K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2009, 22:19   #41
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Kohai
Taler du nogensinde med en præst?
Clairvoyance og tro, er vidt forskellige ting, præster
siger man skal holde sig fra dem, da de har deres kræfter
fra djævelen, men det er måske hvad man personligt
tror på, du mener?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 22:33   #42
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Jeg synes det umoralsk at lave indlæg hvor man promovere religion og overtro, på et forum for folk i en meget sårbar situation. Specielt når der er tale om en meget dyr sådan tro.

Jeg mener du er blevet taget ved næsen. 800 kr er mange penge på sygedagpenge/kontanthjælp. Clairvoyance er ren humbug. Jeg er ked af at sige det, men jeg mener du er blevet snydt, og jeg mener det er vigtigt at man ikke frister andre i en sårbar situation til at blive snydt for penge, som der måske er så mange af.
Nu er alt vel relativt ikke ?

Her skriver EE hvordan hun oplevede det at være til Clairvoyance i andre tråde kan vi se at folk debattere hvad de mener om farvestoffer, alternativ medicin osv osv ..

Jeg mener bestemt ikke at EE prøver på nogen måde at prædike hverken for eller i mod Clairvoyance men simpelthen oplyser at hun har været der og finder det interessant og det er så det...

Og havde hun ikke selv oplyst prisen så var der såmænd nok nogen der skulle have spurgt til den ...

Hvorvidt man opfatter Clairvoyance som en tro er jo helt afhænigt af hvem man er , personligt har jeg ikke den opfattelse syntes at Clairvoyance er interessant men kan godt selv vurdere hvorvidt jeg kan og vil give så mange penge for det, lige som jeg selv kan vurdere hvor meget jeg tror og vil ofre på alternativ medicin psykologer osv osv ..

Så jeg syntes sgi det er helt i orden at man også debattere den slags her , og for min del kan man også diskuttere tro jeg kan ikke se nogen steder at det er bestemte at man har bestemt tros retninger overbevisninger eller andet som ikke man debatteres og mener nu nok at web kan finde ud af at sige til eller fra ..

Og jeg vælger nu at tro på at vi alle selv godt kan vurdere hvad vi vil være med til betale for osv , mener ikke at jeg er mere sårbare end andre fordi jeg er syg og syntes at alt er interessant og betraget alt med et åbent sind...

Lige som der ikke er nedlagt forbud mod at diskuttere motion for sygdom, alternativ medicin for sygdom, traditionel medicin for smerter og sygdom eller smerteklinikker , svømning eller andet , så mener jeg bestemt heller ikke at de der har prøvet Clairvoyance skal forbydes at debattere dette ...

Men kommer der en læge en Clairvoyant eller en præst ind og prædiker for sin behandling af syge ja så er det derude hvor det ikke er tilladt , men ellers har alle lov til at sige hvad de prøver hvad de tror og hvad de oplever ...

Det er jo det der skaber debatten , at du ikke tror på Clairvoyance og mener det er fup ja det er jo din overbevisning og det har du jo også argumenteret for så det er jo fint nok EE syntes hun har fået noget ud af det og det har hun så argumenteret for og sådan skal det vel også være ...
  Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 22:46   #43
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Kohai
Taler du nogensinde med en præst?
Clairvoyance og tro, er vidt forskellige ting, præster
siger man skal holde sig fra dem, da de har deres kræfter
fra djævelen, men det er måske hvad man personligt
tror på, du mener?
Tro og kristendom er forskellige ting. Så, ja tro handler om noget man tror, snarere end ved. Når jeg siger "tro" mener jeg det i betydningen af en reliøsitet af en slags.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 23:24   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes også det er på sin plads at fremhæve, at clairvoyance kan være enormt farligt hvis man i forvejen lider af psykisk sygdom!!!

Dette skrevet i tilfæde af en stærkt psykisk syg skulle få lyst til at prøve denne metode (det kan absolut IKKE anbefales!).

Og da vi jo her på K10 er en broget skare af mennesker, så synes jeg altså en advarsel er påkrævet.

Og hermed givet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 00:09   #45
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvis det virker....

....så er det godt. Det er egentlig min holdning til både traditionel og alternativ behandling.

Men jeg betragter ikke Clairvoyance som en behandling.

Jeg vil kraftigt anbefale dig at finde en NLP (Neuro Linguistic Programming) Practioner, helst en master practioner, og hvis vedkommende også er uddannet psykolog, så meget des bedre.

NLP kan hjælpe på alle former for angst og fobier, psykologer der arbejder med NLP, er for de flestes vedkommende forlængst ovre stadet med freud, og bruger ikke uendelige sessioner hvor man gennemgår barndom og evt. årsager til traumen, dusinvis af gange.

Deres filosofi er, hvorfor trække et voldtægtsoffer psykisk gennem voldtægten igen og igen, når der findes metoder der kan kurere vedkommende langt hurtigere.

NLP er anerkendt af følgende:

* SPUD (Sammenslutningen af Psykoterapeutiske Uddannelsesinstitutioner i Danmark)

* Psykoterapeutforeningen

* EAP (European Association for Psychotherapy)

* EANLPt (European Association for NLP therapy)

Med NLP er det ikke nødvendigt at kende frygtens årsag, for at fjerne frygten i sig selv.

Det var bare mit forslag



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 08:47   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Hold da op sikke en debat jeg fik sat igang der. Vil lige sige at jeg ikke har været på offentlig støtte siden 2007 hvor mine sdp blev stoppet. Jeg lever af egne penge og lidt fra en TAE forsikring, så de 800,00 kr. kommer af egen lomme.

Jeg havde såmænd bare lige lyst til at fortælle at det havde været inspirerende at gå til clairvoyant. Hun kunne også vejlede mig lidt for fremtiden og det var da rart. Ofte har jeg selv søgt nyt og inspirerende på K10 efter selv at have gået og stadig går til psykolog. Hos psykologen var stucked på min barndom og der løsnede clairvoyanten op for noget. Så derfor lidt anbefalinger lige som der kommer anbefalinger om naturmedicin og lign. i dette forum lige så.

Jeg havde da naturligvis mine tvivl og der må man jo afgøre med sig selv om man vil prøve clairvoyancen eller ej.

Helene, det lyder da spændende med krystallerne, ville håbe at jeg kunne finde nogle elementer jeg kunne bruge til noget i mit liv. Jeg fik at vide at jeg var kreativ til at finde på så det kommer måske.

Tak for debatten, godt så der er syn fra alle side.

Há en god søndag.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 13:21   #47
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er dejligt at der kan debatteres fra alle sider...dog skal man passe på når nogen prøver at udråbe sig selv til moralens vogter...og begynder at fortælle andre hvad der er moralsk rigtigt eller forkert...

Man burde kunne komme med sin mening uden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 13:44   #48
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det er vel også ok at sige sin mening så, hvis man mener, at det er bondefangere, der hiver penge ud af ekstremt sårbare mennesker? Folk må selvfølgelig bruge deres penge på, hvad de vil, og mene hvad de vil om tro og overtro, men jeg kan godt forstå Kohais synspunkt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 21:12   #49
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
dejlig og frugtbar debat

Jeg syntes dette har været en dejlig debat ikke mindst de sidste indlæg. Det med energierne og krystaller er tilslutter jeg mig fuldt. Dejligt, at du Enteneller har fået brugbare redskaber både nu og på et tidspunkt i fremtiden kan du se tilbage på den indre rejse du har foretaget....skriv alt ned, brug dagbog over tid. Ting kan nemlig dæmre og nye sammenhænge pludseligt bevidstgøres. Den største rejse vi mennesker kan foretage foregår i mellem ørerne - og hvorfor dog ikke tage de skridt............ligeledes kan healing bruges naturligvis af en kompetent healer. Bare fanden holdes udenfor.......

Til helenekr. ja ,men etisk bør en uddannet clairvoyant kunne vudere om folk er klar til det. Der bruges flere sanser klarhørelse, klarsyn, klarfølelse samt erfaring.

Ametyst.

Sidst redigeret af Ametyst; 19-07-2009 kl. 21:37.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 21:18   #50
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Det er vel også ok at sige sin mening så, hvis man mener, at det er bondefangere, der hiver penge ud af ekstremt sårbare mennesker? Folk må selvfølgelig bruge deres penge på, hvad de vil, og mene hvad de vil om tro og overtro, men jeg kan godt forstå Kohais synspunkt.
Jamen selvfølgelig er det ok at sige hvis man mener at det er bondefangeri....

Jeg reagere over at der bliver sagt at det er umoralsk...og hvem er det lige der skal bestemme det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Årsag til migræne måske fundet sun-lady Et godt link! 4 17-10-2012 01:41
Oplyse årsag til sygemelding fra aktivering? annagw Alt det andet 56 03-08-2011 09:36
Psykiske lidelser årsag til 8.700 nye førtidspensionister i 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2010 08:20
Pension, årsag Trold At søge førtidspension 38 30-12-2009 00:37
DIAGNOSE - ÅRSAG OG R O D thor01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-10-2008 22:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension