K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 23:39   #41
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Sygemeldt fleksjobber, også i match 3
Skal i afklaring når jeg er nået et stykke i min psykoterap. behandling.
??? lyder dumt" men alle de der grupper el. hvad det skal kaldes.
hvad er match" 1, 2 eller 3 m.m ???
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 18:25   #42
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
??? lyder dumt" men alle de der grupper el. hvad det skal kaldes.
hvad er match" 1, 2 eller 3 m.m ???
Det er i forhold til, hvor arbejdsmarkedsparat man er, tror jeg nok..og match 3 betyder at der lige nu ikke presses på, for at få mig igang med noget..sådan forstår jeg det
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 18:32   #43
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Tjah..så kom den længe ventede varsling om opsigelse fra mit fleksjob..har 6 mdr.s opsigelse, så det bliver til 1.oktober..er helt ok med dette, da jeg føler mig dårligt behandlet og ikke vil være dér mere.

Samtidigt modtog jeg en indkaldelse til jobsamtale et andet sted..mærkeligt sammentræf, men sådan er livet jo ind imellem..håber ikke at jeg bare indkaldes pga. den paragraf om at handicappede skal indkaldes..har læst den herinde, men kan ikke huske hvor

Nej, det er selvfølgelig, fordi jeg er super kvalificeret, siger min skønne husbond..er der noget at sige til, at jeg er meget glad for ham?

Så nu skal jeg til jobsamtale for 1.gang i 11 år WEEEEEEEH
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 19:17   #44
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Tjah..så kom den længe ventede varsling om opsigelse fra mit fleksjob..har 6 mdr.s opsigelse, så det bliver til 1.oktober..er helt ok med dette, da jeg føler mig dårligt behandlet og ikke vil være dér mere.

Samtidigt modtog jeg en indkaldelse til jobsamtale et andet sted..mærkeligt sammentræf, men sådan er livet jo ind imellem..håber ikke at jeg bare indkaldes pga. den paragraf om at handicappede skal indkaldes..har læst den herinde, men kan ikke huske hvor

Nej, det er selvfølgelig, fordi jeg er super kvalificeret, siger min skønne husbond..er der noget at sige til, at jeg er meget glad for ham?

Så nu skal jeg til jobsamtale for 1.gang i 11 år WEEEEEEEH

Det er ligefør jeg vil sige tillykke med opsigelsen, har først læst dine indlæg idag. Sådan en arbejdsgiver fortjener dig ikke.

Men pas på at du ikke kommer for hurtig igang, hvis du ikke kan klare det. Det kan være det er en arbejdsprøvning du skal have.

Vi har det med at give for meget af os selv, og så er der ikke noget tilbage til familien.

Pas på dig selv

Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 21:06   #45
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser

Så nu skal jeg til jobsamtale for 1.gang i 11 år WEEEEEEEH
Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke på vejen til nyt job.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 15:04   #46
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Det er ligefør jeg vil sige tillykke med opsigelsen, har først læst dine indlæg idag. Sådan en arbejdsgiver fortjener dig ikke.

Men pas på at du ikke kommer for hurtig igang, hvis du ikke kan klare det. Det kan være det er en arbejdsprøvning du skal have.

Vi har det med at give for meget af os selv, og så er der ikke noget tilbage til familien.

Pas på dig selv

Karin
Tak Karin
Jeg er meget opmærksom på det, du skriver om..skal jo netop på arbejdsmedicinsk klinik 19. marts og snakke med en psykolog..

Jeg har meddelt den arbejdsgiver, hvor jeg skal til samtale, at jeg kan arbejde 20 timer, skal gå hjem inden 14 og have fri onsdag..samtidigt er det et job, der fysisk ikke kræver det samme som det, jeg er sygemeldt fra nu..så det er faktisk mine skånehensyn, der kan tilgodeses der..
Jobbet er samtidigt tidsbestemt..2 år og 9 mdr..

Men jeg har det også sådan, at hvis jeg ikke får dette job, så er der virkeligt dømt afklaring fremover..og så har jeg jo heldigvis en del mdr. at løbe på i opsigelsesperioden

Mvh. Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 15:05   #47
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Jeg vil ønske dig al mulig held og lykke på vejen til nyt job.
Tak maruus
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2012, 15:11   #48
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Tak Karin
Jeg er meget opmærksom på det, du skriver om..skal jo netop på arbejdsmedicinsk klinik 19. marts og snakke med en psykolog..

Jeg har meddelt den arbejdsgiver, hvor jeg skal til samtale, at jeg kan arbejde 20 timer, skal gå hjem inden 14 og have fri onsdag..samtidigt er det et job, der fysisk ikke kræver det samme som det, jeg er sygemeldt fra nu..så det er faktisk mine skånehensyn, der kan tilgodeses der..
Jobbet er samtidigt tidsbestemt..2 år og 9 mdr..

Men jeg har det også sådan, at hvis jeg ikke får dette job, så er der virkeligt dømt afklaring fremover..og så har jeg jo heldigvis en del mdr. at løbe på i opsigelsesperioden

Mvh. Sanne


Jeg var på arbejdsmedicinsk institut, og talte med en lungemediciner, hun undersøgte mig, og vi talte sammen.

Det der blev ud af det, var at jeg måske kunne arbejde 12-15 timer om ugen, med skånehensyn. (Mest fordi det var det jeg gerne ville).

Da jeg var i arbejdsprøvning, viste det sig at jeg ikke kunne


Pas på dig selv

Hilsen
Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 10:59   #49
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
sygemeldt..igen igen..

Update: Arbejdsmedicinsk klinik sagde: Stress der forværrer din kroniske sygdom..du må ikke udsættes for stress i fremtiden.

Og hvad er der så sket siden dengang tilbage i foråret? Jeg har været afsted på Gigthospitalet i Gråsten i 2,5 uge..endnu en øjenåbner ift. mit helbred..for dælen hvor udsætter jeg dog min krop for meget, som den ikke kan holde til..

Tiden i Gråsten skulle også bruges til at finde ud af, om jeg skulle starte i et nyt fleksjob på 20 timer efter sommerferien. Min konklusion blev at jeg måtte prøve, da jeg ellers ville gå og tænke på det resten af livet. Det var nemlig et drømmejob for mig.

Jeg startede så 1.august med 4 timer dagligt..allerede fra dag 1. havde jeg store problemer med hovedpine..jeg mente at det selvfølgelig måtte skyldes, at det var et nyt job med mange nye ting (totalt skyklapper på). Men men men...i mandags..altså efter 3,5 uge måtte jeg sygemelde mig

Jeg er vist i gang med at erkende, at jeg ikke kan det jeg troede..slet ikke når der er for mange nye ting..dels er jeg i et smertehelvede rent fysisk, dels er jeg totalt stresset og kan ikke huske fra næse til mund og så er der den trælse udtrætning...
Øv øv..

Min nye leder har været på besøg hos mig..hun er heldigvis rigtig god..og min jobkonsulent er også på banen..vi skal alle tre holde møde næste torsdag..jeg tror det bliver med henblik på, hvordan vi får afsluttet forløbet på en ok måde..

Min leder mener, at jeg er ødelagt af den stress som jeg fik, fordi jeg ikke fik stoppet i tide i det gamle fleksjob..jeg vil give hende ret..jeg tåler overhovedet ikke, at der presses bare lidt..

Under min lange sygemelding i mit forrige job havde jeg stadig mange smerter i min krop (grundet min bindevævssygdom), men forskellen var at jeg kunne tage de fornødne pauser eller trække en hel dag ud af kalenderen..jeg sover jo næsten altid ad pommern til pga. smerter og det stresser mig endnu mere, når jeg så ikke kan sove om natten, fordi jeg ved at jeg skal op og på job..og på jobbet er jeg PÅ, da jeg arbejder med hjerneskadede mennesker..det har været en ond spiral med retning mod bunden..

Jobkonsulent vil skrive mig ud af jobbet, så jeg ikke får karantæne..der er desværre ikke noget der tyder på, at jobbet kan indrettes mere efter mine skånebehov..

Suk..arbejdsprøvning forude..hvis jeg kan holde til det? Er efterhånden også blevet lidt bange for at gå totalt ned med flaget..tror reelt selv at en pension er nødvendig..måske er jeg udbrændt?

Sidst redigeret af sannemus; 30-08-2012 kl. 11:02. Årsag: større mellemrum mellem afsnit
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 12:56   #50
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej sannemus,

Du lyder klart som udbrændt, du skal "bare" lige selv "se" det.

Du bliver simpelthen nødt til, at stille dig selv det spørgsmål om det er det værd, at være i fleksjob? Et er hvordan man tror det kunne blive noget andet er hvad man frygter og måske godt ved, at det kan blive.

Jeg nåede desværre aldrig selv, at komme i fleksjob og kæmper stadig for, at få en pension som mit endelige forsørgelsesgrundlag. Jeg har da kastet mig ud i en laaang arbejdsprøvning, der endte med et par dage på psykiatrisk skadestue med tvangstanker og lign. l... Det har kostet oceaner på helbreddet, at været igennem sådanne afprøvninger og på familiesiden har konsekvenserne også været for høje.

Hvorfor mon folk f.eks får hjerneblødninger "ved blot", at have for meget at se til?? Kroppen har flere forskellige måder at sige fra på og virker den ene ikke, jamen så er der nok flere tangenter den skal trykke på.

Fleksjobs syntes meget idylliske i form og klang, men hvis det ikke virker for een og man kan mindre og mindre, så er det nok ikke det man skal. Man skulle jo også gerne kunne leve og passe på sig selv. Det er en hård tilvænning, at fatte at man ikke kan arbejde som man ellers gerne ville, men når nu det er det bedste så er det jo det.

Håber du finder den rette vej for dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
Sygemeldt på fleksjob Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 16 20-01-2010 20:58
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38
Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt paula Spørgsmål ang fleksjob 4 06-02-2006 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension