K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2012, 07:24   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Men jeg synes bare, at når det kommer ud i sådan noget som, at der ligefrem er tale om en statslig sammensværgelse, så synes jeg altså vi kommer for langt væk fra virkeligheden, og det tror jeg altså ikke på gavner nogen som helst, heller ikke de som er kommet i klemme i systemet.
Personligt har jeg oplevet en arb.prøvning hvor "resultatet" tydeligvis lå klart fra starten, og efter sådan en gang løgnehistorier og rævekager, så kan man altså godt få nogle tanker om sammensværgelse af en eller anden slags.

Og når man, her på K10, læser om fleksjobbere, som gang på gang bliver revurderet og fastholdt på fleks tiltrods for en arbejdsevne på under 10 timer pr. uge, så kan jeg da også få nogle tanker om sammensværgelse, af en eller anden slags.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 07:33   #42
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
statslig sammensværgelse, tror jeg ikke at det er.

Men lige som alle andre steder, er der gode og dårlige systemer.

Nogle der er gode til deres jobs, og nogle der ikke er.

Nogle der bliver presset oppefra, og presser videre osv.

Der virker som dårlig virksomhedsledelse, Hehe.

Jeg blev medlem af dette forum da jeg blev så syg, at jeg ikke kunne arbejde mere på ordinære vilkår, jeg googlede for at finde ud af mine rettigheder.

Jeg har fået en hurtig og god sagsbehandling. Men forummet har været medvirkende til at jeg var klar over hvad jeg kunne komme ud for.

Så dette guld her, skal vi holde fast ved. Og hjælpe hinanden så meget som vi kan.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 07:55   #43
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg ved ikke, om noget af det er henvendt til mig, men jeg synes helt sikkert at alle fejl og dårlige oplevelser skal frem i lyset, og der skal rettes op.

Men jeg synes bare, at når det kommer ud i sådan noget som, at der ligefrem er tale om en statslig sammensværgelse, så synes jeg altså vi kommer for langt væk fra virkeligheden, og det tror jeg altså ikke på gavner nogen som helst, heller ikke de som er kommet i klemme i systemet.
Statslig sammensværgelse er et stort begreb, men der er ikke tvivl om at sparekniven er fremme, snakken om at det er for "vores" skyld er blot en illusion, der er heller ikke tvivl om hvor sparekniven skal skære, eller hvem der skal skæres hos, dette kommer fra højeste plan, nemlig politikerne på Christiansborg, for at gøre det spiseligt, udbredes der fordomme og man stigmatiserer de mest udsatte mennesker i Danmark, man spreder tvivl om de nu også har ret til at de får det de får, eller om de måske snyder, fordi de ikke gider arbejde. Måske er det ikke noget man har siddet og aftalt omkring et konferencebord, men der er helt sikkert blevet snakket i hjørnerne. Vi kalder det politik, og lige nu blæser de politiske vinde i en retning der for de berørte godt kan minde meget om en sammensværgelse.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 12:19   #44
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg ved ikke, om noget af det er henvendt til mig, men jeg synes helt sikkert at alle fejl og dårlige oplevelser skal frem i lyset, og der skal rettes op.

Men jeg synes bare, at når det kommer ud i sådan noget som, at der ligefrem er tale om en statslig sammensværgelse, så synes jeg altså vi kommer for langt væk fra virkeligheden, og det tror jeg altså ikke på gavner nogen som helst, heller ikke de som er kommet i klemme i systemet.

Du har helt ret thomas; -det er IKKE en statslig sammensværgelse... -forstår heller ikke einstein skriver dette når alle ved det er en kommunal sammensværgelse

Kommunernes Landsforening(KL) lægger jo ikke skjul på de "underviser" kommunerne i hvordan der lettest kan nedbringes personer på overførelsesindkomst(Google er min ven). Og Staten har jo - på mange måder - lavet nogle gode love, med gode muligheder for at hjælpe folk i nød... -så, kommunen må være; "kniven i såret"


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 07-05-2012 kl. 12:29. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 14:07   #45
Tanjus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Tanjus er ny på vejen
Det er med stor undren at jeg læser denne tråd.

En person har en dårlig oplevelse med systemet, og bruger dette forum (som vel præcis er til det) til at få lidt luft.
Denne person har kæmpet med systemet - og af deraf forståelig frustreret.

Hvorfor søren skal vedkommende så have stillet spørgsmålstegn ved sin oplevelse - det er vel subjektivt?

Jeg forstår ikke helt logikken. Hvis man ikke selv har oplevet noget dårligt, kan det ikke være foregået??

Jeg er ny herinde og havde faktisk set frem til at dele min historie. Og i den kan jeg da ikke udelukke, at jeg vil stille mig undrene til hvordan systemet har behandlet mig.
Og jeg vil da ønske, at jeg vil blive troet på, selv af folk som ikke har haft lignende oplevelser.

Venligst Tanja
Tanjus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 15:31   #46
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanjus Se meddelelser
Det er med stor undren at jeg læser denne tråd.

En person har en dårlig oplevelse med systemet, og bruger dette forum (som vel præcis er til det) til at få lidt luft.
Denne person har kæmpet med systemet - og af deraf forståelig frustreret.

Hvorfor søren skal vedkommende så have stillet spørgsmålstegn ved sin oplevelse - det er vel subjektivt?

Jeg forstår ikke helt logikken. Hvis man ikke selv har oplevet noget dårligt, kan det ikke være foregået??

Jeg er ny herinde og havde faktisk set frem til at dele min historie. Og i den kan jeg da ikke udelukke, at jeg vil stille mig undrene til hvordan systemet har behandlet mig.
Og jeg vil da ønske, at jeg vil blive troet på, selv af folk som ikke har haft lignende oplevelser.

Venligst Tanja

Hej Tanja

I så spændene en dialog som denne, vil der altid komme synspunkter fra alle sider... -og som du også kan læse herinde og i alle andre sammenhænge hvor mennesker mødes, vil der til tider være stor forskel på meninger, holdninger, synspunkter og argumenter(især de gode) Tror ikke du skal læse indlæggene som personlige angreb... -men se mangfoldigheden som værende det fundament der gør, at vi kan have disse "højtflyvende" debatter !!!



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 16:28   #47
Tanjus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Tanjus er ny på vejen
Jo, det er helt sikkert vigtigt med forskellige meninger osv. Men når hovedpersonen remser 21 punkter op, som beskriver hvordan h*n oplever "systemet" kan være, og en anden straks skyder det i sænk, ved at skrive ting som "21 opdigtede klagepunkter" osv., så synes jeg godt nok at det er under lavmålet.

Det kunne bare være opfriskende, hvis folk ville anerkende andre folks oplevelser, selv om de ikke selv kan nikke genkendende til det :-)
Tanjus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 20:21   #48
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanjus Se meddelelser
Det kunne bare være opfriskende, hvis folk ville anerkende andre folks oplevelser, selv om de ikke selv kan nikke genkendende til det :-)
Sådan er det som udgangs punkt her inde, desværre har vi på det seneste haft et par stykker som holder på at alle her på k10 nærmest lyver når de fortæller deres NEGATIVE oplevelser, lidt sjovt at flere tusinde mennesker kommer her og omgås sandheden, men okay, fred med det *ss*

Nu har jeg været med i en hel del år på 10, og nok har jeg set noget der ligner tidligere, men ofte er de mennesker forduftet meget hurtigt igen, dog har jeg så hut jeg visker aldrig set det så skarpt som lige i tiden, men her er jo så en af de gode ting ved k10, man er hjertens velkommen til at springe over de personers indlæg og lade være med at reagere på det

Jeg har da selv et par stykker i gennem tiden jeg bare slet ikke gider spilde min tid på, ikke fordi jeg sys de er dårlige mennesker, men fordi det for MIG er spild af tid at bruge tid på dem.

Faktisk er det slet ikke så tosset en taktik bare at lade det fise ind det ene sted og ud det andet, for ellers er det netop at vi ender med lange tråde hvor inden den ene eller anden føler sig støt, og hvor Web skal til at spilde tid på at mine folk om at det faktisk er tilladt at lade være med at reagere.

Tag bare denne tråd, var der ikke en der havde reageret på det aller første indlæg af uheldig karakter, men havde holdt fokus på trådstarters budskab, ville tråden have set HELT anderledes ud

Har man ikke noget positivt eller en hjælp (som godt kan være skarp og ubehagelig, fordi systemet er som det er og der ind i mellem dukker nogen op som har et helt forkert biled af hvad systemet er til for) så når vi alle samme meget længere med at holde vores mund *ss*

Og jo man kan sagtens deltage i en debat med de 2 "regler" for øje, hvis man der holder en hvis MIN mening/oplevelse (frem for du angreb) og en hvis gåen efter bolden.

Men hjertens velkommen til k10 for det meste bakker vi hinanden op, er skarpe når det er nødvendigt, og skriver pænt til hinanden, naturligvis dukker der ind i mellem uheldige tråde op, men set i sammenligning med andre sider, så er vi altså godt og grundigt forskånet, for de fleste kan finde ud af at lukke aret hvor det lukkes skal.

Jeg skriver faktisk tit et indlæg der ikke er helt så pænt (jeg siger dig kan jeg rakke folk ned så du ikke drømmer om det i galskab over deres forbistrede uvidenhed og dumhed) men jeg sender dem altså sjældent, bare det at jeg føler jeg er kommet af med det, gør at jeg kan lade det ligge, at jeg så desværre tit misforstås fordi jeg er ekstrem direkte (en spade er en spade og det der mellem linjerne ur jeg bare ikke rigtigt til) altså nåre ja det er jeg så vand til også IRL, og så må man jo bare korrigere og fortælle at man er som man er, og der derfor ikke er noget ondt ment med det skrevne mere er det jo ikke i det *ss*

Og nu gik jeg så helt OT, typisk mig, jeg undskylder mange gange over for trådstarter.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 22:37   #49
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ønsker man at se bort fra enkelte medlemmer så findes der en ignorere liste hvor man kan sætte dem på http://www.k10.dk/profile.php?do=ignorelist

Sætter man et andet medlem på denne liste...ja så ser man ikke mere til dem på forummet...de kan godt se dig....du kan ikke se dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 07:40   #50
Tanjus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Tanjus er ny på vejen
Hejsa LUM

Tak for din respons :-)

Jeg skal nok stoppe med at skrive flere tråde nu - det udsprang bare af en undren over måden at "støtte" på..
Selvfølgelig kunne jeg godt se at hovedtråden var lidt genereliserende og måske også lidt overdrevet - men som tidligere skrevet, så var det altså einsteins oplevelse netop der. Og når vi føler os trådt på - og skriver i kampens hede, kommer tingene engang imellem ud på en ret ensidig måde ;-)

Men tak for velkomsten :-)
Tanjus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
Reform og statslig fleksjob pulje? Ida Politik og Samfund 1 19-09-2012 23:58
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Kommune er imod ytringsfrihed sun-lady Det er da strengt ! 7 21-09-2010 16:24
Hjort amok - til kamp imod de syge. Stella Det er da strengt ! 89 30-04-2009 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension