K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2012, 11:35   #41
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
DUDDE

ja det burde ikke være sådan..at det der burde være ens ret - skal kæmpes for..det er ikke fair over for mennesker der er syge og måske lidt nede oveni..jeg har skrevet det før herinde dudde at jeg er total chokket over den måde folk bliver behandlet på.

jeg er lidt ny herinde og har slet ikke haft den slags oplevelser med min kommune og jeg tør end ikke fortælle dig hvor længe jeg fik sdp..
jeg troede i min naivitet at når jeg hørte at kommuner ku være dumme og gøre alt for at ramme folk - ja så troede jeg det var enkelt stående tilfælde..
men ak det er næsten lige før min sag er sjælden og din normal - hvis man læser k1o

jeg har aldrig prøvet at anke,havde aldrig hørt om ban osv..og den 1 mdr på k1o var jeg paf og meget gal - på systemet..ikke alle er stærke,ikke alle har en ægtefælle el.en anden til at hjælpe en og mange har jo brug for støtte...

og det eneste de oplever er at blive trumlet og væltet ned fra stigen igen og igen..så når folk et par trin op og er glade og kan måske begynde at overskue ting og bum så bliver de væltet igen..det er da foragteligt..
tænk hvor syge folk kan blive af deres kamp mod systemet og så bagefter skal samles op..hvad koster det ikke af tårer..men systemet tænker kun på penge og nr..nr 3 for stribe f,eks - ingen i det offentlige tænker på mennesket bag stribe

og går folk ned med flaget pga deres kamp - når ja er du heldig må du jo prøve at se om du kan søge fra en anden kasse og et andet kontor..

jeg er virkelig chokket dudde..chokket over systemet vil være det bekendt..at koste rundt med folk..mange blir tabt,hvis de ikke er tabt..og det er skræmmende

det var ikke for at ødelægge din tråd..

ps..vil lige sige dudde.jeg har i min sag haft det godt og er blevet super behandlet og har ikke personligt haft noget at klage over

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 21:37   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
Det gør mig SÅ vred, at kommuner kan behandle syge mennesker på denne måde, UDEN AT DET FÅR KONSEKVENSER FOR DEM De kan ødelægge folks liv uden at blive straffet.

Er det virkelig rimeligt?????
Nej, det er overhovedet ikke rimeligt.

Jeg ville selv ønske, at det var strafbart, at behandle mennesker på den måde, når de rent faktisk er ansat i en stilling, hvor de må formodes, at hjælpe andre mennesker.

For 5 år siden var jeg i min næstsidste arb.prøvning, på et beskyttet værksted, jeg blev behandlet som værende totalt og aldeles fuld af løgn, til trods for, at det var kommunen, og det beskyttede værksted, som selv leverede alle løgnehistorierne.

Først nu, 5 år senere, er depressionen lettet.
5 år op ad bakke, p.g.a. kommunal kassetænkning, det burde dælme være strafbart.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 21:58   #43
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nej, det er overhovedet ikke rimeligt.

Jeg ville selv ønske, at det var strafbart, at behandle mennesker på den måde, når de rent faktisk er ansat i en stilling, hvor de må formodes, at hjælpe andre mennesker.

For 5 år siden var jeg i min næstsidste arb.prøvning, på et beskyttet værksted, jeg blev behandlet som værende totalt og aldeles fuld af løgn, til trods for, at det var kommunen, og det beskyttede værksted, som selv leverede alle løgnehistorierne.

Først nu, 5 år senere, er depressionen lettet.
5 år op ad bakke, p.g.a. kommunal kassetænkning, det burde dælme være strafbart.
Du har fuldstændig ret, Vovse, det burde være strafbart. Og hvorfor er det så lige, at netop kommuner ikke straffes for at snyde, lyve og ødelægge borgeres liv?????

Totalt svineri
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 09:16   #44
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Opdatering

Sidste "nyt" i min sag:

Da jeg - efter en uge - ikke havde hørt fra kommunen, skrev jeg en klage (over manglende reaktion på BAN´s afgørelse) og mailede denne til bl.a. Jobcenterchefen, Kommunaldirektøren og Borgmesteren.

Dagen efter modtog jeg en mail fra Jobcentret, hvori de skrev at de havde modtaget min klage. De kunne oplyse at de IKKE havde modtaget afgørelsen fra BAN og derfor først var blevet opmærksom på sagen, da jeg sendte mailen med kopi af afgørelsen

På baggrund af alle de tidligere løgne fra Jobcenterets side, tror jeg ikke en disse på den forklaring
I mine øjne er det bare endnu et forsøg på at trække tiden ud

De skriver endvidere, at de vil se på sagen og vende tilbage hurtigst muligt. Så kan man jo godt være bange for, at det betyder indenfor 1 måned

Så jeg venter altså bare igen
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 20:25   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
Dagen efter modtog jeg en mail fra Jobcentret, hvori de skrev at de havde modtaget min klage. De kunne oplyse at de IKKE havde modtaget afgørelsen fra BAN og derfor først var blevet opmærksom på sagen, da jeg sendte mailen med kopi af afgørelsen

På baggrund af alle de tidligere løgne fra Jobcenterets side, tror jeg ikke en disse på den forklaring
I mine øjne er det bare endnu et forsøg på at trække tiden ud

De skriver endvidere, at de vil se på sagen og vende tilbage hurtigst muligt. Så kan man jo godt være bange for, at det betyder indenfor 1 måned
Så beder du om aktindsigt: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Det som kommunen har modtaget fra BAN bør ligge i din sag, stemplet med MODTAGET og dato.
Så kan du se hvornår det er landet hos kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 20:39   #46
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så beder du om aktindsigt: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Det som kommunen har modtaget fra BAN bør ligge i din sag, stemplet med MODTAGET og dato.
Så kan du se hvornår det er landet hos kommunen.
Ja, det skulle jeg måske gøre, Vovse...... bare for at se om de virkelig ikke har modtaget afgørelsen Men det kan de vel også finde ud af at skjule
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 19:43   #47
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Mere opdatering:

Jeg overvejede aktindsig for at finde ud af, om kommunen virkelig ikke havde modtaget BAN´s afgørelse.... men så ændrede kommunen deres forklaring til, at afgørelsen VAR modtaget, men pga. problemer med deres interne fordeling af sikre mails, ikke var kommet videre til jobcenteret

Nå men, bortset fra dén "forsinkelse", har jeg nu fået udbetalt sygedagpenge for perioden 14.11.11 til 31.05.12 og skal til møde med min sagsbehandler i næste uge. Så er jeg bare spændt på hvad fremtiden bringer

Jeg går ud fra, at kommunen vil indhente diverse lægelige oplysninger (forhåbentlig også fra min psykiater) og derefter tage stilling til, om sygedagpengene kan forlænges mhp. arbejdsprøvning. Og det håber jeg virkelig bliver aktuelt. Min sag har "stået stille" i 1 år og jeg trænger MEGET til, at komme videre

Men nu kan jeg da heldigvis gå sommeren i møde uden økonomiske problemer....
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 13:42   #48
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
JEG ER BARE SÅ RASENDE OG KED AF DET

Efter at have fået medhold i BAN, fordi jobcentret ikke havde dokumenteret at jeg skulle kunne arbejde på alm. vilkår, troede jeg at det ville gå fremad.
Der tog jeg så bare fejl

Jeg var til samtale hos min sagsbehandler (i øvrigt den samme som havde stoppet mine sygedagpenge). Hun ville indhente statusattester fra min psykiater og læge med henblik på, at forlænge mine sygedagpenge med 39 uger, så jeg kunne komme i arbejdsprøvning. Så langt så godt.

Et par uger efter at sagsbehandleren var kommet tilbage fra sine 3 ugers sommerferie, skrev jeg til hende for at høre hvor langt sagen var.
Hun svarede at hun endnu ikke havde modtaget statusatt. fra psykiateren (men hun havde ikke rykket ham). Jeg fik derfor fat i psykiateren og han havde da glemt det, men lavede statusattesten dagen efter og fik den sendt til kommunen.

Idag kom der så endelig brev fra kommunen. MEN de "har ikke mulighed for" at forlænge sygedagpengene, da de mener at en arbejdsprøvning ikke kan nåes inden for de 39 uger. For det første er der allerede gået 14 uger af tiden og for det andet har min psykiater udtalt, at jeg skal starte meget langsomt op og ikke må udsættes for pres og stress.

Dette har jobcentret så udnyttet til deres fordel ved at påstå, at jeg skal have en MEGET lang virksomhedspraktik og de derfor ikke kan (vil) forlænge sygedapengene.

Jeg har allerede været uden indkomst i 4 måneder og var helt sikker på, at jeg ville få en forlængelse og den længe ønskede arbejdsprøvning. Men nej, der er lukket for kassen

Lige nu har jeg mest lyst til at opgive det hele. Jeg orker simpelthen ikke endnu en tur gennem klagesystemet, økonomiske problemer og ulidelig ventetid.
Kommunen har fået papirer på, at jeg er meget psykisk skrøbelig og hvad gør de så? Sparker til mig mens jeg ligger ned og skubber mig helt ud over kanten
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 14:12   #49
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Hej Dudde

Ja man skal have et godt helbred for at være syg. Jeg er efterhånden dybt rystet over alle de historier, jeg læser herinde om det offentliges behandling af syge mennesker, det er jo grotesk.

Jeg føler virkelig med dig.

Er det en afgørelse, du har fået? Eller en partshøring?

Du skriver, de ikke har mulighed for at forlænge sygedagpenge, hvorfor har du så ikke fået sygedagpenge indtil nu?


Sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 14:23   #50
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sopka Se meddelelser
Ja man skal have et godt helbred for at være syg. Jeg er efterhånden dybt rystet over alle de historier, jeg læser herinde om det offentliges behandling af syge mennesker, det er jo grotesk.

Jeg føler virkelig med dig.

Er det en afgørelse, du har fået? Eller en partshøring?

Du skriver, de ikke har mulighed for at forlænge sygedagpenge, hvorfor har du så ikke fået sygedagpenge indtil nu?


Sopka
Hej Sopka

Tak for din medfølelse

Det er endnu kun en partshøring, som jeg har modtaget. Jeg kommer selvfølgelig med alle mine kommentarer til den - i samarbejde med min fagforening - men ved af bitter erfaring, at det nok ikke gør nogen forskel.

Mine sygedagpenge blev i første omgang forlænget med 2 x 52 uger, da man forventede at jeg kunne arbejde på alm. vilkår efter min 2. rygoperation. Da det viste sig at jeg ikke kunne det, stoppede kommunen mine sygedagpenge. Efter et halvt års ventetid afgjorde BAN at kommunen ikke havde ret til at stoppe sygedagpengene. Jeg fik derfor udbetalt disse med tilbagevirkende kraft, men kun indtil d. 31.5.12 hvor den oprindelige forlængelse løb til.

Kommunen skulle så tage stilling til yderligere forlængelsesmuligheder, men har nu i sinde at beslutte, at de ikke vil forlænge mhp. arbejdsprøvning
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medhold i sygedagpengesag. Hvad så? nielsensupp Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 11-04-2013 16:40
Sygedagpenge efter medhold ved BAN Hedebo20 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 27-10-2012 12:03
fratage medhold på enkeltpunkter? einstein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 08-05-2012 13:17
Jubii... Jeg har fået medhold i Ban. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 26-03-2012 19:09
har jeg fået medhold??? sandie86 Alt det andet 7 19-04-2011 17:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension