K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2014, 21:40   #41
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Jeg er lidt mere forvirret igen. Jeg kigger i min sag - efter jeg har søgt indsigt i min sag- og kan finde kun lægeerklæringen, mine udtagelser og ikke andet. Sagen har ikke været præsenteret til lægekonsulenten. Der blev ikke hæntet oplysninger fra sygehus/ speciallæger. Intet.

Jeg har fået rehab-plan fra SB1- jeg har udfyldt og sendt tilbage- den er aldrig kommet i sagen eller rettet med SB2.
SB2 har ikke bidraget med noget ud over at skrive i en notat, at jeg vil have FP mens h*n mener fleks kan være løsningen.

Hvad er det for en sag? Kan jeg søge FP §17 hvor jeg har i sagen en lægeerklæring og hvad jeg mener om min helbred eller oplysningerne indhentes fra sygehuse, speciallæger på det tidspunkt?
Jeg sætter pris på jeres vejledning og råd
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 22:10   #42
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af yoku Se meddelelser
Jeg er lidt mere forvirret igen. Jeg kigger i min sag - efter jeg har søgt indsigt i min sag- og kan finde kun lægeerklæringen, mine udtagelser og ikke andet. Sagen har ikke været præsenteret til lægekonsulenten. Der blev ikke hæntet oplysninger fra sygehus/ speciallæger. Intet.

Jeg har fået rehab-plan fra SB1- jeg har udfyldt og sendt tilbage- den er aldrig kommet i sagen eller rettet med SB2.
SB2 har ikke bidraget med noget ud over at skrive i en notat, at jeg vil have FP mens h*n mener fleks kan være løsningen.

Hvad er det for en sag? Kan jeg søge FP §17 hvor jeg har i sagen en lægeerklæring og hvad jeg mener om min helbred eller oplysningerne indhentes fra sygehuse, speciallæger på det tidspunkt?
Jeg sætter pris på jeres vejledning og råd
Jeg ved ikke hvad der skal til fpor at få pension, men jeg ved 112% at man ikke får pension uden at alt formelt papitarn´ende er 100% i orden.

Hvis du har erfaret at der mangler noget som du troede var i sagen, så er det bare om at få det på banen.
Hvis du søger på §17, inden alt formelt er iorden, er det i bedste fald blot spild af frimærke !!!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 08:39   #43
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg mener bestemt at hvis du søger § 17 nu så bliver det de papire de har nu i din sag ,mener der kan ikke lægges flere papir i sagen.

Jeg vil foreslå dig at lave en liste over de manglende papir/udtallelser m.v. og selv ringe maile rundt få dem tilsendt og levetet til din sag ,

Når de ikke selv kan så må man selv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2014, 18:59   #44
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Tak c.l.e.o.

Jeg prøver at finde oplysningerne, hvor man kan klage og i hvilken rækkefølge. Jeg vil gerne aflevere en klage til JC chef og kan ikke huske hvor der var informationer her på K10 ang. den slags klage.
En lille vejleding hvordan man klage ville være en stor hjælp.
Efter JC chef, hvor kan man ellers sende en klage?
Takker
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 10:38   #45
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skriver bare øverst på din klage at det er til jobcenterchefen og at det er en klage over sagsforløb eller den og den sagsbehandler osv....

Du aflevere den så bare på jobcenteret og der skal stå uden på ATT Jobcenterchef

Husk at det tydeligt skal fremgå at det er en klage og til hvem klagen er...

Er man ikke tydelig ja så vil de bare aflevere den til din egen sagsbehandler og så får du næppe meget ud af det..

Hvis det ikke hjælper så kan du klage videre til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 11:18   #46
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Få et juridisk blik på det fra sidelinien, - f.eks fra
Den Sociale Retshjælp. Telefon: 70 22 93 30

Københavns Retshjælp
Tietgensgade 31 C, Tlf. 3311 0678, Man-tors 19-21, fre 19-20.

Kritisk Retshjælp
Enghavevej 57, 1674 Kbh V, Tlf 3322 3344, Tir+tors 19-21.

Gellerupparkens Retshjælp
Dortesvej 1, 8220 Brabrand, Tlf 8625 7135, Man-ons 10-14+16-1830, tors 10-14.

Retshjælpen i Vestergade
Vestergade 51, 5000 Odense C, Tlf 6612 0944, Tirs-tors 13-16, tors 15-18.

Arbejdernes Retshjælp
Drewsensvej 1 C, 8600 Silkeborg, Tlf 8681 0300, Man 8-16, tirs+tors 8-12.

Østertorv 1 B, 1, 7800 Skive, Tlf 9752 0389, Tirs 16.15-18.15.

Århus Retshjælp
Vester Allé 8, 8000 Århus C, Tlf 8619 4700, Man,ons,tors: 13-16, tir: 16-19, Fre: 10-13.

og www.gratisadvokathjaelp.dk

Listen er ikke komplet.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 19:10   #47
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Mange tak. Klagen er afleveret.

Jeg er havnet, igen, i en uoverskuelig situation. Jeg skal skifte min praktiserende læge. SB har ønsket et nyt lægeattest og i den forbindelse kom der frem nogle ting og kontamineringer.
Spørgsmålet er: hvordan vil influencere min sag og muligvis de fremtidige 1011 lægeattester anmodninger?
Er der nogen som har prøvet?
Takker
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 21:17   #48
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Den kan tilpasses . Jeg går hjem når jeg ikke magter mere . Der er den besked jobcenterchefen har givet mig . Min tidligere sb har endda selv rådet mig til at sætte tiden ned ihvertfald 1/2 time om dagen .
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2014, 19:31   #49
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Så har jeg fundet lige fra sb mund at tiden på RC er lige med null. Den regnes ikke som en arbejdsprøvning og det er en genoptræningssted. sb vil indstille mig til ressourceforløb fordi FP gives ikke længere.
Så, jeg er en god kandidat til FP men desværre er den udsolgt for evigt. Der er også en tydelig tendens til at udelukke visse kroniske sygdomme og maler mig raskere end jeg er. Jeg er begyndt at vokse træt af min sb. sb har også udtrykt kritik overfor min egen læge fordi lægen har skrevet min egen syn på situationen og det ville sb kontakte lægen for det. Jeg ser, at det er meget underligt at der bestilles "skræddersyet" attester, hvor visse sygdomme er næsten umuligt at få øje på dem, at man bliver send på nytteløse steder som ikke har betydning for ens sag, at der bliver trukket af sagen således at man ikke få nogen indkomst.
De er mine sygdomme som begrænser mit liv og hvis de ikke gå væk skal de ikke fejes under tæppet. Jeg blev forberedt af sb at lægekonsulenten kan komme med forslag omkring stærkere smertestillende- så kommer jeg til at bestige Mount Everest bjerget.Muligvis.
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2014, 19:50   #50
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Førtidspension gives altså stadig selv om visse sagsbehandlere påstår det modsatte.

Men det er rigtigt svært efter de nye regler.

Og det er jo ikke sagsbehandler som hverken afgør eller kan indstille til kun en ting. Hun kan sammen med dig forelægge din sag for rehabiliteringsteamet, og de kigger så udfra dine papirer og samtalen med dig om de vil indstille dig til enten fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.

Og forud for mødet, skal der udfyldes et skema, som skal tage udgangspunkt i dig og dit eget syn på dit liv og her er det vigtigt at du er stærk og ikke lader sagsbehandleren bestemme hvad der skal stå.

Det som afgjorde sagen for mig - selv om sagsbehandler bestemt mente at jeg skulle have ressourceforløb, var at der var speciallægepapirer på at alt var afprøvet og at der ingen udviklingsmuligheder er.

Når der ingen udviklingsmuligheder er, så er der ingen grund til at komme i ressourceforløb og jeg fik førtidspension for et par måneder siden.

Så tro ikke 100% på hvad sagsbehandleren siger.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension