K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 16:33   #41
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det kan jeg så ikke helt se noget forkert i han skriver.
hvis du er sygemeldt hvordan kan du så være på et specialundervisningsforløb?
det er vil ikke kommunen der har sendt dig ud i det, når din sagsbehandler snakker om arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 16:43   #42
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Det kan jeg så ikke helt se noget forkert i han skriver.
hvis du er sygemeldt hvordan kan du så være på et specialundervisningsforløb?
det er vil ikke kommunen der har sendt dig ud i det, når din sagsbehandler snakker om arbejdsprøvning
Jeg håber sørme heller ikke det er forkert. Det vil bare være dejligt, at bare bange for at sætte forventningerne for højt og så blive skuffet.

Undervisningen er et forløb som kommunen har godkendt og betalt for, at jeg kunne blive bevidst om mit handicap og hvad det betyder for mig. Jeg har så sidste dag imorgen, medmindre de forlænger perioden.

Det var ikke meningen, at jeg ville lyde som et skarn, for jeg er glad for vores system, jeg læser og hører bare om så mange der ryger ud.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 17:21   #43
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cillenolle Se meddelelser
Jeg håber sørme heller ikke det er forkert. Det vil bare være dejligt, at bare bange for at sætte forventningerne for højt og så blive skuffet.

Undervisningen er et forløb som kommunen har godkendt og betalt for, at jeg kunne blive bevidst om mit handicap og hvad det betyder for mig. Jeg har så sidste dag imorgen, medmindre de forlænger perioden.

Det var ikke meningen, at jeg ville lyde som et skarn, for jeg er glad for vores system, jeg læser og hører bare om så mange der ryger ud.
Ok

Ja men din sagsbehandler vil gerne forlænge dig. Men en forlængelse af sygedagpenge er netop fordi man søger en afklaring.
derfor kommer en arbejdesprøvning ind i billedet, den har de fleste været igennem.
Men Ja kan godt forstå man ikke vil sætte sine forventninger for højt i dette system

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-01-2010 kl. 17:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 17:59   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
undskyld, men skal der stadig ikke være en plan, lavet med fagforening, og klar afgørelse om forlængelse, med formål?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 19:46   #45
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
undskyld, men skal der stadig ikke være en plan, lavet med fagforening, og klar afgørelse om forlængelse, med formål?
VH Popiae
Jeg må indrømme, at jeg stadig er total rundforvirret, så jeg har ikke styr på det. Planen tænker jeg, er stadig i tråd med det, som blev aftalt ved sidste møde hvor jeg, fagforening og Jobkonsulent var til stede.

Formålet er jeg i tvivl om, for afklaring afhang af speciallægeerklæringen, som jeg ikke har modtaget rapporten af.

Men jeg regner med, betinget af at han ringer, at jeg vil få planen på skrift.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 20:06   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Husk nu at få bekræftet at dine sygedagpenge er forlænget med yderligere 2 x 13 uger,!!!!

Jeg syntes, at han væver noget i det din sagsbehanlder.!! Der er sgu da ikke nogle mails der går tabt i email systemet!!. Du er røget op i en af hans bunker og det er dig der skal holde ham til ilden og få afklaret din sag.

Husk at sygedagpenge ikke er en hvilepude, du er nødt til at finde ud af hvad du vil og du kan. !! Har du dannet dig et billede af hvad du vil og kan. ? Vil og kan du gå i arbejdsprøvning endnu ? Ønsker du at blive visiteret til fleksjob inden for din "eget" erhverv?. Det er vigtigt at du gør dig klart hvad du vil også selvom du er rundforvirret. Prøv af mærke efter og prøv at kom videre derfra så du kan få din sag videre behandlet i kommunen hurtigst muligt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 20:26   #47
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Cillenolle,

Husk nu at få bekræftet at dine sygedagpenge er forlænget med yderligere 2 x 13 uger,!!!!

Jeg syntes, at han væver noget i det din sagsbehanlder.!! Der er sgu da ikke nogle mails der går tabt i email systemet!!. Du er røget op i en af hans bunker og det er dig der skal holde ham til ilden og få afklaret din sag.

Husk at sygedagpenge ikke er en hvilepude, du er nødt til at finde ud af hvad du vil og du kan. !! Har du dannet dig et billede af hvad du vil og kan. ? Vil og kan du gå i arbejdsprøvning endnu ? Ønsker du at blive visiteret til fleksjob inden for din "eget" erhverv?. Det er vigtigt at du gør dig klart hvad du vil også selvom du er rundforvirret. Prøv af mærke efter og prøv at kom videre derfra så du kan få din sag videre behandlet i kommunen hurtigst muligt.

Kh. EE
Troede egentlig bare det var mig, der synes det var en vag mail .

Han havde egentlig lavet en plan der hed i virksomhedspraktik og så tilbage på arbejdsmarkedet. Det er mig der har presset på, at jeg IKKE kan varetage et arbejde på normale vilkår. Jeg vil meget gerne i arbejdsprøvning, både for at vise at det er rigtigt, men også for selv at se, hvor meget jeg kan klare.

Problemet er, at jeg er uddannet pædagog og det kan jeg ikke arbejde som mere, i traditionel forstand. Det er han også med på. Så er jeg uddannet kontorassistent i tidernes morgen og jeg tror på, at det vil være muligt at arbejde som sådan. Med de hensyn og skånebehov jeg nu må have.

Jeg er dybt interesseret i det pædagogiske område, især på det teoretiske område og min oprindelige plan var, at jeg ville efter nogle år med praktisk erfaring, finde et job hvor jeg kunne kombinere de 2 områder. Problemet er nu, at det er stillinger hvor kravene er for høje til, at jeg kan honorere dem.

Det er pænt svært, for jeg brænder som sådan ikke for den allround kontor, men på den anden side er der så mange forskellige jobs, så det kan være muligt, at finde et som jeg vil kunne lide og trives i. Problemet er så, om det er realistisk når eller hvis vi taler fleksjob. Der er sikkert mange der har været i samme båd .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 05:35   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Sørg først og fremmest for at få din sagsbehandler til på skrift at bekræfte at dine sygedagpenge er forlænget i så og så lang tid. Send ham en email om, at du senest i løbet af i morgen (i dag) har brug for at få bekræftet dette på skrift!!!

Jeg ved godt, at det er svært, men du er nødt til at være lidt hård og få de svar du har krav på. Hvis du er lidt vag i mælet og "blot" ringer ind i mellem for, at rykke ham, så giver han tilbage af samme skuffe og du må så igen vente til at han har tid til dig.

Mail til ham om det du vil have svar på - få bekræftet at dine sygedagpenge er forlænget i så og så lang tid og svarer han ikke i løbet af dagen, så ryk ham en 2 -3 gange ekstra, så du kommer op i hans indbakke !!!. Det er helt ok, at gøre sådan, det er jo dig det handler om i sidste ende.

Det kan godt være, at han er vag, men det fornemmer jeg også lidt, at du er overfor ham!?. Han siger, at du skal tilbage på det ordinære arbejdsmarked og du siger, at det mener du ikke du kan!?. Jeg tror, at han lokker dig til, at tro på hans filosofi, fordi du måske er lidt vag i mælet.? !!

Det er meget svært, at gøre sig klart hvad man vil og kan. Hvad kan man klare?. Vil/kan man komme tilbage på arbejdsmarkedet på ordinære vilkår eller på fleksjob vilkår (skånebehov) ?. Alle "siger" jo, at det er uhyre svært, at få fleksjob og det er det også, men du er nødt til at gøre dig klart, hvad sigter du i mod og hvad kan du klare både før og undervejs i arbejdsprøvningen ?.

Som regel starter en arbejdsprøvning op med det formål, at finde ud af hvad du kan og ikke kan magte. Kommunen håber naturligvis på, at du oparbejder et time antal på 20 - 25 timer ugentligt, da dette kan være med til, at du evt. igen kan indlemmes (staves det mon sådan?) på det ordinære arbejdsmarked. Såfremt du er under de 20 timer, vil jeg tro/mene, at de kan vurdere om du er berettiget til visitation mod fleksjob. Det kan også være, at de senere vil forlænge din arbejdsprøvning for at finde ud af om du kan arbejde mere !!. Du skal naturligvis ikke tænke på om du når den øvre eller nedre grænse, du skal bare gøre, hvad du magter og hvad du kan inden for din formåen.

Mht. arbejdsprøvning mod evt. fleksjob, der skal du tænke på at det kan være rigtigt svært både at få "drømme jobbet" samtidig med at det skal være på fleksvilkår. Det er specielt svært hvis du heller ikke lige ved om jobbet findes. ?

Når du siger pædagog og kontor, tænker jeg lidt kontor i børnehave eller på skoler eller lign. ?? Er det det du vil. ? Det er nok med at få det konkretiseret op til mødet med din sagsbehandler og fagforening.

Det vigtigste du skal sikre dig omkring arbejdsprøvningen er, at du kommer et sted hen hvor de har interesse i, at ansætte dig evt. som fleksjobber efter endt arbejdsprøvning. Det nytter ikke ret meget, at blive arbejdsprøvet, være heldig og få en fleksjob visitation også blive sendt ud i ledighed. Såvidt jeg husker vil du end ikke kunne få ledighedsydelse før du har været i reelt ansættelses forhold som fleksjobber et vidst antal uger. !! Så hvis ikke du ansættes hurtigst muligt efter din visitation så ryger du på kontant hjælp. !

Jeg har selv været i arbejdsprøvning mod fleksjob, de 2 x 13 uger endte dog med, at jeg nu søger førtidspension da jeg ikke magtede det antal timer jeg/kommunen havde sat os for, at "skulle" nå, med de skånehensyn der nu kunne være. Skåne hensynene var fx., at mit arbejde ikke var så langt fra min bopæl, at jeg ikke mødte før kl. 9.00, så jeg lige kunne "finde mig selv" inden jeg røg ud af døren, at jeg kunne arbejde 1 eller nogen gange 2 x 3/4 time før jeg holdte pause og min arbejdsdag var på 2 - 3 timer. Det endte med at min arbejdsformåen ikke rækkede til fleksjob kriterierne, da man helst skal op på en effektiv arbejdsuge på 15 timer for at blive attraktiv til et fleksjob!!.

Tænk lidt over hvad du vil og hvad du kan magte, samt hvor du evt. kunne tænke dig at arbejde/komme i arbejdsprøvning. Skånehensynene på det sted I finder kan tilrettes undervejs, det er det der er meningen med en arbejdsprøvning, at finde ud af hvad du kan klare udfra de skånebehov du har/finder nødvendige.

Mht. afprøvningssteder, der har kommunen måske nogle bud på nogle i nærområdet, men du kan jo også selv opsøge eller kender nogle der kender nogle som kunne bruge dig !. Jeg fandt selv mine afprøvningssteder, kommunen havde også dengang rigeligt, at se til og nåede aldrig rigtigt at komme med nogle bud.

Held og lykke med det og husk at prøv, at være op på dupperne overfor din sagsbehandler, så han ikke bruger dig som en sove pude. Ryk ham nu for den sdp. forlængelse og så tag den derfra. Det bliver som nævnt ikke lige med de vums at de finder afprøvningssteder, sådan som jeg har erfaret, så du har tid til selv at granske området og dine egne behov. Og som tiden går, så må kommunen jo bare igen igen forlænge dine sygedagpenge. Se til at det sted I finder for arbejdsprøvning har mulighed for, at ansætte dig evt. som fleksjobber bagefter. Alternativt er du ligevidt hvad fleksjob ansættelse angår. Såvidt jeg husker gælder det samme for ordinær beskæftigelse, at du skal have 13 (??) ugers ansættelse bag dig før du kan få dagpenge/fagforening alternativt er det direkte på kontanthjælp der også.

Pøj, pøj med det hele. Ja den blev lidt lang, men da jeg ikke kunne sove :-) tænkte jeg lige at jeg ville gå lidt i dybden med den erfaring/kendskab jeg har til området. :-). Indlægget har jeg rettet en 2 - 3 gange, så det bære nok også præg heraf :-)

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 12-01-2010 kl. 06:27. Årsag: Der var lige noget mere. :-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 14:51   #49
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det kan godt være, at han er vag, men det fornemmer jeg også lidt, at du er overfor ham!?.
TAK for dit pæne indspark . Hver gang jeg står overfor noget, der ikke er klart og tydeligt og jeg ved hvad der skal ske, så bliver jeg usikker, nervøs, tilbagetrukken og nikkedukke-agtigt og ikke mindst vag .

Jeg er glad for, at blive mindet om det, for så ser jeg det og kan forhåbentlig blive i bedre stand til at handle.

Udover det, har du sat gang i rigtig mange tanker, også svære tanker, men vældig vældig gode at tage op, så det er jeg igang med.

Kom hjem kl. 12.15 og han har ikke ringet. Rykkede ham kl. 13.00 og kl. 16.00 gør jeg det igen.

Tænker, at jeg måske selv har vænnet ham til, at jeg tilpasser mig. Hvis det er tilfældet, må jeg vist hellere få ændret det.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:48   #50
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cillenolle godt gået tager hatten af for dig , og tro det eller ej jeg har været lige som dig, så vi kan lære det, lad dem ikke sparke til os blot fordi vi ligger ned, bid fast i ham og rejs dig ...

Du er godt på vej
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension