K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2012, 08:41   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Drezz Se meddelelser
Hey Gunvor:
Den partshøring jeg har modtaget står der intet om sygedagpenge stop. Der står at det er en vurdering fra lægekonsulenten. Og så står der,,,,,, Inden den journaliseres i min sag skal jeg have lejlighed til at læse den igennem og komme med kommentatet og/ eller rettelser.
Ja du har helt ret i at den som har en god bisidder eller hjælper, er bedre stillet end sådan en som mig, der desværre ikke har råd til at hyre en privatrådgiver/advokat.
Og det er virkelig sørgeligt at, det i dagens Danmark skal være sådan. Man skal virkelig kæmpe for sin sag, som desværre kan være rimelig uoverskuligt. (især for mig).

Venlig hilsen Drezz.
Hej Drezz,

Nu har jeg ikke helt fulgt med på det sidste, men vil da lige svare dig lidt på ovenstående mm.

Først en partshøring, er en høring hvor du, som part bliver "hørt" i din sag. Her får du altså lejlighed til, at komme med kommentarer, spørgsmål eller deslige ang. det du bliver hørt i og din sag som sådan. Selvom man skriver hørt, foregår det ofte skriftligt som det også sker i din sag nu.

Jeg vil mene, at ovenstående er en slags partshøring evt. forud for varsling af stop af dine sygedagpenge. Kommunen mener altså at du bør læse lægekonsulentens vurdering inden de journalisere/arkivere det i din sag. Det er vigtigt at du får læst og evt. kommenteret på den vurdering, det kunne tyde på at der evt. står noget der har betydning for din sdp. sag??!!

I øvrigt er det vigtigt at man læser og kommentere på de fleste partshøringer så man har det til en evt. senere klagesag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 21-10-2012, 08:44   #42
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Gunvor har her ret...

For min del, kan jeg sige at et kort telefon opkald eller en konkret mail om råd ikke koster noget hos mig, og man er velkommen til at prøve at fange mig den vej rundt, hvis man vil det. Det med reference til at ikke alle har mulighed for at få mig helt ind i en sag. Men jeg brænder jo for det her, så prøver at hjælpe flest muligt, og man kan tit komme langt med nogle få præcise råd...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind  
Gammel 23-10-2012, 11:06   #43
Drezz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Drezz er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Gunvor har her ret...

For min del, kan jeg sige at et kort telefon opkald eller en konkret mail om råd ikke koster noget hos mig, og man er velkommen til at prøve at fange mig den vej rundt, hvis man vil det. Det med reference til at ikke alle har mulighed for at få mig helt ind i en sag. Men jeg brænder jo for det her, så prøver at hjælpe flest muligt, og man kan tit komme langt med nogle få præcise råd...


Tak Ricky M.
Lige nu prøver jeg lige selv, men hvis det hele går i hårdknude, vil jeg gerne have lov til at ringe til dig.

Hvor lang tid skal jeg vente på at nogel af de chefer/borgmester, svar mine mails. ????????
Venlig hilsen Drezz
Drezz er ikke logget ind  
Gammel 23-10-2012, 12:45   #44
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ved almindelige henvendelser/spørgsmål har en forvaltning maksimalt 10 dage til at svare på en henvendelse, dette Jvf. Ombudsmandens udtalelser
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind  
Gammel 23-10-2012, 15:33   #45
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ricky, det kunne være rart med et link for dette!

mvh.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2012, 10:29   #46
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
PS. til mit indlæg #18 den opratision blev fortaget uden for Danmark .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 24-10-2012, 21:26   #47
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Ricky, det kunne være rart med et link for dette!

mvh.

Gunvor

I Offentlighedsloven er der max. 10/ti dage til at besvare en begæring om aktindsigt... -måske er det, det som Ricky mener


https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=59474

Citat:
§ 16. Vedkommende myndighed afgør snarest, om en begæring kan imødekommes, og om den, der har fremsat begæringen, skal gøres bekendt med dokumenterne ved, at der gives adgang til gennemsyn på stedet, eller ved, at der udleveres en afskrift eller kopi.

Stk. 2. Er en begæring om aktindsigt ikke imødekommet eller afslået inden 10 dage efter, at den er modtaget af vedkommende myndighed, skal myndigheden underrette den begærende om grunden hertil samt om, hvornår en afgørelse kan forventes at foreligge.
Citat slut.


Ps. Hvis man sender en email med generelle spørgsmål, til en person i forvaltningen er der vel ikke en frist på x-antal dage, da personen kan være på ferie osv.



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 24-10-2012 kl. 21:31. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind  
Gammel 25-10-2012, 13:04   #48
Drezz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 19
Styrke: 13
Drezz er ny på vejen
Hej til Jer <3

Ja jeg smiler nu lidt på smilebåndet. Der kommer rigtig mange gode svar, til det jeg spørg om, og det er jeg rigtig glad for.

Der er da noget af det, jeg godt kan bruge til noget.
Jeg har så stadig ikke hørt noget til de mails jeg har sendt, til henholdvis, min sagsbehandler, en chef i social service, og til borgmesteren i min kommune.

Jeg forstår så ikke lige hvorfor jeg intet høre, og slet ikke fra min sagsbehandler. Det syntes jeg er utroligt dårligt af kommunen.

Kan man ikke klage til beskæftigels ankenævnet, eller hvornår kan jeg gøre det???????
Jeg har stadig travlt, da mine sygedagpenge udløber d. 30 nov.
Drezz er ikke logget ind  
Gammel 25-10-2012, 20:50   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Drezz Se meddelelser
Der er da noget af det, jeg godt kan bruge til noget.
Jeg har så stadig ikke hørt noget til de mails jeg har sendt, til henholdvis, min sagsbehandler, en chef i social service, og til borgmesteren i min kommune.

Jeg forstår så ikke lige hvorfor jeg intet høre, og slet ikke fra min sagsbehandler. Det syntes jeg er utroligt dårligt af kommunen.
Hvis du ikke har modtaget svar fra sb efter 14 dage synes jeg, at du skal klage til jobcenterchefen.
Husk blot, at formulere det som en klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 26-10-2012, 08:09   #50
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg forstår heller ikke at du ikke har kørt noget Drezz. Jeg har selv haft skrevet til borgmesteren i min kommunen og nærmest samme dag fik jeg svar om at jeg ville høre fra ham snarest. Der gik heller ikke andet et par dage så var der svar.

Cheferne i min kommune har været ok til at svare, det er værre med sagsbehandlerne
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension