K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 10:01   #51
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
1. Sagsbehandleren.

2. Pas

3. Pas igen.

Du må jo bede om at få en uddybende forklaring!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 14:59   #52
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
De skal jo begrunde, HVORFOR du vurderes indsats klar?
Svar tilbage om, at du vil have begrundelse for dette.

Der er jo netop forskel på aktivering og arbejdsprøvning, som er afklaring af arbejdsevne.

VH Popiae
Kære popiae

Ja men denne begrundelse KAN!! jeg bare ikke få ud af vedkommende. Jeg HAR udbedt mig begrundelsen på mail. pr brev og via telefonisk samtale, men lige meget hjælper det.

Du har ret i, at der er stor forskel på aktivering og arbejdsprøvning, men hvad aktiveringen skal danne grundlag for kan jeg heller ikke få oplyst.

I aktiveringen, som hedder aktiv sygedomsopfølgning, skal der udarbejdes en ressourceprofil, som skal danne grundlag for ?? Heller ikke dette kan jeg få oplyst.

Hvad skal jeg stille op med at usmidig og usamarbejdsvillig person ??

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 15:05   #53
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
1. Sagsbehandleren.

2. Pas

3. Pas igen.

Du må jo bede om at få en uddybende forklaring!

Kære Andersine85

Du skriver sagsbehandler træffer denne afgørelse, men den kan h*n vel ikke bare træffe ud af den blå luft ??

Der må og Skal vel ligge en eller anden lægefaglig vurdering til grund for dette ??

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 22:52   #54
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal insistere på en arbejdsprøvning af arbejdsevne, helst i reva-center.

Aktivering, praktik og lign, åndsforladte steder, kommunen kommer i tanke om, for at trække tiden, får du absolut ingen afklaring af.

Husk uanset hvad, at be om jobplan.

Vedr. match: send klagen til socialdirektør og evt borgmester, derefter klage til statsforvaltningen eller ombudsmand.
Hold på, at du skal have begrundelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 21:14   #55
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Kære Andersine85

Du skriver sagsbehandler træffer denne afgørelse, men den kan h*n vel ikke bare træffe ud af den blå luft ??

Der må og Skal vel ligge en eller anden lægefaglig vurdering til grund for dette ??

M2y
Der skal i hvert fald ligge en faglig vurdering. Om der skal være en lægefaglig afhænger af situationen, og f.eks. om borgeren er enig i vurderingen.
Hvis borgeren ikke er enig, så skal der jo ligge en faglig begrundelse, og hvis begrundelsen handler om helbred, så skal den jo komme fra det områdes fagpersoner, lægen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 22:48   #56
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Macth

Hej Andersine, føst stor ros til dine faglige indlæg på siden.
Ang. match er jeg sikker på du lige så godt som jeg ved, at kommunale rådgivere indplacerer borgerene der hvor det findes mest bekvemt.
Forstået på den måde har man mere arbejde, end det socialfagligt kan lade sig gøre ordentligt, ja så placeres folk der vor der er mindst krav om opfølgning.
Det er trist, faglighed på den måde viger for rationale og faglighed. Det ses også tit på denne side at rådgivere burde agere i flok?
Da det er en meget lille faggruppe i forhold til f. eks sos ass. bliver det en umulig og usynlig opgave, håber bare der ikke er for mange fagfæller der går ned.
Knus
Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 14:07   #57
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Der skal i hvert fald ligge en faglig vurdering.
Aha! Ja men denne faglige vurdering skal vel træffes ud fra papirene i min journal ?
Og Hvis personen nu 3 gange har sagt, at hun ikke har læst min sag, HVOR FANDEN KOMMER DEN FAGLIGE VURDERING SÅ FRA ??


Om der skal være en lægefaglig afhænger af situationen, og f.eks. om borgeren er enig i vurderingen.
Borgeren, altså mig, er IKKE enig ...

Hvis borgeren ikke er enig, så skal der jo ligge en faglig begrundelse, og hvis begrundelsen handler om helbred, så skal den jo komme fra det områdes fagpersoner, lægen.
Jamen Kære Andersine85, har du slet ikke læst, at det netop er DER! filmen knækker, for der er INGEN begrundelse afgivet, som baggrund for dette skift.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 20:49   #58
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jo, det har jeg læst! Og jeg kan jo ikke svare for din sagsbehandlers gøren og laden, kun hvad hun BURDE gøre og handle

Helt basic: Hvis du ændre match, så skal der være en begrundelse!

FCV-J: Indrømmet, førhen med de gamle matchregler, hvor meget afhang af en mere subjektiv vurdering, så jo, der kunne, også jeg, godt finde på at ændre match ift. bekvemmelighed (f.eks. op til en sommerferie!) - men jeg vil godt lige understrege, at jeg aldrig personligt har gjort det, hvis det KLART var til noget bestemt - kun de tilfælde, hvor de lå på grænsen. Det var de gamle kategori 2 og 3 der så kunne komme i spil, aldrig kat 1, fordi det så ville kunne have en negativ effekt på en borgers sag.

Men nu her, hvor matchreglerne er meget objektive, så får folk nu den placering de skal have. Simpelthen også fordi, det nu er meget nemmere at placere folk i de rette matchgruper!

Og skal måske skyde ind her, at det at putte folk i match 2, absolut ikke er til gavn for sagsbehandleren For så skal vi lige pludselig til at tale med folk hver 4. uge istedet for hver 3. måned, så det er ikke noget vi gør, for vores blå øjnes skyld
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2010, 17:16   #59
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Kære Andersine85

Det var altså ikke for at snerre af dig og naturligvis skal du ikke bonkes oven i hovedet for noget, du ikke har ansvaret for på mit jobcenter.

Jeg må jo nok bare endnu engang bonke min beslæftigelsesmedarbejder oven i hovedet med de der §§ og se om ikke stakken af klare akter, kan banke lidt fornuft ind i knolden på hende Hvis det ikke hjælper ja.. så må jeg jo kravle(ku må jeg ej, jeg bukker mig ikke for flertallet, hvis de ikke har ret) op ad i systemet og banke lidt på hos lommunalbestyrelsen og Hr. Knud Borgmester.

Men I guder....Hvor sværet kan det i grunden være at svare på ét simpelt spørgsmål.?

Mange venlige
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 17:23   #60
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Bare rolig jeg tager det ikke så nært, jeg er godt klar over, hvordan det er med følelserne uden på tøjet!!

Men ja, ret endelig de, meget berettigede!!, følelser i den rigtige retning, nemlig din sagsbehandlers, for du har da helt ret!! Hvor svært kan det være, at få svar på et meget simpelt spørgsmål!!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Debat om Match grupper Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 60 10-04-2013 23:05
match grupper blme Alt det andet 4 06-12-2012 18:17
match grupper superkok Alt det andet 32 29-10-2010 10:28
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension