K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 09:36   #41
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Har lige talt med min læge som siger at det må være en skrivefejl at det skulle tage 12 uger før vaccinen virker, da det kun er 1-2 uger det tager. måske de har glemt stregen?

Derudover sagde hun at det jo er med alt medicin der er smal viden omkring de langsigtede bivirkninger, da det meste er ret nyt. Men denne vaccine er testet så godt den kan blive nu, og hun vurderer den til at være ganske sikker. Sundhedsstyrelsen vil jo ikke anbefale flere tusinde mennesker at få den hvis den var farlig.

Så jeg vælger at tro på min læge (med god grund) Og få vaccinen i eftermiddag.

Så har jeg gjort hvad jeg kan.

Hejdien: Det gør slet ikke noget. Tråden hedder jo vaccine så det er jo et bredt område :-) I må gerne bruge tråden til andre emner ;-) Det var bare gas... Hehe

Kram mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 23:45   #42
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Nu må jeg lige til tasterne !

Det grænser jo op til politik, nogle for andre imod

Mit barnebarn på 6 år har fået vaccinen, efter råd fra Rigs Hospitalet.

Han har et meget dårligt hjerte og muskelsvind.

Så mons tro ikke vi andre kan tåle den pulver, hvis en lille fyr på 6 år kan det for at undgå en masse indlæggelser som han har så rigeligt af i forvejen.

Jeg syntes at man skal rådfører sig med sin læge, som sikkert kan givet et svar.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:21   #43
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Så er der kommet de første indberetninger omkring bivirkninger ved H1N1-vaccinen

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1...rtikelID=15766

Håber det virker :-)

Kan da også lige sige at jeg fik jo vaccinen i går over middag og jeg har det ganske fint :-) Jeg havde en smule hovedpine i aftes (hvilket jo kan skyldes mange ting) og så er min overarm ØM efter stikket. Men ellers ganske fint :-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 16:40   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bivirkninger i forbindelse med vaccinen er almindelig kendte, og ret normale.

Det er de ting ser støder til efter lang tid, der bliver interessante. Nogle af stofferne er sat i forbindelse med at give gigtsygdomme, imunforsvarssygdomme, koncentrationsproblemer, indlærings vanskeligheder mm. Disse stoffer er bla pillet ud af de Amerikanske og Tyske vacciner, da stofferne er fobudte i mange lande - på nær vores....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 23:39   #45
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Jeg vælger vaccinen fra !!

Jeg ønsker ikke at være prøveklud for en vaccine der har fået lov til at springe to test runde over og indeholder kviksxølv.

Jeg hader sprøjter og at skulle lægge arm til to gange det får mig næsten til at gå i panik.

Der er stor usikkerhed omkring om børn og gravide skal vaccineres og EU kan jo ikke finde fælles retningslinier for det - Hvad skal jeg så tro ??

Jeg følger med en del på de tyske kanaler for der er en mega diskussion i gang i Tyskland især efter det er kommet frem at hele regeringen får den rigtige vaccine.

I Norge er der meldt en del bivirkninger men ikke mere end hvad lægerne havde forventet indtil videre.

I Tyskland og England er der sket dødsfald i forbindelse med fødsel (kejsersnit) som ingen har kunnet forklare endnu fordi de var raske ved indlæggelsen.

Der er en kat i USA som er blevet smittet med influenza A fra sin ejer og det gør da at jeg tænker lidt mere over det i de her dage da jeg har 4 stk´s.

Der rådes til at være ekstra opmærksom på at vaske hænderne når man har husdyr, men der er jo ikke rapporteret nogen smittede dyr endnu i Danmark og jeg har hele tiden været meget omhyggeligt med mine hænder især efter pandemien blev offentliggjort.

Nej det skræmmer mig virkeligt at der er kviksølv i vaccinen for jeg har små problemer med mine nerve tråde i forvejen.

Jeg har fortalt min læge at jeg under ingen omstændigheder vil have vaccinen imod svine influenzaen, heller ikke hvis jeg er i en tilstand hvor jeg ikke selv kan tage beslutningen og jeg vil gerne have det noteret i min journal.

Det kunne jeg ikke få noteret og det overrasker mig, for er det ikke min "private" journal ?
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 23:57   #46
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hvad skal man vælge Pest eller ......

Det er jo ligesom politik, ikke

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 10:52   #47
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Vaccine mod Influenza A

Hej. Jeg hørte lige i går aftes i nyhedsavisen, at der ikke engang er nok vaccine til risiko gruppen. Dem som faktisk er i risiko gruppen, får ikke engang besked om at de er i denne gruppe. Ja! undskyld men hvorfor virker det altid, som om at Danmark halter efter alt hvad der hedder sundhed og forebyggelse.?

Jeg tør ganske simpelthen ikke at få denne vaccine, og det selv om at jeg er i risiko gruppen, fordi hele min familie er allergiske overfor et eller andet. Dog har jeg ved en fejl hos lægen, fået den mod almindelig influenza. Troede det var D- vitamin indsprøjtning jeg fik.

Sygeplejesken troede at lægen sagde jeg skulle ha den, og jeg stod der og sagde " nej! hvor smart du giver mig D-vitamin i skulder, det er også bedre end i armen", og hun lignede et spørgsmåls tegn. Heldigvis gik det godt, og jeg fik også min D- vitamin efterfølgende i armen. Øv. Dette kunne vi dog grine af bagefter, men jeg har aldrig før fået nogen, og jeg kan nok godt klare mig uden.

Dog var jeg sidste år, så frygtelig syg af influenza, at jeg tænkte at nu dør jeg sgu. Fik også lungebetændelse oveni. Det tog mig mdr at komme over.

Men historien i vores familie, viser klare tegn på at vi ikke kan tåle vacciner. Så ingen grund til at udsætte sig for mere end højest nødvendigt.

Jeg kan sagtens forstå, at nogle gerne vil have denne vaccine, men hvad jeg ikke kan forstå, det er at vi skal have den vaccine, som bevisligt har alt for mange bivirkninger? Hvorfor? Og hvad er der sparet ved det? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 23:17   #48
jytte rasmussen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2007
Lokation: Nordfyns
Indlæg: 6
Styrke: 0
jytte rasmussen er ny på vejen
Jeg er også i risikugruppen og blev rådet til at blive vacineret af min læge på ouh, så det blev jeg for 14. dage siden og i den sidste uge har jeg ligget syg af noget der ligner influenza, feber, forkølelse og ondt i ledene, så jeg skal ikke vacineres 2. gang nu for så kunne jeg lige så godt have været blevet smiddet af den rigtige influenza.
jytte rasmussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 23:29   #49
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har netop fået at vide at en jeg kender hår fået vaccinen.
Han havde nedsat lungekapacilitet.

Nu ligger han i respirator, kan hverken tale eller spise, og man vil
operere ham, så han får et rør sat ind i halsen.

Det er virkelig chockerende.

Der er også en kvinde i udlandet, som efter vaccinen fik dystoni, hun
går baglæns, når hun vil gå fremad, desuden har hun ufrivillige bevægelser
konstant.

I det lægehus hvor jeg er tilmeldt har lægerne fravalgt vaccinen, de vil
ikke risikere noget.

Jeg er også kronisk syg, men tør ikke vælge vaccinen.

Jeg håber istedet at jeg ikke får influenzaen.

Har hørt at der er kviksølv i vaccinen, og mig bekendt bliver det i kroppen.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 10:38   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har de stoppet vaccinen i Canada pga uforudsete bivirkninger.

Puha.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension