K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2010, 19:03   #41
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Årh, jeg er såå nervøs, er bange for at pension bare siger til sagsbehandler, at der ikke er nok dokumentation. Og jeg så skal til flere udredninger. Forstår ikke helt hvorfor hun først vil spørge pension og så indstille mig, i stedet for bare at indstille mig ?

Er også bange for, at de måske kunne finde på at sige midlertidig pension. Hvornår bruger de den ? Og MÅ de bruge den ? Eller vinder man en anke på den ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 19:47   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de4aks Se meddelelser
den er ikke endelig igennem endnu.. men har tidligere været beretiget til fleksjob, og sikkert også derfor at de så hurtigt vil have mig videre til en pension, men der er ikke tale om arbejdsprøvning eller noget.. en læge snakkede om det på et tidspunkt, men det vil kommunen ikke være med til, så de har hentet papirene fra lægens overordnede som siger jeg ikke skal igennem en arbejdsprøvning da det kun vil gøre ondt værre.. så venter stadig spændt.. men min sagsbehandler siger vi har en god sag..
Der er også meget meget lettere at komme fra et fleksjob til pension, så det er nok derfor, for så er du inde i systemet og står allerede som værende kun delvist selvforsørgende. Mange andre kommer jo fra det ordinære arbejdsmarked og skal vurderes på kryds og tværs, bla om de kan klare et fleksjob istedet for at få en førtidspension.

Så det skal nok gå for dig! Har man fleks, så er man faktisk påvej til pensionen hvis helbredet fejler og har sparet mange skridt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 19:52   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Årh, jeg er såå nervøs, er bange for at pension bare siger til sagsbehandler, at der ikke er nok dokumentation. Og jeg så skal til flere udredninger. Forstår ikke helt hvorfor hun først vil spørge pension og så indstille mig, i stedet for bare at indstille mig ?

Er også bange for, at de måske kunne finde på at sige midlertidig pension. Hvornår bruger de den ? Og MÅ de bruge den ? Eller vinder man en anke på den ?
Når hun rådfører sig med teamet, så er det såmænd KUN for at sikre sig at din sag kommer til at gå igennem, og for at spare dig for et senere afslag!
Så hun gør det KUN for din skyld. Skulle der mangle noget (hvad der jo nok ikke gør!), jamen så er det nok noget i småtingsafdelingen som i hutigt kan få bragt iorden.
Det er REN formalitet! Noget de alle sammen gør. Nogle sagsbehandlere bruger så bare teamet, andre rådfører sig med lægekonsulenten og andre igen rådfører sig med sociallægen. Så ingen grund til at være nervøs! Det er kun for at hjælpe dig, hvilket jo er positivt!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 20:02   #44
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Når hun rådfører sig med teamet, så er det såmænd KUN for at sikre sig at din sag kommer til at gå igennem, og for at spare dig for et senere afslag!
Så hun gør det KUN for din skyld. Skulle der mangle noget (hvad der jo nok ikke gør!), jamen så er det nok noget i småtingsafdelingen som i hutigt kan få bragt iorden.
Det er REN formalitet! Noget de alle sammen gør. Nogle sagsbehandlere bruger så bare teamet, andre rådfører sig med lægekonsulenten og andre igen rådfører sig med sociallægen. Så ingen grund til at være nervøs! Det er kun for at hjælpe dig, hvilket jo er positivt!!
Ja, det kan jeg godt se.
Men hvorfor tror du, at der ikke mangler noget ?
Er det fordi hun har sagt ja til at spørge pension, eller hvad ?

Årh, jeg er SÅ bange for, at de siger - nej, der er langt fra nok.

Ved ikke om det bare er mig der tænker sådan, fordi jeg ikke tror på, at det endelig kan være slut og det kan være rigtigt, at jeg endelig kan få ro på.

Er så forvirret...
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 21:12   #45
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Jeg har fået ftp tildelt uden arbejdsprøvning pga fysisk. Jeg har hypermobilitetsyndrom, og grunden til at jeg slap er fordi min læge forklarede min sagsbehandler hvordan mit sygdomsforløb ville være hvis jeg fik min pension, og hvis jeg blev sendt i arbejdsprøvning.

Oven på den smøre forlangte jeg at kommunen ville tage ansvar for hvis min krop blev yderligere forværret under en arb.prøvning og det turde de ikke.

At den så er blevet værre selvom jeg har fået ftp, ja det kan hverken læge eller kommune jo gøre for.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 21:20   #46
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jeg har fået ftp tildelt uden arbejdsprøvning pga fysisk. Jeg har hypermobilitetsyndrom, og grunden til at jeg slap er fordi min læge forklarede min sagsbehandler hvordan mit sygdomsforløb ville være hvis jeg fik min pension, og hvis jeg blev sendt i arbejdsprøvning.

Oven på den smøre forlangte jeg at kommunen ville tage ansvar for hvis min krop blev yderligere forværret under en arb.prøvning og det turde de ikke.

At den så er blevet værre selvom jeg har fået ftp, ja det kan hverken læge eller kommune jo gøre for.
hypermobilitetsyndrom, er det det samme som hypermobile led?

Må jeg spørge hvornår det var, at du fik pension ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 14:22   #47
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Pyha, jeg bliver helt klam ved tanken om de udtalelser, som to speciallæger er kommet med på mig, mht. tid!!

En neurolog skrev, at jeg ville kunne bedres med målrettet træning af piskesmæld, som er 4½ år gammelt, samt kognitiv træning af min hjernes funktioner, men at dette kunne tage " nogle år"!! Hun anfaler at jeg her og nu sygemeldes ½ år, herefter midlertidigt flexjob med skånehensyn og herefter FULD TID! ( det må hun vel slet ikke udtale sig om?)

14 dage efter fik jeg diagnosen på fibromyalgi af betydelig sværhedsgrad...dvs. dette har hun slet ikke med i sine overvejelser

Senere kom jeg igennem en neuropsykologisk test, som viste at jeg var nede og skrabe bunden på flere områder, arbejdshukommelsen, koncentrationen og forarbejdningstempoet, var meget nedsat. Denne læge skriver at jeg skal igennem kognitiv træning og bedring vil kunne ske efter ½-1 år, hvis jeg er motiveret! Mens jeg var der, forklarede han mig, at det ville være uden fornuft med træning, idet fibromyalgien udtrætter mig og vil trække mig tilbage igen!! Fandme surt, at han så alligevel anbefaler det i sin konklusion! Han skrev iøvrigt også noget om, at det var hans fornemmelse, at jeg troede jeg kunne undgå arbejdsprøvning og komme i betragtning til en ftp. " når nu hun synes hun har det så dårligt" !! Kors mand!

jeg er SÅ bekymret over de to udtalelser, for hvad vil det betyde for mig!? Fuld tid...hun må være bindegal! Kom fra 4 timers yderst let kontor (ufaglært),
som jeg ikke kunne klare, hverken fysisk eller pga. hovedet.

Kan ved fuld aktindsigt læse nu, at de rent faktisk ikke helt ved, hvad de skal stille op med mig...skal til afspænding på mandag..og så har de forsøgt at få min læge til at henvise mig til et ældrecenter for kognitiv træning, men hun mener slet ikke det vil ramme min målgruppe, så det vil hun ikke bare adlyde
Spændt på, hvad der skal ske med lille mig!?

Kan man gøre noget ved de lægers udtalelser? Klage eller noget?

Var til samtale med kommunens psykiater i sidste uge, han mente ikke jeg har en depression, måske kun havde lidt træk fra det...så synes jeg skulle afprøve cymbalta 1 måned, virker det ikke, er der ingen grund til at forsøge andre midler, da dette er det bedste til formålet. Men stiller man sig tilfredse med så lidt afprøvning mon? Han ville sige det til resten af teamet på et møde, men jeg har jo intet på skrift

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 14:42   #48
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
SKAL man til nogen af kommunens læger, før man kan få ftp. ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 18:36   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det skal man ikke!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 18:38   #50
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 35
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Nej, det skal man ikke!!
Okay, super. Så det er kun hvis sagsbehandleren syntes det, at man skal?

Eller kan pensionsteamet godt sige, at de syntes man skal ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Flexjob uden arbejdsprøvning? stress Spørgsmål ang fleksjob 17 01-06-2010 11:29
Førtidspension uden arbejdsprøvning? Peter G Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 22-06-2009 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension