med, og eneste ting jeg ikke kunne lide var, at hun skrev, at jeg gerne vil have ret :|
Min bisidder skreg af grin da han læste det - vi havde et super godt forhold, han og jeg - for som han sagde, hvem pokker vil ikke have ret

Var jeg i dine sko, vil jeg være glad for den mulighed, at du får lavet den rapport. Det giver absolut mulighed for at hjælpe dig, og få tingene sorteret. For mig var det en meget hyggelig oplevelser, jeg vil aldrig være bange for at få den lavet i mit hjem, men det er jo en smagssag, vi er alle forskellige.

Men du har ikke noget at frygte, i hvert tilfælde ikke, når jeg tænker tilbage på min.
Slutteligt, så var hende som lavede min én som var ansat på det lokale sygehus, det var det eneste hun foretog sig, og havde vist gjort det i 12 år, så det var en erfaren rotte jeg var hos...

Er der noget du vil vide, så skriv endelig, jeg har sikkert glemt en masse....

Slutteligt, jeg fik pension efter 2½ års kamp med en af DK's mest berygtede kommuner, men jeg vandt, og jeg vandt med oprejst pande, og de fik ikke mig ned med nakken, som de gjorde ved mange jeg kender, folk blev helt smadret af den kommune. I øvrigt fik ingen pension uden advokat...

Hilsen og pøj pøj
Vibeke
Vibs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2007, 16:11   #53
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Så kom den....

Den psykolog som skal lave undersøgelsen ringede i dag, jeg fortalte hende at jeg ikke kunne komme til hende og jeg havde sagt nej til at få lavet undersøgelsen i mit hjem, det havde hun ikke fået af vide, hun ville så tale med min sagsbehandler, og vi sagde pænt farvel..... Så tænkte jeg lidt over det, ringede til hende og sagde ok, fortalte at jeg ville have ret til at sige fra efter første gang HVIS det var for slemt, hun lød sød og beroligende så vi aftalet i første omgang 3 gange af ca 1 times varighed. Jeg er nødt til at komme videre nu så derfor ændrede jeg mening om at få den lavet hjemme, min betingelse var også at det skulle være når min datter er i skole, i tilfælde jeg bryder sammen og skal bruge et par timer på at komme mig.
hun kommer så d 2/3.....
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2007, 21:24   #54
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Så kom den....

Det var længe siden sidst Helle B)

Hvordan går det?
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2007, 07:52   #55
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Så kom den....

Skidt!!
Ikke en pind hører jeg, dårlige undskyldninger når jeg rykker for svar, så jeg har på det nærmest opgivet.... :|

I dag begynder jeg på den psykologundersøgelse, selvom at jeg næste har lyst til at sige "de kan rende mig"....
Det tager godt nok alt min energi at bøvle med dem, jeg er vist snart så langt nede som jeg kan komme, men det er nok det de venter på, så bliver jeg nok mere føjelig..... NOT!!
Den undersøgelse med psykologen har de tænkt sig skal løbe over 5 uger!!!! 1 gang om ugen, så de næste uger sker der nok ikke noget, så har vi sommerferie, så mit gæt er at jeg stadig sidder her i oktober
Der var engang en klog der sagde " intet nyt er godt nyt" Det tror jeg ikke på mere
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2007, 11:56   #56
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Så kom den....

Citat:
Helle Smith skrev:
Skidt!!
Ikke en pind hører jeg, dårlige undskyldninger når jeg rykker for svar, så jeg har på det nærmest opgivet.... :|
Nu er jeg desværre ikke spor bevendt i sagsbehandlingen set fra en borgers side endsige kendskab til sanktionsmulighederne overfor teamet der sylter din sag... men måske handler det lige pt mest om at få den psykologundersøgelse overstået og overstået med glans

Citat:
Helle Smith skrev:
I dag begynder jeg på den psykologundersøgelse, selvom at jeg næste har lyst til at sige "de kan rende mig".... Det tager godt nok alt min energi at bøvle med dem, jeg er vist snart så langt nede som jeg kan komme, men det er nok det de venter på, så bliver jeg nok mere føjelig..... NOT!!

Den undersøgelse med psykologen har de tænkt sig skal løbe over 5 uger!!!! 1 gang om ugen, så de næste uger sker der nok ikke noget, så har vi sommerferie, så mit gæt er at jeg stadig sidder her i oktober
Måske kunne du vælge at satse lidt mere på tilliden til denne psykolog. Jeg mener at have læst før i denne tråd, at psykologen havde i hvert fald lydt tilpas positiv, at du faktisk valgte at fravige dine indvendinger mod at acceptere hjemmesessioner.... så mon det alt i alt alligevel ikke kan falde fint ud til fordel for dig. En kompetent psykolog kan sagtens vurdere positivt dit mod og din trang til at komme ud af dødvandet, og at du præsterer en goodwill hvor det ellers ville være forståeligt hvis du valgte modsat.

Citat:
Helle Smith skrev:
Der var engang en klog der sagde " intet nyt er godt nyt" Det tror jeg ikke på mere
Det tror jeg heller ikke selv på.... så til h...de med ordsproget

På den anden side kan man putte hvad som helst i en forgæves ventetid og alligevel behøver det meste af det ikke være sandt. Derfor kunne jeg sådan ønske, at du i stedet for at gruble over denne tavshed og hvad den måtte indeholde af skjulte budskaber - faktisk valgte at tro på, at du har at gøre med almindelige mennesker, der sidder i lortejobs tillige belastet af div. tiltag tiden er så "rig" på.... og at de bare ikke kan finde ud af at speede en sag op, fordi deres struktur fremmer ikke en rationel og effektiv sagsbehandling. Nu har de oven i fået en "lovlig" undskyldning i form af den psykologundersøgelse, der skal jo overstås først - og så er det jo som du skriver - sommerferie og så er du lige vidt.... og dog....

Måske lige vidt, men altså med psykologens konklussion, en frisk og aktuel een..... mon det ikke ender meget bedre end du tør håbe på og meget hurtigere end du regner med, og til den endelige fordel for dig - du så længe og så meget havde fortjent B)

Så måske ville det være bedst, hvis du kunne få dig selv til midlertidigt at "glemme" hvad alligevel ikke kan speedes op og i stedet gjorde noget ud af glæden for årstiden og senere også sommeren, hvilke som bekendt kommer først igen til næste år

Krydser fingre og tæer for det hele B)
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2007, 13:51   #57
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Så kom den....

Hej Helle..

Du skal huske på at jo mere du har været igennem....jo mindre har de at holde et afslag i....

Så du må for guds skyld ikke sige til dem at de kan rende dig....selvom jeg så udmærket forstår dig....det kan være temmelig opgivende at have med dem at gøre....det er lidt som at bokse i en pude....eller en pakke blød smør...

Men hold ud....og husk at sommeren er lige ved at være her...og der plejer man som regel at få det lidt bedre...og se lidt mere lyst på tingene...

Kaster lige lidt humør og mod til dig...og håber at det hjælper lidt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2007, 19:22   #58
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: 250,88

I dag kom den længe ventet besked om tandlægeansøgning, det tog "kun" 19 uger.... de fik den i uge 47, og i uge 48 røg den til tandlægekonsulenten i kommunen, jeg har rykket for den flere gang uden held, men jeg lærte da kommunens lager af undskyldninger aldrig bliver udtømt..... Nå men resultatet blev at kommunen IKKE kunne betale det hele.... allerede da jeg så det blev jeg bleg, regningen ville blive 7396,00 Det næste beløb der stod var så 7145,12 og det var sgu det de KUNNE betale!!!!
Så efter påske skal jeg til tandlæge!!! Jeg skal selv betale 250,88 kr.....

Psykologen var rigtig flink, hun lagde ud med at vi bare skulle tale sammen ca 45 min max 50 så var det nok ( altså pr gang ) og pludselig siger hun " nu har vi altså snakket længe " og vupti... der var gået over 1 time..... jeg havde bare snakket og snakket Jeg havde fået ændret det til at vi mødtes ude så jeg "slap" for at skulle være hjemme og det var nok bedst, måske kan vi senere mødes hjemme ved mig.

Jeg kan næsten ikke klarer at dagene går op og ned på den måde, den ene dag går tingene bare godt, dagen efter vælter det hele og jeg ryger ned igen... Øv altså!!

Nu vil jeg nyde påsken ( selvom at jeg ikke har fået gjort rent, men det når jeg måske i morgen )

God påske alle sammen.....
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2007, 19:39   #59
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Så kom den....

Citat:
Metro skrev:
...mon det ikke ender meget bedre end du tør håbe på og meget hurtigere end du regner med, og til den endelige fordel for dig ....
Uhadada
Det er lige før at jeg bliver bange for.... mig selv For selv om det endnu ikke er "det hele", så lur mig, om du ikke henne på efteråret kan begynde at ånde lettet heeeelt op - Helle B)

Og ad pommern med rengøringen. Den render ingen steder. I( stedet skal der fejres og jages tunge tanker på flugt

God Påske også til dig (og andre)
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2007, 21:41   #60
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
RE: Så kom den....

Metro..... Hvor har du købt din krystalkugle??
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension