K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2014, 11:15   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
har man en "træg tarm" forstoppelse, dårlig transit tid mv. så er afføringen i tarmen der for længe og den begynder at gære... og det giver luft. Så jo det kan være en god ide ikke at spise for mange ting der nemt gærer og så tons af vand så det kan svuppe rundt.

Jeg læste om en en der blev skåret op og fik udtaget afføring der var 3 år gammelt og helt grønt, en anden skåret op fik tømt for ... hold lige fast .... 45kg. afføring....
Ja, der er jo ikke noget at sige til, at man kan gå og føle sig dårlig tilpas.

Efter at jeg er blevet opmærksom på, at en sløv fordøjelse har været grund til mange af mine problemer tænker jeg nogle gange, at jeg faktisk har gået og været forgiftet af mit eget lo**.


Jeg kan prøve at beskrive mine symptomer:
Spændinger i nakken.
Hovedpine i baghovedet.
Manglende overblik.
Mangel på energi/overskud.
Generelt skidt tilpas.

I de seneste år, mens det stod på, kunne jeg ikke skære salat ell.l. uden at skære mig i fingrene, oftest var det blommen af pegefingeren det gik ud over, andre gange røg der et godt stykke af en negl, og ellers var det lidt længere oppe på pegefingeren.
Så det var oftest en bloddryppende affære.

Efter at jeg er blevet obs på problemet (med fordøjelsen), og har gjort noget ved det, har jeg ikke skåret mig i fingrene.

Tankevækkende.

Af og til tænker jeg på denne vittighed:
"Chefen
Den gang da kroppen skabtes, ville alle kropsdele være chef !

Hjernen sagde : "Da det er mig, der kontrollere alle kropsdele og tænker for alle, vil jeg være chef".

Men benene sagde : "Da det er os , der bærer kroppen derhen, hvor den vil hen, så vil vi være chef".

På samme måde forsatte øjenene, hænderne, hjertet og lungerne - alle med påstand om, at de ville være chef.

Til sidst sagde røvhullet, at man skulle vælge ham til chef.

Alle lo og syntes, at ideen var fuldstændig absurd - at få et røvhul til chef !

Så blev røvhullet meget fornærmet, snørede sig sammen og nægtede overhovedet at fungere.

Som følge deraf fik hjernen feber, øjnene skelede, benene blev svage og hænderne hang slappe ned, ja selv hjertet og lungerne havde besvær med forsat at arbejde.

Til sidst bad alle hjernen om, trods alt, at lade røvhullet blive chef.

Og sådan blev det.

Alle andre måtte nu arbejde, mens røvhullet bare sidder og laver en masse lort !!!

MORALE :

For at blive chef behøver man ikke være et geni, blot et ganske almindeligt røvhul."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 16:12   #32
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
enhunhund er ny på vejen
Vovse vittighed (med alvor bagved) LOL

Mave/tarm læger taler ofte om skjult forstoppelse... og det bla. være skyld i rygsmerter.. Og ja Det er TABU emne nummer Et.

Mave/tarm læger ligger nederst på rangstigen når det gælder status i lægeverdenen. Mennn det er ved at ændre fordi man nu har opfundet teknik til bedre at kunnne se lo... i systemet og dermed bevismateriale... og tænk på det du kan få nyt hjerte, lunger, nyrer , lever mv. men 8 meter tarm niksen biksen...
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 16:57   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis mine børn klager over hovedpine, så skyldes det ALTID at de ikke har været på toilettet. Lige så snart de har lavet stort, så forsvinder hovedpinen.

Tænker at mange voksne nok også døjer med hovedpine grundet forstoppelse mm, men ikke lige ser sammenhængen.

Efter et selvmordsforsøg med panodiler for snart 25 år siden, har jeg ikke haft en eneste hovedpine!! (HELT SERIØST!)!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 20:21   #34
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er sjovt hvordan det kan flytte fokus, så snart der kommer noget med tarme på bordet... det er sådan helt "arketypisk"!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 22:36   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
Mave/tarm læger taler ofte om skjult forstoppelse... og det bla. være skyld i rygsmerter.. Og ja Det er TABU emne nummer Et.
Lidt sjovt du skriver det, for jeg har flere gange i dag tænkt på, at jeg glemte en ting da jeg tidligere på dagen beskrev mine symptomer, som bundede i en træg fordøjelse.

Nemlig forværring af mine rygsmerter.

Og så, at jeg spænder noget så forfærdeligt om natten.

Ofte er jeg vågnet om morgenen og har været så udmattet, at jeg lige måtte ligge lidt og slappe af, inden jeg kunne stå op. Helt vanvittigt.

En morgen vågnede jeg og var meget bevidst om, at jeg lige havde ligget og været lige så spændt som en flitsbue. Altså, liggende på ryggen, og så anspændt, at min ryg ikke rørte madrassen fra skuldrene og ned til lænden.
Så tror da pokker, at min ryg gjorde ondt, for det er jo den værste stilling jeg kan byde min ryg.

Disse spændinger har sandsynligvis også en stor del af æren for mine ødelagte tænder, for jeg bider tænderne sammen, så det er helt sindssygt.

Zoneterapi-behandlingerne fik bugt med min træge fordøjelse og de natlige spændinger, men på det seneste har det været begyndt igen.

Men den grapefrugt jeg spiste i søndags havde en utroligt positiv effekt på hele mit velbefindende, så siden har jeg spist 2 om dagen, og jeg kan mærke en meget tydelig effekt på min fordøjelse.
Og jeg kan mærke, at jeg ikke spænder om natten i samme grad, jeg er mere frisk i knolden om dagen.

I går ville jeg så lige tjekke hvilken rolle grapefrugt spiller i forhold til fordøjelsen, og slog op i min bog om naturlige lægemidler.
http://bookstone.dk/product.asp?product=10844

Heri står der, at "grapefrugt renser nyrerne" og "uddriver giftstoffer fra kroppen" og "renser fordøjelsessystemet og urinvejene".

Samtidig har jeg fundet nogle dråber frem, som jeg købte sidste år, men gemte dem væk fordi jeg glemte at tage dem.
De hedder "Boldocynara" og stimulerer leveren til øget galdeproduktion.
Og jeg kan tydeligt mærke effekten.
http://www.helsebixen.dk/shop/boldoc...FQld3godOHEAeA

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis mine børn klager over hovedpine, så skyldes det ALTID at de ikke har været på toilettet. Lige så snart de har lavet stort, så forsvinder hovedpinen.
Når min søn (13 år) har hovedpine hjælper det oftest at drikke et glas vand.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 12:31   #36
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
enhunhund er ny på vejen
nensy spurgte vist i denne tråd angående langsom transittid

.. og så startede snakken..

vovse angående det med at bide tænder.

Jeg får kolikanfald dvs. at tarmen banker op i lungerne i et forsøg på at tømme sig. Lagde mærke til i min journal at lægerne havde skrevet "ingen infiltrationer i lunger" .. og tænker ok så tarmen kan sætte sig fast i lungesystemet. Surm sumarum. Tansversum delen af tarmen ligger under ribbene, og jeg har også fået øvelser fra hospitalet til den del. Jeg laver strækøvelser og boldøvelser. Fordi den presser sig i lungerne og ja så bider man sammen for at presse imod den del..
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 22:32   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
.. og så startede snakken..

vovse angående det med at bide tænder.

Jeg får kolikanfald dvs. at tarmen banker op i lungerne i et forsøg på at tømme sig. Lagde mærke til i min journal at lægerne havde skrevet "ingen infiltrationer i lunger" .. og tænker ok så tarmen kan sætte sig fast i lungesystemet. Surm sumarum. Tansversum delen af tarmen ligger under ribbene, og jeg har også fået øvelser fra hospitalet til den del. Jeg laver strækøvelser og boldøvelser. Fordi den presser sig i lungerne og ja så bider man sammen for at presse imod den del..
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener.

På de billeder jeg har kunnet finde af kroppens fysiologi (bl.a. min gamle lærebog for sygeplejeelever) ligger transversum (tværliggende tyktarm) lige under leveren, som ligger under lungerne.

Lungerne sidder oppe bag ribbenene, og det nederste af leveren ligger lige ved underkanten af ribbenene i højre side.

Det kan bl.a. ses her:
http://traningtrepunktnoll.wordpress...ola/fysiologi/


Men i dag kiggede jeg lidt i mine notater (som jeg skriver fordi jeg ellers glemmer de erfaringer jeg har gjort mig), og kom i tanker om, at akupressur også er rigtig godt for fordøjelsen.
I min bog, "Zoneterapi og akupressur" af Janet Wright, står der, i kapitlet om tyktarmsmeridianen:

"Tyk4: mellem pegefinger og tommelfinger. Tryk din tommelfinger(spids) mod pegefingeren('s 2. led) og se, hvor vævet buler mest ud. Sæt din anden tommelfinger på dette punkt og hold om det med tommel- og pegefinger, mens du strækker den første tommelfinger ud fra hånden.
Punktet kaldes den store udrenser og er fortrinligt mod forstoppelse og til at få gang i tingene.
"

Det virker bedre end grapefrugter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 09:10   #38
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
enhunhund er ny på vejen
Lige præcis Vovse..

På billeder ligger transversum under lungerne...men mit tarmsystem afviger fra normalen... og presser sig altså opad mod lungerne...

Vovse og andre jeg skriver om dette emne her, fordi du vovse tidligere skrev at "mange med forstoppelse" er overladt til sig selv. Jeg er tilknyttet mave/tarm afdeling og der henter jeg min viden.
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 21:40   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
Vovse og andre jeg skriver om dette emne her, fordi du vovse tidligere skrev at "mange med forstoppelse" er overladt til sig selv. Jeg er tilknyttet mave/tarm afdeling og der henter jeg min viden.
Jeg kan forestille mig, at der er en særlig grund til, at du er tilknyttet en mave-tarm afdeling.

Hvis der ikke er noget "rigtigt" galt med vores fordøjelsessystem, udover at vi "bare" slås med forstoppelse, så er det mit indtryk, og min erfaring, at man er overladt til selv, at finde ud af hvad der gavner og hvad der skader.

Min læge fortalte selvfølgelig om nogle af de mest indlysende ting man bør undgå, hun fortalte også, at hun selvfølgelig kunne henvise mig til div. undersøgelser, men at hendes erfaring var, at de, ud fra det jeg fortalte, ikke ville vise noget som helst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 22:27   #40
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
enhunhund er ny på vejen
Ja irritabel tyktarm og forstoppelse er brugt

som fibromalgy? eller hvad det hedder. = vi kender ikke årsagen og kan intet bevise "se" via den teknologi vi har pt.

Ja jeg er "heldig" at have beskrevet mit tarmsystem indefra. Problemmet er at man ikke kan "se" tarmsystemet og lo... pt. uden kirugi, og det forværrer i 99% tarmsystemet i form af arvæv og sammenvoksninger. Menn lad os håbe at det kommer god week end...
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension