K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2011, 12:38   #41
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
del5

Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Så kravler du et trin op .. forvaltningschef og klager der og bruger samme fremgangsmåde som før omtalt

Godt at Ombudsmanden kunne banke din hjenkommune på plads og a du fik udbetalt dine penge

Og nu er det så sket igen, altså at jeg klager over min behandling af dels sagsbeh. OG mit forløb på Intact, hører intet i næsten 3 1/2 måned, for så at opdage, da jeg mailer til beskæftigelses direktøren, at hun har sendt den til Jobcenterchefen.
I stedet for at reagere på min klage, vælger han, som de forudgående gange.
Og så får jeg bare et brev med indkaldelse til job/udd. samtale.
Jov jov..

Når nu du ved det er sådan, så starter du den anden vej rundt... Find alle de klager du ikke har fået behandlet, send den til beskæftigelsesankenævnet i Statsamtet. Beskæftigelsesankenævnet kvittere efterfølgende pr brev, at De har modtaget dine papirer og efterfølgende sender de papirerne til din hjemkommune, som så skal behandle dine klager. Fordelen i denne metode er, at Beskæftigelsesankenævnet HAR en kopi liggende med ALLE dine klager og kommunen kan derfor ikke snyde med, hvad der sendes til Beskæftigelsesankenævnet.



Det burde der da være, Intact arbejder jo nok ikke ud fra den tomme luft

Er du sikker ?
Det lyder sådan på deres diagnoser

Nææ jeg er ikke helt sikker -gg- meeen de må jo have modtaget et eller andet fra kommunen/ jobcentret som fortæller, hvorfor du skal være der

Nej.
De kan ikke se om jeg ikke kan arbejde, før jeg møder på arbejde HVER dag i 37 timer om ugen, UDEN at melde mig syg.
Det HAR sagsbeh. jo sagt.

Ja det kan sg godt være h*n har sagt det, men du har altså ret til at melde dig syg og hvis du melder dig syg, har du også ret til ydelsen. De´er kun hvis du undlader at melde dig syg eller udebliver fra job uden at rette henvendelse til kommunen/jobcentret at ydelsen stopper

Se lov om aktiv scoialpolitik §§ 13 stk der stå om alle de tilfælde hvor man ikke kan modtage ydelsen


Jeg har printet agtindsigterne ud, sender en til kommunen, via mail + post og en til Intact, via mail + post.
Skrevet brev til borgmesteren + mail (som jo så havner på Jobcenterchefen bord, sammen med de andre klager, suk...)

Husk send også en til Beskæftigelsesankenævnet, hvor du henleder deres opmærksomhed på, at du har bedt om aktindsigt, men at du ikke forventer, at kommunen/jobcenter overholder gældende lovgivning, fordi du har oplevet det før og at Ombudsmanden var inde over din sag, for at få kommunen/jobcenter til at makke ret og at du kontakter Beskæftigelsesabkenævnet igen, hvis du intet modtager inden for 10 dages fristen.

Og så må jeg prøve at finde ud af det der du nævner med tilsynet via statsamtet..

Bare ring til Statsamtet. så skal de nok hjælpe dig.. de ee sååååå søde og hjælpsomme

Jeg tror altså ikke at der er alle de der ansatte i Farum kommune, som du taler om.


For det er som om der KUN er 3 direktører (skør title), for områderne og thats it.
Jeg har tidl. spurgt til en socialchef mv. og bliver så henvist til jobcenterchefen (ha ha...)
Og jeg kan som sagt ikke finde andre på deres hjemmeside..
De gemmer sig nok

Jeg kigger lige på din kommunes hjemmeside senere idag og ser hvad jeg kan hitte ud af... for det kan ikke passe, at der ikke er en forvaltningschef, meeen det ser jeg på .

Når jeg nævnte alle de chefer er det fordi jeg tog udgang i min egen hjemkommune


Taaaaaaaaaaaaaaak (igen)... Ja tak er kun et fattigt ord, ikk ?!

Thats what frindes are for .. (smiler)

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 15:47   #42
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Status:

Har fået kvitteringer fra kommunen på, at jeg bedt om agtindsigt (send videre til relevante afd., stod der i mailen).
Ikke et ord fra Intact (er ret sikker på, at de ikke syntes godt om agtindsigt ).

Og så var der denne mail fra kommunen:

Hej.

Ja, det er så mig, der er din sagsbehandler nu.
Pga ressourcemangel er din sag ikke blevet fulgt op i tilstrækkelig grad.

I Jobcenteret har vi altid fokus på muligheden for at komme p arbejdsmarkedet hurtigst muligt, også selvom du er sygemeldt.
Derfor bruger jeg altid det standardbrev, som måske kan forvirre nogen, men da det samtidig har forbindelse til en indsats, der retter sig mod at komme i job om muligt også som sygemeldt, synes jeg ikke, at det er misvisende.

Jeg skal lave en sygeopfølgning, når du er sygemeldt, og for at kunne gøre det, er jeg nødt til at tale med dig personligt.

Jeg håber, at jeg med denne henvendelse har uddybet baggrunden for min indkaldelse.


Med venlig hilsen

M P

Socialrådgiver

Jobcenter Furesø


Ak ja.
Så skal jeg igennem møllen igen.
Jeg skal da ud på arbejdsmarkedet, kan kun for langsomt ikk ?!
Den klage jeg sendte til beskæftigelses direktøren, har de også sendt til min nye Sagsbeh., fik jeg afvide pr. mail.
Åh gud...

Nåmen der er jo ikke ret meget andet at gøre, pt., end at se HVAD de finder på d. 24.

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 19:02   #43
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Status:

Hejsa Igen ..... håber ikke du har siddet og ventet på mig hele weekenden, men desværre indtraf der andre mere preserende familiær hendelse.

Har fået kvitteringer fra kommunen på, at jeg bedt om agtindsigt (send videre til relevante afd., stod der i mailen).

Super.. gem den godt ;-)


Ikke et ord fra Intact (er ret sikker på, at de ikke syntes godt om
agtindsigt ).

Nej det er aldrig rart at skulle ses efter i sømmen, men hvis der er rent som sne, burde det jo være en smal sag


Og så var der denne mail fra kommunen:


Hej.

Ja, det er så mig, der er din sagsbehandler nu.
Pga ressourcemangel er din sag ikke blevet fulgt op i tilstrækkelig grad.

Det er ikke dit problem, men derimod jobcentrets, idet at ressoursemangel jo er et ledelsesmæssigt problem, som på ingen måde kan være ledelsen ukendt. I lovgivingen står det at sådanne ting, skal der tages højde for i opgaveløsningen. Så den forklaring holder ikke vand i byretten

I Jobcenteret har vi altid fokus på muligheden for at komme p arbejdsmarkedet hurtigst muligt, også selvom du er sygemeldt.
Derfor bruger jeg altid det standardbrev, som måske kan forvirre nogen, men da det samtidig har forbindelse til en indsats, der retter sig mod at komme i job om muligt også som sygemeldt, synes jeg ikke, at det er misvisende.

JA det er meget misvisende og forvirrende, og standart breve skulle afskaffes. en anden ting er hvad jobcenter/Sb gerne vil have du skal, men det er jo ikke sikkert det er foreneligt med det du rent faktisk kan holde til

Jeg skal lave en sygeopfølgning, når du er sygemeldt, og for at kunne gøre det, er jeg nødt til at tale med dig personligt.

JA! det har vedkommende pligt til hver 3 Mdr og naturligvsi skal man møde personligt op, men der kan dispenceres for dette via telefonmøder( husk at slå medhør til og optag samtalen) eller ved afkrydsning på 3 mdr skema, om der er sket ændringer i din forholde. herunder sygdom, økonimisk Mv.


Jeg håber, at jeg med denne henvendelse har uddybet baggrunden for min indkaldelse.

Vedkommende har da gjort forsøget



Ak ja.
Så skal jeg igennem møllen igen.
Jeg skal da ud på arbejdsmarkedet, kan kun for langsomt ikk ?!
Den klage jeg sendte til beskæftigelses direktøren, har de også sendt til min nye Sagsbeh., fik jeg afvide pr. mail.
Åh gud...

Jamen det er faktisk okay, for beskæftigelses direktøren går ikke direkte ind i personsager, selv om han burde gøre det. og derfor ender dden hos Sb. Men Sb skal træffe en afgørelse, som du skal ha på skrift og du skal partshøres og fastholder jobcenteret igen , skal de sende sagen til behandling i beskæftigelsesankenævnet

Nåmen der er jo ikke ret meget andet at gøre, pt., end at se HVAD de finder på d. 24.

Nej! det har du ret i, men husk at du ikke er forpligtet tll at underskrive en ny jobplan, hvis du ikke er ening i de tiltag, som bliver opstillet deri.

Jeg har som lovet gået din kommunes hjemmeside lidt efter i sømmene og jeg har fundet et diagram over ledelsesformen som jeg indsætter herunder.


Jeg har også kigget lidt i de refarater, som ligger fra forskelige afholdet møder og kan se, at der er 3 forvaltningschefter, men jeg kan ikke finde navnene på dem og måske er der sket udskiftning hen af vejen. Derfor må du kontakte kommunen og lave en forspørgelse omkring dette.

EN forklaring på, at jeg ikke kan finde personerne kunne være, at Direktør også er= forvaltningschef, men jeg er ikke sikker på det.

Struktur i Furesø
http://www.furesoe.dk/kommunen/fakta...D08B03DAF.ashx
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 19:32   #44
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Birthe Rønn på Tv2 NEWS idag : i Danmark bruger vi ikke tortur til at opklare sager.. Nårhhh.. Du har vist ikke været forbi et jobcenter som sygemeldt, min kære Brithe Rønn.
__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 19:39   #45
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Taaaaaaaaaaaaaaak !!!

Nej jeg har ikke siddet og ventet på dit svar, hele weekenden

Jeg tror også at de har kogt nogle af stillingerne sammen.
Derfor der ikke findes de der personer med den slags titler.
Smart smart..

Mindre smart, er at sende en klage til Jobcenterchefen, når denne del af klagen omhandler bl.a. hans adfærd.
Hvordan kan han objektivt observere sin egen adfærd ?!
Nej, den kære borger har ret, jeg kan ikke administrere mit job...
Helt sikkert...

Godt at du sagde det med jobplan, jeg var ikke klar over, at man kunne nægte at underskrive, jeg har undskrevet alt, fordi jeg spurgte sagsbeh. hvad der skete, hvis ikke var enig, fordi jeg jo dybest set ikke kunne klare det der stod ?
Dertil var svaret, at så ville min kontanthjælp blive stoppet, for ved ikke at underskrive, nægtede jeg derved at deltage og når man ikke deltog, kunne man ikke få kontanthjælp udb..

Det var Vini Lindhart jeg skrev og sendte min klage til og hun sendte den så til jobcenterchefen (som jo aldrig svarer på noget, medmindre det passer ham, på et tidspunkt).

Jeg har også klaget til borgmesterkontoret og bliver bare ignoreret (som altid).
Har sendt via alm. post samt via mail til deres kontor og på den mail de henviser til, som borgmesterens mail.
Havde nu håbet på, at det hjalp med en socialdemokratisk borgmester (har selv stemt på ham), men måske deres snak om at tage hånd om de svage og syge, bare er valgflæsk..

A! det har vedkommende pligt til hver 3 Mdr og naturligvsi skal man møde personligt op, men der kan dispenceres for dette via telefonmøder( husk at slå medhør til og optag samtalen) eller ved afkrydsning på 3 mdr skema, om der er sket ændringer i din forholde. herunder sygdom, økonimisk Mv.

Det får jeg allerede, automatisk og udfylder, både fra ydelseskontoret og en anden instans på kommunen (har glemt navnet pt). Bl.a. fordi jeg er enlig forsørger, så skal jeg underskrive på tro & love, at jeg stadig er enlig.
I begge skemaer/blanketter, udfylder man vedr. forhold økonomisk, bolig, formue, mv.

De har ALDRIG tilbudt et tlf.møde, jeg SKAL altid møde op personligt!
Den anden sagsbeh. lavede møderne på Intact i Hillerød, i stedet for på kommunen, hvilket jeg altid undrede mig over.





Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Jeg har som lovet gået din kommunes hjemmeside lidt efter i sømmene og jeg har fundet et diagram over ledelsesformen som jeg indsætter herunder.


Jeg har også kigget lidt i de refarater, som ligger fra forskelige afholdet møder og kan se, at der er 3 forvaltningschefter, men jeg kan ikke finde navnene på dem og måske er der sket udskiftning hen af vejen. Derfor må du kontakte kommunen og lave en forspørgelse omkring dette.

EN forklaring på, at jeg ikke kan finde personerne kunne være, at Direktør også er= forvaltningschef, men jeg er ikke sikker på det.

Struktur i Furesø
http://www.furesoe.dk/kommunen/fakta...D08B03DAF.ashx
M2y
__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"

Sidst redigeret af MM73; 22-02-2011 kl. 19:54.
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 19:44   #46
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Sendte en anden mail, til min nye sagsbeh. d. 20 Feb. og har IKKE fået svar på denne mail (som forventet) :

Hej igen.

Tak for din mail.

Ja nu ved jeg da, i det mindste hvem du er, hvilket er rart.

Men jeg forstår det jo stadig ikke helt, da jeg jo aldrig bliver rask, hvilket jo også er blevet fastslået.

Både psykologen og Fys. på Intact, har begge udtalt at jeg skal indtilles til førtidspension.
Og alt det medicin som smertelægen har sagt, er afprøvet og hjælper ikke, så jeg kan ikke smertelindres, endvidere er min smerter konkluderet kroniske.
Jeg har været i arbejdsprøvning, dette kunne jeg hverken klare fysisk eller psykisk.

Så hvorfor er min sag ikke afsluttet, sendt til pensionsnævnet ?!

Der er jo ikke rigtig mere der skal afklares, er der ?!

Den gang jeg blev sendt på Intact, fik jeg afvide, at det var sidste stop, som de kaldte det.
Altså der hvor man blev afklaret hele vejen rundt.
Kommunen har jo selv sendt mig derop.
Og det er jeg jo blevet, altså afklaret.

Jeg har ikke fået det bedre fysisk og faktisk fået det mindre godt psykisk.
Oven i dette, har jeg jo haft et utal af infektioner mv., som alle sammen er tegn på en slags post traumatisk stress, kaldte psykologen det.


Venligst herfra.
__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 23:56   #47
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MM73 Se meddelelser
Sendte en anden mail, til min nye sagsbeh. d. 20 Feb. og har IKKE fået svar på denne mail (som forventet) :

Hej igen.

Tak for din mail.

Ja nu ved jeg da, i det mindste hvem du er, hvilket er rart.

Men jeg forstår det jo stadig ikke helt, da jeg jo aldrig bliver rask, hvilket jo også er blevet fastslået.

Både psykologen og Fys. på Intact, har begge udtalt at jeg skal indtilles til førtidspension.
Og alt det medicin som smertelægen har sagt, er afprøvet og hjælper ikke, så jeg kan ikke smertelindres, endvidere er min smerter konkluderet kroniske.
Jeg har været i arbejdsprøvning, dette kunne jeg hverken klare fysisk eller psykisk.

Så hvorfor er min sag ikke afsluttet, sendt til pensionsnævnet ?!

Der er jo ikke rigtig mere der skal afklares, er der ?!

Den gang jeg blev sendt på Intact, fik jeg afvide, at det var sidste stop, som de kaldte det.
Altså der hvor man blev afklaret hele vejen rundt.
Kommunen har jo selv sendt mig derop.
Og det er jeg jo blevet, altså afklaret.

Jeg har ikke fået det bedre fysisk og faktisk fået det mindre godt psykisk.
Oven i dette, har jeg jo haft et utal af infektioner mv., som alle sammen er tegn på en slags post traumatisk stress, kaldte psykologen det.


Venligst herfra.
Fedt at du skrev og stillede Sb disse spg. Men husk nu, at Sb har 10 dage til at svare på din mail.. sååå ha tålmodighed 6 dage endnu

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 13:19   #48
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Hey.

Jeg var til møde igår, kl.14.00 (torsdag), på kommunens jobcenter.

Troede aldrig jeg kunne komme derned, min mave gik helt amok (typisk), men det var en meget kort samtale.

Hun svarede aldrig på min mail (se kopi ovenstående) og til mødet sagde hun heller ikke noget, så jeg stillede SELV spørgsmålene der.
Men dette kunne hun sørme ikke svarer på, for hun havde desværre IKKE haft tid til at kigge på min sag.
Der var personale mangel, omrokeringer mv.
Det viste sig, at jeg har haft en sagsbeh. yderligere, imellemtiden, men nu var blevet tildelt hende her, hun spurgte om jeg havde mødt denne sagsbeh., hvortil jeg jo måtte svare forundret: nej!..
Og hun sagde også, at hun havde en stor arbejds-byrde, så hun vidste intet om hvad jeg havde været igennem eller hvorfor min sag var blevet henlagt.
Hun sagde at de vist nok til et gruppemøde, havde sagt at jeg IKKE var afklaret helbredsmæssigt endnu, derfor kunne jeg IKKE blive indstillet til FP.
Men hvilke ting der ikke var afklaret, vidste hun ikke, hun kunne nemlig ikke huske hvad der var blevet sagt og havde som sagt ikke haft tid til at læse min sag.
Jeg var indkaldt, fordi hun gerne lige ville møde mig "face to face" og høre om jeg SELV havde nogle forslag til noget aktivering...
Øhhhhhhhhhhhhhh ?????!!!!
(Undskylder på forhånd) GU HAR JEG DA RØV! (sagde jeg altså ikke...men havde lyst )
Jeg sagde at jeg jo rent faktisk lige har gået hos Intact siden Okt. 2009, for at blive afklaret, fordi jeg jo er syg og at jeg HAR været hos remoutolog, smertelæge, psykolog, psykiater, fys., at både fys. og psykolog ville indstille mig til FP og at jeg ikke kunne smerte-dækkes og HAVDE prøvet ALT smertelægen havde sagt på sin liste og at jeg har været i arb.prøv., hvilket jeg ikke kunne klare både fysisk og psykisk, så jeg forstod altså ikke, hvad hun mente med om JEG havde nogle forslag t. aktivering ?!
Jamen dette måtte hun så få kigget på, sagde hun bare..
Og så skulle hun have lavet en ressourceprofil på mig også, oplyste hun mig, MEN, der lå en hel bunke på alle mulige andre borgere også, så måske kunne hun få lavet den i løbet af 2-3 mdr., dette kunne hun dog ikke love mig, men jeg ville blive indkaldt til den lovpligtige opfølning om 3 mdr., uanset hvad.

Og så skulle hun nok få kigget på den aktindsigt jeg havde bedt om, når hun fik tid, for der skulle jo findes dokumenter mv. og den slags tager tid.

Samtale slut.



Åhhhhh ja....

Helbredsmæssigt uafklaret.... Hmmmm...
Nu bliver jeg vel sendt på Ubberup Højskole, for at slanke mig, for Remoutologen sagde jo at hvis jeg tabte mig og kom i form, ville jeg kunne arbejde..
Jeg ved ikke HVAD det ellers kunne være ?
Måske en MR scanning el. i den dur...
Men min læge ville jo IKKE henvise mig til MR, den torsk!

Hvad siger man så nu... ?!

Nåmen jeg er jo meget spændt på mine sagsakter fra Intact, håber at de snart kommer.
Jeg skal til Psyk. imorgen (ham jeg selv har valgt og blevet henvist til) og få taget test, vedr. personlighedsfor.+depression mv., som Intact jo påstår at jeg har.
Depression kan jeg godt forestille mig, men ved ikke med det andet
Så må vi jo se...

God weekend alle sammen.

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 18:58   #49
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Åh ja...

Jeg føler mig egentlig også lidt alene herinde, under min tråd, er der egentlig nogle der læser her ?!
Andre end My2
Eller ved i bare ikke HVAD i skal sige ?!

Nåmen igår skete følgende:

Der lå et brev fra kommunen, jeg troede (dejlig naiv som jeg er), at det var vedr. min aktindsigt.

Men men men....

Jeg fik da lige et brev fra Børn & Unge, der nu laver en sag på, at de har en bekymring omkring min og min datter SAMSPIL.
Så nu vil hun gerne have min accept, til at hun kan hente oplysninger fra psykiater & Jobcenter.

Jeg sad i fuldstændig CHOKKKKKKK !!!!!!!!!

Hvad er nu det her for noget ?!

Kort ridset op, min datter gik på en skole og en SFO, hvor hun blev mobbet, slået, fik stjålet sine ting og til sidst blev fysisk syg af at gå der.
Jeg påpegede gentagne gange, at hun IKKE var glad, både til hendes SFO og til hendes lærer (altid på skrift, så det kunne dokumenteres).
Det blev værre og værre, hun var ofte ked af det, trak sig mere om mere ind i sig selv og var meget stille, jeg kontaktede så skoleinspektøren og var til samtale, en samtale der mest handlede om at jeg var enlig mor og sygemeldt, hvilket han fandt mest bekymrende, ikke det min datter var udsat for i skole/SFO'en.
Min datter gik fra at være en glad, nysgerrig og social pige, til at blive undskyldende og indesluttet og så til sidst fysisk syg.
I samråd med vores læge, vagte jeg at melde hende ud og fandt en anden skole i byen.
Efter at min datter stoppede, valgte SFO'en at lave en underretning til kommunen.
Denne var fyldt med ukorrektheder, bl.a at min datter ikke var alderssvarende motorisk udviklet mv., jeg var dybt dybt rystet og talte med min læge om det, der sagde at alt hvad de sagde, jo kunne modbevises og at det virkede som om "****en skulle placeres" og det var så hos den enlige arbejdsløse mor = mig!
Ifølge loven, skal jeg have lov til at kommentere på deres observationer (påstande i min bog), hvilket jeg gjorde.
Jeg blev indkaldt til samtale på kommunen (lang tid efter), hvor SFO'en havde unladt at vedlægge MINE kommentarer (men jeg HAVDE taget dem med, havde printet e-mailen ud).
Kommunen fik så udt. fra min datters NYE bh.kl. (juni 2010, samme måned jeg var til samtale) og det var en super positiv udt. om et barn der var i trivsel, socialt og fagligt, som altid var glad og om en mor der havde handlet i barnet interesse, hvilket de roste mig MEGET for.
Jeg hørte INTET fra kommunen og kontaktede dem i Januar 2011, for at høre om sagen var afsluttet ?
Næh, hun havde ikke fået udt. fra min datters nye SFO endnu, det havde hun bedt om i Dec. 2010 (dec ????), jeg kontaktede SFO'en og de fik skrevet en udt., som var om et kreativt, socialt og meget intelligent barn, der var fyldt ud motorisk aldersvarende mv.
2 positive udt.
Jeg troede at sagen var SLUT, men så kom det her brev i stedet.
Og hvorfor er de så LANG tid om at behandle sagen, hvis de VIRKELIG er så bekymrede for min datters trivsel ?!

Jeg læste om Samspil.
Det handler om at placere unge mødre, psykisk syge mødre eller mødre med et misbrug, i plejefamilier, så de kan få hjælp til at varetage deres barns behov og danne et bånd, bl.a igennem amning mv., samt samtidig få terapi, til at bearbejde misbrug eller det psykologiske.
Øhhhhh ???
Min datter bliver 9 år, ikke 9 MÅNEDER!!!!
Og jeg er 37 år, ikke 18 år....

Hvad er det kommunen har gang i ?
Eller er det KUN MIG, der syntes at det her er chikane/personforføgelse ?!

Har nogle herinde oplevet noget tilsvarende ?

Jeg var hos (min egen) psykiater idag og nævnte det for ham, da jeg jo sørger et godt råd, vedr. det her.
Han sagde at han ALDRIG havde hørt om, at man skulle have udtalelser fra Jobcenter/Psykiater på moderen, i sådanne sager.
Og var meget uforstående, da der jo var positive udtalelser fra nuværende skole samt sfo.
Men at jeg jo nok ikke kunne forhindre kommunen i dette, for så ville de i stedet beskylde mig for at være samarbejdsvanskelig (ja HURRA, det bruger de jo HELE tiden om mig, uanset hvad f..... jeg siger og gør).
Som jeg forklarede ham, ville min sag, jo kunne vendes til noget negativt (som åbenbart er "planen"), eftersom jeg jo i DEN GRAD har klaget over kommunen's jobcenter (skiftet sagsbeh. flere gange) og til kommunen's jobcenter, vedvarende.
Over alt i min sag, står der samarbejdsvanskelig og at jeg jo fortæller fantasi-historier om mine sagsbeh. og hvad disse siger til mig, på lukkede møder.
Oven i dette, lå der jo dokumenter fra INtact Psykiater, der jo kokluderede, at jeg lever i en fantasiverden, har personlighedsforstyrrelser og generelt jo bare er "bims i bolden"..

Jeg er ved at give op, helt seriøst.
Nu har min datter ENDELIG fået det godt i sin nye skole/sfo, fået gode venner og jeg har fået RO på alt det kaos der var i år 2009 omkring hende og skole/sfo.
Og så skal der rodes op i ting, der ligger i FORTIDEN, som vi har prøvet at putte bag os.
Da jeg var til samtale med skoleinspektøren, og fortalte hende om min datters forløb på den anden skole/sfo, på den nye skole, aftalte vi at fortid var fortid og nu startede min datter og jeg, hos dem, på en frisk.

Men jeg kan ikke bare få lov til at komme videre, hva ?!

Alt hvad jeg siger og gør, bliver vendt til noget negativt HELE tiden.

Hvad er der galt med Furesø kommune ?

Oven i alt dette, konstaerede min psykiater, at jeg har en depression og skal have en henv. til en psykolog hurtigst muligt.
Han ville helst udskrive medicin, men jeg var ærlig overfor ham og sagde at jeg IKKE vil spise det alligevel, for jeg bryder mig ikke om medicin, jeg tager ikke en gang mit smertestillende altid, selv om jeg har pisse hammer ondt, hvilket han respekterede og han var glad for min ærlighed.
I midten af marts, tager han testen vedr. personlighedsforstyrrelser på mig.

Åh gud, jeg er TRÆT i mit hoved nu...

Jeg har bare grædt det halve af natten, føler mig virkelig fortabt efterhånden og meget meget alene..

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 19:49   #50
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jooooo jeg læser med endnu-det jeg kan havde da over set lidt ,jeg kan slet ikke råde dig ,men fårstår da godt hvis du er træt i hovdet.

Men brevet om deres bekymning over unge mødre jeg forbavset jo,ved du har læst hele brevet men er du sikker p at det er dit naven og daterder står på det,der er måske blandet to sager samme.

Det jo nok ikke lige det du har brug for-men samtidig,er der for mange ulykkelige børn der ikke tages hånd om.
Hvis de vil undersøge jeryderliger så gør de det jo,og så må du lægge alle dine fjentligheder til alt og alle ikomunen i brag grunden-enten de er birattet eller ej,det er slet ikke det det skal handle om,men om -og når der skal være møder og lindene så ber du lærer og sfo medarbejder om at være med til at afhlode dem ,det vil være mit beste bud til dig.

men det er godt nok noget af en behandling du er igemmen,men du kan "bide" fra dig,og det kan være godt i nogle tilfælde.

Håber det beste for jer
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension