K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 22:53   #41
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Der var et langt indslag i Tvsyd til aften om den stigende grænsehandel:

http://www.tvsyd.dk/artikel/123102:F...naerbutikkerne

Gad vide, om "æ spritter" snart skal ud og sejle igen...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 22:56   #42
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Der var et langt indslag i Tvsyd til aften om den stigende grænsehandel:

http://www.tvsyd.dk/artikel/123102:F...naerbutikkerne

Gad vide, om "æ spritter" snart skal ud og sejle igen...

Ja, det ville da være skønt så vi til foråret kunne sejle ... Kollund-Flensburg

__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 05:35   #43
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Ja - og skulle det være sundt - så skulle man HOLDE OP med at spise søde ting.
Sukkererstatninger kan være direkte farlige...
Sukkererstatninger er noget af det mest gennemtestede i fødevareindustrien. De er ikke på nogen måde farligere end almindeligt sukker.
Min egen mor er totalt aspartam forskrækket, til trods for, at jeg har kunnet vise hende mange rapporter om de utallige forsøg der er lavet med dem.
Tro ikke på alt hvad man læser på "alternative" sider.
Jeg håber bare, at det snart bliver muligt, at købe et bestemt sødemiddel (som er udvundet naturligt og findes i f.eks. meloner og pærer), som selvom det har været brugt i over 20 år i både USA og Japan stadig ikke kan blive godkendt i EU.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 06:06   #44
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Sukkererstatninger er noget af det mest gennemtestede i fødevareindustrien. De er ikke på nogen måde farligere end almindeligt sukker.
Min egen mor er totalt aspartam forskrækket, til trods for, at jeg har kunnet vise hende mange rapporter om de utallige forsøg der er lavet med dem.
Tro ikke på alt hvad man læser på "alternative" sider.
Jeg håber bare, at det snart bliver muligt, at købe et bestemt sødemiddel (som er udvundet naturligt og findes i f.eks. meloner og pærer), som selvom det har været brugt i over 20 år i både USA og Japan stadig ikke kan blive godkendt i EU.
Kik evt. på Stevia [1] - men den kender du formodentlig.

Kan dyrkes selv og fx bruges til at søde kaffen eller teen med ... ;-)


BTW: Google fortæller også om et dansk site, hvor man kan købe Stevia produkter.


Note:

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Stevia
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 07:23   #45
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Vi kan også miste indtægter fra svenske handlende...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Der var et langt indslag i Tvsyd til aften om den stigende grænsehandel:

http://www.tvsyd.dk/artikel/123102:F...naerbutikkerne

Gad vide, om "æ spritter" snart skal ud og sejle igen...

Priserne vil jo nok stige så meget, at det ikke kan betale sig for svenskerne at tage til DK for at handle ind - og der er ellers (i hvert fald her på Sjælland) et stort marked for det.

JA - det ka' være at "æ spritter" får en renæssance - det ville da være så hyggeligt.
OG Danskerne vil valfarte til Tyskland, Der vil blive et stort marked for billige busture til Tyskland - (håber jeg faktisk meget på). - og så smutter jeg med på den, når jeg bliver pensionist.
Gider ikke være til grin for den røde regering, der ikke bestiller andet end at gøre det dyrere at være dansker...

Sidst redigeret af Zastrow; 18-11-2011 kl. 07:28.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 09:39   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej vi må alle sammen huske at stemme på Løkke ved næste valg, så bliver det hele nok MEGET MEGET BEDRE
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 10:23   #47
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Priserne vil jo nok stige så meget, at det ikke kan betale sig for svenskerne at tage til DK for at handle ind - og der er ellers (i hvert fald her på Sjælland) et stort marked for det.

JA - det ka' være at "æ spritter" får en renæssance - det ville da være så hyggeligt.
OG Danskerne vil valfarte til Tyskland, Der vil blive et stort marked for billige busture til Tyskland - (håber jeg faktisk meget på). - og så smutter jeg med på den, når jeg bliver pensionist.
Gider ikke være til grin for den røde regering, der ikke bestiller andet end at gøre det dyrere at være dansker...
Godt du skriver NÅR du bliver pensionist.

For ledige fleksjobbere og andre ledige på dagpenge og KH, samt sygedagpengemodtagere må IKKE tage til Tyskland og købe vildt billigt ind, UDEN at have underettet kommune/jobcenter. Når man er i Tyskland står man ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og må så tage en feriedag/fridag - det samme på sygedagpenge, foruden det KAN vurderes at når man har kræfter til en STOR indkøbstur med slæb at kassevis af øl/vand og 100 kg. sukker og slik ... så er det nok så som så med nedsat arbejdsevne (har man fibro eller en dårlig ryg som eksempel)

Det udelukker sådan set en stor del, af den gruppe der rammes mest af afgifter.

Bare til orientering om, at bliver man nuppet ved en grænse, så kan det have følger for en evt. overførselsindkomst (minus pensionister)

Sidst redigeret af Zentamor; 18-11-2011 kl. 10:32.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 10:31   #48
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej vi må alle sammen huske at stemme på Løkke ved næste valg, så bliver det hele nok MEGET MEGET BEDRE
God pointe og det ville bare være såååå typisk dansk

Klart det tager tid, at rette op på 10 års makværk - og med en borgerlig Margrethe Vestager og co, så er det klart at der må indgåes kompromisser - sådan har folket stemt og sådan bliver det - vi har dog demokrati - endnu da på papiret
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 12:29   #49
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
du skriver et par kartonner tja tag 3 kasse cola i dåser ingen pant ja der er 24 i ca altid pris hvis coca cola 140

...
Er du så også en af de typer der siger, "ingen pant, ingen grund til at putte dem i returautomaten"?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 12:37   #50
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det med fjernvarmen er IKKE noget problem

Inden jeg får på puklen over at det er sååå svært at leve uden varme vil jeg da lige sige at jeg har levet de sidste 3 år uden at have tændt for varmen så det er ikke noget problem overhovedet...og det er nemt at lade være med at skrue op for apparatet....og er ikke livsnødvendigt...
Det eneste jeg betaler af varme...er for de fællesområder vi har i boligforeningen som bliver delt ud på alle beboerne...og det er ikke meget...

Men når jeg ser de prisstigninger på smøger...uhh så gyser det indeni
Jeg synes netop at du skal have på puklen (rent venskabeligt selvfølgelig), men lige det dér kan bare ikke lade sig gøre for alle.

Jeg slukkede for varmen i weekenden da jeg skulle udenbys, da jeg kom hjem efter to dage var temperaturen gået ned tre grader.
Jeg har slet ikke lyst til at vide hvor koldt det ville være efter en uge. Mange, ældre, bygninger er ikke specielt godt isolerede. Jeg er ikke sikker på isolationen i min bygning, men den ene "væg" i min stue er vindueglas samt radiatoren står lige foran aka varme lige ud ad vinduet.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen har travlt med telefonerne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-07-2013 10:50
Tyske forhold Risa Politik og Samfund 10 07-01-2013 18:03
Jeg har lidt travlt. annasen Politik og Samfund 23 08-02-2009 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension