K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2012, 19:28   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej niklukda,

Altså du skal partshøres senest 14 dage før sdp. stop dvs. senest d. 16 eller tidligere (af hensyn til weekender) i denne mdr. hvis du har sdp. stop d. 30/11 f.eks.

Kommunen vil efter modtagelsen af partshøringen og efter sdp. stop give dig svar om hvorvidt de bibeholder det stop de netop har partshørt dig i eller om de f.eks vil indhente yderligere dokumentation såfremt dette eller lign. kunne fremgå af din partshøring.

Jeg ved faktisk ikke hvor lang besvarelses tid kommunen har efter partshøringen af dig på det varslede stop, måske gør andre? Tror at det kun er kort efter stop dato.

Hvis/når kommunen stopper dine sdp. endeligt får du et skriv og så har du 4 ugers klagefrist. Dette vil fremgå af en klagevejledning som de sender med. Når du har klaget har kommunen selv 4 uger til at besvare din klage. Hvis de ikke er enige med dig i din klage ryger sagen til beskæftigelses ankenævnet (BAN) og her er ventetiderne forskellige alt efter hvilken region i landet man tilhører.

Håber du blev lidt klogere på dit spørgsmål ellers spørger du bare igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 12-11-2012 kl. 19:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 08:22   #32
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 13
niklukda er ny på vejen
Hej Enteller, tak for dit svar, udfra det du der skriver formoder jeg, at jeg er uden løn, de næste par måneder, men kan så håbe på at få dem med tilbagevirkende kraft.

Niklukda

Ps. Vil gerne have flere svar pg måske ideer til mit indlæg
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 19:43   #33
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 13
niklukda er ny på vejen
Uhh, jeg venter nu spændt på, hvornår jeg hører fra jobcentret. Syntes ventetiden er meget lang. Håber det får et godt udfald, således jeg får lov at komme i arbejdsprøvning. Men men syntes nu lige man gør både læge og ikke mindst psykiaters ord til skamme. Ved ikke rigtig hvad jobcentrene skal bruge dem til, når man alligevel vægter deres ord attester som det passer bedst, så kommunerne kan spare penge, og må sige min sagsbehandler må være kommunens mand!
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 20:00   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nu har jeg siddet og bladret alskens sider i din sag og jeg kan ikke lige finde noget svar andet end at du bør tage hånd i hanke omkring din sag og finde ud af hvad der sker!!

Allerede på mandag skal du se om du kan få fat i din sagsbehandler og høre hvad der sker med din sag og fra da af eller helst allerede i dag er det dig der er forrest i opfølgningen af netop din sag Kan du ikke få fat i hende mailer du til hende/ham om aftaler.

Vend blot tilbage, men vær obs på hvad der byder sig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 19:10   #35
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 13
niklukda er ny på vejen
Ja, må nu nok sige at det er svært at holde kampgejsten oppe, har været tæt på flere gange at smide håndklæden i ringen.!!! Rart at kunne skrive sine frustrationer ud, og hente lidt opbakning her på k10.
Et stor tak til dig Enteller.
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 21:46   #36
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 13
niklukda er ny på vejen
Tjae, så fik jeg afslag på mine sygedagpenge pga. at min psykiater har skrevet at jeg ikke kunne magtw aktiviteter og at jeg dekompenseres med helbredstilstanden til følge, såfremt der stilles yderligere krav, så man tør ikke sende mig i jobafklaring. Jeg har ikke fået sygedagpenge i et helt år.

Niklukda
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 01:31   #37
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 13
niklukda er ny på vejen
Har idag fået at vide at min sag overgår til BAN, efter endt partshøring om sygedagpengestop pr. 30-11-2012. Det på trods af, at psykiater har sendt et brev til kommunen, vel at mærke ikke på min opfordring! At det ikke var hans ønske, at min situation yderliger skulle forværres!
Men øv øv, overvejer nu om det i det hele taget kan betale sig at kæmpe videre!

Nu hvor min sag er overgået til BAN, angående sygedagpengestop, spørger jeg om der er mulighed for at indsende nogle flere bemærkniger til BAN
Eller om det eventuelt måske er er ide at søge en førtidspension, på de lægeligepapir fra psykiater, hvor han skriver, at det ikke er en god ide med arbejdsprøvninger, da der er risiko for at jeg vil dekompenseres, of at min tilstand er varig og stationær
Syntes nu nok det var den værste julegave at fåvfra kommunen

Mvh. Niklukda
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 10:03   #38
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du søger førtidspension nu, kan du ikke få sygedagpengene igen.

Hvad siger fagforeningen om dine muligheder, og hjælper de dig med klagesagen?
Det BØR de gøre!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 13:41   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af niklukda Se meddelelser
Har idag fået at vide at min sag overgår til BAN, efter endt partshøring om sygedagpengestop pr. 30-11-2012. Det på trods af, at psykiater har sendt et brev til kommunen, vel at mærke ikke på min opfordring! At det ikke var hans ønske, at min situation yderliger skulle forværres!
Men øv øv, overvejer nu om det i det hele taget kan betale sig at kæmpe videre!

Nu hvor min sag er overgået til BAN, angående sygedagpengestop, spørger jeg om der er mulighed for at indsende nogle flere bemærkniger til BAN
Eller om det eventuelt måske er er ide at søge en førtidspension, på de lægeligepapir fra psykiater, hvor han skriver, at det ikke er en god ide med arbejdsprøvninger, da der er risiko for at jeg vil dekompenseres, of at min tilstand er varig og stationær
Syntes nu nok det var den værste julegave at fåvfra kommunen

Mvh. Niklukda
Du bør forfølge din sag når den er ved BAN. Nogle sager bliver jo hjemsendt og ender endda med FØP via sdp.

Når BAN har modtaget din sag vil de skrive dette til dig og derved vil de skrive en frist for dig til at komme med yderligere til denne. Der kan du så sende det ekstra du vil have med. Det kan også være en god idé at anmode om aktindsigt ved BAN, så du er sikker på at de har fået det hele med ved kommunen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 11:22   #40
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 13
niklukda er ny på vejen
Takker mange gange for jeres svar
Kan så forstå at man ikke skal søge en førtidspension, da jeg så ikke kan komme tilbage på sygedagpenge må så bare håbe på det bedste fra BAN

Mvh. Niklukda
Må lige ønske alle her på k10 en rigtig glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyttig Info om førtidspension og fleks LS1980 Et godt link! 0 24-01-2013 11:36
førtidspension/fleks nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 14 18-10-2012 21:40
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Fra fleks til førtidspension, hvordan? mumle_mund Alt det andet 15 17-03-2010 11:43
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension