K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2011, 13:09   #41
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"alternativ" behandler.

Kære Mario

må du ikke kalde mit forslag til en evt løsning, til den situation, som du er på vej ind i.

Her skal du vide at der er dels overenskomst med det offentlige og behandlingspligt, hvilket absolut ikke findes for "alternative" behandlere endsige fysioterapien i privatsektoren.

Tankevækkende, ikke?

PiaL har truffet sin beslutning og du er stadig åben. Det er godt.

Men ellers holder jeg fast på at mine råd til dig, er de rigtige og formuleret med stor omhu.

Videre er jeg også helt enig i, at hver enkelt patient skal lytte til lægerne.
Men hvilke læger? http://ofeldt.dk/index.php?id=11

Jorden er ikke flad længere!

Jeg og mange andre er lykkelige for at vi valgte de rigtige og var nysgerrige.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-01-2011 kl. 14:15.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 16:14   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Mario

må du ikke kalde mit forslag til en evt løsning, til den situation, som du er på vej ind i.
Jeg beklager meget, hvis jeg har givet nogen indtryk af, at Øfeldt's behandlingsmetoder er alternative, det har ikke været min hensigt.

Men samtidig vil jeg sige, at kommunerne tilkender fp til rygpatienter uden at have undersøgt om behandling hos Øfeldt kan have en effekt.

Det jeg mente var, at jeg tror på, at man godt kan blive tilkendt fp selvom der kan være behandlingsmuligheder.

Når kommunen/lægekonsulenten vurderer, om der er behandlingsmuligheder, så tænker de hverken på Øfeldt, akupunktur, zoneterapi og mange andre behandlingsformer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 16:33   #43
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Helt korrekt.....

Kære Vovse.

Jeg er fuldstændig enig. Systemet, læger, kommuner og ofte patienterne selv er for fastlåste. Naturligvis, når ens liv pludselig bliver vendt fra at beskæftige sig med almindelige ting, til havne som handicappet, fra den ene dag til den anden.

Men jeg opfattede ikke dit indlæg, som du undskyldte.

Jeg inviterede en gang mine bemyndigende kommunale beslutningstagere med til træning, uden interesse. Jeg tilbød transport frem og tilbage i al venskablighed.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 23:49   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Vovse.

Jeg er fuldstændig enig. Systemet, læger, kommuner og ofte patienterne selv er for fastlåste. Naturligvis, når ens liv pludselig bliver vendt fra at beskæftige sig med almindelige ting, til havne som handicappet, fra den ene dag til den anden.

Men jeg opfattede ikke dit indlæg, som du undskyldte.
Ved nærmere eftersyn kunne jeg godt se, at det var Mario's indlæg du kommenterede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 10:50   #45
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
[QUOTE=phhmw;143150]PiaL har truffet sin beslutningQUOTE]

Jeg må bede dig stoppe det her. Du ved intet om hvad jeg har været igennem og prøvet og hvad jeg gør nu. Du tager rigtigt mange ting for givet, og jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for, hvad jeg gør eller ikke gør - jeg har udelukkende kommenteret generelt.

Problemet med alternativ behandling er, at den yderst sjældent lader sig bevise i kontrollerede forsøg. Enhver skal prøve det, de finder er rigtigt og for nogle virker det, og for andre ikke.

Du minder mig om en behandler jeg engang var i kontakt med i nogle helt andre sammenhænge. Hun ville "noget" som jeg ikke ønskede og hendes kommentar til mig var "nå, jaja, men hvis du ikke VIL være rask".

Den form for dialog gider jeg simpelthen ikke deltage i her på K10.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 16:43   #46
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Hej PiaL

Jeg er igen enig med dig, alternativ behandling virker på nogle og ikke på andre.

Efter at have læst de læger der har udtalt sig på Øfeldts hjemmeside, ser jeg heller ikke en eneste kommentar omkring modic forandringer.

Jeg vil også gerne henvise til en udtalelse fra en patient som udtaler sig efter flere år med rygsmerter og operation:

Citat: 3 måneder efter operationen genoptog jeg min behandling på Øfeldt Centret og mærkede allerede ved 1. behandling en bedring i ryggen.

Det er for godt til at være sandt!!

Jeg er af natur altid skeptisk når behandlere bruger udtalelser fra patienter og forskellige læger på deres hjemmesider for at "dokumentere" deres succes, det er lidt som " Susanne tabte 20 kg. på en måned efter hun brugte vores slankepiller"

Dermed ikke sagt at behandlingen på institutten er useriøst eller at de ikke hjælper en masse patienter med rygproblemer med stor succes, men vi er nogle som er meget angrebet af Modic forandringer i næsten alle led i ryggen, og som derfor skal man være endog meget varsom med træning når man som jeg har prøvet rigtig mange behandlings- og træningsformer, men som oplever smerter hver gang, og det kan jo ikke passe at de forskellige behandlere som jeg har været ved træner forkert, den køber jeg ikke.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 18:01   #47
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Hej Mario

Ja, vi har vist nogenlunde samme syn på tingene, og jeg har stor respekt for din historie! Og jeg synes, at vi skal bruge K10 til at dele erfaringer og ideer, ikke til at docere, slå hinanden oveni hovedet eller gøre os kloge på andres diagnoser og behandlinger. Det klarer resten af samfundet helt uden vores hjælp

Dernæst vil jeg også sige, at jeg har været i så mange forskellige behandlinger - både alternativt og indenfor det etablerede system - i mange, mange år og for forskellige lidelser. Og helt ærligt, det er det etablerede system, som har hjulpet mig bedst. Desværre har det alternative marked vist sig at være fordømmende, docerende og uvidende - jeg var f.eks. for mange år siden i behandling hos en anerkendt Heilpraktiker ifm allergi, og jeg blev så afsindigt syg af det, hvilket hun stod helt uforstående overfor. Jeg kan ikke tåle at blive desensibiliseret (vaccineret for allergi), hvilket jeg havde informeret hende om. Uden at fortælle mig det, var det den type behandling, hun satte igang med homøopatisk medicin. Det mente hun så ikke var noget problem, når det skete med homøopatisk medicin... sagde hun bagefter. Først da jeg kravlede tilbage til min læge og sagde "okay, jeg vil alligevel gerne høre hvad du kan gøre for mig" og kom til nogle virkelige eksperter på området, kom der styr på tingene.

Og så har jeg bare været udsat for så meget af det der "det virker - og hvis det ikke virker på dig, så er der noget i vejen med dig" i det alternative miljø. Det er godt nok spild af mine penge!

Ifm modic tager jeg kun Pínex Retard som smertestillende og gør derudover meget brug af meditation, afspænding, positive tanker/livssyn, ser muligheder, gør mig til herre i mit eget liv, og fastholder troen på at jeg virkelig får det bedre med tiden - udover at jeg selvfølgelig får kompetent fysioterapi, massage (også f.eks. i ansigtet, hvilket har en overraskende god effekt på mit humør og udseende ) herunder organmassage, træner det jeg nu kan klare og forsigtigt men vedvarende skubber til mine grænser på det fysiske plan. Mit mål for 2011 er at komme op på en elcykel så jeg får den frihed at kunne cykle en tur. Jeg har sidste år været på træningsophold hos Gigtforeningen i Middelfart.

Ja, så tager jeg min kost meget seriøst. Jeg er lidt småtspisende, fordi jeg ikke bruger så meget fysisk energi, så jeg sørger for, at det jeg spiser er sundt, nærende og fri for alle mulige underlige tilsætningsstoffer.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 20:16   #48
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Dernæst vil jeg også sige, at jeg har været i så mange forskellige behandlinger - både alternativt og indenfor det etablerede system - i mange, mange år og for forskellige lidelser. Og helt ærligt, det er det etablerede system, som har hjulpet mig bedst.
Det er da rigtig glædeligt , for mig har det været lige omvendt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 20:31   #49
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Hej Pia.

Jeg kan se ud fra det du skriver at du gør meget for at få et tåleligt liv trods smerterne.

Jeg bruger også afspænding, går til fysioterapi, træner forskellige øvelser hjemme efter et træningsprogram specielt lavet til mig. Kan mærke min dropfod langsomt bliver bedre, desværre forsvinder den pokkers kolde fornemmelse i benen fra knæet og ned ikke, hvilket skyldes at en nerve er ødelagt.

Jeg har brugt tusindevis af kroner på akupunktur, zoneterapi og senetens behandling, rent spild af penge for mig, andre har glæde af det.

Har inden for et år været gennem 3 MR scanninger som alle har vist store områder med modic-forandringer foruden den discusprolaps som sidder groet fast på nerven. Har kun en discus tilbage, resten ødelagt.

Til trods for meget medicin og mange smerter holder jeg også modet oppe, jeg tror selv på at hvis jeg fortsætter den fremgang, omend lille, så vil det give mig et godt liv og jeg lever stadig i håbet om at jeg kan og får mulighed for at tage en uddannelse til psykoterapeut, for både at hjælpe mig selv og være med til at hjælpe andre som har været ude for en arbejdsulykke, nedslidning o.s.v.

Jeg har de sidste 2 mdr. gået til psykolog som virkelig har hjulpet mig, både til at "tøjle" smerterne men også til at give mig et enormt mod på livet, finde de positive sider af livet, hvilket har gjort at jeg bedre kan ignorere smerterne i perioder.

Min kære hustru siger at hun kan mærke en stor forskel fra inden jeg gik til psykolog og så til nu, humøret er bedre og jeg har fået lagt en plan for mit liv, også selvom jeg måske ender på fp.

Og hold k... hvor er jeg enig med dig i, at det er meget generende når andre kender din diagnose og hvilken behandling du har brug for bedre end dig selv. Det har nok været en ting som jeg fra dag 1 jeg blev ramt af arbejdsulykken var og er enormt træt af. Alle har en mening, gør dit og gør dat. Og jeg ved godt at alle gør det for at hjælpe men til sidst bliver man deprimeret over al den "klogskab". Derfor er jeg blevet skeptisk og dobbeltchekker alt inden jeg springer ud i noget.

Jeg ønsker for dig at du må få det bedre, og det tror jeg også du får med den optimisme din udviser. Håber din fp går hurtigt igennem for det giver ro og mulighed for at planligge fremtiden uden kommunens indblanding
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 22:01   #50
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Kære Mario

Tak... og i lige måde over hele linien til dig . Dejligt, når vi møder en lige-sindet!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension