K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2010, 17:06   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, men det bliver reglerne jo ikke anderledes af!

Men stod det til socialdemokraterne, så skulle reglerne laves om til mere kontrol og banken på dørene, hvilket skuffer mig ekstremt som socialdemokrat (ok, måske SF'er).

Det eneste spin jeg kan få øje på i hele den sag er, at V og K, forsøger at smigre sig ind hos de socialebedragere og andre usatte - feks (dem de også lige har knaldet én på låget mht børnechek), for at rette lidt op på den synkende skude!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 17:26   #42
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
haler hvaler.... nye KVALER.. og hans/hendes næste modgang var!!!!

man kan ikke fiske hvaler i sin moders badekar..

det er vel nogenlunde det der kan beskrive nye regler, som endnu ikke er realiseret, og ej heller på tegnebrættet.....

det er det sværeste og spå om ..."fremtiden"....

så lad os tage hver ny dag som en gave, .... give den indhold, ... prøve og elske sin næste... (det være sig hvem det vil)......

jeg vil ski ikke gå og bruge resten af mit ftp-liv på regler, som jeg ikke ved hvad de skal udmøntes i..... men gisningernes univers er åbent for besøgende....

og entreen koster GRATIS...

mvh eders ace dk....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 14:00   #43
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Men hvad kunne en kommune finde på at (mis)bruge disse nye regler til?

Kom med forslag på mulig misbrug fra en kommunes side.
-Jeg er bange for at kommunen kan misbruge/ udnytte nogle fakta i det tilfælde hvis mor (kan være fordi hun er psykisk syg og har brug for hjælp/børnepasning) og har barnets far som er en eksmand til overnatning på barnets værelse nogle gange. Hvis der stod en kommunal medarbejder UDENFOR huset og kiggede gennem vinduet- så ville man sagtens kunne se at der er en mand i huset som overnatter. Hvis man nu var fluen på væggen INDE i huset, ville man sagtens kunne se at manden som overnatter 2-3- gange om måneden -sover i barnets værelse, og ikke sammen med mor, indkøbene er ikke fælles-faktisk intet fælles end bare taget over hovedet i de få dage, fordi nogen skal tage sig af barnet mens mor er syg.

- Jeg er også bange for at det kan blive misbrugt hvis eksmanden kommer for at besøge barnet, men hans bolig er meeeget langt væk, og pga det bliver meget sent om aftenen og lang køretur, og manden er træt-så overnatter han på morens bopæl- men ikke i morens seng( igen fluen på væggen- hvordan det ser ud når man kigger udenfor lejligheden).

-Jeg er bange at det kan blive misbrugt hvis kommunen få at vide at eksmanden køber faktisk tøj og julegaver til barnet og bruger lidt flere penge på det-fordi han elsker sit barn, men kommunen måske ser det som en form for fælles husholdning...

- Jeg er bange at det kan blive misbrugt hvis moren er reelt enlig/ingen sex med eksmanden, ingen fælles indkøb osv...- men eksmanden kommer fra sin lejlighed hver morgen i bil for at køre barnet i skole simpelthen fordi han gerne vil gøre det for sit barn af kærlighed.

- Jeg er bange for at det kan blive misbrugt hvis eksægtefæller/ forældrene har et så godt venskab og samarbejde som er sjældent at se, alene pga kærlighed til barnet- at kommunen kan bruge dette til at misforstå om man er enlig eller ej...

- Jeg er bange at det kan blive misbrugt, hvis den enlige, som faktisk selv betaler alle sine indkøb, får sig en kæreste som overnatter 3-4 dage om ugen (det er jo bare sexliv og ikke fælles husholdning) og at kommunen kan misbruge dette til at kalde det fælles husholdning- selv om begge parter ved godt at de ikke vil kunne passe sammen i livet hvis de reelt boede sammen og kæresten har intet tøj liggende i boligen-derfor holder de sig kun til sex og at gå ud nogle gange...

-Jeg er bange at kommunen kan misbruge det hvis der er et tandbørste mere end der er tilmeldte på bopælen. Dvs at man skal forklare sig til kommunen at man har købt en voksen tandbørste til eget barn som var for hård, derefter købte den rigtige børne tandbørste-og beholdte den første voksne tandbørste til at selv bruge det senere-når man nu ikke har noget imod at bruge det som var i sit barns mund tidligere en gang. Kommunen kan sagtens misbruge dette til at kalde det at en anden bor der- på trods af man er reelt enlig. (Faktisk har jeg selv en ekstra tandbørste til min ven af samme køn som mig, som kommer og overnatter ofte, og jeg har også prøvet at beholde barnets voksne tandbørste til mig selv til senere fordi den var for hård til barnets mund).

- Det kan blive misbrugt hvis de får lov at kigge i skuffer, og finder en giro-kort i eksmandens navn. Hvordan overbeviser man kommunen at firmaet har sendt dette med fejl til mandens gamle adresse, og man har selv for at hjælpe ham pga fristen har betalt hans girokortet via sin egen netbank og bagefter fået penge de samme penge af ham...

- Jeg kan blive bange hvis de udspørger børnene i skolen, om mor og far er sammen. Mange små børn som gerne ser sine forældrer kommer sammen igen-vil nok sige at de er sammen, selv om man ikke er det-måske har man bare et godt venskab på trods af man bor hver for sig...

- Jeg er bange for at det bliver værre, og vores nydannede politistat i dette land-bliver bare endnu mindre behagelig at leve i... Og at man skal frygte ting i sit liv , selv om man er uskyldig reelt...

I mit hjem kan kun politiet komme uanmeldt hvis de har en god begrundelse. Jeg vil til enhver tid forbyde kommunen og lignende folk at komme ind i mit hjem -selv om jeg faktisk er reelt enlig og har intet at skjule...

Sidst redigeret af sane; 29-07-2010 kl. 14:08.
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 14:12   #44
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ sane

Det var et meget godt indlæg. Det var mere hvad jeg var ude efter. Når politikerne om 3-5 år kommer og ville spille uskyldige, så synes jeg bare ikke de skal slippe afsted med det.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 14:21   #45
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Misbrug og udnyttelse....

Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
-Jeg er bange for at kommunen kan misbruge/ udnytte nogle fakta i det tilfælde hvis mor (kan være fordi hun er psykisk syg og har brug for hjælp/børnepasning) og har barnets far som er en eksmand til overnatning på barnets værelse nogle gange. Hvis der stod en kommunal medarbejder UDENFOR huset og kiggede gennem vinduet- så ville man sagtens kunne se at der er en mand i huset som overnatter. Hvis man nu var fluen på væggen INDE i huset, ville man sagtens kunne se at manden som overnatter 2-3- gange om måneden -sover i barnets værelse, og ikke sammen med mor, indkøbene er ikke fælles-faktisk intet fælles end bare taget over hovedet i de få dage, fordi nogen skal tage sig af barnet mens mor er syg.

- Jeg er også bange for at det kan blive misbrugt hvis eksmanden kommer for at besøge barnet, men hans bolig er meeeget langt væk, og pga det bliver meget sent om aftenen og lang køretur, og manden er træt-så overnatter han på morens bopæl- men ikke i morens seng( igen fluen på væggen- hvordan det ser ud når man kigger udenfor lejligheden).

-Jeg er bange at det kan blive misbrugt hvis kommunen få at vide at eksmanden køber faktisk tøj og julegaver til barnet og bruger lidt flere penge på det-fordi han elsker sit barn, men kommunen måske ser det som en form for fælles husholdning...

- Jeg er bange at det kan blive misbrugt hvis moren er reelt enlig/ingen sex med eksmanden, ingen fælles indkøb osv...- men eksmanden kommer fra sin lejlighed hver morgen i bil for at køre barnet i skole simpelthen fordi han gerne vil gøre det for sit barn af kærlighed.

- Jeg er bange for at det kan blive misbrugt hvis eksægtefæller/ forældrene har et så godt venskab og samarbejde som er sjældent at se, alene pga kærlighed til barnet- at kommunen kan bruge dette til at misforstå om man er enlig eller ej...

- Jeg er bange at det kan blive misbrugt, hvis den enlige, som faktisk selv betaler alle sine indkøb, får sig en kæreste som overnatter 3-4 dage om ugen (det er jo bare sexliv og ikke fælles husholdning) og at kommunen kan misbruge dette til at kalde det fælles husholdning- selv om begge parter ved godt at de ikke vil kunne passe sammen i livet hvis de reelt boede sammen og kæresten har intet tøj liggende i boligen-derfor holder de sig kun til sex og at gå ud nogle gange...

-Jeg er bange at kommunen kan misbruge det hvis der er et tandbørste mere end der er tilmeldte på bopælen. Dvs at man skal forklare sig til kommunen at man har købt en voksen tandbørste til eget barn som var for hård, derefter købte den rigtige børne tandbørste-og beholdte den første voksne tandbørste til at selv bruge det senere-når man nu ikke har noget imod at bruge det som var i sit barns mund tidligere en gang. Kommunen kan sagtens misbruge dette til at kalde det at en anden bor der- på trods af man er reelt enlig. (Faktisk har jeg selv en ekstra tandbørste til min ven af samme køn som mig, som kommer og overnatter ofte, og jeg har også prøvet at beholde barnets voksne tandbørste til mig selv til senere fordi den var for hård til barnets mund).

- Det kan blive misbrugt hvis de får lov at kigge i skuffer, og finder en giro-kort i eksmandens navn. Hvordan overbeviser man kommunen at firmaet har sendt dette med fejl til mandens gamle adresse, og man har selv for at hjælpe ham pga fristen har betalt hans girokortet via sin egen netbank og bagefter fået penge de samme penge af ham...

- Jeg kan blive bange hvis de udspørger børnene i skolen, om mor og far er sammen. Mange små børn som gerne ser sine forældrer kommer sammen igen-vil nok sige at de er sammen, selv om man ikke er det-måske har man bare et godt venskab på trods af man bor hver for sig...

- Jeg er bange for at det bliver værre, og vores nydannede politistat i dette land-bliver bare endnu mindre behagelig at leve i... Og at man skal frygte ting i sit liv , selv om man er uskyldig reelt...

I mit hjem kan kun politiet komme uanmeldt hvis de har en god begrundelse. Jeg vil til enhver tid forbyde kommunen og lignende folk at komme ind i mit hjem -selv om jeg faktisk er reelt enlig og har intet at skjule...
Fakta er jo, at der er uhyggeligt mange, der snyder med offentlige midler. OG det er derfor at man nu råber vagt i gevær - og vil til at have lidt tjek på til hvem og hvorfor man udbetaler disse mange, mange penge.

Jeg mener at mange af de ting du skriver om i dit indlæg er lidt for maleriske.

Men altså - man kan jo også vælge at "holde sin sti ren" - således at man overhovedet kan komme under mistanke for snyd. Så nemt er det!!!!
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 14:38   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror alle enlige Mødre pr automatik er under mistanke, det er jo dét de gerne vil tilbunds i...

Og mistanken inkluderer jo mig og alle andre enlige Mødre, og vi slipper vel først for mistanken, når de har undersøgt at vi ikke gør noget ulovligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 14:41   #47
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Zastrow.

tjaaa det hele kan jo kompliceres... eller forenkles.. deri kan der være en pointe.

så er det ikke der man behøver og ofre nogle af de "små grå".........

men tankevækkende er det da når man (i et lille samfund som "mit" )... kan observere hvordan folk nærmest tåbeligt, udlevere sig selv, ved overforbrug......

og derefter står fuldstændigt fortørnede over at "naboen" har været bekendt og "stikke" dem...... de mener de har gjort det eneste rigtige, nemlig og prøve de huller af der var mulige........

mvh eders ace dk .... som prøver varianten med den rengjorte sti...(mere min egen dovenskab)... postboks etc etc etc.... gider det ikke... og efter piskesmældet har jeg bøvl med og kigge over skulderen....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 14:48   #48
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Jeg mener at mange af de ting du skriver om i dit indlæg er lidt for maleriske.
Det kan jo netop være tale om en social udsat familie/ socialt udsat/ skrøbelig barn-hvis man yderligere skal afskære familien for bare det normale kontakt med faderen, eller andre folk...

Men måske skal man netop først undersøge om de enlige er i forvejen social udsatte og uden yderligere familie eller venner omkring dem- for så derefter at finde ud af om kontakten med eksmanden er lidt for meget eller bare menneskeligt normalt når man kigger konkret på den ene sag/ individuel sagsbehandling...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 14:53   #49
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Men altså - man kan jo også vælge at "holde sin sti ren" - således at man overhovedet kan komme under mistanke for snyd. Så nemt er det!!!!
Jeg tror der er mange som holder sin sti ren- det er ikke det problemet er.

Problemet er hvornår kan kommunen vælge at fortolke det som om man ikke har sin sti ren-på trods af at man REELT har sin sti ren...??? Hvem kan garantere at borgeren kan være beskyttet mod dette "overfortolkning" som gør at forkerte afgørelse laves...?

Hvad er egentligt " at holde sin sti ren"? - Måske slet ikke tillade at andre kommer over dørtrinnet i huset og man kan leve sådan sit liv kun med kontakt til folk af den samme køn som en selv- fordi så "burde det være åbenlyst at man er enlig forsørger"????

Eller hvad?
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 15:05   #50
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nu lavet jeg jo et indlæg som skulle ligge op til brug af fantasi. Så det er ikke et spørgsmål og hvad er rigtig og forkert, men hvordan evt. sådan en lovgivning om at man "Er skyldig til det modsatte er bevist" kunne blive misbrugt.

f.eks. kunne det blive brugt af en kommune til hetz af en person, hvis personen søger for mange ydelser eller sådan.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været mistænkt for social bedrageri ? DSH Metropol Politik og Samfund 18 26-05-2013 23:20
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Kommuners misbrug af lægekonsulenter 1futfe Lægekonsulenternes Rolle 27 21-06-2011 23:28
Misbrug af aktivering bla-bla Politik og Samfund 0 05-06-2009 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension