K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2010, 22:41   #41
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej K.41.Odense og Enteneller!

Jeg tror løbende kontakt med psykiater er vigtig for dokumentation for forlængelse efter § 27 stk. 4.

Jeg har selv fået støtte ved samtaleforløb hos psykiater til at dokumentere: Et særdeles langvarigt forløb, tilstand stationær, behandlingsmuligheder udtømte, arbejdsprøvning kontraindiceret - så mine sygedagpenge kunne forlænges jfr. § 27 - så jeg kunne blive afklaret omkring flex eller ftp. Jeg blev tilkendt ftp. fra den 1. august 2010. Men selvfølgelig skulle jeg i forløb passe på fælder i rp - passe på, der ikke blev strøget en vigtig sætning i citat af speciallægekonklusion i rp. osv.

V.h. Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 05-10-2010 kl. 23:07.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 19:44   #42
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Oh yeah!
Min læge og socialrådgiver i mit lægehus har fået min psykiater til at rydde sin kaldender, og tage mig i november allerede!!! Altså i terapi!
OG min psykiater vil prøve at lave en revideret vurdering der kan støtte mig i at få forlænget dagpenge og evt søge midlertidig pension!!!
Nu er der håb... igen...
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2010, 23:20   #43
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej K.41.Odense

Godt gået! Det glæder mig at høre:

"Oh yeah!
Min læge og socialrådgiver i mit lægehus har fået min psykiater til at rydde sin kaldender, og tage mig i november allerede!!! Altså i terapi!
OG min psykiater vil prøve at lave en revideret vurdering der kan støtte mig i at få forlænget dagpenge og evt søge midlertidig pension!!!
Nu er der håb... igen... "

Så får du ro på - og hjælp til at dokumentere din sag speciallægefagligt med: diagnoser, prognose, skånebehov, forklaring på funktionsniveau, behandlingsmuligheder, vurdering af egnethed til arbejdsprøvning og aktivering. Så står du stærkt, tænker jeg, i den løbende fremadrettede dialog med sygedagpengekontor om lægefaglig og socialfaglig dokumentation af nedsat funktionsevne og deraf følgende nedsat arbejdsevne - på vej mod fleks/ftp...

Venlig hilsen

Katharina
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 10:22   #44
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Nu skal jeg starte i terapi d. 28. oktober.

Endelig!
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 13:15   #45
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Opdatering: Jeg er startet i psykoterapi, en gang om ugen.

Møde med sagsbehandler 14. december, hvor det skal afgøres om jeg får forlænget sygedagpenge.

MEN min psykiater kan slet ikke forstå at jeg ikke skulle kunne komme i arbejdsprøvning.

OG jeg har hørt at det IKKE står nogen steder i nogen lov, at man IKKE kan komme i arbejdsprøvning, selv om ens tilstand ikke er stationær og man ikke er færdigbehandlet--

Kommentarer modtages gerne samt krydsede fingre for udfaldet af mødet d. 14. december
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 16:27   #46
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære K.41.Odense!

Godt at høre, du får støtte af psykoterapi en gang ugentlig!

Jeg krydser fingre for et godt udfald af møde med sagsbehandler den 14. december.

Hvis du ønsker sagsbehandlers støtte til arbejdsprøvning efter møde den 14. december, kan du evt. bede psykiater om en støttende udtalelse heromkring.

Jeg har heller ikke læst, at man ikke kan komme i arbejdsprøvning, når man ikke er færdigbehandlet og tilstand ikke er stationær. Men jeg har hørt, at arbejdsprøvning kan være lægeligt kontraindiceret, og så må arbejdsprøvning ikke iværksættes.

Held og lykke med et godt udfald af møde med sagsbehandler!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 16:44   #47
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
Tak Mella. Jeg får tit at vide at jeg er sej.. og jeg hader at være det. Ville hellere bare gå ned med flaget, aflevere mine børn, og så få den hjælp jeg har brug for. Jeg kan da godt sige jer, at man IKKE bliver belønnet for at spille heltinde.. Jeg har lige sendt en sviner til min eks, for at svigte at tage sig af sine børn. Han bruger sine friweekender på "personlig udvikling" min bare røv... i stedet for at være der for at støtte mig. En weekend med børn kan være et ******* i kaos her, isæt hvis jeg har migræne. Denne weekend er forfærdelig pga bekymringer omkring fremtiden: migræne: flere humørsvingninger.

Ja, jeg vil gerne se det. Måske skulle jeg bare komme i gang med at søge.... og anke. Hvor mange gange kan man anke?
så lige det svar her..

og du burde også taget et smut op til børn og unge i kommunen. for at tale om muligt aflastning. ind til din situation er bedre. her går de så ind og ser på hvor ustabil faren er til samkvems aftalen..
enten vil han der efter stramme sig op for børnenes skyld eller får du sat det aflastning i gang..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 15:41   #48
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg har taget kontakt til børn- og ungeforvaltningen...
Her er svar fra min sagdbehandler da jeg antydede at man godt kan komme i arbejdsprøvning selv om man ikke er stationær.
........................

Som jeg tidligere har skrevet, så afhænger dit videre forløb, herunder også muligheden for forlængelses af din sygedagpengeperiode, af hvordan det går med din behandling ved K.I.(Psykiater). Jeg har bedt min lægekonsulent om at indhente oplysninger fra K., og jeg håber, at disse er fremme inden vores møde.

Det er først når jeg har modtaget disse oplysninger, at jeg vil kunne vurdere, hvad der skal ske fremadrettet.

En iværksættelse af et afklaringsforløb forudsætter, at din helbredsmæssige tilstand er stationær, hvilket betyder, at det er lægeligt vurderet, at der ikke sker væsentlige ændringer i din tilstand. Jeg kan ikke vurdere, om din tilstand er stationær førend at jeg har modtaget oplysningerne fra K.
Det beskrives i Vejledning om sygedagpenge pkt. 27.3, at det skal kunne dokumenteres, at en afklaring af arbejdsevnen skal kunne finde sted inden for 39 uger, hvor forlængelsen efter Sygedagpengelovens §27 stk. 1. nr. 2 udløber. Ligeldes beskrives det i vejledningens stk 27.5 at hvis der er truffet afgørelse om forlængelse af sygedagpengeperioden efter Lov om sygedagpenge §27 stk. 1 nr. 4, så skal denne afklaring kunne ske inden for 26 uger.
Et normalt afklaringsforløb tager minimum 4 måneder.
Det er nødvendigt at din helbredsmæssige tilstand kan vurderes stationær inden iværksættelse af et afklaringsforløb, således at forløbet viser din reelle arbejdsevne og det kan udelukkes, at der er mulighed for, at din arbejdsevne bedres.

Uanset hvilken afgørelse der træffes, så vil du selvfølgelig få den skriftligt.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 17:51   #49
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
NU har jeg sendt dette til sagsbehandler.... I må gerne kommentere... føler mig så ene i det her kaos af paragraffer og usamarbejdsvillige sagsbehandler---



Hej V.
Jeg mener nu ikke det er en nødvendighed at min helbredsmæssige situation er afklaret, se denne principafgørelse... så et evt. afslag vil omgående blive anket...
(fra Retsinfo.dk https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=120319)

Men lad os se hvad K. siger i morgen.
VH S


FRA RETSINFO
Ankestyrelsen har i Principafgørelse D-9-02 behandlet 2 sager til nærmere belysning af, hvornår der skal ske forlængelse i op til 2 gange 13 uger (nu i op til 26 uger), når det ved varighedsbegrænsningens indtræden anses for nødvendigt at gennemføre arbejdsprøvning eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne.

Ankestyrelsen lagde til grund, at det overordnede formål med bestemmelsen ifølge lovbemærkningerne er at forlænge sygedagpengeretten med op til 2 gange 13 uger, hvis der på det tidspunkt, hvor der ikke er andre forlængelsesmuligheder, mangler en afklaring af den sygemeldtes arbejdsevne til brug for beslutning om, hvilken hjælp der videre skal tilbydes.

Ankestyrelsen fandt på baggrund af lovbemærkningerne som udgangspunkt ikke, at en uafklaret helbredsmæssig situation er til hinder for at forlænge efter bestemmelsen. Det gælder altid, at afklaringen af arbejdsevnen skal kunne ske indenfor højst 26 uger.
Forlængelse af sygedagpengeperioden kan finde sted ved varighedsbegrænsningens indtræden. En forlængelse kan også ske i tilfælde, hvor der er forløbet mere end 26 uger efter varighedsbegrænsningen, men dette vil dog forudsætte, at sygedagpengeperioden tidligere har været forlænget efter en af de øvrige forlængelsesregler. Se Principafgørelse D-3-03.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 18:44   #50
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
........................
..................
Som jeg tidligere har skrevet, så afhænger dit videre forløb, herunder også muligheden for forlængelses af din sygedagpengeperiode, af hvordan det går med din behandling ved K.I.(Psykiater). Jeg har bedt min lægekonsulent om at indhente oplysninger fra K., og jeg håber, at disse er fremme inden vores møde.

Det er først når jeg har modtaget disse oplysninger, at jeg vil kunne vurdere, hvad der skal ske fremadrettet.
Wooot.. må en lægekonsulent da indhente lægeoplysninger? Det mener jeg da ikke. Det er sagsbehandlerens opgave.... Lægekonsulenten er da kun ansat til at "oversætte" lægeoplysninger... Eller kan nogen andre svar mig på det, at vedkommende lægekonsulent må det ?? Det har jeg ikke set/læst før...

hmmmmm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Så "lykkedes" det mig at blive syg igen. Yasmin Din historie 11 15-11-2008 14:09
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension