K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2012, 17:28   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
I det florken skiver står der at førtidspension ikke kan tilkendes uden opdateret ressourceprofil, det er ganske korrekt, og som jeg tidligere har anført er det derfor torskedumt at indgive ansøgning efter §17 hvis den ikke er opdateret.

Kommunen går IKKE ind og laver andet end at lade sagen overgå til behandling når man søger efter den paragraf.

En ansøgning uden ressourceprofil vil altid føre til afslag.
Papaya....

Du har ikke sat dig ind i tingene før du skriver her...og det ødelægger og forvirre mere end det gavner når du gør dette...

Jow...en ressourceprofil SKAL ALTID opdateres AF KOMMUNEN også ved en §17 på foreliggende grundlag...

Det er det eneste en kommune og SKAL lave når de modtager en §17 ansøgning på det foreliggende grundlag...

Ressourceprofilen SKAL laves sammen med borgeren...

Med hensyn til om den skal partshøres....så er det kun hvis den lige er blevet det at kommunen ikke behøver at partshøre.....da borgeren må forventes at vide hvad der står i den...og der ikke er nye oplysninger i den..

Det ville være dumt af kommunen hvis de ikke partshøre dig i den....da hvis der er det mindste galt med den og ved en efterfølgende klage...ja så går anken imod kommunen...og deres evt afslag vil være ugyldigt og de skal lave en ny...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 17:45   #32
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
rigtig

de kan slet og ret ikke afgøre en sag uden en ressourceprofil
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 19:00   #33
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
En ressourceprofil er SELVE indstillingen til pension (som andre også skriver) I Lov om Social pension kaldes den en redegørelse
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 20:42   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I andre har allerede svaret udførligt på spørgsmålene om rp i forhold til en §17, på det foreliggende.
Mange tak.

Der ligger flere afgørelser fra BAN om, at det eneste kommunen må gøre inden de sender en §17, på det foreliggende, videre til pensionsnævnet (eller hva' de nu kalder sig) er, at opdatere rp'en, med dertilhørende partshøring.


Men stribe spurgte:
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
men tænkte - du skriver...gerne godkendt...jeg troede det var det vigtigste og det ALTID skulle være godkendt..passe det ikke..

ka du forklare det..1ooo tak

stribe ftp 2010
Hvis man ikke kan godkende sin rp, så kan kommunen alligevel godt bruge den i det videre arbejde, f.eks. en pensionsansøgning.
Det vigtigste er, at borgeren er partshørt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 20:46   #35
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vovse
tak for udførlig forlaring..som du ku se var der ved at være lidt forvirende hvad der var rigtig...

og selv om jeg har ftp synes jeg det var rart nok at få tingene banket på plads

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 00:37   #36
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Fik idag et afslag på min § 17 sikke en dejlig fødsda's gave at få, nu står man helt uden forsørgelsesgrundlag fremover.

Man kan ikke sælge bolig idag med krise og et bundfrosset marked hvor bankerne ikke låner penge ud.

I bund og grund har pensionsnævnet sammen med indstillingen set helt bort fra mine 3 diagnoser, jeg har kunnet arbejdet meget kort varigt tidligere, så det kan jeg da lige igen.

Jeg er 42 år om lidt men jeg var osse for ung til at komme i betragtning til en FP.

På den psykiske område skulle man lide af svær autisme, eller vedvarende vrangforstillinger eller hyppigt tilbagevendende hallucinationer.

Synes da jeg har vedvarende vrangforestillinger hver eneste nat om kommunens behandling af mig og min sag.

Nårh jeg skal bare lige tage kontakt til min sagsbehandler så vi kan lægge en plan for min fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet.

Dejligt system vi har idag startede ud med 2 diagnoser en fysisk og en psykisk og endte med en 3 pga systemet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 08:23   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det var noget rigtigt skidt og alt det andet vi ikke må skrive her Jasch.

Hvad har de mere udførligt skrevet som begrundelse Jasch, du må godt skrive det i en pb. hvis du ikke ønsker at få det ud her.

Kan du ikke returnere til en §18? Har de ikke meddelt hvad der evt. mangler i din sag?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 09:58   #38
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
EE de mener ikke at min arbejdsevne er varigt dokumenteret nedsat.

De foreslår at jeg tager kontakt til min sb ??? så vi sammen kan lægge en plan for min fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet.

- og det på trods af speciallægen har anbefalet en midlertidig for at give mig ro, samt kommunens lægekonsulent har vurderet sammen med øvrige læger i sagen at yderligere afklaring vil forværre min tilstand.

Jeg kan kun se rebet i garagen som løsning, jeg bliver aldrig rask og ro nej det giver det bestemt heller ikke.

Kan så heller ikke lige se hvorfor jeg skal piskes igen med yderligere tiltag såsom virksomhedspraktik i det uendlige, når jeg ikke er kontanthjælpsberettiget.

Men groft sagt skulle jeg bare arbejde på en øde ø uden tilknytning til andre mennesker pga mine psykiske lidelser med afgrænsede arbejdsopgaver...altså dum i arbejde resten af livet på trods af højere udd. bag mig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 10:27   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jasch,

Rebet er absolut ikke en løsning. Husk dette frem for alt.

Nu skal du lige komme dig over afslaget, som du måske allerede havde forventet pga. manglende arbejdsprøvning.

Hvis de har skrevet "kontraincidering" ved evt. arbejdsprøvning, så skal PN jo tage dette til sig!!

Jeg syntes at du skal undlade at klage, så din sag kommer til BAN. I stedet når du er nogenlunde igen, så tag fat i din sagsbehandler om afklaring i hht. §18.

Jeg selv overvejer pt. en §17, da jeg er uden sagsbehandler, som du måske ved, sagde min forrige op som jeg lige mødte i sidste uge. Dog ikke pga. mig med bedre job muligheder og der skal nok ikke meget til når man taler om systemet.

Vi er en del der ikke er berettiget til kh. og vi "vælger" jo selv, som det hedder om vi vil søge afklaring i forhold til de rettigheder der er der, disse er naturligvis ens for alle.

Håber du får det bedre Jasch, tro på at det nok skal lykkedes i sidste ende, det er vi jo nødt til. Du må få dine læger til at kontra incidere evt. arbejdsprøvninger hvis det er de der i din efter flg. afklaring under §18 spørgers til.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 10:32   #40
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
JASCH

Jeg ville ønske jeg ku give dig din pension..jeg blev godt nok ked af det på dine vegne.

det er som om de nogen gange glemmer det er mennesker det handler om og ved et afslag går folk endnu dybere ned i kulkælderen..det er ikke fair..

jeg kender dig ikke - men husk k1o og en masse søde mennesker der altid vil være der får dig og prøve at hjælpe og opmuntre...
o

stribe
førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Partshøring. Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 12 09-12-2008 23:38
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension