K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2005, 23:52   #41
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Hejdien skrev:
Citat:
Stella skrev:
Hej med jer

Jeg har fået svar og lyder:


Det er ikke muligt for os at sende denne meddelelse hver måned, men du kan få den nu, og så igen i det nye år,hvor taksten for LY reguleres.
Taksten reguleres ikke i løbet af året, hvorfor udbetaling ikke vil variere, måned for måned.

Hun sagde ikke hvorfor de ikke har mulighed for at sende mig et bevis for udbetaling ?:@ men sig mig er det ikke ligemeget...hvad er grunden til at de ikke mener at vi fleksjobbere ikke skal have en seddel ?


Derfor har jeg ikke ret til et udbetalignsbilag ?


Man har altså ikke ret til at få udbetalingsbilag for sin ydelse fra Københavns Kommune, som fleksjobber..ligesom alle andre får.:@

Men vi har jo heller ikke de samme rettigheder som alle andre ?
Hvem ved ...måske fjerner de også retten til forskudsskema fra skattekontoret.


Jeg er godt nok gal over den behandling.:@

Det er af princip jeg er utilfreds.


Jeg gad godt se dem selv uden lønseddel ?


Stella jeg er tilbøjlig til at give dig ret...

Kan godt se at de måske ikke mener at det er så vigtigt i deres øjne, men som du selv skriver så er det principelt det her....

Og jeg kan godt forstå du er sur over det, jeg ville godt nok også blive noget negativ...

jeg får mit udbetalingsudskrift for min særlige ledighedsydelse hver månede og jeg tjekker det altid..
faktisk har jeg lige fået et skatte smæk på 2700 kr som jeg ikke fatter en bjælde af...
og der syntes jeg godt nok at det er rart at jeg kan sætte mig stille og roligt ned og kigge mine billag igennem inden jeg snakker med skatte forvaltningen...

Det svar du har fået er det skriftligt ?
og er det, så syntes jeg da at du igen igen skal skrive til dem og bede dem fortælle dig hvorfor du ikke kan få og hvordan og hvem der har truffet den afgørelse..
Det er det mindste man kan bede om ...

folk der er på fast månedes løn og får det samme år efter år får sq også deres løn seddel...
så lad dem ikke dø i synden

På dem igen...

Og Isch... du har ikke hørt noget endnu ???


men ok så havde du nok skrevet he he .. men tænkte på om ikke det kunne være en ide om stella skrev direkte til borgerræprsentationen <--- hmm meget forkert stavet ...


God Ide :@ men osseB)
Isch...hvor er du...?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2005, 17:35   #42
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Halløj er lige her.

Taner har holdt ferie, og dagen hvor han kom tilbage lagde jeg mig syg ....Mandag og tirsdag i næste uge skal jeg på kursus, så får først talt med ham onsdag.

Stella, synes du skal ringe og bede om at få et skriftligt afslag (og der skal de selvfølgelig ligge en klagevejledning ved). En begrundelse for et afslag (som det jo er) skal indeholde en begrundelse, henvisning til retsregler og sagens faktiske omstændigheder, der er tillagt væsentlig betydning for afgørelsen.

Hvis jeg var dig kunne det kun gå for langsom med at få sendt en klage.......så evt. det går videre til det sociale nævn.

vh Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2005, 20:55   #43
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

jeg har fået et afslag uden klagevedledning ect.
Der er ingen begrundelse eller henvisning til retsregler.
Jeg sender en klage afsted til på Mandag.
Cabi giver mig det svar, at jeg har ret til en seddel de har sendt mig loven om forvaltning hvori det står.
grunden til jeg syntes det her er vigtigt...fordi det er almindelig respekt over for borgerne.
Mener I ikke det er vigtigt ?
Jeg ville godt være med til at de så sender breve over nettet.
Jeg siger tak for svar
I hører fra mig om det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2005, 23:56   #44
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

jow......jeg synes helt sikkert at det er uanstændigt at de ikke vil sende den hver måned :@
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2005, 14:29   #45
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Citat:
Stella skrev:
jeg har fået et afslag uden klagevedledning ect.
Der er ingen begrundelse eller henvisning til retsregler.
Jeg sender en klage afsted til på Mandag.
Cabi giver mig det svar, at jeg har ret til en seddel de har sendt mig loven om forvaltning hvori det står.
grunden til jeg syntes det her er vigtigt...fordi det er almindelig respekt over for borgerne.
Mener I ikke det er vigtigt ?
Jeg ville godt være med til at de så sender breve over nettet.
Jeg siger tak for svar
I hører fra mig om det.
Jooo jeg giver dig helt ret... det er uanstændigt og ødelæggende for retssikkerheden i danmark..
og hvad bliver det næste..??

Skal det være sådan at hvis man er en type menneske så har man ret til visse ting og er man en anden type så mister man sine rettigheder.. nææ syntes sq det er godt at du siger fra..

så kan de lære det :|
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2005, 18:25   #46
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Fik af vide igår, at der er kommet en mail fra borgerrepræsentationen til chefer, hvor de ønsker at få at vide hvorfor lokalcentrene i København ikke sender lønsedler ud. Så mon ikke der er et svar på trapperne!!!

Men svaret bliver højst sandsynligt, at før i tiden, var der en afdeling der sad og kuverterede og udsendte alle lønsedlerne, det blev så besluttet, at lokalcentrene selv skulle gøre det - og så blev det ikke gjort, dels fordi det ca. 1000 (der hvor jeg sidder) der skal kuverteres og udsendes hver måned, og det var der ikke tid til, og dels for at spare på budgettet.

Vh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2005, 18:57   #47
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

tak for oplysningen
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2005, 20:32   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Jamen så bliver det jo spændene at se hvad der så sker...

Vi er jo stadig nogen der syntes at det er at krænke folks rettigheder, og det er der vist også nogen i borgerrepræsentationen der syntes, så mon ikke det bliver til at de udbetalingsbilag skal til at sendes ud ??

Det kan man da håbe.. og ja 1000 kuverter er mange... men mange mennsker er jo på e-boks nu..

Og ellers så vil jeg da gerne have et fleksjob med at sidde og kuvertere og sende de billag ud ...B)B)

P.S... takker da lige Isch for at have bragt `det til borgerepræsentationens kendskab, så kan det jo være at der kommer noget orden på det
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2005, 21:24   #49
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

Hej med jer

hmm.......er nok fordi at spørgsmålet er blevet sendt så sent ud at der ikke er kommet svar tilbage endnu (de har vel også haft ekstra travlt de politikere) Men vi må da håbe at der kommer noget positivt ud af det og at folk på fleks og kontanthjælp ikke længere bliver behandlet så uanstændigt.

At der ikke er råd og tid til det er den dårligste undskyldning man kan komme med........mener jo det burde være en menneskeret, så lad os håbe at de gode politikere tager sig sammen og kommer med en utvetydig udmeldning så det ikke længere er et valg man kan tage på det enkelte center (min egen mening om det er, at jeg tror aldrig det har været det, det er bare noget man har gjort)

nå, lad os håbe at det kommer til at gå vel
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2005, 22:10   #50
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvad der står om ledighedsydelse

har lige opdaget at alle kontanthjælpsmodtagere på Amager heller ikke er berettiget til en seddel mere, gud ved hvor mange det egentligt drejer sig om ?...det er mange mennesker...men hvis de ville sende det over nettet ville det være ok...suk

Tak for hjælpen IschB)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
står lidt i stampe og hvad så nu? Mrs. S Alt det andet 158 08-11-2012 10:22
Hvad må du som sygemeldt på ledighedsydelse tumnus Spørgsmål ang fleksjob 9 17-11-2010 22:33
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
ledighedsydelse hvad efter ... dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 21-01-2010 09:31
Ledighedsydelse eller hvad? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 12 12-10-2007 20:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension