K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 18:43   #51
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen...hov...den havde jeg ikke lige tænkt over....

Så det har jeg da lavet om nu...så det hedder Sidste nye indlæg - Ikke Politik

Så tak for det forslag
Tak for det, giver meget mere mening nu. Der vil sikkert stadig være nogen der skriver det forkerte sted, men så har de ikke nogen undskyldning for det længere sådan set.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 18:49   #52
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 5dia Se meddelelser
Hej Phineas.

Du er så langt i dit forløb, at du ikke vil blive påvirket af de nye ændringer. Umiddelbart er "den samlede flok" enige i at det er førtidspension, der er det rigtige for dig Så hvis du ikke mirakuløst er blevet mere rask, så skal du ikke bekymre dig.
Har hørt at nogen kommuner er begyndt at afvise FTP ansøgninger med mindre sagen er overvældene, bare for at få dem under den nye reform.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:08   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og det er lovbrud, for de SKAL behandle sagerne på de regler der gælder NU.

Men kommunerne har jo altid syltet borgernes ansøgninger, så ingen kan se om de nu sylter for at holde folk fra ansøgningerne, eller fordi de bare er lige så langsomme som de plejer at være.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:17   #54
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Er det ikke en vurderingssag? Jeg kender ikke de præcise regler for Førtidspensions ansøgninger.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:19   #55
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Helene, papirerne er for så vidt klar, men mangler den pokkers arbejdsprøvning, som de har brugt snart 5 mdr på at finde til mig, så vidt jeg ved svært for dem åbenbart, pga mine skånebehov. Planen er nu at rykke efter den igen, og hvis det bliver ved at mislykkes, må jeg søge en § 17 inden udgangen af året jo... MEN, var sgu da ikke lige klar over, at jeg så nærmest automatisk vil falde lige ind i et ressourceforløb

Jeg er 46 år, og lider af svær fibromyalgi og piskesmæld og mine kognitive funktioner fælt nedsatte... dette er jo ikke noget som ressourceforløb vil kunne få mig ud af Skelner de ikke i sagerne? Kan du måske henvise til et sted man kan læse om de ting du her skriver?

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 19:38   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du har heldigvis alderen med dig, fibro - hvis du bare er over 40, så ser det straks meget mere fornuftigt ud!

Men hvis du kunne få gang i den pensionsansøgning i år, så vil det altså være at foretrække

Du må virkelig banke på, for at få gang i den arbejdsprøvning!!

@Abraxus, når man søger førtidspension, så er der kun §17 på det foreliggende - så hedder det MAX 3 mdr for at få et svar.
Her bliver det næsten altid et afslag. Men den kan godt gå igennem, men så kræver det ofte mange foregående år i systemet....

Er det §17 og §18, så er det kommunen der søger, og her er sagsbehandlingen virkelig TRÆG - vi taler ofte årevis (ganske få bliver udredt i løbet af et ½ år), men resten hænger fast........folk skal jo i arbejdsprøvning, folk skal til læge, speciallæge, muligvis smerteklink, psykiater, psykolog - og ofte er én gang ikke nok, så skal man det hele én gang til, bare hos nogle læger kommunen udpeger. Og det tager simpelthen SÅ meget TID - år!!

Så de folk der kommer nu og skal søge pension, får ikke et ben til jorden og kan ikke nå det inden de nye regler af 2013.
Dem der har en chance for at nå det, er dem hvor de allerede HAR været igennem hele møllen, og hvor der kun skal ''lægges sidste hånd'' på sagen inden den kan overgår til reglerne om førtidspension.....

Beklager det blev lidt langt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 12:26   #57
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Helene ... ja for en gangs skyld er jeg sgu da helt glad for mine år på bagen

Ja, jeg har en ven der hjælper mig med det hele, uden ham var jeg komplet lost i det her, for mit hoved kan SLET ikke magte den slags Vi er enige om, at de nu skal presses på for den arbejdsprøvning, DUKH har udtalt at det er helt hen i vejret at jeg har gået og ventet i 4-5 måneder på et egnet sted, hvor opgaven blev smidt videre fra først kommunens jobkonsulent til Reva, og Reva så heller ikke vil tage imod mig pga skånebehovene og nu skal finde et andet sted til mig...men er der ikke mange der har ventet langt længere tid mon?

Min læge har lige ferie en uge mere, når hun er tilbage næste mandag, får jeg fat i hende og giver hende en opdatering af, hvordan jeg har det, alt brænder sgu sammen efterhånden, selv forholdet mellem min mand og jeg som har været sammen i 26 år.. det er SÅ opslidende en periode, har ikke fortalt kommunen at det går ret skidt herhjemme, kan det hjælpe mig at være ærlig om det? Ellers har jeg holdt det for mig selv nemlig..

fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 16:54   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kommer an på hvordan du udlægger forholdet mellem jer - hvis du siger, at det er pga sagen og det faktum, at du endnu ikke er afklaret der gør, at i begynder at få gnidninger pga stress og magtesløshed, så synes jeg faktisk du skal sige det.
Det slider sgu på et forhold når den ene part hænger i en tynd tråd, for man bliver jo irritabel, stresset og generelt negativ, og kan faktisk heller ikke overskue ret meget andet end at tænke på sådan en sag.
Jeg synes også du skal sige det til din læge, at det hele er ved at ramle med kommunen der sylter dig, og at dit forhold bliver påvirket af det - den kan din læge faktisk godt bruge i en evt statusprofil, så der kommer gang i din sag....

Men hvis du fx siger, at det er din sygdom/smerter, der giver gnidninger i forholdet, så er det altså ligefør kommunen helst vil satse på en skilsmisse med håbet om, at så får du det nok bedre, hvis du bliver alene.

Man skal sådan vægte sine ord, for ikke at blive misforstået.

Og du beder jo ikke himlen om at komme ned på jorden, men blot om at komme i den arbejdsprøvning, så du kan få en afklaring - og forhåbenlig noget fred til at danne overblik.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 22:13   #59
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Ok, jamen det er helt sikkert pga den opslidende sag her, for som du skriver, så har man det jo konstant i hovedet og kan nemt blive irritabel og øv over det hele... og det er jo ikke kun fra min side, men også fra hans side... måske jeg skulle sige det.. pyha synes det er lidt svært, hader at sidde og fortælle om det, det føles sgu så privat

Oveni det hele, blev han fyret fra sit arbejde gennem over 30 år, i sidste måned og det hjalp sgu ikke den gode stemning tilbage

Nej det er jo det, jeg beder jo bare om at de skal gøre mig færdig!

Nå, men både læge og SB har ferie lige nu, så når de er tilbage, er jeg på med en rykker..

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 22:32   #60
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hovsa, fik sendt den to gange, så sletter lige
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbage til 0 i løbet af én opringning til sagsbehandler... Hvad er mine udsigter nu? Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 09-01-2012 18:41
Demokratiet løbet løbsk-Totalitarismen er død buster Politik og Samfund 10 22-01-2011 00:31
jeg er kørt i stykker håbetervæk Alt det andet 40 08-12-2009 19:28
Opfølgning i løbet Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 3 10-11-2009 19:15
Fra ftp til fp i løbet at året + Boligydelse/sikring @PerChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-01-2008 06:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension