K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2012, 07:42   #41
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Thomas... det er simpelthen ubegribeligt, hvad du oplevede der... Hvad pokker bildte hun sig dog ind altså....

Ja man klapper netop ofte i, når man bliver mødt med den slags tåbelighed, og bagefter ved man alt det, man kunne ha sagt... øv øv altså... glad for at høre hun dog ikke fik betydning for din sag.....

Man bliver så fyldt til randen med frustrationer i det her... det lyder sgu så flot når de kloge åger sidder der og udtaler på vores vejne, at vi skal " ha lov til" at udleve vores drømme og vise vores potentiale... og dermed skal vi da ha den store mulighed og ret til at få et fleksjob ned til 2 timer om ugen...Skal love for man skal spænde hjelmen, for at nå at få vist sit potentiale og indre drømme, på 2 timer om ugen! Kollegaerne kommer dårligt til at huske vores navn
Og med til ret, hører jo også pligt Og her knækker filmen bare for mig og sikkert rigtigt mange andre også, for rigtigt mange er det jo sådan, at er man helt nede på at ville kunne være på et arbejde 2 timer om ugen, så er man sgu så skidt, at de to timer nok ville være rare at kunne bruge på sig selv... tænk.. 2 timer, hvor man måske ville kunne klare bare lidt derhjemme? 2 timer, hvor man kunne klare en lille tur et sted hen... jeg frygter SÅ meget for den kommende arbejdsprøvning, hvor de sikkert vil gøre deres yderste for at skubbe og mase folk op på de magiske 2 timer.. eller hvad??

Thomas, jeg håber det bedste for dig, og at du får tilkendt det du trænger allermest til!

Fibro
Tak Fibro Det kan være det lige er det der gør udslaget

Ja den med de 2 timer kan jeg ikke engang komme ind under, men de vil uden tvivl mase på for at putte mig i den kasse, hvis loven var/bliver sådan. For mig er det ikke kun et spørgsmål om timer, men også om dage og uger.
Jeg har bestemt heller ikke brug for at realisere noget som helst nej. Selv om jeg er godt under de magiske 40 år endnu, så er arbejdsmarkedet og uddannelses systemet afprøvet, godt og grundigt. Det er derfor mit psykiske handicap er blevet så dominerende den dag idag.

Jeg kan aldrig komme til at garantere overfor en arbejdsgiver at jeg kan stille bare én dag om ugen, eller én dag i løbet af en uge. Igen på grund af psyken. Nogen dage (i svære tilfælde uger) kan jeg bare ikke komme udenfor hjemmet, og være sammen med andre. Der bliver det kun til få hurtige indkøbsture, ikke andet.

Senest havde en praktik på 1½ time hver mandag, men det at nogen forventer at jeg kommer, og regner med mig, det gik ok i starten, men jeg blev lige så stille ustabil, for så til sidst slet ikke at kunne møde op.

Den eneste mulighed jeg selv kan se, er noget frivilligt af en eller anden art. Hvor ingen regner med mig, eller forventer noget, men hvor jeg blot er en "bonus" når jeg kan være der. Men det vil jeg bestemt ikke binde mig op på. Det er bare noget jeg har en forestilling om, måske på sigt, hvis jeg får ftp.

så de kan reformere timeantallet nok så meget på fleks fronten, stabiliteten får jeg aldrig igen.

Sidst redigeret af Thomas1981; 28-06-2012 kl. 07:51.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 09:37   #42
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Helene... ja det er også den tanke jeg får... 24 min om dagen, og her kan de jo vel lægge hvil og andet ind i...er jo helt helt idiotisk, håber dælme vi tager helt fejl der! Jeg synes så dog og forhåbentligt, at jeg mindes noget om at taler man om 2 timer om ugen, så er det hvis der er et udviklingspotentiale i folk, så de stigende vil kunne arbejde mere med tiden. Her kan man så enten sige ok, så er der måske håb om at de lader en slippe fordi man ved det ikke kommer til at ske, men omvendt ser jeg sgu også stygge sagsbehandlere KÆMPE for at folk skal strække sig mere og mere uden at de kan det... håber jeg ser fejl her ! Jeg kan ikke lade være med at spekulere over, hvilke " guldkorn" kommunerne nu skal finde i den nye reform, i forhold til hvordan de kan komme til at hive, trække, skubbe og smutte udenom reglerne... GYS mand..

Thomas.. Jeg føler virkelig med dig, det er SÅ belastende når man har det svært psykisk... jeg har oplevet en ret slem depression i nogle år, efter mine to ulykker og det kan bare ikke beskrives, hvor slemt det føles indeni... selv min familie kunne jeg ikke være sammen med.. Så jeg forstår helt, når du fortæller hvor svært/umuligt det er at være på en arbejdsplads, selv meget lidt.

Selv lider jeg er svær fibromyalgi, piskesmæld og heraf meget nedsatte kognitive funktioner. Det er de ting der står i mine papirer... men ak.. der er flere ting, jeg lider bestemt også af ptsd, skadet samsyn, og jeg skal passe på at jeg ikke igen ender i depression, for mærker tit at jeg står på kanten nu. Udover det, har jeg aldrig haft det godt, når jeg er sammen med andre mennesker, så lider da ret sikkert også af socialfobi...og der er flere ting jeg kan nævne...øv. Men jeg orker på ingen måder at forklare kommunen om de ting her, for så kommer min sag til at strække sig endnu længere ind i fremtiden, og nu har jeg jo ligesom stående at der ikke findes flere behandlingsmuligheder for mig, og jeg er stationær med varige lidelser. Det er kun den sk... arbejdsprøvning der endnu spøger.. Det ER fred til at leve mit liv stille og roligt og på egne betingelser, jeg har behov for, for at føle jeg dog har en lille smule liv...jeg er enormt stressfølsom, mindste følelse af pres som kan være noget så lidt, som at få besked på at udfylde navn og adresse et sted mens en venter på mig, så bliver jeg helt kuldret! Føles helt latterligt at fortælle det, men det er sgu rigtigt...

2 timer om ugen... min mand ville blive glad, hvis han kunne få 2 timers hjælp til det hjemlige af mig, men så heldig er han yderst sjældent Mine smerter i hele kroppen, er til stede døgnet rundt, hver dag året rundt...og medicin har ikke kunne hjælpe mig... man forstår først når man har prøvet den slags, HVOR meget det slider på et menneske på alle måder, at man aldrig kan slippe væk fra det. og alligevel skal man sgu trækkes igennem hele det cirkus her Men den båd er vi jo rigtigt mange der sidder i

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 09:38   #43
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 55
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Nok fordi, at det er noget helt nyt, og først vedtages her sidst på ugen ( iflg noget jeg læste fra HK ). Træder i kraft fra 2013.
Ja at vi også skal være medlemmer af en a-kasse.

Hvis det vedtages skal vi jo så både betale til fleksydelses ordningen OG oven i det skal vi så betale a-kasse kontingent, det er mindst 428.50 pr måned.

__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 10:23   #44
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Som jeg forstod det første udkast til reformen, så skulle A-kasse kontigentet for fleksjobbere være billigere end for alm. medlemmer.

Men jeg mener stadig det er helt skævt, for som jeg for flere år tilbage læste, så er grunden til at ledighedsydelsen kun er på 91% af dagpenge satsen, netop fordi man som flekser ikke skal betale til A.kasse og dermed ville man have det samme som en alm. dagpengemodtager.

http://scleroseforeningen.dk/da/Spoe...2011%2043.aspx

Desværre virker linket til arbejdsdirektoratet ikke da dette er nedlagt, men oprindeligt blev de 91% vedtaget fordi fleksjobbere ikke betaler til A-kassen.

Nu vil de indføre A-kasse kontigent og samtidig sætte ledighedsydelsen ned til 89%. Det er da skævt.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 11:20   #45
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det står også på text TV.

Er der nogen der kan forklare mig scenariet - hvis nu en borger kun kan arbejde 2 timer om ugen, og dermed ikke kan få førtidspension, men kun fleks - hvordan dælen kommer deres økonomi så til at se ud??

Nogle bud??
Hej helenekr

Udspillet for en fleksjobber med 6 t/u er ca. 20.000,-(incl. pension)

Udspillet for en fleksjobber med 20 t/u er mellem 1.000,- og 10.000,- mere(branche specifik)


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 11:23   #46
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Som jeg forstod det første udkast til reformen, så skulle A-kasse kontigentet for fleksjobbere være billigere end for alm. medlemmer.

Men jeg mener stadig det er helt skævt, for som jeg for flere år tilbage læste, så er grunden til at ledighedsydelsen kun er på 91% af dagpenge satsen, netop fordi man som flekser ikke skal betale til A.kasse og dermed ville man have det samme som en alm. dagpengemodtager.

http://scleroseforeningen.dk/da/Spoe...2011%2043.aspx

Desværre virker linket til arbejdsdirektoratet ikke da dette er nedlagt, men oprindeligt blev de 91% vedtaget fordi fleksjobbere ikke betaler til A-kassen.

Nu vil de indføre A-kasse kontigent og samtidig sætte ledighedsydelsen ned til 89%. Det er da skævt.

Mon ikke de "blå" er garant for at dette A-kasse kontigent IKKE bliver til noget... -så tag ikke sorgerne på forskud


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 12:07   #47
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Multe

Som jeg har forstået det, er det stadig med at man får mere i ledighedsydelse hvis man er i A-kasse, det V vil have væk er, at dem i A-kasse ikke skal have mere i løn end dem der ikke er i A-kasse, når de er i arbejde. Det er ledighedsydelsen jeg referere til, der bliver jo ikke meget er tilbage når det kun er 89% og samtidig et A-kasse kontigent..

Jeg er imod næsten hele ændringen.

Jeg kan forstå at der skal loft på lønningerne og at jeg ville få lidt mindre i løn end en anden Kontor assistent m speciale er ikke så vigtigt for mig som - ledighedsydelsen, de 2 år man kan så kun kan få ledighedsydelsen og fleksjob ned til 2 timer om ugen, at kommunerne ikke længere skal have noget ansvar for at hjælpe med at finde flexjobbene og at fleksere så skal kæmpe om jobbene på lige fod med raske. Det er helt skævt.

Så bliver det jo umuligt at få job og de fleste ender på kontanthjælp i mange år, så kunne de jo lige så godt droppe ordningen og smide alle på kontanthjælp, for FP bliver jo også så godt som umulig at få.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 15:38   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Piamus, tror også at tanken er, at få alle smidt på den langt billigere kontanthjælp - men også her vil det blive vel vanskeligt ''at holde helle'' da også reglerne for kontanthjælp begynder at tage form af deres jagt på syge mennesker og deres ''alle skal bidrage'' retorik.
De taler jo allerede om mentorordninger og det faktum, at folk skal holdes kraftigt i ørerne via et helt team på kommunen der (nok skal lægge et ''kærligt'' pres på klienterne) så de presses ud i den virkelige verden hvor der venter et hav af muligheder for at blive rask igen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 16:09   #49
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Helenekr

Ja det er nok deres plan desværre.

Jeg frygter at blive smidt på kontanthjælp, for der kan jeg risikere ikke at kunne få noget pga lidt friværdi i min andelslejlighed, som jeg ikke kan låne i, da jeg jo ikke kan betale tilbage.

Jeg falder for varrighed 30. september hvis jeg ikke passer i forlængelses kasserne.

Uanset resultatet bliver jeg ramt, for det gør alle syge jo af de nye reformer, spørgsmålet er bare hvor hårdt.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 16:20   #50
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Mon ikke de "blå" er garant for at dette A-kasse kontigent IKKE bliver til noget... -så tag ikke sorgerne på forskud


.

De blå er ikke imod at vi skal være medlem af en A - kasse, men imod at den opsupplering vi får mens vi er i job ( ledighedsydelse ) skal være afhængig af om vi er medlem af en a - kasse eller ej. Så dem der ikke er medlem af en a - kasse får mindre udbetalt.

Så selve a - kasse medlemskabet er de ikke imod.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om fleks lige på kanten af starten af den nye reform hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2012 15:43
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Ny fleks reform marbocb Politik og Samfund 3 23-03-2012 16:06
spørgsmål til den nye reform af fleks dennis0667 Politik og Samfund 8 09-03-2012 15:57
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension