K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2011, 17:31   #41
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan jeg kun give dig ret i

man snakker altid om psykisk syg, aldrig om dem der har det meget svært og kun har fysisk sygdom.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 21:46   #42
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så vidt jeg husker er dit forløb gået meget stærkt

har kæmpet en del år på arbejdsmarkedet før jeg måtte erkende jeg ikke kunne mere
det er gået langsomt ned af bakke

vil forslå du tog nogle timer hos en psykolog og fik snakket dit forløb igennem
og måske få nogle værktøjer til at opbygge et bedre liv med dine begræsninger

ellers kan du risikere og sidde tilbage som en sur og bitter mand resten af livet
Ja ind''mmer min sag pludselig gik meget stærkt, startede med at jeg i oktober 2010 fortalte min SB'er under et møde med dem jeg var hos arbejdsprøvning at en af de læger der fulgte mig havde sagt at din fremtid er en FP det var min frremtid.

Desværre kunne jeg ikke navnet på hende men hvorom alting er... snakken om en FP startede i slutningen af oktober 2010 og jeg fik min FP i Januar 2011, ret hiurtigt gået syntes jeg selv.

Har dog også underevejs været en masse undersøgelser igennem også arbejdsprøvninger...

Men nej bliver ikke sur og bitter, kan ikke bruge det til noget.

Men nogen gange kan jeg blive noget pid
st off over nogen herinde brokker sig over de ikke bare kan få deres pension.

En FP skal IKKE være nem at få på nogen måde, mens jeg var alle disse prøver/test igennem oplevede jeg flere der ønskede en FP alene af den grund at de IKKE ville arbejde...Den bås vil jeg ikke være i.

Sidst redigeret af keld60; 19-07-2011 kl. 21:49. Årsag: stavefejl
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 22:06   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Men nogen gange kan jeg blive noget pid
st off over nogen herinde brokker sig over de ikke bare kan få deres pension.

En FP skal IKKE være nem at få på nogen måde, mens jeg var alle disse prøver/test igennem oplevede jeg flere der ønskede en FP alene af den grund at de IKKE ville arbejde...Den bås vil jeg ikke være i.
Nu ved jeg ikke hvor længe der gik fra du blev sygemeldt og til at du fik fp, men du skal huske, at det er ikke alle der oplever en ordentlig og fair behandling af deres sag.

Dette fremgår af utallige tråde her på K10.

Jeg selv kæmpede i ca. 15 år.

Og du kan ikke regne med, at folk fortæller sandheden omkring deres sag når du møder dem.
Personligt har jeg ofte oplevet, at folk har spurgt hvad jeg går og laver, og et af mine standardsvar har været "så lidt som muligt", nogle gange med tilføjelsen "helst ingenting".

Jeg orker simpelthen ikke at fortælle om mine fysiske problemer (der er alligevel ikke mange der forstår konsekvenserne af det), som er årsag til, at jeg ofte ikke dengang kan overkomme de mest almindelige ting vedr. at holde mit hjem og mine børn.

Så der er nok også mange, der går rundt og tror, at jeg bare er doven og ikke gider at lave noget.

Som systemet er bygget op,, så har jeg meget svært ved at forestille mig, at nogen kan snyde sig til en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 04:36   #44
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Læs udgangspunkte for denne tråd og du vil der st jeg spørger om andre har fundet lykken ved en førtidapension.

Måske jeg bare har været heldig, tror jeg nu ikke.....
Jeg kæmpede imod at ende på en førtidspension, der ville jeg ikke ende, men er der idag desværre....

måske er det for andre netop at kæmpe imod det rigtige...Vi kan og vil mere end en FP
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 07:49   #45
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Keld60,
Jeg sidder faktisk og tænker på det du har skrævet og det første som jeg kom at tanker om er: hvad vil du så have i stadet for din FP.
Hvad ville du have i stedet, før du blev indstillet til FP og fik den imod din vilje.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 09:36   #46
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Læs udgangspunkte for denne tråd og du vil der st jeg spørger om andre har fundet lykken ved en førtidapension.

Måske jeg bare har været heldig, tror jeg nu ikke.....
Jeg kæmpede imod at ende på en førtidspension, der ville jeg ikke ende, men er der idag desværre....

måske er det for andre netop at kæmpe imod det rigtige...Vi kan og vil mere end en FP
jeg er gået fra en højere uddannelse og et rigtig godt job
næsten en halv mio i indtægt

til at bo på et bosted, da jeg ikke kan klare mig selv og har ingen offentlig
indtægt. er dog ved at blive indstillet til pension

det er det man kalder for ren nedtur på godt dansk

som karo skriver, hvad du så tænkt dig, hvis man ikke kunne få en FP i Danmark.

du mangler og se fremad og sætte noget andet i stedet for arbejde

det har jeg allerede og kan ikke forstille mig på arbejdsmarkedet længere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 10:11   #47
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Læs udgangspunkte for denne tråd og du vil der st jeg spørger om andre har fundet lykken ved en førtidapension.

Måske jeg bare har været heldig, tror jeg nu ikke.....
Jeg kæmpede imod at ende på en førtidspension, der ville jeg ikke ende, men er der idag desværre....

måske er det for andre netop at kæmpe imod det rigtige...Vi kan og vil mere end en FP
kan godt se det piner dig en del.. så du skal vide at den dag du kan få et job hvor du kan forsøg dig selv. eller opnå de lovmæssige timer. så kan du helt sikker selv fra skrive dig din pension... ingen tvivl om det, og det er der da en del som gør..

og vil give dig ret i at det virker som om at mange bare vil have den for at få fred...

men hverken DU eller JEG kender til dennes fulde historie.. og mange får den på grund af psykisk grunde.. måske seksuel misbrug som barn, opvækst af dårlige forældre og mange andre grimme ting i deres rygsæk som bare ikke kan rystes af..

og af den grund kan de ikke finde sammenhæng i livet..

så er spørgsmålet så.. fordi du som 1 % som er tilskrevet førtidspension på rekord tid. skal være fordømmende på andres kamp for at kunne få et nogen lunde normalt liv. mener jeg ikke.

men mener at hvis du ser det som et nederlag at du fik den. så er grunden måske, at du af få har fået den tilkendt ved en fejl..

så kom du bare op på hesten. så du en dag er ude af den igen. og kan deltage i arbejdsmarkedet som alle andre raske og normale..

men stop med at se ned på folk som bare ikke kan deltage. hvor meget de end gerne vil.. og glem ikke de FP som gør sit ved skånejob bare for at få en lille bid at det normale sociale liv. de havde før..

vil så slutte med at sige at vi er mange JA som har haft rigtige gode job.. som måtte give afkald på det på grund af diagnose.. vi har også stadig drømmen. men er nået til at det ikke kan blive som før..

vi har indset at livet ikke er at leget med. så ønsker vi et forsat liv i den situation vi er i nu. så må vi være tilfreds med det vi har.. og tager man den beslutning. så kan man elske sig selv og ligne en sol ud af til..

det valg tog jeg.. og ser det som min overlevelse..

og kan sig som mange andre, at jeg også havde en rigtig god indtjening.. men havnede i stor gæld. og mistede alt da jeg lå ned. fordi jeg var enlig forsøger med to børn..

så mine drømme gå stadig på at jeg en dag kan komme ud at tjene min gæld ind igen og mere til.. og det er ikke en dans på roser.. men måske en dag sker det.. hvem ved..

og hvis ikke så er jeg tvunget til et single liv. for bare at overleve på den sten jeg ligger på nu...

Sidst redigeret af Stezu; 23-07-2011 kl. 13:16. Årsag: indlæg lagt sammen - brug redigerfunktion ved tilføjelser
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 10:56   #48
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
om det er lykken ved jeg ikke lige men når det skal være sådan, så er jeg glad for det :-)

efter ca 10 år i kontanthjælpsystemmet med at blive "smidt" til diverse aktiveringer,projekter, praktik og arbejdsprøvninger.

så er jeg glad for at få ro og flere penge i kassen :-)

men ville da hellere have haft et "normalt" liv med et fuldtidsjob, børn osv men når man ikke kan få det, må jeg være glad for det jeg har nu.

sådan ser jeg på det :-)
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 11:12   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Læs udgangspunkte for denne tråd og du vil der st jeg spørger om andre har fundet lykken ved en førtidapension.
Undskyld, men jeg kan ikke helt gennemskue, om ovenstående er møntet på mig/mit indlæg, men mit indlæg var en direkte kommentar til dit foregående indlæg, og på den baggrund forstår jeg simpelthen ikke hvad der menes med ovenstående.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2011, 13:16   #50
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Lykke? Nej. Folk siger "Tillykke med førtidspensionen" og jeg siger "Det er der ikke meget lykke i".

Jeg vil 1000 gange hellere være rask og gå på arbejde. Men sådan er det ikke og sådan bliver det ikke. Det accepterer jeg. Og så kan jeg godt glæde mig over, at jeg ikke bliver pisket rundt i et sindssygt system. Men lykken bliver det aldrig.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Lykken Mella Politik og Samfund 0 26-08-2008 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension