K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2012, 14:13   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CLM Se meddelelser
Lige en kommentar til brug af rådgiver fra fagforening.

Min fagforening har rådgivere som bistår deres medlemmer til at opnå forsørgelse, det være sig en form for beskæftigelse eller pension.

Jeg havde en rådgiver med til et kritisk møde og jeg må sige at hun var guld værd. På en meget saglig og overbevisende måde sørgede hun for at SB fik fokus på de rigtige ting, og indhente den status som vi ønskede.
Hun fik også lige fortalt om foreningens bagland af jurister og lægekonsulenter, og jeg er sikker på det fik kommunen til at stramme sig an. Min sag var ikke gået så let uden fagforeningens indblanding.

Derfor vil jeg sige EE at hvis du har den mulighed for bistand, synes jeg bestemt du skulle overveje at benytte den.
Jeg ved det er svært at overskue at sætte endnu en person ind i sagerne, og det tager selvfølgelig lidt tid fordi vedkommende skal have agtindsigt.

Knus fra CLM
Hejsa,

Jeg har kristlige som fagforening og som sagt virkede de ok, da jeg bad om hjælp til klage over afslag på ftp. Når jeg hører endeligt fra min sagsbehandler omkring hendes indstilling til min sag efter rapporten fra centeret, så vil jeg se om jeg tager fat i min fagforening igen. Jeg ved ikke om det er for dumt at gøre det allerede nu!!??

Jeg var til samtale ved psykologen på centeret, det var rigtigt godt. Hun sammenligner mig med en flue i en lukket flaske, der suser rundt i den og så indimellem går død. Hun ser ikke andre behandlingsmuligheder end det jeg er på allerede. Den er meget sjov den med fluen i flasken og også meget rammende. F.eks når jeg har skrevet en mail eller to eller svaret herinde, så siger det klask og så er det over på sofaen. Hun var også inde over om jeg var mulig adhdér, men den er jo lukket allerede. Dog har jeg en opmærkssomheds - hektisk personligheds forstyrrelse ,der gør mig psykisk skrøbelig. Jeg må sige at hun gjorde det godt på den ca. ½ time - 45 min. jeg var inde.

De var meget glade for at jeg mødte op i dag til samtalen, jeg er jo endnu ikke afsluttet derude, det sker før når det for det endeligt fra min sbér af!!

Psykologen forstod heller ikke hvorfor min sagsbehandler taler om yderligere behandlingsmuligheder, den ville hun lukke sagde hun!! Ydermere forstod hun heller ikke den med endnu en evt. speciallægeerklæring, når en status rapport fra min psykiater burde være nok. Man burde holde et møde med min sbér, vejleder og psykologen!! Måske skulle man høre om det var en mulighed hvis min sbér stadig er i tvivl!!?

Nu er jeg spændt på rapporten, men er sikker på at den ligger en hel del på min side af hvad jeg har kunnet forstå i al fald, så må vi se hvad min sagsbehandler siger.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-02-2012 kl. 14:20.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 14:18   #32
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Det lyder da rigtig positivt og dejligt med sådan en oplevelse, hvor man bliver mødt med forståelse, (det sker ikke ret tit synes jeg )

Mente hun osse at du var arbejdsprøvet nok ?

Så er der bare ventetid..

jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 14:24   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja hun kunne godt se at det ikke nyttede noget, så det var rart at være til psykolog igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 17:29   #34
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Og den der psykolog er jo tilknyttet det der arbejdsprøvested ik??

Man kan så sige at din sagsbehandler og det pensionsnævn der skal give dig din pension må ha gråt hår.. for nu kan de jo ikke lige tillade sig at sige at du skal til en anden psykolog... for så modsiger de jo hvad de selv har sendt dig ud i...

Det lader til at være en fornuftig psykolog... særligt når hun siger at de ender skal lukkes .. og at en statusrapp fra din egen psykiater ville være nok...

Det der med fluen i glasset er smadder rammende.... jeg har en anden forklaring som jeg har brugt når jeg er totalt stresset... føler mig som et af de dyr i et skydetelt som går frem og tilbage og vender og drejer sig ..
Når jeg er stresset og er ved at lave et eller andet.. så får jeg en ide om noget der også skal laves og så vil jeg starte på det.. men halvvejs inden jeg starter på det, så har jeg glemt hvad det var jeg skulle lave.. og inden jeg ser mig om så går jeg sg næsten i ring som de dyr i skydeteltet...

Jeg fik at vide da jeg gik til Mindfulness at jeg skulle over og sidde eller ligge på sofaen og slappe af i knolden...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 21:31   #35
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja hun kunne godt se at det ikke nyttede noget, så det var rart at være til psykolog igen.
Jeg er nu glad på dine vejne,og håber da for dig at det hele ikke bliver fordreget igen inden den endelige report.

Hvis jeg var dig ville jeg få udleveret det de vil sende vidre til sagsbehandleren,men det har du nok søret for

når jeg stresser,så glemmer jeg også stresser faktisk tidt,så ryger overblikket over hvad der skal ordnes og tide smutter for mig,men jeg er begyndt at lave en slag plan for dagen hvis der er mange ting/aftaler jeg skriver simpelhen en liste og følger den og nogle ting kan så ende på næste dag plan,men så der styr på det vigtigste føler jeg da
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 22:05   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min stress er så kronisk, der er nødt til at være total ro og balance for at jeg kan have det "okay".

Psykologen er fra stedet, nu håber jeg bare ikke at der kommer nye diagnoser på banen.

Jeg får rapporten til check inden den sendes til min sagsbehandler, så må vi se om det er det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 22:15   #37
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det vil jeg krydse finger for at det er ellers kommer du jo til at hænge helt fast,håber du får den ro du har brug for.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 22:40   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cleo,

Min fordel er så at jeg heldigvis har haft penge medens jeg har været i systemet. På den anden side så har min sbér så brugt det imod mig, da jeg ikke har krav på opfølgning, når jeg ikke er på deres ydelse.

Anyway, så forfølger jeg min afklaring og som een af mine gode venner, Mtvr1, herinde har skrevet i min tråd, så kan det ende med at jeg søger en §17, hvis min sagsbehandler bliver ved med at tro på at "alt ordner sig".

Vi bliver jo nødt til at holde ved, men det gør det ikke nemmere for os at regeringen har gang i røreskeen heller....
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 22:51   #39
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Vi bliver jo nødt til at holde ved, men det gør det ikke nemmere for os at regeringen har gang i røreskeen heller....
Jeg er sikker på at det har en stor betydning for hvad de gør og må lige fortiden.
kunne de da for pokker så også bare lave noget der er til at leve med...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 23:11   #40
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Godt at du får den rapp fra psykolog .. det er altid rart ikke at blive overrrasket over noget som ikke kan rettes..

Min stress er også kronisk.. jan 2012 er det 12 år siden jeg kom ud for en arbejdsskade.. og det er også den gang at stessen startede..

Man "vænner" sig til det.. men lige pludselig så kan ens krop bare ikke rumme mere stress.. min sagde stop først i 2003 og derefter var jeg godt klar over at jeg sad ovenpå en tikkende bombe.. og den sprang da jeg blev akut indlagt i 2005.. og siden da er det gået støt ned ad bakke...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Center for Afklaring og Beskæftigelse "CAB" Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 29-03-2016 13:03
"Aktiv udvikling" på Arbejdspsykologisk Center i Slagelse. Gerbilwoman Alt det andet 2 07-04-2013 21:56
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
"Kilden"(Faxe) Center for afklaring lukker buster Politik og Samfund 0 04-12-2010 12:47
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension