K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2013, 13:06   #41
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg ville melde min pension fra hvis jeg vandt 17 mill.

Alene renterne ville sikkert give mig 70.000 at leve for hver måned - og så skulle jeg ikke spørge om lov til at rejse udenlands i over 2 mdr eller huske at indberette hvis jeg fik en kæreste osv..

Og ja.. så ville jeg være selvforsørgende, så ingen grund til at tage fra den kasse der i forvejen skærer ned på de hårdest ramte.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 13:33   #42
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Det var så mig der gav eksemplet med 30 år...

Selvfølgelig er der ikke en eneste af jer der, hvis det kom dertil, ville frasige pensionen.

Pension er ikke indtægts bestemt og dermed er man berettiget til den, hvis man iøvrigt opfylder kravene.

Det ville være underligt hvis alle helgener på jorden lige skulle være samle i denne tråd... det er selvfølgelig idealet at frasige sig sin pension for at andre kunnebeholde deres.
Men jeg har tjent penge gennem hele mit liv, og jeg har betalt rigtig mange penge i skat 60% for at være nøjagtig. At jeg nu er i en anden situation gør ikke at jeg ville frasige mig det der retteligt ville tilhøre mig.

Hvis i stadig arbejdede, ville i så også frasige jeres løn, hvis i vandt, fordi en anden medarbejder så også kunne få et job ???
Nej vel... så lad være med at få det til at lyde som om vi andre er grådige fordi vi finder det rimeligt at fortsætte udbetalingen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 13:41   #43
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det ville løse sig helt af sig selv, da man modregnes i førtidspension hvis man har indtægter.. og med en renteindtægt på sikkert mindst 1 million om året, får man sikkert udbetalt 0 kr i førtidspension.

Og så er der ingen grund til at skulle leve med reglerne.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 13:54   #44
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nææ det er man da ikke...grådig bare fordi man vil beholde sin pension....men på mig virker det yderst grådigt når man begynder at spekulere i ikke at få renter....alene fordi der så trækkes i pensionen...

Sååå....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 13:56   #45
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker at det ville løse sig helt af sig selv, da man modregnes i førtidspension hvis man har indtægter.. og med en renteindtægt på sikkert mindst 1 million om året, får man sikkert udbetalt 0 kr i førtidspension.

Og så er der ingen grund til at skulle leve med reglerne.
Uaaau... med de renter du giver må du godt låne penge af mig !
Så går jeg bare ned i banken og låner nogen til en rente på 2.8% og så giver du mig 6% når jeg låner dem videre til dig.
Det ender jo med at jeg slet ikke behøver at søge pension, når du indgår så god en deal
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 14:02   #46
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Med så stort et beløb kan man sikkert forrente det til mere end 6 % hvis man tjekker mulighederne..

Til gengæld vil jeg gerne låne penge i din bank hvis jeg kan låne dem til 2,8 %.. så flink er min bank ikke..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 14:13   #47
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Med så stort et beløb kan man sikkert forrente det til mere end 6 % hvis man tjekker mulighederne..

Til gengæld vil jeg gerne låne penge i din bank hvis jeg kan låne dem til 2,8 %.. så flink er min bank ikke..
Det er så kreditforeningen der har den rente, og de kræver pant.

Hvis man kan få sine penge forrentet med 6%, så er det forbundet med så stor risiko at jeg ikke ville gøre det.

Jeg tror jeg ville købe guld for alle pengene og så hjem under hovedpuden med det, det kunne godt være jeg fik ondt i nakken af at ligge der...
Samtidig ville jeg købe ris til et år ad gangen, det kunne så passende ligge under sengen.
De sidste 100 kr vil jeg så gå med i min pung og passe rigtig godt på.

Sidst redigeret af Hva´nu; 09-05-2013 kl. 14:15. Årsag: sprogspasmer
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 14:46   #48
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det skal være helt uden risiko, obligationer og den slags, er der højrentekonti hvor man kan få ca 3 %.. det er så stadig ca 25.000 udbetalt efter skat hver måned uden at røre hovedstolen..

Måske man alligevel skulle begynde at spille lotto...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 14:55   #49
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis det skal være helt uden risiko, obligationer og den slags, er der højrentekonti hvor man kan få ca 3 %.. det er så stadig ca 25.000 udbetalt efter skat hver måned uden at røre hovedstolen..
Når du finder ud af hvor, så giver du bare besked, jeg har tid til at vente........
Så sparer jeg også udgifterne til lotto så længe, der er jo ingen grund til at spille så længe der ikke er noget sted at gøre af pengene... de skulle jo nødig gå hen og blive et problem.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 17:01   #50
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Altså jeg ville absolut heller ikke frasige mig en pension (som jeg ikke har) - men jeg svarede mest på det der egentlig blev spurgt om

Det vil være usigeligt dumt at lægge pengene under hovedpuden og sige nej tak til renter for ikke at blive trukket en smule i pension
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lotto vindere (måske) og eje hus fx. luske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 28-06-2011 08:28
førtidspensions kone vandt lotto kurtlar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 13-03-2010 12:51
Hvad hvis man vinder i lotto ? amik Dit og Dat 4 05-07-2007 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension