K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2010, 22:57   #41
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Jeg har nemlig ikke fået min ressourceprofil til gennemlæsning/godkendelse endnu.... sååååå deeeeetttt håber jeg snart kommer.

Tak for de krydsede fingre.. Jeg ved godt - i forhold til nogen af jer andre - at jeg lyder "lettere forkælet" når jeg er bekymret og har ond i mavsen - Men jeg henvendte mig allerførste gang til kommunen i november i 2008 - så jeg har gået i sådan en "ingenmandsland" ret længe efterhånden, synes jeg.

Jeg håber det bliver ligesom din søsser - og bare går glat igennem - for det er jo også kommunen der egentlig indstiller mig... når det er en §18
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 13:36   #42
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
huha

Torsdag i uge 9 havde pensionsnævnet møde. De vil tale om, hvorvidt du kunne bevillige borgere(mig) pension nu, og lave den hvilende til borgeren(mig) er uden løndækning fra AG. Min sagsbehandler havde ferie i uge 10 - og ville melde tilbage i uge 11 NU!!! om hvad de fandt ud af på det møde - og jeg hænger bare foran den mail indbakke konstant - jeg håber bare sådan at de retter ind - dem der Randers kommune. For hvor VILLE jeg gerne have en afklaring.

Jeg har iøvrig fået meldt ud til min chef woman at jeg ikke holder hele opsigelsesperioden ud. Jeg KAN simpelthen ikke mere. Det er en OVERVINDELSE at skal afsted på job - og det er en ting - men det er også næsten uoverskueligt for mig, at skal - som i lørdags - og på lørdag - afsted til noget som helst - og sådan skal det altså bare ikke være - synes hverken jeg eller AG. Men jeg vil samtidig også gerne aflevere mine opgaver i ordentlig og god stand... med gode beskrivelser... hmmm måske jeg kan lave noget af det herhjemme...

Nå - det var lige en update herfra.... jeg vender frygtelig tilbage...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 18:13   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så må vi håbe du vender tilbage med nogle mere håndgribelige nyheder du kan bruge til noget!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 02:16   #44
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Så er der igen lidt nyt fra kommunen og jeg får mere og mere "Ondt i maven" og tvivl på om jeg er på vej med den rette beslutning... og dybest inde ved jeg det jo godt... at jeg er på rette vej... uhhhhhh jeg er så nervøs og samtidig glæder jeg mig til endelig at få min sag til partshøring/gennemgang... for det er spændende at se hvad de har skrevet om mig...

Her er sagsbehandlerens svar

Jeg kan sende sagen til forhåndsgodkendelse i Udviklingssekretariatet – altså hvor Jobcentret godkender min indstilling om at der kan påbegyndes en sag om førtidspension. Den indstilling har jeg planlagt til at lave på tirsdag. Jeg vil så tro og håbe på at jeg får den tilbage fra Udv.sekr. inden påske og så sender jeg sagen til partshøring hos dig. Dine evt. kommentarer vil blive ført på sagen og så må du vente igen………


Uhhhhhhhhhhhhhhhhh - det er gode tegn når sagsbehandler indstiller til pension ikk???
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 08:46   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, det er i hvertfald bedre end hvis de indstiller til afslag

Det skal nok gå, men jeg husker selv tiden med en vis gru - fandeme ikke sjovt at vente!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 20:14   #46
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
"sjovt" hvad et pjuter og et par forstående linier fra en der selv har været "det hele" igennem - jeg var lige ved at tude... TAK
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 00:12   #47
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Så er der lidt mere nyt

Og jeg bliver stadig mere og mere nervevragsagtig..

Jeg var - som i kan se ovenover næsten lovet en partshøring her inden påske - og da den ikke var med posten idag - skrev jeg en kort mail med "øv vi nåede det ikke inden påske" og så ønskede jeg hende en god påske, skønne fridage og sol og forår.

Så svarede hun sørme sidst på dagen med, at hun havde tjekket sin postrum - og at der lå svaret fra det her aktivitetsudvalg

Min indstilling er godkendt – så så langt så godt. sådan skriver hun - og det må da være positiv - ikk?? at det der udvalg der tjekker sagsbehandlerens arbejde - at de godkender at hun indstiller mig til pension efter en §18....

og så fortsætter hun - og så får du arbejdsevnevurderingsjournalen til partshøring i ugen efter påske.

Den er arbejdsevnevurderingsjournal - er der nogen der ved om det er et nyt og flot navn for Ressourceprofil???? Jeg troede jeg var ved at få lavet en RP nemlig... hmmmm meget meget mustisk...

Og pludselig er jeg jo tættere på at have min FP godkendt end jeg har været længe... og så bliver jeg pludselig sådan "er du nu SIKKER på at det er så slemt som du synes" agtig - "er du nu sikker på du ikke overdriver"??? Eller noget i den stil... men det er jo mig der mærker smerterne, trætheden, uoverkommeligheden, stivheden, smerterne, smerterne, smerterne, begrænsninger osv osv osv...

Er der nogen af jer på FP eller på vej til FP der har haft den der knude i maven - - en knude der går på "hvad sker der nu når den går igennem"? Mon jeg bukker under når jeg bliver pensionist? Mon jeg får det lidt bedre som jeg har håbet på? _ Mon dit og mon dat...

Årrrrrrrhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hvor er jeg ved at få SPAT af tanker, ventetid og sygdom..... tak fordi jeg måtte få lidt luft her..
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 00:59   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja arbejdsevnejournal og ressourceprofil er det samme, kært barn har som bekendt mange navne...

Og jo, de tanker har vi alle sammen nok været igennem, lidt som at ønske sig et barn, blive gravid og stå med den positive test og tænke YES...og shit f u c k...hvad nu!!?

Omvendt, hvis alternativet er, at man skal forblive jagtet vildt i systemet, aldrig kende sin fremtid, aldrig få ro til at komme sig, og aldrig vide hvad morgendagen bringer, så synes jeg pension er at foretrække.

Jeg har altid tænkt, okay, det behøver jo ikke være en livslang parkering! Bliver man mirakuløst rask, så kan man droppe pensionen, får man små bedringer, så kan man finde et skånejob, får man det pænt meget bedre, så kan man få oprettet et fleksjob og/eller få gjort pensionen hvilende.

Synes en førtidspension har massere af muligheder, og behøver bestemt ikke være lig med negativitet og ''droppen ud af samfundet''. De har jo også handleplaner selvom man er førtidspensionist, som man kan tage imod, hoppe med på, eller droppe ud af, alt efter hvor man står i sit liv og hvilke drømme man har....

Det giver bare mere frihed ikke at have nogen der ånder én i nakken, og når man får frihed, så begynder man som oftest at kunne arbejde med de problemstillinger (sygdomme og lidelser) som man har, på et mere roligt plan uden stress og jag...

Så det skal bestemt nok gå!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 01:25   #49
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og jo, de tanker har vi alle sammen nok været igennem, lidt som at ønske sig et barn, blive gravid og stå med den positive test og tænke YES...og shit f u c k...hvad nu!!?
Ha ha Helenekr fed beskrivelse den har jeg aldrig tænkt på før og det selv om jeg stod med lige nøjagtigt den følelse ved mine graviditeter

Og ruby min pension skal for nævnet den 8-4 og jo jo kender godt den følelse også den der med ...øhhhh har jeg det nu så slemt at det er nødvendigt, kan jeg ikke lige og kan jeg mon ikke bare og er det bare mig der er pivet og gud jeg kan da godt tage gummisko på , he he så den er helt normal den følelse tror jeg ..

Da jeg fik mit brev om at sagsbehandler havde indstillet mig og næste gang at det første råd også gav hende ret og at det nu bare var nævnet der var tilbage var min første tanke HVORFOR DET ...

Men men man må nok bare slå sig til tåls og få det bedste ud af det hele
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 19:39   #50
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Og ruby min pension skal for nævnet den 8-4 og jo jo kender godt den følelse også den der med ...øhhhh har jeg det nu så slemt at det er nødvendigt, kan jeg ikke lige og kan jeg mon ikke bare og er det bare mig der er pivet og gud jeg kan da godt tage gummisko på , he he så den er helt normal den følelse tror jeg ..
Har du hørt fra nævnet???? Det var igår ikk??? Det er godt nok spændende... huha'

Er der nogen ting jeg skal være SÆRLIG opmærksom på i min Ressourceprofil??? Jeg har nu en "værk" på 15 sider til gennemlæsning. Min søde fys og min gode kollega (ikke den samme - har lovet at læse den igennem. Men ingen af dem har nogensinde set sådan et værk.

Sååå vil I hjælpe mig og fortælle hvad jeg skal være ekstra obs på???

Hejden
Tak for forståelsen for mine "skrupler om retningen i it liv"
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fleksjob/Førtidspension Tovery At søge førtidspension 5 03-10-2010 17:00
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension