K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 11:50   #41
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Hej Enteneller

Ja, den går nok videre til pensionsteamet i socialforvaltningen efter denne dato.

Men hvad jeg ikke helt forstår er, hvem disse mennesker er, som afgører om ens sag skal påbegyndes?

Jeg mener, de sidder jo også i socialforvaltningen ligesom pensionsteamet gør, og kan ikke rigtig skelne dem fra hinanden.

I afgørelsen står der jo, at de vurderer at min arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktivering, revalidering og behandling samt andre foranstaltninger - og derfor påbegynder sagen.

Men dem der træffer denne afgørelse, er det et helt andet kontor i socialforvaltningen, og hvilken betydning har deres afgørelse mon. Går ikke ud fra at det er de samme mennesker der skal træffe den endelige afgørelse - for så er det jo spil af tid og sagsgang - hvis du kan følge mig.

men som jeg forstår det, så skal en førtidspensionsag gennem 3 instanser. Først indstilling fra jobcentrets visitationsteam - så afgørelse fra socialforvaltningen om de er enige med jobcentrets visitationsteam, og sagen påbegyndes, og dernæst videre et et nyt kontor i socialforvaltningen som træffer den endelige afgørelse.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:04   #42
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Herovre bliver den indstillet fra sagsbehandler til indstillingsteamet (som består af 2 personer fra jobcentret), og hvis de godtager den, ryger den til behandling i pensionsteamet (som består af 2 personer fra borgercentret).

Her foregår de sidste 2 afgørelser bare på et og samme møde - men det er vist ikke særlig almindeligt, tror jeg.

Så her skal den igennem sagsbehandler, indstillingsteam og pensionsteam.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:08   #43
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
ja, der burde være en fast procedure omkring dette.

Her hos mig er der først indstilling fra jobcentrets sagsbehandler - dernæst indstilling fra jobcentrets visitationsteam - dernæst vidersendelse til socialforvaltningen, hvor nogen træffer afgørelse om påbegyndelse af FP, og når det er gjort, videre til et andet kontor i socialforvaltningen hvor pensionsteamet så behandler sagen med tilkendelse eller afslag.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 12:38   #44
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Gizmo, de må da være rimeligt skarpe de to personer der sidder i jeres sidste team, det er jo ligesom op til dem om man får pension eller ej !!

falentin jeg kan godt forstå at du er forvirret det var og er jeg også. Hos os går sagen fra sagbehandleren til en special afd. der laver rp. De afgør så om sagen kan gå videre til social service som er dem der laver den endelige indstilling til pension. Det der så er det misære her er at lederen af social service som f.eks. har indstillet mig til pension også sidder i pensions nævnet, der her givet mig afslag. Kald lige det for spildt arbejde eller hvad

Det må da gøre lidt ondt på ham når hans egen afdeling laver en indstilling som han selv er med til at give afslag på !!??

Derudover så ved jeg ikke lige hvem der sidder i PN, det får man jo ellers ikke at vide.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:03   #45
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Så kom brevet i dag den 30. juli 2011 med afgørelsen fra kommunen.

Efter 18 år med min sygdom, 12-13 år i systemet, og 3 års afklaring - er jeg blevet tilkendt førtidspension pr. 1. august 2011

Jeg er virkelig lettet ! Tak for al støtte og svar her på forummet.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:06   #46
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Stort tillykke med pensionen ... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:32   #47
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
1000 tak Lone

Brevet er dog ret sparsomt med oplysninger omkring det videre forløb. der står bare, at jeg vil høre nærmere omkring pensionens størelse og udbetaling.

Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til boligsikringen. Jeg overgår jo fra kontanthjælp til førtidspension, og får jo boligsikring på kontanthjælpen.

Mon jeg skal ned på kommunen og søge nu, eller mon det går helt automatisk.

Reglerne er jo, at man får boligsikring fra den dag man søger, men måske der er andre regler omkring boligsikring når man overgår fra kontanthjælp til førtidspension, at den bliver reguleret automatisk.

Hvis ikke, så skal jeg jo allerede ned og søge på mandag, så jeg kan få den nye boligsikring pr. 1. august.

Er der nogen som er overgået fra kontanthjælp til førtidspension, som har erfaring med hvordan det forgår omkring det med boligsikringen?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:44   #48
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Tillykke med det.

Jeg vil tro, at du bare skal oplyse kommunen om den nye indtægt - altså størrelsen. De kan jo i princippet selv tjekke det, men hellere lige gøre dem opmærksom på det, så du får det allerede fra 1/8.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 17:33   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Falentin,

Stort tillykke, ikke stresse over det med beregningerne, men send evt. allerede nu en mail til kommunen omkring boligsikringen. Det gjorde jeg da min datter skiftede adresse og det var lige så virkningsfuldt som var jeg selv mødt op. De var søde til at bekræfte det dagen efter, med tilbagevirkende kraft.

Fedt at det gik igennem for dig, så du kan få ro med ftp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 17:41   #50
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
1000 tak Lone

Brevet er dog ret sparsomt med oplysninger omkring det videre forløb. der står bare, at jeg vil høre nærmere omkring pensionens størelse og udbetaling.

Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til boligsikringen. Jeg overgår jo fra kontanthjælp til førtidspension, og får jo boligsikring på kontanthjælpen.

Mon jeg skal ned på kommunen og søge nu, eller mon det går helt automatisk.

Reglerne er jo, at man får boligsikring fra den dag man søger, men måske der er andre regler omkring boligsikring når man overgår fra kontanthjælp til førtidspension, at den bliver reguleret automatisk.

Hvis ikke, så skal jeg jo allerede ned og søge på mandag, så jeg kan få den nye boligsikring pr. 1. august.

Er der nogen som er overgået fra kontanthjælp til førtidspension, som har erfaring med hvordan det forgår omkring det med boligsikringen?
Velbekomme..

Jeg gik derned da jeg fik brevet.... jeg kan godt lide at være på forkant med det hele .. fik så at vide at boligsikring sker automatisk.... ihvertfald i min kommune .. så prøv da bare lige at ringe derned på mandag ...
Jeg gik fra ledighedsydelse til pension....

Du skal også lige huske at ha lavet din skat om.. jeg ved godt nok ikke om der sker nogen forandring fra kontanthj. til pension ..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
Dårligt eller positiv ladytass Alt det andet 4 30-10-2012 13:44
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Arbejdsmediciner..godt eller dårligt? Gladsaxe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-02-2010 20:59
Godt eller dårligt ? Stella Politik og Samfund 5 14-04-2007 13:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension