K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2011, 07:16   #41
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kastor

Du skriver flg. forslag, som jeg vil støtte op om:

Citat:
FORSLAG
-en massiv underskriftsindsamling
- mod sundhedsvæsenets mafia, hvor man kontrollerer sig selv ved enhver kritik/lejlighed.
Jeg vil faktisk også støtte op om en retssag, men mener ligesom at Fr. Støjberg skal starte m. at læse lovgivningen, at dette ikke kommer før nogen tvinger dem til dette.

Ang. retssag så lad og se hvor mange vi er via en underskriftindsamling.

Og formålsparagraffen ville jeg være glad for ikke indehold ordet mafia, da jeg synes det er misvisende i denne sammenhæng.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 08:34   #42
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er fuldstændig korrekt, at det skriger til himlen, at lægekonsulenten, overhovedet må bruge ordet LÆGE foran, hvis kan ikke må bruge sin autusion, i den sammenhæng, ergo må der allerhøjest stå KONSULENT.

Men samtidig er de underlagt lægeløftet/autusion, fra den dag de aflægger lægeløftet, og dette gælder 24timer uanset om de er på arbejde, ferie eller ej mv.

Ingen tvivl om, at man fritager lægekonsulenter for dette ansvar, er IKKE en lovlig handling ift lov:
Husk at der kun ligger en vejledning, som lovmæssigt, stort set IKKE er gyldigt, da LOVEN altid vil står højest.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 10:02   #43
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Husk denne;

http://www.depweb.dk/social_info/dwd...up_2004-06.pdf
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 11:13   #44
kastor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2011
Indlæg: 27
Styrke: 13
kastor er ny på vejen
papirlægerne - igen

I en årsopgørelse fra Patientklagenævn (nu ændret til Patientombud) kan man se, at af ca. 4.000 indbragte klager fik ca. 1/3- 1/4 af patienterne medhold !!! Det må vel betyde at ca. 2.500- 3.000 patienter er hypokondere!!!! - og hvem træffer afgørelserne - DET GØR PAPIRLÆGERNE.
Tilsvarende sker i de andre nævn (+ retslægeråd, embedslæger osv.) med Sundhedsstyrelsens papirlæger i spidsen.
Og så kommer det allerbedste: i følge FORVALTNINGSLOVEN kan afgørelser ikke ankes til anden myndighed. (patientklager).

Man har altså garderet sig godt og grundigt i sundhedsvæsenet - patienter og pårørende har ikke en chance i svære stunder for at komme igennem for at få retfærdighed.
Problemet er- som jeg ser det - at de færreste har kendskab og kræfter til politianmeldelse. Hvis tilstrækkeligt mange anmeldte "fejl" var der måske en mulighed for, at også politiet fik nok.

Vender tilbage senere
Kastor
kastor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 02:28   #45
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er fuldstændig korrekt, at det skriger til himlen, at lægekonsulenten, overhovedet må bruge ordet LÆGE foran, hvis kan ikke må bruge sin autusion, i den sammenhæng, ergo må der allerhøjest stå KONSULENT.

Men samtidig er de underlagt lægeløftet/autusion, fra den dag de aflægger lægeløftet, og dette gælder 24timer uanset om de er på arbejde, ferie eller ej mv.

Ingen tvivl om, at man fritager lægekonsulenter for dette ansvar, er IKKE en lovlig handling ift lov:
Husk at der kun ligger en vejledning, som lovmæssigt, stort set IKKE er gyldigt, da LOVEN altid vil står højest.

VH Popiae
Mig bekendt ligger der ikke engang en vejledning men KUN en skrivelse om dette...men ret mig hvis jeg tager fejl..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 09:34   #46
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror nu nok, at der står at det er en vejledning, men lovmæssigt, er den nøjagtig ligeså gældene eller ej, som en skrivelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 09:41   #47
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg tror nu nok, at der står at det er en vejledning, men lovmæssigt, er den nøjagtig ligeså gældene eller ej, som en skrivelse.
Vejledningsskrivelser skal IKKE efterleves af kommunerne.

Det er stadig ikke lykkedes mig at finde ud af, hvorfor højtlønnede folkevalgte overhovedet bruger resourcer på at udgive vejledninger, så længe disse ikke er juridisk gældende.

Der er ganske givet et udtryk for, hvordan lovgiverne gerne ser sagsbehandlingen finder sted, MEN det er op til kommunerne selv at afgøre, om de reelt vil efterleve dem, eller arkivere dem lodret.

Det er udtalt af en medarbejder i Socialministeriet for flere år siden, i forbindelse med vejledningsskrivelse 5 til serviceloven (ifm. merudgifter).

Det i sig selv er jo mindst lige så relevant - hvorfor stikke blår i øjnene på folk ved at udgive vejledningsskrivelser, der ikke har hjemmel i lov.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:28   #48
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
En sociallæge er ikke en lægekonsulent

Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
"sjovt" nok er sociallægens skøn efterfølgende tilbagevist af psykiater som ikke lægefagligt muligt (han udelukker psykiske sygdomme/problemstillinger totalt).

I min optik er LÆGEKONSULENT og SOCIALLÆGE altså to helt forskellige ting.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:28   #49
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lige netop!

-og iflg mig, har disse papirlæger m eller uden vejledninger kun én betegnelse: kvaksalvere!

længere er den ikke i min verden, når man ikke vil være sin egen uddannelse/løfte bekendt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:28   #50
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er fuldstændig korrekt, at det skriger til himlen, at lægekonsulenten, overhovedet må bruge ordet LÆGE foran, hvis kan ikke må bruge sin autusion, i den sammenhæng, ergo må der allerhøjest stå KONSULENT.

Men samtidig er de underlagt lægeløftet/autusion, fra den dag de aflægger lægeløftet, og dette gælder 24timer uanset om de er på arbejde, ferie eller ej mv.

Ingen tvivl om, at man fritager lægekonsulenter for dette ansvar, er IKKE en lovlig handling ift lov:
Husk at der kun ligger en vejledning, som lovmæssigt, stort set IKKE er gyldigt, da LOVEN altid vil står højest.

VH Popiae
Hørt hørt!!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lovgivning?! simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 19-08-2013 15:12
Lovgivning Vanilje Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-01-2013 17:19
Ny lovgivning 2010 SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 17 10-11-2009 00:51
ang. ny lovgivning...01.07... anetta Nyt om loven 0 17-06-2008 12:42
Lovgivning Lotte A. Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2008 00:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension