K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2009, 17:29   #41
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nemlig, det er det jeg skriver, man må også godt have mere....
Okay, jeg forstod det sådan, at du mente, de ville begynde at modregne, hvis man havde en opsparing på mere end 60.000.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 17:47   #42
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
nu bor hun jo hjemme ved mor og far så der skal vel også modregnes i hendes fp hvis ikke så har jeg misforstået loven. men bliver virkelig betragtet som relt enlig ved at bo hjemme ved mor og far så kan jeg kun sige hold da op
Man er reelt enlig selvom man bor hjemme hos sine forældre, for at blive betragtet som samboende eller gift, skal du dele hushold med et andet menneske som du kan indgå ægteskab eller registreret partnerskab med.

Det vil sige at hvis du som førtidspensionist beslutter dig at dele en lejlighed med en ven, selv en af samme køn, så er det teoretisk muligt at i kan indgå registreret partnerskab og derfor træder den gensidige forsøgelsespligt i kraft.

Da man ikke, ikke engang teoretisk kan gifte sig med eller indgå registreret partnerskab med sine forældre, søskende, osv. bliver man stadig betragtet som reelt enlig.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 20:03   #43
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 16
Annemette er ny på vejen
Hej med jer igen.

jeg vil sige mange tak for jeres hjælp og råd dem kan jeg virkeligt bruge til noget.
Jeg fik svar på alle mine spørgsmål så tak for det.
Nu er jeg spændet på at høre hvad min socialrådgiver siger med hensyn til førtidspension men jeg kan godt se at det er det bedste for mig men har svært ved at se mig selv på førtidspension så ung som jeg er men min ryg sygedom bliver jo ikke bedre og det gør mine smerter jo heller ikke .
Her i starte af det nye år skal jeg ud på Reva center, men jeg ved ikke hvad det er for noget er der nogle der kan fortælle mig lidt om Reva center?

På forhånd tak
Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 21:45   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Revacentret er jo et arbejdsprøvningssted.
Ofte har de flere muligheder som feks kantine, kontor, bycykler, værksteder, malerarbejde osv osv. Så kan man vælge sig ind på noget man synes lyder mest spændende, kan man så ikke holde til lige dét, så kan man blive rykket rundt i de forskellige 'afdelinger'....

På Reva, skal de vurderer din arbejdsevne, og hvor mange timer du kan klare om dagen/ugen. Man kan ikke søge fleks eller førtidspension uden at have været igennem et sådan forløb, dog er der undtagelser (som ved mig selv) hvor man ikke må komme i arbejdsprøvning fordi det er kontraindiceret (særlig farligt for helbredet). Men det er mere reglen end undtagelsen.

Når du er færdig skriver Reva en progressionsrapport til kommunen der fortæller alt om dig, de timer du kan klare, hvad skånebehovende kunne være osv.

Et stabilt fremmøde er en fordel, men man skal nøje føle efter og lytte til kroppens signaler. Dvs gå hjem hvis man begynder at få det skidt. Ikke tage mere smertestillende, men møde op så ægte og sandfærdig som muligt, ikke presse sig selv, men passe godt på sig selv.

At skrive dagbog under forløbet er en rigtig god ide - ikke nogen livshistorie, bare små korte og præcise notater der beskriver din søvn, din transport, smerter, fordele og ulemper mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 21:50   #45
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Annemette nu ved jeg ikke hvor galdt det står til med din ryg jegh ar selv ryg smerter hele dagen efter trafik uheld men jeg valgte flexjob for ville ikke fp men hvis du ikke kan se dig selv i fp så kan jeg kun sige forsøg og går det ikke så kan du sige du har prøvet og ikke sige senere hvrfor osv prøvede jeg ikke flexjob istedet for fp.men skal så siges man skal virkeligt høre efter hvad ens krop siger.men på fp er der jo altid skåne arbejde ellerh avd de kalder det når man er fp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 22:07   #46
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 16
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Revacentret er jo et arbejdsprøvningssted.
Ofte har de flere muligheder som feks kantine, kontor, bycykler, værksteder, malerarbejde osv osv. Så kan man vælge sig ind på noget man synes lyder mest spændende, kan man så ikke holde til lige dét, så kan man blive rykket rundt i de forskellige 'afdelinger'....

På Reva, skal de vurderer din arbejdsevne, og hvor mange timer du kan klare om dagen/ugen. Man kan ikke søge fleks eller førtidspension uden at have været igennem et sådan forløb, dog er der undtagelser (som ved mig selv) hvor man ikke må komme i arbejdsprøvning fordi det er kontraindiceret (særlig farligt for helbredet). Men det er mere reglen end undtagelsen.

Når du er færdig skriver Reva en progressionsrapport til kommunen der fortæller alt om dig, de timer du kan klare, hvad skånebehovende kunne være osv.

Et stabilt fremmøde er en fordel, men man skal nøje føle efter og lytte til kroppens signaler. Dvs gå hjem hvis man begynder at få det skidt. Ikke tage mere smertestillende, men møde op så ægte og sandfærdig som muligt, ikke presse sig selv, men passe godt på sig selv.

At skrive dagbog under forløbet er en rigtig god ide - ikke nogen livshistorie, bare små korte og præcise notater der beskriver din søvn, din transport, smerter, fordele og ulemper mm.
Mange tak Helene fordi du gad at sige hvad det er for noget jeg takker mange gange for dit svar, alt det du har skrevet kan jeg bruge til noget og ja det er vigtig jeg lytter efter min krop det har jeg bestemmt lært .
Det lyder nu meget spændende efter det du har skrevet så jeg er meget spændet for hvordan det kommer ti at gå når jeg starter op derude.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 22:17   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og de plejer at være super søde og forstående på Reva! Der er somregl både sagsbehandlere, psykolog mf som passer godt på én, og som man kan tale med gennem forløbet, så man ikke føler sig helt alene på stedet.
De er jo vant til der kommer mange syge mennesker, og meget forskellige mennesker med forskellige sygdomme og lidelser, så du vil være i gode hænder og vil sikkert møde ligesindede selvom de så nok er en del år ældre....

Min progressionsrapport blev lavet her hjemme, der kom to fra Reva - en psykolog og en sagsbehandler, de kom over nogle gange, og var simpelthen så søde...virkelig søde og venlige mennesker, så jeg var positivt overrasket!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 22:29   #48
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 16
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
Annemette nu ved jeg ikke hvor galdt det står til med din ryg jegh ar selv ryg smerter hele dagen efter trafik uheld men jeg valgte flexjob for ville ikke fp men hvis du ikke kan se dig selv i fp så kan jeg kun sige forsøg og går det ikke så kan du sige du har prøvet og ikke sige senere hvrfor osv prøvede jeg ikke flexjob istedet for fp.men skal så siges man skal virkeligt høre efter hvad ens krop siger.men på fp er der jo altid skåne arbejde ellerh avd de kalder det når man er fp
Hej Superkok.

Det står rigtig slemt til med min ryg, jeg har en ryg sygdom som hedder Skoliose plus jeg mangelde en tre kvart ryghvil så har fået lavet en kundstig knogle og sat en i ryg søjlen så i alt har jeg været igennem 6 meget store operationer med min ryg først gang var jeg kun 9 år også er det bare gået ud af lande vejen.
Men operationerne hjælp overhovedet ikke på mine stærke smerter som jeg har 24 timer i døgnet og for meget stærkt medicin 4 gangen om dagen for bare at kunne have en nogle lunde tålig hverdag.

Jeg er blevet fra rådet af min egen læge og de læger der har opereret mig på Århus kommunehospital hvor jeg stadig går til kontrol plus den speciallæge som jeg blev sendt til af kommunen han skulle bedømme min arbejdesevnen og de sagde allesammen at de fra råder mig i at få et flex-job for med de stærke smerter jeg har vil jeg aldrig kunne holde til det, jeg kan heller ikke sidde, gå eller stå ret længe af gangen pga... smerterne.
Så de har skrevet i anbefalling til min socialrådgiver at det er bedst jeg for en førtidspension.
Jeg hører efter lægerne og stoler fuldt ud på dem for tre af lægerne har jeg kendt hele mit liv ,hvis jeg for førtidspension så skal jeg også have mig et skåne job eler hvad det nu hedder
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 22:36   #49
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 16
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, og de plejer at være super søde og forstående på Reva! Der er somregl både sagsbehandlere, psykolog mf som passer godt på én, og som man kan tale med gennem forløbet, så man ikke føler sig helt alene på stedet.
De er jo vant til der kommer mange syge mennesker, og meget forskellige mennesker med forskellige sygdomme og lidelser, så du vil være i gode hænder og vil sikkert møde ligesindede selvom de så nok er en del år ældre....

Min progressionsrapport blev lavet her hjemme, der kom to fra Reva - en psykolog og en sagsbehandler, de kom over nogle gange, og var simpelthen så søde...virkelig søde og venlige mennesker, så jeg var positivt overrasket!!

Det er bare så dejligt at høre.
Ja det er de jo nemlig, ja men det med aldren må man jo bare tage med .
Det lyder bare så dejligt pisitivt det er super dejligt at høre

Hvor langtid er såen et forløb på Reva?
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 22:42   #50
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Hvor langtid er såen et forløb på Reva?
De fleste arbejdsprøvninger tager 3 mdr., men der er undtagelser, nogen bliver stoppet før tid fordi man kan se at det er meningsløst, andre bliver forlænget fordi man har haft problemer med at vurdere dem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SF: Færre unge skal på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 08-02-2012 08:00
Ingen førtidspension til unge under 40 Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2012 00:10
Spørgsmål til unge under 35 på førtidspension - fra socialrådgiverstuderende Semja Dit og Dat 17 12-12-2011 15:55
KL: Ingen førtidspension til unge! Ninja Politik og Samfund 43 15-08-2010 14:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension