K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 16:23   #41
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Jo, på et decideret diskusionsforum, men K10.dk er vist nok (sidst jeg så efter) i virkeligheden meget mere et support-site for mennesker i knibe. Mennesker i knibe har det med at være i knibe af en eller anden årsag - her mest som følge af diverse sagsbehandlinger hos diverse aktører, heri inkluderet landets kommuner. K10.dk befolkes mest af skadelidte og man bør derfor respektere det ved at tilpasse sine ytringer til hvem man henvender sig til, og her ved Kastanie udmærket både hvad hun siger og hvem hun siger det til. På mig virker det som en tilsløret politiserende provokation.
Jeg er helt enig... og selvfølgelig vil k10 være udsat for sådanne politiserende provokatører af og til... Kastanie er bare en af dem...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 16:26   #42
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Annawg
Sur bliver jeg ikke men irriteret, der skal langt mere til at gøre mig sur

Banan og rosiner er altså luksus, her i huset (bananer) er faktisk (ofte) ret dyre) køber vi en pakke rosiner, har vi den max i 2 dage. Det er frugt nu i det hele taget, blevet på det sidste.

Rugbrød ryger der ikke meget af her i huset, af den simple grund at ungerne får mad i skolen (ja det er med i prisen, lige så er lejerture ol så godt som betalt, ud over at vi har hele 2 betalings fri måneder om året... det faktisk ret billigt)

Mht enkeltydelser, så har vi altså en bil, man skal leve af først, og det heder sig jo altså nu en gang at man skal helt ned på en KHJ før man ikke har mulighed for at spare sammen, yder mere vil vi selvfølgelig som alle andre gerne klare os selv, og det går da også. (som jeg skrev... jeg klager ikke som det er, men mindre, og jeg vil beklage mig)

Noget lidt andet er så at vi faktisk ikke er enige i at internet er en selvfølge, i min verden er det en luksus, en KHJ (eller endnu værre starthjælp) rækker ikke til den slags, på det punkt er jeg faktisk enig med vores politikere.
Jeg ved godt at det for ungerne, når de bliver større nærmest er en must til skole arbejdet, men de lærer altså endnu at skrive i hånden, og biblioteker eksistere stadig i´fysisk form (også på mine ungers skole, om end de faktisk ikke har mulighed for at bruge det kommunale, fordi der ikke kører busser så det kan lade sig gøre for os, men det er der)

Telefon vil i teorien kunne gøres langt billigere, via kun alm signal til TV (ikke bokse osv osv) droppe internettet og holde sig et taletidskort, hvor man så vidt muligt får andre til at ringe op, der er så bare lige det i den løsning at det vil blive super dyrt for os, fordi manden er formand for ungdombrandkorpset, og derfor næsten ugentligt skal sende sms til ca 18 næser (og nogle uger ændrer tingene sig så det er 2 gange, og ofte har et par stykker af ungerne et eller andet at spørge om som jo også skal svares på og jævnligt har brug for at ringe folk op i den forbindelse, og i forbindelse med at han er formand for digelaget, faktisk bruger han for en hel del penge (men har heldigvis fået tilkrejlet sig et rigtig godt abonnement, som ikke fås mere, det var en kort fornøjesle.
En udgift kommunen naturligvis ikke tager hensyn til (det skal de skam heller ikke)

Man kan altid finde et sted at spare, det er et spørgsmål om at protiere, jeg har før set nogle protiere mad frem for fodtøj, med der til hørende resultat af ødelagte fødder (af samme årsag er det kun yders sjældent mine får genbrugs sko på, der er jeg MEGET kritisk)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 16:29   #43
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
På mig virker det som en tilsløret politiserende provokation.
ditto!

Det er der også helt klart, at mange sagsbehandlere læser K10.
Det håber jeg, at de gøre.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 19:44   #44
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanie Se meddelelser
hej alle her på K10.
Hvor har jeg haft meget glæde af denne side,og kunne læse mig frem til mange svar i forbindelse med min sygdom,og frem til min afgørelse om et fleksjob.

Jeg er i den situation,jeg har takket nej til førtidspension,da jeg mener det er kommunens opgave,når de har i første omgang givet mig fleksjob,må vi i fællesskab kunne finde et job.

Jeg har i mit tidligere job tjent ca. 480.000 om året,og er nu på ledighedsydelse,det kan sgu mærkes.

Så er det lige jeg tænder lidt af når jeg læser her på siden når man brokker sig over man ikke bliver millionær over en førtidspension.

Er der da slet ingen der overvejer hvor pengene kommer fra
Jeg er da rigtig glad over at jeg overhovedet får noget ind på kontoen hver måned.

Jeg har rejst meget over hele verden,jeg ved godt der vil komme indlæg, der siger det kan man ikke sammenligne.Jo man kan.

Jeg siger lad os værne om vores velfærd, for der er rigtig mange herinde som kun vil have en pension,som har meget arbejdsevne,og lad dem få som har behovet.
Glædelig jul alle
Hej Kastanie,

Jeg er meget forundret over dit indlæg, jeg har været bruger herinde i knap 2 år, og jeg har endnu aldrig været ude for at nogen mente vi burde forgyldes i den størrelsesorden du her hentyder til, der har været snakket om at kunne oppebære et værdigt liv. Og jeg tror at alle er taknemmelige for den ydelse de får, også selv om de ikke altid kan få enderne til at hænge sammen, og kunne ønske sig noget mere.

Jeg har heller ikke læst indlæg der tydede på at der skulle være nogen med mere end en ubetydelig arbejdsevne, der mente det ville være mere fedt at være på FP. Der dukker fra tid til anden en enkelt op der spørger til noget i den retning men de forsvinder hurtigt igen, når de bliver klar over at det ikke er den filosofi vi står for herinde.

Men hvis du kan linke til nogle konkrete tråde eller kommentarer ville det da være interessant at se.

Du siger du har rejst meget i hele verden, jeg ved ikke i hvilken kapacitet, men hvis du har arbejdet igennem længere perioder i udlandet, så vil jeg da råde dig til at holde førtidspensionen fra døren så længe som overhovedet muligt. Da du ellers vil ende på det der hedder brøkpension.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 19:56   #45
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanie Se meddelelser
MTVRV1

du har ret og jeg mener heller ikke jeg siger, du ikke skal have noget, men når jeg læser herinde folk der spørger om man må arbejde i udlandet når man har fået en pension,så står jeg sgu af.

Selvfølgelig kan man tage på ferie og få et godt liv når der er ro,men lad os kalde en spade for en spade,så græmmes jeg når jeg læser om folk der kun udnytter det rigtig gode system vi har.
Reglerne siger at du som FPer gerne må bo i udlandet.
og du må ligeledes gerne arbejde ved siden af, hvis du kommer over en hvis grænse ophører pensionen, om denne grænse så er for højt sat, det kan man så diskutere, men det er noget politikerne skal tage stilling til.

Jeg må sige jeg undrer mig selv over at inden eller mens man søger Førtidspension, at man spørger om hvor meget man må arbejde den dag man får tilkendt FP. Og det ved jeg jeg ikke er den eneste her der undrer mig over.

Da jeg selv søgte pension, var arbejdsmuligheder efter tilkendelsen af pension det sidste jeg tænkte på, jeg var for syg og havde for mange smerter til overhovedet at tænke på noget sådant.

Men er du på pension, og bor du i udlandet, og du selv mener du kan arbejde nogle få timer om ugen, så er det tilladt ifølge reglerne, og at hvis man har en 3-4 timer til rådighed om ugen hvor nogen gider ansætte en, hvorfor skulle man så ikke gøre det.

Nu skal man jo passe på med ikke at tro på alt hvad der står i aviserne.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 20:32   #46
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Angående debatten i denne tråd - om førtidspension/flexjob - om mindsteløn/grundløn - flexjob og tilskud - og kassetænkning.

Jeg ser sådan på det.

Det er kun 1/2 eller 2/3 af mindste- eller grundlønnen, virksomhederne modtager i tilskud til flexjobansatte.

De fleste flexjobbere med anciennitet vil gå lidt ned i løn, med mindre de, evt. med fagforeningens hjælp, kan forhandle sig frem til en bedre løn end grundlønnen - dog uden at tilskuddet til virksomheden af den grund følger med.

Men hvis mindsteløn/grundløn i sig selv ligger i den høje ende af skalaen - som regel på grund af mellemlang eller lang uddannelse - bliver tilskuddet derefter - og en dyr løsning for samfundet DK- men skattefar smiler.

Skattefar smiler også - sammen med samfundskassen - når førtidspensionister har en god indtægt fra private forsikringer og evt. tjenestemandspensioner mm. samt evt. en ægtefælle/samlever med gode indtægter, der medtages i grundlaget for beregning af førtidpensionens størrelse.

Mange fra min årgang har sådanne forsikringer. Det var dengang, der var frit valg på alle hylder i forhold til uddannelse - og efterfølgende i forhold til jobs. Sådan følte jeg det.

Nu er forholdene anderledes, og der skal tages hensyn til de i samfundet, der ikke har haft de samme gode betingelser for at uddanne/udvikle sig jobmæssigt - og som nu har mistet arbejdsevnen - helt eller delvis.

Men samfundsøkonomien i DK skal stadigt løbe rundt. Den nød er hård at knække.

Velfærd er ikke det samme som velstand.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 17-11-2010 kl. 21:56.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 22:05   #47
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
Jessica er ny på vejen
Hvor er du Kastanie ???
Jeg tror nu også på, at Kastanie er en politiserende provokatør.

Jeg tror ikke på, at Kastanie kommer mere og svare i denne tråd!
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 23:50   #48
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Jo, på et decideret diskusionsforum, men K10.dk er vist nok (sidst jeg så efter) i virkeligheden meget mere et support-site for mennesker i knibe. Mennesker i knibe har det med at være i knibe af en eller anden årsag - her mest som følge af diverse sagsbehandlinger hos diverse aktører, heri inkluderet landets kommuner. K10.dk befolkes mest af skadelidte og man bør derfor respektere det ved at tilpasse sine ytringer til hvem man henvender sig til, og her ved Kastanie udmærket både hvad hun siger og hvem hun siger det til. På mig virker det som en tilsløret politiserende provokation.


Det gør du vist også selv...
Næ, det synes jeg egentlig ikke jeg gør. Min sag har heller ikke været uproblematisk, men der må da være nogle sager der fungerer??
Men her i det politiske forum, der har man lov at diskutere politik, bare man går efter bolden og ikke efter manden, og hver evig eneste gang, der er nogen med en politisk holdning der matcher den nuværende regering og støtteparti, så er der ramaskrig.
Og nu tænker du sikkert at jeg stemte K eller V sidste gang, næ jeg stemte faktisk på SF, men jeg respekterer at andre har en anden holdning end mig.

Jeg synes efterhånden der er en negativ stemning til ALLE nyheder herinde. Ligegyldig hvad det så drejer sig om. Der kan jo altså godt være nogle initiativer ind imellem, der er gode. Og det siger jeg ikke for at forklejne at nogle sidder i en vanskelig situation. Jeg har selv prøvet det, og jeg synes det er for dårligt, når en sagsbehandling ikke går, som loven foreskriver, men jeg kender altså også til sager, hvor det er gået godt og uden problemer.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 00:02   #49
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Næ, det synes jeg egentlig ikke jeg gør. Min sag har heller ikke været uproblematisk, men der må da være nogle sager der fungerer?? Men her i det politiske forum, der har man lov at diskutere politik, bare man går efter bolden og ikke efter manden, og hver evig eneste gang, der er nogen med en politisk holdning der matcher den nuværende regering og støtteparti, så er der ramaskrig.
Og nu tænker du sikkert at jeg stemte K eller V sidste gang, næ jeg stemte faktisk på SF, men jeg respekterer at andre har en anden holdning end mig.

Jeg synes efterhånden der er en negativ stemning til ALLE nyheder herinde. Ligegyldig hvad det så drejer sig om. Der kan jo altså godt være nogle initiativer ind imellem, der er gode. Og det siger jeg ikke for at forklejne at nogle sidder i en vanskelig situation. Jeg har selv prøvet det, og jeg synes det er for dårligt, når en sagsbehandling ikke går, som loven foreskriver, men jeg kender altså også til sager, hvor det er gået godt og uden problemer.
Hvis du læser " Min historie" vejen til flexjob, så er det en af de positive historier.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 09:18   #50
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Der dukker fra tid til anden en enkelt op der spørger til noget i den retning men de forsvinder hurtigt igen, når de bliver klar over at det ikke er den filosofi vi står for herinde.
Min sagsbehandler er ved at lave en indstilling til fp på mig, og jeg har også tanker om, hvor meget jeg må arbejde når jeg får fp - hvis jeg engang skulle få det bedre.

Jeg synes at det er fuldt forståeligt og menneskeligt, at man i en situation, hvor man mister hele sit arbejdsliv med indhold og forsørgelse, tænker om man mon ikke engang kunne arbejde bare lidt, og hvordan skulle det så foregå... Om det så nogen sinde skulle kunne lade sig gøre er en anden sag - men det er en del af den proces, jeg går igennem på vej "ned"! Nogen kan så mene at jeg er umoralsk - det synes jeg faktisk ikke at jeg er - jeg synes jeg er et menneske. Og det kunne jo også være, at det var muligt engang at arbejde lidt, og bare tanken kan måske holde modet oppe, og tænk - måske en dag bane vejen for et lille fleksjob.

Vi skal passe på at vi ikke bliver FOR fjendtlige overfor helt almindelige menneskelige tanker og følelser!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejelse om kontanthjælpsloft supersus Politik og Samfund 16 10-02-2013 23:31
Tanker ang.underskriftindsamling Fibbie Politik og Samfund 9 26-08-2011 17:00
Tanker lonek Din historie 0 15-01-2008 14:59
1000 tanker lone t Dit og Dat 20 21-10-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension